Kirjoittaja Aihe: Hetekka  (Luettu 9360 kertaa)

Joulukuu 28, 2013, 12:12:41 ip
Vastaus #15

Kari Sillanpää

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • MC Debit
Moro
Se parras on teitä pitkin 39,5 km luoteeseen.

Tuttu paikka juu. Varoventtiilit kuuluu sopivalla kelillä meille saakka, tietääpä kun on "rottamo" menossa ja laitosmiehet "respaakeineen" pian hommissa. Enpä ole siellä tosin töissä ollut kesän 1994 jälkeen (helevekko siitäkin kohta kakskytä vuotta).

Kari

”Parempi Piru merrassa kuin kymmenen irrallaan”

Joulukuu 28, 2013, 14:45:20 ip
Vastaus #16

Markku Juusela

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Moro
Olimme sitten samaan aikaan,sen 1:sen modernisoinnin sekä turbiinivoimalan rakennustyömaan aikaan,minä siinä varastoteltalla aidan vieressä.Sitten muutama vuosi sen jälkeenkin remonttimiehenä ympäri laitosta kunnes siirryin kilometrin verran pohjoiseen,tämä laitos lopetettiin ja purettiin kolmisen vuotta sitten pois ( hulluja nuo Espoolaiset päättäjät ).
Yamaha TR1 -81/Green Mystery,CanAm Spyder RT -13,CRESCENT Elda E-Going,Cresent mopo-63,NSU Sportmax Streetreplica

Joulukuu 28, 2013, 16:43:07 ip
Vastaus #17

Kari Sillanpää

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • MC Debit
Tässähän iskee ihan skitsofrenia pian, mä olin meinaan myös siinä telttahallilla kesällä 93, silloin laitettiin kartonkikoneen märkää päätä uusiksi ja se telttahallihan pistettiin sitä rojektia varten pystyyn. Kesät 90, 91 ja 94 meni vuorohommissa siinä pannuhuoneen valvomoissa. Tai 91-vuonna olin tammikuusta vissiin lokakuuhun saakka siellä sotaväkeen menoa vartoilemassa, välillä Välimäen, Puron ja Aaltosen pakinkantajana, ja Mettäs-vainaan uunotettavana, minkä nyt kutoskattilan väen tuurailulta kerkisin.

Turbiinivoimalaa ei tullut koskaan nähtyä, se pykättiin mun aikojen jälkeen. Kesän 95 olin Takolla ja se olikin viimeinen kesä paperitehtaan leivissä, sittemmin tuli kyllä tehtyä alan hommia laitetoimittajien leivissä pariin otteeseen, Kyrolla taisin poiketa pari kertaa joskus 2001 tai 2002.

Saatetaan Markku olla vanhoja naamatuttuja siis :)

PS Jep se sahan kohtalo kyllä harmitti ja ihmetytti, melkein uusi laitos, hyvä kun käyntiin saatu ja sitten seis >:(
« Viimeksi muokattu: Joulukuu 28, 2013, 16:47:19 ip kirjoittanut Kari Sillanpää »
Kari

”Parempi Piru merrassa kuin kymmenen irrallaan”

Joulukuu 28, 2013, 16:50:53 ip
Vastaus #18

Markku Juusela

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Moro
Paljon mahdollista,tulin "teltan vartjaksi" keväällä kun itse koneen remontti alkoi,tässä naapurikylässähän asustelen.
Yamaha TR1 -81/Green Mystery,CanAm Spyder RT -13,CRESCENT Elda E-Going,Cresent mopo-63,NSU Sportmax Streetreplica