Kirjoittaja Aihe: Romun rassaajat,kuten minä  (Luettu 7532 kertaa)

Huhtikuu 01, 2014, 09:36:54 ap
Luettu 7532 kertaa

Harri Kauranen

• Vieras
Niitähän tällä sivustolla piisaa.No äsken soitti kaverini ja eilen oli hakenut triuph bonnevillen jostain.Pitäis mennä katsomaan sitä aarretta tässä jossain vaiheessa.On osapuutteita ja kasata pitäis kuulemma.On vaan noissa omissa romuissa kiinni,ettei meinaa joutaa,mutta kyllä kun vähän hellittaa,aikaa sit on.

Toukokuu 03, 2014, 06:22:46 ap
Vastaus #1

Harri Kauranen

• Vieras
Eilen tuli viesti,tässä kaverini isä,oikea romunrassaaja on jättänyt tämän maallisen elon.Jäi kuulemma kolme mopoprojektia ja kaksi autoa.Tuli äkkinäinen sairauskhtaus,eli todennäköisesti sydän petti ja ikää oli kertynyt 64 vuotta.On se käytävä noi mopot katsomassa,averi ei niistä lämpiä.

Toukokuu 03, 2014, 22:14:18 ip
Vastaus #2

Petri Behm

• *
  • Jäsentiedot Poissa
kuinka moni kanssaharrasta on kertonut läheiselle tai puolisolle keneen ottaa yhteyttä, kun itse ei enää pysty / kykene?
meillä on rouvan kanssa puhuttu asiat selväksi ja kaverit tietää odottaa rouvan soittoa "siinä tapauksessa"
Tallissa on sen verran tavaraa, että joku roti niihin on saatava ennen perunkirjoituksia.

Mä jäin Teboilin bensamittariin kielestäni kii, kun nuolaisin liian aikaisin.

Toukokuu 03, 2014, 22:35:13 ip
Vastaus #3

lasse roholm

• *
  • Jäsentiedot Poissa
 Ei varmaan joillakin perikunnalla mikään helppo tehtävä mitä tehdä tavaralle  jos edemennyt on ollu  mopo/mottoripyörä harrastaja tai näitä suloviileni tyyppi mitä tehdä jäämistölle ! On sanonut lapsille jos tulee äkkilähtö lähiaikoina niin kooklettaa  tavarasta onko arvoa  kun ollu ikänsä sulovilen vikaa mutta tuskin ne jaksaa ,, stoormosseniin  :)
« Viimeksi muokattu: Toukokuu 03, 2014, 22:44:21 ip kirjoittanut lasse roholm »

Toukokuu 04, 2014, 19:33:41 ip
Vastaus #4

Kari Vähäkainu

• Vieras
Minä karsin rankalla kädellä osamäärää, eipähän perillisillä ole niin paljoa siivottavaa. Vielä jäi karsittavaa, kuomukärryllinen Tuntureiden osia; moottoreita, tankkeja, penkkejä, etuhaarukoita, lokasuojia, vanteita ym ym. Varmaan 7-8 Tunturia niistä vielä kasais jos kuntoa/mielenkiintoa riittäis. Mulla ei.

Toukokuu 04, 2014, 19:37:02 ip
Vastaus #5

Antti Jokinen

• Vieras
Ei varmaan joillakin perikunnalla mikään helppo tehtävä mitä tehdä tavaralle  jos edemennyt on ollu  mopo/mottoripyörä harrastaja tai näitä suloviileni tyyppi mitä tehdä jäämistölle ! On sanonut lapsille jos tulee äkkilähtö lähiaikoina niin kooklettaa  tavarasta onko arvoa  kun ollu ikänsä sulovilen vikaa mutta tuskin ne jaksaa ,, stoormosseniin  :)

Usein käy niin, ettei perikunta pääse yksimielisyyteen, ja sen takia ei tehdä mitään: ei myydä mitään eikä anneta kenenkään perillisistä kajota romuihin...

Toukokuu 04, 2014, 21:01:47 ip
Vastaus #6

Jouko Pajunen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Eniten pelottaa jos kuoleman jälkeen rouva myy romut sillä hinnalla millä olen kertonut ne ostaneeni  :P

Toukokuu 04, 2014, 21:14:39 ip
Vastaus #7

Kari Sillanpää

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • MC Debit
Eniten pelottaa jos kuoleman jälkeen rouva myy romut sillä hinnalla millä olen kertonut ne ostaneeni  :P

Noo, eipä se sua sitten potuta enää siinä vaiheessa :angel:

Monesti päinvastoin perikunnalla on harhaluulo että nytpä lyödään rahoiksi pappavainaan romppeilla, vaikka useimmiten ne ovat olleet arvokkaita lähinnä sille papalle :-\ Siis ne tavallisimmat Jawa- ja mopokasat mitä maakunnan liitereissä makaa, eri juttu jos on Vincenttejä ja Rudgeja liiterillinen... Nykyään netti auttaa tietty aika hyvin hintojen alustavassa arvioinnissa.

Itse olen luvannut itselleni että kun aika tulee, olisi asiat kunnossa. No sitähän ei koskaan tiedä milloin se lähtö tulee, joten hieman kaivelee omaatuntoa se että roinaa on nurkissa ja sortteeraamatta. Ei onneksi kovin paljoa eikä oikeastaan mitään oikeasti arvokasta mutta kuitenkin.

Kari

”Parempi Piru merrassa kuin kymmenen irrallaan”

Toukokuu 04, 2014, 21:26:03 ip
Vastaus #8

Pentti Eskelinen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Nuolija Kuopijosta

Itse olen luvannut itselleni että kun aika tulee, olisi asiat kunnossa. No sitähän ei koskaan tiedä milloin se lähtö tulee, joten hieman kaivelee omaatuntoa se että roinaa on nurkissa ja sortteeraamatta. Ei onneksi kovin paljoa eikä oikeastaan mitään oikeasti arvokasta mutta kuitenkin.
Vähä ennen menehtymistä kannattaa liimata hintalaput kaekkiin tuotteisiin.
Helepottaa kummasti jäläkeenjiäneitä perinnönjaossa ja aarteihin myönnissä.  ::)
-pena-

Toukokuu 05, 2014, 09:14:59 ap
Vastaus #9

Hannu Kylli

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Jäsennumero 2573
Tämä kommentti kirvoitti ainakin minulta vuoden naurut. Varsinainen kauhuskenaario kyseessä.

Toukokuu 05, 2014, 09:20:48 ap
Vastaus #10

Harri Kauranen

• Vieras
Kävin mä eilen ne mopot katsomassa,mitkä kaverin isävainaja jätti.Talon emäntä sano,että kaiken saa tallista ja vajasta viedä,mutta mopot ei olleet meikäläisen maun mukaisia.Sit oli pari autoprojektia,mutta niille kuulemma on jo ottaja.

Toukokuu 05, 2014, 19:04:58 ip
Vastaus #11

Harri Kauranen

• Vieras
Oli automaati campping,monarkki ja jupiteri,eli peruskauraa.Vähän se monarkki tosin minussakin väristyksiä aiheutti,mutta ei kuumetta sentään.

Kesäkuu 16, 2014, 06:56:29 ap
Vastaus #12

Harri Kauranen

• Vieras
Eilen poikkesin illalla kaverin navetalla.Oli tehnyt sinne semmosen pienen toimistokopin,ehkä kaksi kertaa kolme.Sielä oli kirjoituspöytä kahvinkeitin ja kahdenistuttava sohva.Siisti konttori.Työnalla oli kaksi vanhaa polkupyörää ja solifer sm odottamassa vuoroaan.Tässä navetassa on tapahrunut kaikenmoista jo vuosia.

Heinäkuu 16, 2014, 08:39:36 ap
Vastaus #13

Harri Kauranen

• Vieras
Poikettiin navetalla illalla,kun saatiin leskeltä perintökamoja.Käytiin vaan kysymässä,tännekö ne nyt toistaiseksi tuodaan ja tuodaanhan ne.Nyt se solikka oli tosissaan työn alla,juur oli runko maalattu ja tankki oli kiillotettu lähes täydellisesti pellille,eli odottaa sekin maalausta.Itselle otin vaan yhden polkupyörän,en nyt mitään muuta niistä jäämistö rojuista.