Lainaus käyttäjältä: Rainer Grandell - Maaliskuu 19, 2015, 21:37:57 ipLainaus käyttäjältä: Mika Toppinen - Maaliskuu 17, 2015, 15:31:28 ipTunturin runkonumeroissa näyttää olevan ihmeellisyyksiä. Itselläni on Super Sport -84 runkonumerolla "TP387XXX". Ensimmäistä kertaa tietoja kysyessäni Trafilta löytyi mopo Super Sport -81. Ihmettelin, kuinka -84 mallinen moponi voi olla Trafin rekisterissä -81 mallinen, olivat Trafilla hakeneet runkonumerolla "TP-387XXX". Otin yhteyttä tähän -81 -mopon omistajaan ja hän sanoi, että mopo on hänen vintillään, eli ei voi olla minulla, vaan jokin sekaannus noissa runkonumeroissa on käynyt.Sitten kysyin Trafilta, että löytyykö runkonumerolla ilman väliviivaa "TP387XXX" mopoa ja ei kuulemma löydy. Eli moponi menee rekisteriin tuollaisella vinkillä (toivottavasti). Ihmetyttää kyllä, kuinka nuo runkonumerot ovat tuommoisia, kun minullakin meinasi käydä, että olisi jäänyt mopo saamatta rekisteriin tällaisen sekaannuksen vuoksi.EDIT: Perjantaina olisi rekisteröinti edessä. Soitin alustavasti konttorille, mitä mieltä ovat tuosta runkonumerosekaannuksesta. Nyt jännitetään meneekö rekisteriin ollenkaan! Eli onko "TP-387XXX" eri numero, kuin "TP387XXX". Trafin tietokannan mukaan ainakin on, koska ilman väliviivaa ei löydy Trafista tietoja. Sanoin, että minulla on "TP-387XXX" -mopon omistajan puhelinnumero ja olen soittanut hänelle, että hänellä on mopo tallessa vintillään.Tässä voi nyt olla tietokanta-virhe, eli lisäämällä runkonumerohakuun kolme X-ää niin saadan kaikki 387-alkuiset kuvaruutuun. Jos 387-alkuisia rekisterissä oli vain yksi ainut kohde niin se tulee näyttöön. Tunturitehtaan ohje on että tuplanumeroihin lisätään häntäpäähän suositeltu kirjain. Ilman Ama-ry;n vuosimallitodistusta ei pidä spekuloida suuntaan toiseen.Minulla siis on AMA ry:n todistus omasta mopostani, jossa siis runkonumerossa ei ole väliviivaa. Todistuksen mukaan moponi on -84 mallinen, kun taas väliviivallinen on Trafin kannan mukaan -81 mallinen. Nämä ovat siis oikeasti kaksi eri mopoa, koska soitin henkilölle, jolla on omalla vintillään mopo, jossa siis Trafin mukaan on väliviiva. Selvitin myös Trafin kannan asiaan ja heidän asiakasneuvojan mukaan ilman väliviivaa oleva runkonumeroni on eri, kuin väliviivallinen... Eli Trafin kanta on, että menee rekisteriin tolla numerolla.
Lainaus käyttäjältä: Mika Toppinen - Maaliskuu 17, 2015, 15:31:28 ipTunturin runkonumeroissa näyttää olevan ihmeellisyyksiä. Itselläni on Super Sport -84 runkonumerolla "TP387XXX". Ensimmäistä kertaa tietoja kysyessäni Trafilta löytyi mopo Super Sport -81. Ihmettelin, kuinka -84 mallinen moponi voi olla Trafin rekisterissä -81 mallinen, olivat Trafilla hakeneet runkonumerolla "TP-387XXX". Otin yhteyttä tähän -81 -mopon omistajaan ja hän sanoi, että mopo on hänen vintillään, eli ei voi olla minulla, vaan jokin sekaannus noissa runkonumeroissa on käynyt.Sitten kysyin Trafilta, että löytyykö runkonumerolla ilman väliviivaa "TP387XXX" mopoa ja ei kuulemma löydy. Eli moponi menee rekisteriin tuollaisella vinkillä (toivottavasti). Ihmetyttää kyllä, kuinka nuo runkonumerot ovat tuommoisia, kun minullakin meinasi käydä, että olisi jäänyt mopo saamatta rekisteriin tällaisen sekaannuksen vuoksi.EDIT: Perjantaina olisi rekisteröinti edessä. Soitin alustavasti konttorille, mitä mieltä ovat tuosta runkonumerosekaannuksesta. Nyt jännitetään meneekö rekisteriin ollenkaan! Eli onko "TP-387XXX" eri numero, kuin "TP387XXX". Trafin tietokannan mukaan ainakin on, koska ilman väliviivaa ei löydy Trafista tietoja. Sanoin, että minulla on "TP-387XXX" -mopon omistajan puhelinnumero ja olen soittanut hänelle, että hänellä on mopo tallessa vintillään.Tässä voi nyt olla tietokanta-virhe, eli lisäämällä runkonumerohakuun kolme X-ää niin saadan kaikki 387-alkuiset kuvaruutuun. Jos 387-alkuisia rekisterissä oli vain yksi ainut kohde niin se tulee näyttöön. Tunturitehtaan ohje on että tuplanumeroihin lisätään häntäpäähän suositeltu kirjain. Ilman Ama-ry;n vuosimallitodistusta ei pidä spekuloida suuntaan toiseen.
Tunturin runkonumeroissa näyttää olevan ihmeellisyyksiä. Itselläni on Super Sport -84 runkonumerolla "TP387XXX". Ensimmäistä kertaa tietoja kysyessäni Trafilta löytyi mopo Super Sport -81. Ihmettelin, kuinka -84 mallinen moponi voi olla Trafin rekisterissä -81 mallinen, olivat Trafilla hakeneet runkonumerolla "TP-387XXX". Otin yhteyttä tähän -81 -mopon omistajaan ja hän sanoi, että mopo on hänen vintillään, eli ei voi olla minulla, vaan jokin sekaannus noissa runkonumeroissa on käynyt.Sitten kysyin Trafilta, että löytyykö runkonumerolla ilman väliviivaa "TP387XXX" mopoa ja ei kuulemma löydy. Eli moponi menee rekisteriin tuollaisella vinkillä (toivottavasti). Ihmetyttää kyllä, kuinka nuo runkonumerot ovat tuommoisia, kun minullakin meinasi käydä, että olisi jäänyt mopo saamatta rekisteriin tällaisen sekaannuksen vuoksi.EDIT: Perjantaina olisi rekisteröinti edessä. Soitin alustavasti konttorille, mitä mieltä ovat tuosta runkonumerosekaannuksesta. Nyt jännitetään meneekö rekisteriin ollenkaan! Eli onko "TP-387XXX" eri numero, kuin "TP387XXX". Trafin tietokannan mukaan ainakin on, koska ilman väliviivaa ei löydy Trafista tietoja. Sanoin, että minulla on "TP-387XXX" -mopon omistajan puhelinnumero ja olen soittanut hänelle, että hänellä on mopo tallessa vintillään.