Tuo tunnetaan firma tunnetaan hyvästä laadusta että eihä ne nyt rupea kakkos laatua tekemään mistään autosta. Mainehan kärsii heti jos pohjat peilaa tai parin vuoden päästä ruostepilkkua pukkaa joka raosta. Sama homma automaalaamoissakin, eivät tahdo vanhoja autoja ruveta maalaamaan omille pohjille tästä syystä
Luulen, että maine kärsii myös tällaisesta julkiseta prossesista.
Ehkäpä vielä enemmän!
Overdive:n palstalla ko sivulla on käynyt jo 95.000 vierailijaa ja tuottanut yli 600 kommenttia!
Kokonaisuutena tämä käy yli ymmärrykseni.
Tuo tavarantarkartusprosessi on ilmeisesti käyty (muuten tavaraa ei ole voitu tarkastaa) toimittajan tiloissa, jolloin toimittajalla on ollut mahdollisuus esitää oma näkemyksensä. Lisäksi toimittajalla on ollut mahdollisuus esittää valituksensa KK:n Tavarantarkastuslautakunnalle 3 kk:n kuluessa siitä, kun on vastaanottanut HTT:n raportin.
HTT:n vaatimuksiin kuluu, että hänellä on alan teknillinen kolutus ja vähintään 10 vuoden työkokemus alalta. Senlisäksi hänen tulee läpäistä KK:n tavarantarkastajan tutkintokoe. Lisää voi lukea Keskuskauppakamarin sivuilta.
Oikeusprosessi tulee kestämään valituksineen monta vuotta.
Sen lisäksi keskustelua käydään myös täällä netissä, eri foorumeilla koko prosessin ajan.
Joten minulle ei jää kuin kaksi johtopäätelmää:
-tilaajan ja toimittajan välit ovat ajatuneet jo alussa henkilökohtaiseen konfliktiin
-toimittaja on taloudellisiessa "pakkoraossa", eikä siksii välitä enää maineensa turmeltumisesta
Luulen, että jompikumpi tai molemmat syyt on tämän tapauksen takana!
Itse olen ollut vastaavassa prosessissa 15 vuotta sitten ja käyttänyt HTT:ta sekä Yliopiston professoria lausunnonantajana.
Vähän ennen raastuvanoikeuden käsittelyä vastapuoli esitti sovintoneuvottelua: sopu syntyi.
Sitten korvauksien maksamiseen he pyysivätkin sitten vuoden maksuaikaa; heillä ei ollut varaa palauttaa maksamamme kauppasumman sovittuja palautuksia.