Kirjoittaja Aihe: Koirankoppi  (Luettu 7772 kertaa)

Joulukuu 22, 2013, 11:43:06 ap
Luettu 7772 kertaa

Heikki Veijanen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Moikka

Onko kellään neuvoa kopin desivioinnista talavella? Pukkas iho-ongelmat molemmille. Antibiotit syötetty,ei apua. Löytyiskö ongelma kopista?

Ajokit Jatta ja Ponze

Joulukuu 22, 2013, 12:49:49 ip
Vastaus #1

ARI JUMPPANEN

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Kylkivankkurinkuljettaja Lumiukko
Semmosiako "hot spotteja"? Märät likaiset alustat voipi aiheuttaa niitä.
Kosteus on pahasta elukoille, märässä elää kaikki bagileerit...
Uuvet kuivikkeet ja tentulla vois pyyhkiä koko kopperon?
MC PÖLHÖLÄ President
"mcPölhölä,pakoputkien ja henkseleiden paukuttelua vuodesta 1997"

Joulukuu 22, 2013, 14:00:47 ip
Vastaus #2

Heikki Veijanen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Moikka

Kiitos Ari

Onhan toi esiin tuomasi näkemys huomioon otettava näkemys. En vain tullut ajatelliksi et voisi esiityä ajokoirilla. Olen ollut vuosia GR:n aktiivi. Siellä paljon vedessä viihtyvät noutajat sairastivat esiintyvä sairautta. Meidän kaksi noutajaa ei ole sairastuneet ko. tautiin. Huomenna ajokit mamman viereen. Taapelista tavraa ja mökki kuntoon jouluksi.

Hessu

Joulukuu 23, 2013, 08:47:03 ap
Vastaus #3

Heikki Veijanen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Moikka

GR Golden Ring ry on kultaisten noutajien rotujärjestö. Jatta  ja Pontze ovat suomenajokoiria. Toimivat jänispoimureina. Pontzen taival olisi päätynyt saunan taakse kaksi vuotiaana ellen ollisi puuttunut asiaan. Tästä johtuen meillä on kaksi ajokkia. Ykä ja Ledi ovat kultseja siisi noutajia. Ledi noutaa ja on odellinenkone lajissaan. Ykä on mamman lällykki, siis seurakoira. Kultsihan on joko metsästyslinjainen tai näyttelylinjainen. Soveltuu hienon luonteensa johdosta huvin harrastuksiin ja kotikoiraksi. Lisää tietoa löytyy GR:n sivuilta.

Hessu

Joulukuu 23, 2013, 15:35:53 ip
Vastaus #4

Heikki Veijanen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Moikka
Ledi ei reakoi millään tavalla puussa olevaan lintuun. Kun Ledi kuulee aseen laukaisuäänen syttyy merkkivalo nyt mentiin. Veneessä tai kuivalla maalla jos Ledillä jonkinlainen havainto linnun puttoamis  suunnasta nouto varma. Välillä ei tuo suoraan vaan sivulle. Antaa linnun komennolla kiitos. Jos vaimolta kysyisi luonteesta vastaus "aivan ihana". Tottelee peruskäskyt istu, maahan, kiitos tarkoittaa et suussa olevasta esineestä luovutaan. Odottaa ruokakupilla vaikka loppu päivän ellei kuule sanontaa "ole hyvä". Ledillä ja Höpö kissalla on yhteinen peti. Pysyy pihasa, kessällä tosin tekee itseohjautuvan uintireissun läheiselle järvelle. En osaa aktivitestä sanoa. Jos olen rankametässä Ledi on matkassa. Kalassa Ledi tykkää olla mukana. Leikkii mamman kanssa piilota juustoleikkiä. Mamma piilotta huusholliin kymmenen juusto palaa Ledi olessa ulkona. Ledi pyytää haukulla sisään. Mamma totea "etsi", Yhtään piiloa ei jää löytymättä. Ainoa mistä Ledi ei tykkään et halaan mammaa tulee väliin ja aloittaa mun raapimisen. Jos yöllä liikkuessa ei muista sulkea makkarinovea pommin varmasti Ledi lötyy meidän sänkystä ja mielyiden meidän välistä

Hessu

Joulukuu 23, 2013, 17:01:32 ip
Vastaus #5

seppo nykänen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • ENMc
Moikka
Ledi ei reakoi millään tavalla puussa olevaan lintuun. Kun Ledi kuulee aseen laukaisuäänen syttyy merkkivalo nyt mentiin. Veneessä tai kuivalla maalla jos Ledillä jonkinlainen havainto linnun puttoamis  suunnasta nouto varma. Välillä ei tuo suoraan vaan sivulle. Antaa linnun komennolla kiitos. Jos vaimolta kysyisi luonteesta vastaus "aivan ihana". Tottelee peruskäskyt istu, maahan, kiitos tarkoittaa et suussa olevasta esineestä luovutaan. Odottaa ruokakupilla vaikka loppu päivän ellei kuule sanontaa "ole hyvä". Ledillä ja Höpö kissalla on yhteinen peti. Pysyy pihasa, kessällä tosin tekee itseohjautuvan uintireissun läheiselle järvelle. En osaa aktivitestä sanoa. Jos olen rankametässä Ledi on matkassa. Kalassa Ledi tykkää olla mukana. Leikkii mamman kanssa piilota juustoleikkiä. Mamma piilotta huusholliin kymmenen juusto palaa Ledi olessa ulkona. Ledi pyytää haukulla sisään. Mamma totea "etsi", Yhtään piiloa ei jää löytymättä. Ainoa mistä Ledi ei tykkään et halaan mammaa tulee väliin ja aloittaa mun raapimisen. Jos yöllä liikkuessa ei muista sulkea makkarinovea pommin varmasti Ledi lötyy meidän sänkystä ja mielyiden meidän välistä

Hessu

Ja sitten ihan nuo kaikki ylläolevat  passaa meidän kolmanteenkin metsästyslinjaiseen Labradorinnoutajaan, siis ihan kaikki, poislukien tuo sänkyhomma, meillä nukkuu omassaan ja lisäksi vielä että vaatii jonkin verran aktiviteettejä nuorena, muuten on rauhaton sisällä. Siinä neljän vuoden jälkeen tyytyy enempi köllimään kotosalla. Käyttölinjaisissa on myös pikkaisen vahtiviettiä mutta ei ne silti pureskele ihmisiä. Ulkokoirana pihalla on Pyreneittenmastiffi joka huolehtii että pysyy täällä korvessa tavarat pihalla. Asuntona sillä on noin 10 neliön eristetty ja lämmin pihavasasto isolla katetulla kuistillä josta on hyvät näkymät lähiympäristöön, sekä tietysti koiralle luukkuovi+ minulle sitten oikea että saapi siivottua väliin huushollin. " Kopissa"on tietenkin patterit seinissä, ikkunat sekä sohvakalusto ja +20 olen siellä pitänyt juuri siksi kun tuommoinen karvaturri on mielellään ulkona, satoi tai paistoi niin sisällä ollessaan turkki kuivuisi nopeasti eikä hautoisi ihottumaa. Sähkölaskua tuo koiran asunto kasvattaa kiitettävästi mutta maksan mielelläni siitä että pysyy balttian taulukauppiaat poissa kartoittamasta mahdollisuuksia bisneksiin  ;)
« Viimeksi muokattu: Joulukuu 23, 2013, 17:11:51 ip kirjoittanut seppo nykänen »
Entiset Nuoret Mc

Joulukuu 23, 2013, 17:25:55 ip
Vastaus #6

Henry Eklund

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Eläkkeellä on vain kaksi ekaa vuotta vaikeeta.
Mulla oli karhukoira ja ei mennyt koppiin vaan makas katolla, nyt on Dobermanni ja mamin kulta. Tulee nukkumaan meidän väliin sänkyyn ja sohvasta on oma pääty, reilun vuoden nukkui omassa petissä ja sitten kuohittiin ja oli semmonen kauluri ja oli onneton niin sai erikoisluvan tulla sänkyyn. Lupa oli lopullinen sen mielestä, ei pitäis olla metsästysviettiä mutta siilin nappaa heti ja melki kiipee puuhun oravan perään. Karhukoira toi mökillä supikoiran ja sitten sielä oli tosiaan karhu niin oven edessä istui yöt vahdissa. Yritäppä ottaa mun huoneesta jotain, näet reilut tuumaset hampaat. Niin koiran kopin poltin ku tämä meni jos käskin ja ilmeestä näki enkö pääse oikeaan mökkiin sängylle huiliin.

Joulukuu 23, 2013, 21:07:45 ip
Vastaus #7

Heikki Veijanen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Moikka

Hessu et viittis olla häiritsemättä mua jahtipäiväniltana. Mulla on huomenna duunipäivä kun sä et kuitenkaa ui yhtään ampumaasi sorsaa. Hyvähän sun istuksella venokissa, soutaa rantaan et tuon saaliin sulle.
 Ledi

Sorsa ja tavijahdista on aikaa mut tältä se näytti  jahdin aikaan. Kun kuljin pihalla Garminin ja Lafayetin kanssa ilvesmetälle lähdössä alkoi tarhassa senpäiväinen huuto et tuntui kuin joltain olisi pääitä irroitettu. Mamma sanoi et huuto kesti tunteja kun ottanut kumpaakaan mukaasi.

[ylläpito on poistanut liitteen]

Joulukuu 24, 2013, 03:22:14 ap
Vastaus #8

Juha Tanila

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Koiria nyt tietty on kaikenmoisia mutta kehottaisin pitämään niitä ihan samanlaisessa kopissa missä pitää itseänsäkin. Tuskin elukka paljoa nauttii kun saa pakkasessa värjötellä. Kerran tapasin ihmisen joka ihan aidosti aprikoi notta voiko mulli palella, tietääkseni jokainen voi kuolla pakkaseen. Itte en ainakaan voisi koiriani ulos laittaakaan kun oon ne tupaan opettanut.

Joulukuu 24, 2013, 07:37:17 ap
Vastaus #9

Pentti Eskelinen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Nuolija Kuopijosta
Ei kae nyt elläenkunnan evustajilla mittää tuntoaestimuksia ou?

Eihän pyyvä ja piästä kalastuskaa tunnu kaloesta mitenkää ikävältä, päen vastoen, nehän on siitä ihan innoessaan! ::)
-pena-

Joulukuu 24, 2013, 08:01:45 ap
Vastaus #10

Ossi Viita-aho

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Kukkahattusetä
Perhomiehethän ne on vieny sen Catch And Release kalastuksen pitemmälle. Niillä on se Watch And Release tyyli. Ne kattoo mitä kala on syöny, jotta voivat valita oikian perhon ja sen jäläkkeen päästävät kalan menemmään.

Tiiä sitten kylymän ilimaston koirista, että tykkääkö ne olla ennemmin uuninpankolla vai omassa kopissa ulukona? Kyllä ne tuuhiakarvaset näyttää ainakin kesällä olevan tuskissaan.

Kahden pytyn loukussa.

Joulukuu 24, 2013, 10:02:49 ap
Vastaus #11

Heikki Veijanen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Moikka

Ei meidän koirat palele lämpö säädetty kopin lattialäämityksessä lähes huoneen lämpöön. ;D Yhtä vaihtoehta olen miettinyt pitäisikö niille hankkia taulutelevisio :D

Hessu

Joulukuu 24, 2013, 10:28:37 ap
Vastaus #12

Henry Eklund

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Eläkkeellä on vain kaksi ekaa vuotta vaikeeta.
Älä ainakaan tablettia tai pikku läppäriä sinne koppiin laita, koiros lähettää spostia koirien ammattiliittoon jos oloissa on moittimista.

Joulukuu 24, 2013, 10:56:41 ap
Vastaus #13

Vesa Salmu

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Meillä on Suomen lapinkoira ja se eleli ensimmäiset vuotensa kyllä aivan ulkokoirana.

Tein sille kopin, mutta aamulla se aina kumminki nukku ulkona häkin nurkassa olipa pakkasta minkä verran tahansa.

Eikähän tuo tietyssä vaiheessa halunnut sisällä ees olla kovin pitkään kerrallaan.

Nyt tämä koira on kohta kololmentoista ikänen ja muutamat vuojet ollu enemmän sisäkoirana.
Kommentteja uuninpankolta.

Joulukuu 24, 2013, 23:14:40 ip
Vastaus #14

Seppo Jääskeläinen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Ja meillä on bokseri.  Eihän se lähes karvaton koira millään tarkenisi ulkona pakkasella. Saapi sitä ihan ite kokeilla olla pihalla ilman vaatteita.
Jopa vesisade tuntuu ihottavan suunnattomasti. Kyllä leivinuunin vierellä makkuupaljussa on parempi olla.