Kirjoittaja Aihe: onko vinyyli harrastajia?  (Luettu 11739 kertaa)

Tammikuu 14, 2014, 19:51:06 ip
Vastaus #15

Vesa Salmu

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Keväällä menin paikalliseen kierrätysisteeseen viemään mm. ongelmajätteitä. Sattupa sitte yks hyvänpäiväntuttu siihen ja aiko viiä stereokasettilevysoitiviritinvahvistinlaitteensa kaiuttimineen elektroniikkatavaran kierrätyskonttiin.

Noh, minä häneltä kysymään, että toimiiko nuo ja ku tuntuvat toimivan, nii menivätkin sitte mun auton takakonttiin.

Nyt oon sitte välilä autotallin puolella kuunnellut mukana tullutta El Viksen levyä. Tältä levyltä löytyy muistaakseni Suu spisious maints ja Into Ketto nimiset kappaleet.

Ja Haka Haka Pöönin Lav.
Kommentteja uuninpankolta.

Tammikuu 14, 2014, 20:10:10 ip
Vastaus #16

Martti Korhonen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Savikiekkoja pitäisi pyörittelemään myös päästä. Tahtoo vain olla hinnoissaan nuo soittimet. Jos sähköinen sellainen tulee jossain kohdin hommattua niin on jo 15w mono-putki-Voima odottelemassa. Putket vain pitäisi uudet hommata. Tuli sillä jossain vaiheessa vinyyleitä kuunneltua, mutta stereovehkeet piti sitten saada. Soundihan tuossa Voimaradion vehkeessä on pirun hyvä. Tällaisen kaiuttimen kun vielä siihen perään saisi niin olisi siltäkin osin tyyli kohdillaan. On tuolla säilössä myös Saloran ortoperspekta odottelemassa seuraavaa omistajaa. Alkuperäinen, toimiva keskikaiutinkin siihen löytyy ja pienet B&O sivupöntöt. Ei ole enää käyttöä kun raahasin jäteasemalta kasari-Nadin ja pihakirppikseltä viitosella isommat B&O:t, Beovox S45:t nimittäin.
Priimaa tulee vaikka sekundaan tähtää.

Tammikuu 14, 2014, 21:00:13 ip
Vastaus #17

teuvo venäläinen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Ostin joskus kymmenen vuotta sitten huutokaupasta jousivetoisen (kopion?) levysoittimen (His Masters Voice) messinkitötteröineen.
Nyt pitäisi saada uusi neula siihen.Vieläkö mistä saisi sellaisen teroitetun rautalanganpätkä? Auttakee!

Tammikuu 14, 2014, 21:20:54 ip
Vastaus #18

Petri Nippala

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Kiitos vaan mutta minä haluan tutkia levyjen kunnon itse ennen kauppoja.koitan hankkia vaan virheetöntä tai lähes virheetöntä
matskuu,enkä myy levyjä mihinkään vaan ne pysyy mulla.

Kiitos kuitenkin :)

Tammikuu 14, 2014, 21:23:02 ip
Vastaus #19

Henri Riekki

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Huutonetissä on ainakin oikeaan HMV-grammariin neuloja

http://www.huuto.net/kohteet/gramofonin-neuloja--his-masters-voice--110kpl/297300320

Jos grammarilla kuuntelee savikiekkoja, niin käsittääkseni neula pysyy kunnossa vain yhden kuuntelukerran (jos soittaa koko levyn)

Tammikuu 14, 2014, 21:29:38 ip
Vastaus #20

Timo Junno

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Jäsen 5192 (toistaiseksi)
Tuomoset ortoperspektat vois olla mukavia, mutta kun ovat ylleensä liika kalliita mulle. Oishan mulla tietenkin semmonen Philipsin vähän vaillinaisella ulukonäöllä oleva soikia hatturasia, jolla vois vaihatella. Sähkösesti ja mekaanisesti huollettu ja toimiva ja pyörittää savikiekot ja vinnyylit.

Toki niitä vinnyyleitä saa mullekkin tarjota, vaikka tämä ei ostoilmotus ookkaan.

Rammariin saa neuloja netistä. Laita hakusanaksi gramophone needles googleen tai ebayhyn. muutaman sentin kappale.
MC Röklä – www.rokla.net ''Oisko ehkä Suomen kuuluisimpia pyöräkerhoja. Meni minne meni, niin aina joku puhuu Röklästä.''

Tammikuu 14, 2014, 22:13:02 ip
Vastaus #21

Pasi Mäkiranta

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Ei riemulla rajaa ku Rojaalilla ajaa
Kans tullu vähä harrasteltua, Takkahuonees on 1973 mallin NSM jukeboxi ja olohuonees on Dual levari(maksoi uutena 1650mk) Harman Kardonin vahavari ja Gradient 1.2 kajarit(Hattu paistinpannulla, maksoi uutena 9600mk/pari 90 luvulla). Näillä on hyvä kuunnella vinyylejä vaikka niitä ei palijoa ookkaa, tuollaasta Rockabillyä pääasias.
Vinyylisinkkuja, siis niitä 7" ja kotimaista rokkia jos jollaki olis myytävänä niin kiinnostaas, just tänään tuli yks Sielun Veljien sinkku, aiva loistavas kunnos ja maksoi vain 6e.

ja jos niitä sinkkuja olis tarjolla niin sähköpostia
royal.enfield(ÄT)pp.inet.fi

T:Rojalisti

[ylläpito on poistanut liitteen]
Royal Enfield J2, 180 8HP(1924), 180 6HP(1917)+ 20's caferaser, Constellation, KX, RE Indian Chief. 1936 G, 1936 JF, Carberry  Enfield 1000cc INDIA. Carberry Australia 1070cc

Tammikuu 14, 2014, 22:59:40 ip
Vastaus #22

Kari Sillanpää

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • MC Debit
Ja Haka Haka Pöönin Lav.

Haka haka on kyllä ihan ykköskipale. Tai styge niinku ammattilaiset sanoo.
Kari

”Parempi Piru merrassa kuin kymmenen irrallaan”

Tammikuu 15, 2014, 07:47:50 ap
Vastaus #23

Markku Hakola

• Vieras
Vinyyleitä kaikissa eri kokomuodoissa on jokunen hyllymetri ja lisää tulee hankittua, kun sopivaa kohdalle osuu.
Enimmäkseen vanhempaa, mitä ei uutena tahdo löytyä.
Pääasiassa ostellut noita levyt Black@Witestä tai Hippie Shake Recordsista.

Laitteistona mm Technicsin sarja, pari Dualin levaria, Luxorin viritinvahvistin 1970 luvulta,
Saloran vanha 2001 levarilla, joka tällähetkellä huollon alla, Salora 2000, Salora 3000,
sekä viimeisin hankinta Salora 6600 joka oli täysin käyttämättönä lojunut varastossa valmistumisestaan saakka.
Lisäksi pari Juke Boxia ja joitain muita sekalaisia varastoituina tulevia tarpeita varten.

Tavaraa on kyllä riittämin, vaikkakaan ei kovin huippuhifiä, mutta kyllä noillakin kuuntelee.

Mikäli jollakulla sattuu olemaan luovutusikäisiä vinyleitä, niin voitaisiin kenties hieroskella kauppoja ja sama koskee myös laitteita.