Kirjoittaja Aihe: Malmin lentokenttä  (Luettu 6565 kertaa)

Marraskuu 22, 2013, 22:21:51 ip
Luettu 6565 kertaa

Lauri Puirola

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Näyttää siltä että Malmin lentokenttä muuttuu asuntoalueeksi, eikö ole maata muualla.
Siinä tuhoutuu pala Suomen historiaa. Itse olen kotoisin Itä-Suomesta, mutta asunut jo
kohta 30 vuotta kentän liepeillä eikä ole häirinnyt yhtään pienlentokoneet.
Asuntoalueen voisi rakentaa vaikka Talin golfkenttäalueelle!

L&K.

Marraskuu 22, 2013, 22:35:04 ip
Vastaus #1

lasse roholm

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Niinpä niin tässäkin  harvanasutussa kyrpämaassa on pakko nekin harvat ihmiset olevat niin nekin  pakko asuttaa sun riesaksi sinne sun naapuriksi ,,,jos nyt saan lainata sinun paljon käyttämää  :laugh:

Marraskuu 22, 2013, 22:47:46 ip
Vastaus #2

Lauri Puirola

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Ei minua häiritse yhtään jos joku asuu naapurissa, mutta jotain historiaa voisi jättää
jälkipolvillekin eikä tuijottaa kaikkea rahankiilto silmissä. Yksi saatanan munaus on
Enson pääkonttori Katajanokalla!

L&K.

Marraskuu 22, 2013, 23:10:54 ip
Vastaus #3

lasse roholm

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Olen samaa mieltä !  tässä jotain kuvia Vaasasta ennen ja nyt vaikka ne huippuhienot 60 luvun alussa purettuna olevat talot puuttuvat tästä kuvakalkaadiata http://www.sls.fi/olin/

Marraskuu 23, 2013, 00:03:29 ap
Vastaus #4

Jouko Kuisma

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Hienoja kuvia Vaasasta.
Vietin siellä vuodet 1969-73, Palosaarella.
Maasilta muistuu hyvin mieleen noista kuvista.
Astorissa tuli joskus "piipahdettua".
Pukinkulmaa ja Bockia ei valitettavsti näkynyt, siellä olin yhden kesän laitosmiehen sijaisena.
Enpä ole Vaasassa käynyt varmasti tällä vuosituhannella!  :P
Ilta pimenee täälä uudella mantereela; huomenna nokka kohti JFK:n kentää ja kotia.

Marraskuu 23, 2013, 07:41:21 ap
Vastaus #5

Pentti Eskelinen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Nuolija Kuopijosta
Syöttölento Malamilta Kuopijoon!

Jos joku haluvaa katella vanahoja kuvia Kuopijosta, niin hiän kirjottaa kuukleen "Vintage Kuopio".  :-\
-pena-

Marraskuu 24, 2013, 17:17:53 ip
Vastaus #6

mika korhonen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Joo . Tuo Malmin lentokentän rakentaminen asuinkäyttöön on ehkä tyhmintä pitkään aikaan. Ei tarvitse ajaa montaa minuuttia Malmilta niin löytyisi rakennuspaikkoja kyllä ja vielä enemmänkin.
Kuuleman mukaan tuon malmin lentokentän rakentamisen puoltajista löytyy paljon vieressä asuvia. Joku on jopa asunut puoli vuotta Mosabackassa ja kuulemma tuo lentokenttä on häirinnyt asumista..(näin luin joku aika sitten jostain lehdestä)
GSX-R750 F, RG250FG GJ21C, RGV250 VJ22,, TZR125 2RH, TZR250 2MA *2and one barrel from RG500 HM31A and. . .Cagiva Freccias, Benelli Jarno
You can follow my swap tours and others happenings pics at #korppusahateam

Marraskuu 28, 2013, 17:14:59 ip
Vastaus #7

Niko Lindström

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Kerran käytiin Malmin kentällä katsomassa, kun Junkers JU 52 tuli pyörähtämään. Samalla sai tietysti katella DC3:n lentelyitä. Tuo oli hauska tapahtuma, harmi jos tuohonkin tehdään jotain asuinaluetta.

Junkers Ju 52 Malmilla

Onhan siellä Malmilla ajettu myös Drag Racingin SM Sarjaa... Meidän nykyinen autokin näkyy videon alkupuolella! ;D

US Parts Nationals 28.-29.5.1994 Helsinki Malmi

« Viimeksi muokattu: Marraskuu 28, 2013, 17:18:25 ip kirjoittanut Niko Lindström »
-1980 Tunturi Trial
...Ja muutamia nelipyöräisiä...

Joulukuu 02, 2013, 08:07:53 ap
Vastaus #8

Atte Isola

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Ei minua häiritse yhtään jos joku asuu naapurissa, mutta jotain historiaa voisi jättää
jälkipolvillekin eikä tuijottaa kaikkea rahankiilto silmissä. Yksi saatanan munaus on
Enson pääkonttori Katajanokalla!

L&K.

Kyllä on suoraan sanottuna idioottimaista, että mitään vanhaa ei vaalita! Ei tarvi kun google mapsin satelliittikarttaa hetken tarkastella, niin kyllä sitä tilaa muuallakin olisi ollut.. Ensin Keimola ja sitten Malmi >:(
Muutama mopo

Joulukuu 04, 2013, 12:13:58 ip
Vastaus #9

Kari Rautiainen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • *** Rauzi ***
Asustelin vuosia puistolassa kiitotien päässä. Naapuriin muutti pariskunta joka kahen viikon jälkeen alkoi valittamaan lentomelusta. Pitikö sinne muuttaa. Ei kai kala-allergikkokaan muuta kalakaupan yläkertaan. Jos et tykkää varpaanvälihajusta niin älä muuta juustokaupan viereen. Jos hiljaisuudesta tykkää niin hyvinkään rajalla, hausjärvellä ok talo myynnissä. Toinen naapuri on moottorirata ja toinen ampumarata. Sinne vaan ja valittamaan. Varuiksi toisella puolen tietä on hautausmaa.

Onhan niitäki jotka tykkää koneista, kaloista, ja juustoista.

Joulukuu 04, 2013, 17:17:24 ip
Vastaus #10

Kari Rautiainen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • *** Rauzi ***

Lentävien laitteiden kanssa on tullu puuhasteltua, ja puistola oli siitä kiva paikka asustella että siinä niitä sai katella terassilla. Koneita, palloja, hyppääjiä ja vaikka mitä. Oli mulla aikoinaan oma palloki, ja taskussa hienonhieno lupakirja "Ilmapallon lentolupakirja" se kun tuo kuumailmapallo on ilmapallo, poiketen kaasupalloista :-)

Suomessa torppa on hyvinkäällä, sinne varmaan iso osa malmin toiminnoista siirtynee. Hyvä niin. Näyttäs kenttä pikkasen näivettyvän jollei uutta toimintaa sinne, ja taitaa tulla.

(Palaan siihen epsanjan juttuun kunhan rauhotun taas sinne siperiasimulaattoriin kattelemaan sitä hommaa. Vaikken siellä aio kauaa katella sitä juttua. Kesäksi pihtiputtaan mökille kuiteski.)
« Viimeksi muokattu: Marraskuu 22, 2024, 10:07:31 ap kirjoittanut Moderaattori1 »

Joulukuu 04, 2013, 17:36:32 ip
Vastaus #11

Henry Eklund

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Eläkkeellä on vain kaksi ekaa vuotta vaikeeta.
Präntöön kasvattina sanon et Vaasan lentokentän hallissa on DC3 kones jolla lennetään joka vuosi kivikylään sinne Suomen syrjälle, lipuilla vaan hintaa pirusti. Vaasan status pääkaupungiksi pitää palauttaa ja heti. Mailmassa on kolme kiintopistettä, Präntöö, Lontoo ja Pariisi.