Tuollainen firma kuin triangle on, niin niissä tuntilaskutus on aivan varmasti eri tasolla kuin nyrkkipajassa. Jos sinne viedään vanha ruosteinen auto jota on rutattu vähän joka nurkasta, ja auton omistajalla on vielä omat erikois vaatimuksensa työn suhteen, niin eipä tuo ole ihme että työtunteja ja kuluja kertyy.
Vaativa ja laadukas entisöintityö kun maksaa, sekä työmäärä voi olla todella uskomattoman suuri. Eihän sitä tarvitse kuin purkaa tavallinen moottoripyörä ja tehdä sille suurinpiirtein entisöinti, niin käytetty työtuntimäärä on helpostikin useita satoja tunteja, saati sitten auto johon voi joutua tekemään paljon osia itse ja teetättämään myös jossain muualla. Ei mikään firma elä sillä että kaikki se "näkymätön" taustatyö tehdään talkoilla, ja vieläpä yleensä useiden henkilöiden voimin.
Minusta tuollaista autoa viedessä pitäisi pyytää kustannusarvio ihan jo ennen työn aloittamista. Siinä selviää omat rahkeet kuinka vaativaan projektiin on alkamassa, jos sen työn aikoo teetättää ulkopuolisella, ja varsinkin alan erikoisliikkeessä.
Nyt kun tuotakin on alettu puimaan oikeudessa, niin saattaa tulla seuraava yllätys toisen työn hinnasta, eli asianajajan tuntilaskutuksesta (todennäköisesti vielä suurempi tuntiveloitus kuin triangelilla?) Ja sillä rahalla ei sitten saa mitään muuta kuin suun pieksäntää.

Itse olen ymmärtänyt että triangle motor on omalla alallaan erittäin laadukasta ja arvostettua työtä tekevä yritys. Eli jos sinne vie entisöintiprojektia pitää jo ihan luonnollisestikin myös varautua niihin suuriin kustannuksiin.
Tai sitten jos työssä on ainoa kriteeri että pitää saada halvalla, niin se auto olisi pitänyt toimittaa jo ihan alun alkaen jonnekin muualle kuin trianglelle. Sama pätee myös muuhunkin erikoistyöhön, kuten rakentamiseen. Erikois osaavan ammattimiehen laskutus ei ole se halvin, eikä myöskään kallein ole automaattisesti paras.
Hankalia tapauksia ja tosiaan pitää aina muistaa pyytää jo ennen sitä työn aloittamista kustannusarvio, sekä mahdollisista lisätöistä on sovittava myös etukäteen ennen niidenkin aloittamista.