Kirjoittaja Aihe: Perkeleen terveyden hoito  (Luettu 7884 kertaa)

Tammikuu 05, 2014, 17:46:58 ip
Luettu 7884 kertaa

Heikki Veijanen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Moikka

Hypätty tervuskeskuksessa joulukuun alusta. Ekä lääkäri hyvä jos parta kavoi. Diaknoosi X. Toinen "lääkäri" alkava nivel rakkeutuminen. Kolmas lääkäri totesi "mina en jummara mikä teitä vaivaa, mina lahettaa teitat tutkimusiin. Ensimmäinen lääkäri joka oli rehellinen. Ongelma ratkesi tutkimuksissa. Ainoa keino on leikkaus. Kaksi viikoa aika tv. keskukseen josta saa läheteen leikkaukseen. Paljonko aikaa kuluu leikkausjonossa?
Arkena Kuopioon yksityiselle mamman määräys. Kerroin et se makssaa. Huomenna menee myyntiin mp:t, mopot, kelkka ja monkijä kun jätkä ei edes pysy pystyssä. Näin rakasta käsitellään vaimon toimesta.

Hessu

Tammikuu 05, 2014, 18:00:35 ip
Vastaus #1

ARI JUMPPANEN

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Kylkivankkurinkuljettaja Lumiukko
Juurikin näinhän se menee...  ;) Hakeudu hoitoon tai mene lääkäriin...
Suutarin lapsel..... Voi Viddu!
Sammahär! sano affenanmaalainen!
MC PÖLHÖLÄ President
"mcPölhölä,pakoputkien ja henkseleiden paukuttelua vuodesta 1997"

Tammikuu 05, 2014, 18:42:29 ip
Vastaus #2

Hannu Kylli

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Jäsennumero 2573
Suomessa kannattaa olla huippu-urheilija joka pääsee heti leikkaukseen kun vammautuu. Jos ei samana päivänä niin seuraavana kumminkin. Ja yhteiskunta maksaa mutta siltikään ei esim. tuurdeskii näy ylen kanavilla "ilmaseksi".

Tammikuu 05, 2014, 19:01:27 ip
Vastaus #3

Arto Juntunen

• Vieras
Olen samaa mieltä. Reilun vuoden aikana 6 eri "lääkäriä", viimeisin niistä
epäpätevä, välinpitämätön kääkkä kahdesti Palikan (nimi muutettu) tervauskeskuksesta sai
minut 2.10 vihdoin tajuamaan että yksityiselle täytyy mennä. (3pv. sair.lom. 20x750kefexin)
Huom. lähetettä erikoislääkärille ei siis ehdotettu projektin missään vaiheessa.

Kyseessä 2012 syyskuussa ruusu-ihottumasta alkanut infektio-ekseema jalkaterissä
ja nilkoissa.
Jo 9.9 Palikassa käydessäni tämä Pirkko Nieminen (nimi muutettu) höpisi
jotain allergiasaippuoista vaikka jalat näyttivät jauhelihapizzalta! Niin, silloinkin :3pv. sair. lom.
20x750 kefexin. Perkele!
Kävely oli visvaisine jalkoineni ollut sevverran kipiää jo syyskuussa että 2.10 tilasin ajan yksityiselle.
Piti odottaa hankalat 3 viikkoa että pääsin sinne.
Oikea lääkäri sitten teki diagnoosin ja määräsi mm. Predinisolonia ja  oikian  antibioottikuurin.
By the way, hänen ensimmäinen kysymyksensä oli: "Et kai ole käynyt töissä näillä jaloilla?"
2 vko sair. lom. ja 3 vko päästä jälkitarkastus. Hyvä tuli.
Yleis"lääkärit" saavat pitää tunkkinsa. Minä en heitä tarvitse, eikä he minua.

-aju-

Tammikuu 05, 2014, 19:02:55 ip
Vastaus #4

Risto Saastamoinen

• Vieras
Suomessa kannattaa olla huippu-urheilija joka pääsee heti leikkaukseen kun vammautuu. Jos ei samana päivänä niin seuraavana kumminkin. Ja yhteiskunta maksaa mutta siltikään ei esim. tuurdeskii näy ylen kanavilla "ilmaseksi".

Eikös huippu-urheiliojoilla ole joku vakuutus joka maksaa kiireelliset hoidot? Näin mulle sanottiin, kun jalat "lukkiutui" selästä johtuen, ja puolivuotta kuulemma olis pitänyt odottaa leikkausta morfiinin avulla. Vinoilin tohtorille Pätkämäen pikkusormesta joka oli niin helvetin tärkeä tälle maalle, heti löyty leikkausaika mulle...

Tammikuu 05, 2014, 19:19:08 ip
Vastaus #5

Teuvo Lehtinen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Mikä ristus on, kun ei aharista.
Olen kans saanut niin huonoo kohtelua terveyskeskukses, että sitten kun sinne menen olen todella kipee. Polvessa 20v vanha urheiluvamma jota ei silloin leikattu vaikka ehkä olis pitänyt. Meinaa jäädä lukkoon välillä polvi, ehkä kierukkavaurio. Normaalisti se ei vaivaa kun on oppinu sitä varomaan, mutta ilmapuntarina se toimii. N. 5v. sitten terveyskeskuslääkäri sanoi että se on ihan hyvä ja kun näytin ettei se jalka oikee läheskään niin paljoo kun toinen. Lääkäri meinas että se on hyväkin kun ei oikee sillä terve jalka oikee liikaakin.  ???
Honda cb350 twin-71 Honda Vt Shadow 750 -97 Tunturi Super Sport-81

Tammikuu 05, 2014, 20:58:10 ip
Vastaus #6

Jani Erola

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Norton Big Four 1950 & Commando 961 Cafe Racer
Iltaa.

Ekan kerran kun mulla hajos polvesta kierukka menin työpaikka lääkärin juttusille.
Lääkäri totes tutkimatta että kierukka Se ei voi olla kun olen niin nuori.
Siltä istumalta lähdin yksityiselle sieltä magneettikuviin ja sieltä lähete kiirellisenä kunnallisen
leikkauspöydälle. Perusteena nuori ikä ja työkyvytön toistaiseksi. Tästä on yli kymmenen vuotta
ja nyt on molemmat polvet operoitu, juosta ei pysty mutta miks Pitäis kun moottoripyörälläkin
pääsee.

T:Jani Erola

Tammikuu 05, 2014, 21:08:30 ip
Vastaus #7

Reijo Huhtakangas

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Tulin nain ja voitin
Mulla kun tuo selkä alkoi temppuilla pahasti v 2011 keväällä ( molemmat jalat halvaantuivat osittain)  niin menin yksityiselle lääkärille, ja sieltä magneettikuvaukseen jonka itse maksoin, sen jälkeen sainkin kiireellisen lähetteen OYS,iin jossa minut leikattiin muutaman tunnin varoitusajalla ja menetetty liikuntakykykin palasi, se lääkäri + magneettikuvat maksoivat jotain 700-800 € yhteensä, mutta uskon että parempaa sijoitusta en ole eläissäni tehnyt, jos olisin jäänyt kunnallisten palvelujen varaan hoidon alkuvaiheessa, niin luultavasti istuisin nyt pyörätuolissa....
Alfa Romeo 159 Berlina 2.4 JTDm  -07

Autojen, Moottoripyörien ja Työkoneiden välitys Euroopasta :  

http://en-gb.facebook.com/people/Reijo-Huhtakangas/100000803162781

Tammikuu 05, 2014, 23:14:01 ip
Vastaus #8

Markku Hakola

• Vieras
Eikös se ole menossa joku Sosiaali ja terveysalan uudistus, millä luvataan tehostaa tuota julkista terveydenhoitoa.
Aatelkaas, kun se on sittn jossainvaiheessa käytössä, niin eihän meillä ole mitään hätää, kaikki pelaa, kuin "junan vessa".

Aikoinaan polvi alko vaivaan.
Lekurit "kyllä se ajanmyötä paranee.
Aikaa meni ja vaivaan ja lukuisten lekurissakäyntien jälkeen löyty sellanen, joka totes, että kierukkavikahan siellä on,
Rehellisest kiros aiempien lekureiden aammattitaidon, ja ihmetellen "missähän nekin on opiskelleet" ja jatkaen
"jos ois heti hoidettu, kuten pitää, niin ei nyt ois mitään vaivaa.
Ei kun operointiin ja mahdollisimman pian.
Leikkaaja totes "tehtiin nyt se, mikä voitiin ja jatketaan jonkinajjan kuluttua, sieltä kun on ristisiteet entiset".
Korjattiin poistamalla ristisiteiden rippeet ja modattiin sivusiteistä uudet korvikkeet.
Noh, polvi kun on siinä kunnossa, mitä on, hyvä kun käveleen pystyi, ei muuta, kuin ruljanssi jatkui.
Viidesti nyt operoitu ja viimeks suosittelivat nivelen vaihtoa, mihin totesin, että "unohtakaa koko juttu,
mieluiten koitan pärjäillä tällä,kun olen treenikohteena, itehän siitä kärsin", eihän ne siitä tykänneet.
Juoksemista tai fillarointia ei voi harrastaa, kuin kuvitelmissa, kyykystä ei meinaa päästä ylös jne.

Olkapäät reistaa ja aikaa tutkimuksiin on tässä ootettu jo hyvänaikaa.

Voishan sitä yksityselle mennä, mutta pirullinen kun olen ja veroja maksanut,
niin kiusaan tätä julkisen puolen porukkaa niin pitkään, kun vain voin.
Tietty jos yksityiselle menisin, niin niilläkin verorahoilla pääsis "joku muu" hoitoon, kenties.

Ainoa terveyskeskus, mitä olen jälkeenpäin sähköpostilla ja lehdessä kiittänyt, oli viimekesänä Laukaan terveyskeskus.
Kaaduin ja olkapää sijoiltaan ja murtui ja sattumoisin olin Laukaan suunnalla, niin tietty sinne lekuriin.
Siellä palvelu ja hoito oli  sitä luokkaa, että vois isommistakin sairaaloista, terveyskeskuksista puhumattakaan tehdä tuonne opintomatkaan, aiheena "kuinka hommat tulee hoitaa".

Tammikuu 05, 2014, 23:20:50 ip
Vastaus #9

Lauri Puirola

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Minulla reistasi polvi kymmenen vuotta, viimein melkein vuoden jonotuksen jälkeen pääsin
Peijakseen operoitavaksi. 16 vuotta polvi on ollut kunnossa, tähystys kesti jotensakin vajaan vartin.
Aamu yhdeltätoista hoidettiin ja ilta neljältä kävelin autokyytiin, oli kierukan reuna polven sisäpuolelta
pikkusen rispaantunut. Katselin monitorista kun sellaiset papukaijan nokan näköiset leikkurit poistivat
liikaa roinaa polvesta.

L&K.

Tammikuu 05, 2014, 23:24:02 ip
Vastaus #10

Markku Hakola

• Vieras
Minulla reistasi polvi kymmenen vuotta, viimein melkein vuoden jonotuksen jälkeen pääsin
Peijakseen operoitavaksi. 16 vuotta polvi on ollut kunnossa, tähystys kesti jotensakin vajaan vartin.
Aamu yhdeltätoista hoidettiin ja ilta neljältä kävelin autokyytiin, oli kierukan reuna polven sisäpuolelta
pikkusen rispaantunut. Katselin monitorista kun sellaiset papukaijan nokan näköiset leikkurit poistivat
liikaa roinaa polvesta.L&K.

Oispa ollukki noin helppoa mulla, pisin vekki n.40cm muutaman tunnin operointi ja lopputulos, "kattellaan, kuin jatketaan".

Tammikuu 05, 2014, 23:41:51 ip
Vastaus #11

Risto Saastamoinen

• Vieras
Näitä poikain kertomuksia lukiessa rupesin laskeskelemaan tikkejä, mitä eri korjausten tähden nahkaani on asetettu. Sillä vaan, että kaikki ne on julkinen puoli tikannut. Pelkästään vasemmassa kämmenessä pääsin kahteenkymmeneen, loppuja en viitsi laskea kun en takapuolelle edes näe, ja rautaa on kanssa  monessa paikassa. Vuosikymmen mennyt pelkästään leikkausjonossa... kyllä sitä hoitoa saa kun malttaa odottaa  :P

Tammikuu 06, 2014, 01:40:52 ap
Vastaus #12

Esko Simonen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Kuus-seittemänvuotiaana sain ensimmäiset tikit. Meillä oli aivan uusi kiiltäväteräinen Marttiini ja sillä vuolasin peuhalonhankaan oikein kunnon viillon. Pappa vei Jawan tankin päällä toisellepuolen jokia Hautalan sillan yli terveyssisarelle, joka keitteli neulat ja ompeli pari tikkiä ilman puudutukia enkä märissyt yhtään. Enää sitä siltaa ei kesäksi siihen rakennetakaan.
Sittemmin vasemmasta kädestä olen laskenut 36 arpea.
Liika vaahti vuan harmittaa kun suap kulukee vähemmän aekoo ku hittaammat

Tammikuu 06, 2014, 11:11:41 ap
Vastaus #13

Jasu Haapalainen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Isäni, ikää 55v ei meinannut päästä magneettikuviin jumiutuneen olkapään takia koska on kuulemma jo sitä ikäryhmää että tutkimus ei ole kannattavaa, noh yksityispuolelta laittoivat heti magneettikuviin.

Appeni 51v ei meinannut päästä magneettikuviin, olivat vain sanoneet suoraan että se on liian kallista sairaalalle. Kuvasivat sentään lopulta kun eivät muulla keinoin vikaa löytäneet.

Tammikuu 06, 2014, 12:22:33 ip
Vastaus #14

hannu Lahtinen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • BMWMZGUZZI
Rupee jo oikeen pelottaan kun tästä puolentoista vuoden päästä pääsee eläkkeelle. Ny on nii hyvin kun voi mennä Terveystaloon työterveyslääkärille ja kaikki jutut tulee hoidettua. On vielä toi sairaskassa nin ei mikään maksa paljoo. Kuinkas sitte suu pannaan kun joutuu meneen johonkin halvatun terveykeskukseen jollekkin ählämille tai muulle hoono soomi muka lääkärille joka ei ees ymmärrä mitä sille puhuu? Hui kauhee. Täytyy ny tässä koittaa hoidattaa vissiin kaikkee mahollista ninkauan kun voi oikeilla lääkäreillä hoidattaa. Ei kai sitä sitte köyhän eläkelläisen perse enää kestä missään terveystaloissa käydä.
HANE