Kirjoittaja Aihe: Vakuutusmaksut museopyörälle  (Luettu 15770 kertaa)

Tammikuu 21, 2014, 19:50:52 ip
Vastaus #15

Juhani Halmeenmäki

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Terve!

Millaisia vaihtoehtoja löytyy "harrasteajoneuvoille" eli kausikäytössä
olevalle motukalle,joka ei ole museoajoneuvo? Yhtiöitä/hintoja?

Tai sitten "konservoidulle" moottoripyörälle,joka on sen verran "kulahtanut",
ettei siitä museoajoneuvoa saa-tai edes halua saada?

t. Markku

Bongasin tuossa pari päivää takapperin nettipankin inpoksissa viestin kun olin kuulemma kyselly just tommosesta harrasteajoneuvo vakuutuksesta. Pohjolalla semmonen on, vaatimukset oli että on osan vuotta seisonnassa ja että on yli 20v vanha. Pitäs varmaan koittaa viittiä soittaa hintoja ens kesälle itekki. Inhvormoippa takasi päi jos saat aikaseksi aijemmin soiteltua.

Ai niin, tapiola tarjos vastaavaa kans. Velipoika kysy sitä tohon nykyseen autoon, ei kuulemma ollu kovin montaa euroa halvempi ku tavan vakuutus niin jäi ottamatta.

Onko joku löytänyt vaihtoehdon hararsteajoneuvon LIIKENNEvakuutukselle? Harrasteajoneuvon kaskoahan tarjoaa monikin.

http://www.lahitapiola.fi/www/Yksityisasiakkaat/Vakuutukset/Ajoneuvot/Museo-+ja+harrasteajoneuvot/etusivu.htm

https://www.pohjola.fi/loso/1016141.pdf
« Viimeksi muokattu: Tammikuu 21, 2014, 19:53:48 ip kirjoittanut Juhani Halmeenmäki »
Suzuki VX 800 '92 sivuvaunulla, sekä MB 230CE ja SLK200
Vapaa harrastaja: ei mikään museokilvissä, eikä tulekaan!

Tammikuu 21, 2014, 20:12:26 ip
Vastaus #16

tuomo jylha

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Moukka
Terve!

Millaisia vaihtoehtoja löytyy "harrasteajoneuvoille" eli kausikäytössä
olevalle motukalle,joka ei ole museoajoneuvo? Yhtiöitä/hintoja?

Tai sitten "konservoidulle" moottoripyörälle,joka on sen verran "kulahtanut",
ettei siitä museoajoneuvoa saa-tai edes halua saada?

t. Markku

Bongasin tuossa pari päivää takapperin nettipankin inpoksissa viestin kun olin kuulemma kyselly just tommosesta harrasteajoneuvo vakuutuksesta. Pohjolalla semmonen on, vaatimukset oli että on osan vuotta seisonnassa ja että on yli 20v vanha. Pitäs varmaan koittaa viittiä soittaa hintoja ens kesälle itekki. Inhvormoippa takasi päi jos saat aikaseksi aijemmin soiteltua.

Ai niin, tapiola tarjos vastaavaa kans. Velipoika kysy sitä tohon nykyseen autoon, ei kuulemma ollu kovin montaa euroa halvempi ku tavan vakuutus niin jäi ottamatta.

Onko joku löytänyt vaihtoehdon hararsteajoneuvon LIIKENNEvakuutukselle? Harrasteajoneuvon kaskoahan tarjoaa monikin.

http://www.lahitapiola.fi/www/Yksityisasiakkaat/Vakuutukset/Ajoneuvot/Museo-+ja+harrasteajoneuvot/etusivu.htm

https://www.pohjola.fi/loso/1016141.pdf

Jos rahallisesti katselee sitä hommaa niin suosittelen sellaista ihan tavallista vakuutusta missä on seisonta-ajan mahdollisuus. Eli jos harrastepyörä/auto on vain muutamat kesäkuukaudet ajossa niin kaiken halvimmalla siinä pääsee. Itselleni tosiaan olisi tullut vakuutuksen hinnaksi n. 650 e/ vuosi, eikä seisonta-ajan mahdollisuutta. Tuolla seisonta ajallisella kuukauden maksut on n. 60 e/ per. kk. Pari kuukautta keski-kesästä käytössä.
 Ps. historic ralliautoon sitä harrasteajoneuvo vakuutusta ei myönnetä, perusteena: vakuutusta ei sovelleta kilpakäyttöön, eli luultavasti sama pätee vanhoihin katupyöriinkin jos niillä sattuu piipahtamaan radalla?

Käyttöpyörä on ympärivuotisessa kun sen lopullisen hinnan kanssa on ihan + - 0 onko se seisonta-ajallisella vai ympärivuotisella.
 Sillein ne on vakuutus yhtiöissä laskettu että teit niin tai näin niin aina maksat vähintään sen saman.  :embarassed:
« Viimeksi muokattu: Tammikuu 21, 2014, 20:14:18 ip kirjoittanut tuomo jylha »

Tammikuu 21, 2014, 20:56:59 ip
Vastaus #17

Antti Jokinen

• Vieras
Käyttöpyörän vakuutuksia kannattaa kysellä eri firmoista. Hintahaitari on hämmästyttävän leveä.

Esimerkkinä Peugeot-skootteri 150cc 2001:

If: 310 €/v
Pohjola: 475,32 €/v
Folksam: 513 €/v
PoP Autovakuutus: 569,26  €/v
LähiTapiola: 630.27 €/v
Turva: 699.89 €/v

Eri yhtiöillä on erilaiset painotukset koskien pyörän ikää ja teho/painosuhdetta.
Minulle tuli edullisimmaksi skootterille If, mutta harrastepyörälle (Suzuki GS1100G 1983) Folksam.

Tammikuu 21, 2014, 20:58:56 ip
Vastaus #18

Lauri Puirola

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Pikkuisen vierestä, olikohan Salolaisella vakuutus Ehkä yhtiössä ja saako korvauksia.

L&K.

Tammikuu 21, 2014, 21:20:07 ip
Vastaus #19

Mika Komulainen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Noinhan se on että sen vakuutuksen oikea hinta tulee siinä vaiheessa selväksi kun on korvauksen aika. Niitä tulee tai ei tule.

Tammikuu 22, 2014, 00:15:32 ap
Vastaus #20

seppo nykänen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • ENMc
Seisontaan perustuva vakuutus on tavallaan kusetusta. Jos esim pyörän vuosittainen vakuutusmaksi on 500€, niin talviseisonnan (Marras-Maaliskuun) seisonnasta hyvitetään 13€. Lopun 487€ maksat sitten kesäajan vakuutuksesta. Eli yhtä tyhjän kanssa tuo seisottaminen talvella. Kesäaikaan eli kuten vakuutusyhtiöt puhuvat varsinaisella vakuutuskaudella taas seisottamisesta hyvitetään, mutta ei siinäkääön ole mitään älliä. Jos seisotat vaikka koko kesän ja ottaisit käyttöön vain viikonlopuksi rallitapahtumaan niin vakuutuksen aloitusmaksu oli jotain päälle satasen ja lisäksi vielä se vakuutusmaksu joka on vähintään kuukauden maksu. Tämmöiset ohjeet sain Tapiolasta. No kusettaa voi toisinkin päin, minulla on talvipyörä erikseen ja se seisoo sen varsinaisen vakuutuskauden ja ajan koko talven, eli koko vuoden ( jos ajaa vaan talvella) vakuutusmaksu on kaikkine kuluineen 13€ mikä taas on ihan jeppis juttu.
Entiset Nuoret Mc

Tammikuu 22, 2014, 08:10:48 ap
Vastaus #21

Pentti Vaherkoski

• *
  • Jäsentiedot Poissa
minulla on talvipyörä erikseen ja se seisoo sen varsinaisen vakuutuskauden ja ajan koko talven, eli koko vuoden ( jos ajaa vaan talvella) vakuutusmaksu on kaikkine kuluineen 13€ mikä taas on ihan jeppis juttu.

Tämähän on pelkästään hyvä, että vakuutuksenottajille tarjotaan erilaisia vaihtoehtoja. Talvipyörälle vakuutus Tapiolasta, parin kuukauden kesäajoihin seisonta-ajallinen Ifistä ja käyttöpyörälle sitten ympärivuotinen kilpailuttamalla. Tuon Tapiolan vakuutuksen kanssa pitää vaan olla tarkkana, ettei pyörää käytetä päivääkään talvikauden ulkopuolella.

Tuohon "MUTTA MINNE KATOSI KOKO KESKUSTELU " kommenttiin. Taisi keskustelu kuumentua liikaa. Ylläpito tai aloittaja poisti koko ketjun.   

Tammikuu 22, 2014, 08:31:05 ap
Vastaus #22

Juhani Halmeenmäki

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Tuohon "MUTTA MINNE KATOSI KOKO KESKUSTELU " kommenttiin. Taisi keskustelu kuumentua liikaa. Ylläpito tai aloittaja poisti koko ketjun.   

Kullemma täällä on mahdollista sellainenkin outous, että ketjun aloittaja pystyy poistamaan koko keskustelun :o
Ja jos keskustelu kuumeneee, niin silloinhan oikein toimiva moderaattori poistaa viestejä, eikä koko keskustelua.
Suzuki VX 800 '92 sivuvaunulla, sekä MB 230CE ja SLK200
Vapaa harrastaja: ei mikään museokilvissä, eikä tulekaan!

Tammikuu 22, 2014, 09:06:33 ap
Vastaus #23

Hannu Boman

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Ihan itse :-)

Kullemma täällä on mahdollista sellainenkin outous, että ketjun aloittaja pystyy poistamaan koko keskustelun :o
Ja jos keskustelu kuumeneee, niin silloinhan oikein toimiva moderaattori poistaa viestejä, eikä koko keskustelua.

Aloittaja itse poisti keskustelun kun muut (enemmistö) ei ollut samaa mieltä hänen kanssa  ::) (kasvoiko sarvi otsaan?)  ???
@ HBo
Yamaha TX650 -73 & Honda GL 1500 Gold Wing 2000

Tammikuu 22, 2014, 09:14:19 ap
Vastaus #24

Jukka Toukonen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Tärisevä ja tärinätön moto tallissa.
Mielestäni noissa kahdessa poistetussa keskusteluketjussa ei ollut mitään kuumentumista tai henkilökohtaisuuksiin menemistä. Kunhan keskusteltiin asioista, joista ei joidenkin tahojen(?) mielestä saa julkisesti keskustella.
Enkä aloita nyt uudestaan. Muuten on kohta tämäkin keskusketlu täältä hävinnyt  :angel:

Tammikuu 22, 2014, 18:28:12 ip
Vastaus #25

tuomo jylha

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Moukka
Käyttöpyörän vakuutuksia kannattaa kysellä eri firmoista. Hintahaitari on hämmästyttävän leveä.

Esimerkkinä Peugeot-skootteri 150cc 2001:

If: 310 €/v
Pohjola: 475,32 €/v
Folksam: 513 €/v
PoP Autovakuutus: 569,26  €/v
LähiTapiola: 630.27 €/v
Turva: 699.89 €/v

Eri yhtiöillä on erilaiset painotukset koskien pyörän ikää ja teho/painosuhdetta.
Minulle tuli edullisimmaksi skootterille If, mutta harrastepyörälle (Suzuki GS1100G 1983) Folksam.
Juuri näin. Ehdottomasti kannattaa tehdä hintakyselyä eri yhtiöiltä.
Itse kilpailutin muutama vuosi sitten tuon käyttöpyörän vakuutuksen: gsx 1100 g, halvimman ja kalleimman hintaero pelkästä liikennevakuutuksesta alk. n. 900 e. päättyen n.4000 euroon. Vakuutusehdot kaikilla samat.
 Korvauksia ole ole onneksi tarvinnut hakea. Kop-kop.

Tammikuu 23, 2014, 10:07:12 ap
Vastaus #26

Jukka Uotila

• Vieras
Katsoin juuri IF:stä tyttären skootterimopoon vakuutusen hinnan.
Jos olen omistaja ja haltijana 17 v tytär, asuu kaupungissa, hinta 279 € vuodessa.
Mutta jos olen pelkkä omistaja, (54 v) asun maalla, ja siis itse ajelen sillä, hinta nousee yli 100 €
Eli siis tämän mukaan olen suurempi riski vakuutusyhtiölle.
Taidanpa olla "pappamopoilija"  ???

Tammikuu 29, 2014, 10:32:58 ap
Vastaus #27

Tommi Sipilä

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Unohtupa raportoida aijemmin. Soittelivat pohjolasta tuosta harrasteajoneuvovakuutuksesta. Oli sillä vaikutusta hintaan. Vakuutus tosiaan oli seisonta-ajallinen, mutta se tuplas vakuuutuksen hinnan. Vuoden liikennevakuutukselle hinta oli noin 1200€. Tällä hetkellä se on suppealla kaskolla (ja tuossa on jopa paremmat suppean kaskon ehdot) noin 300€ vuodessa (muistaakseni) pienillä boonuksilla. Ymmärsi vakuutusyhtiön neiti (tahi rouvas henkilö) hyvin syyn miksi en ollu vakuutuksesta innostunut.
« Viimeksi muokattu: Tammikuu 29, 2014, 14:39:49 ip kirjoittanut Tommi Sipilä »
Aim low and achieve your goals

Honda CX-500 1981
Tunturi Super Sport 1978 (ikuisuus projekti)