Eero Nikkaselle ja muillekkin vakavamielisille tiedoksi!
Ensinnäkään minulla ei ole, eikä ole myöskään koskaan ollut, ja tuskinpa tulee koskaan olemaankaan, punaisia verryttelyhousuja!
Ja mitä muuhun pukeutumiseeni tulee niin siitä olen hyvin tarkka, ja siksi pidänkin pukeutumisetiketistä aina ja joka tilanteessa äärimmäisen tiukasti kiinni.
Saatuani rippikoulupuvun en ole puvun ja rusetin käytöstä sen jälkeen luopunut. Aamuisin herättyäni pukeudun välittömästi aivan tavalliseen, mutta samalla myös tyylikkääseen, tummaan Turon valmistamaan arkipukuun asiaankuuluvine paitoineen ja kokonaisuuteen sopivaan solmukkeeseen.
Seuraavaksi tarkistan joko Savon Sanomat on tipahtanut postiluukustamme, ja jos näin on, niin siirryn toalettiin lukemaan minulle niin tärkeät taloussivut, siinä samalla toimittaessani myös muita henkilökohtaisia toimiani.
Vasta nuo välttämättömät aamuaskaret suoritettuani aloitan intensiivisen näyttöpäätetyöskentelyn, ja en suinkaan Reinot jalassa, vaan nahkapohjaisissa lakeerikengissäni.
Ja mitä lipsumiseeni yhteisistä pelisäännöistä täällä tulee, jos joskus olen, mitä enn ole kyllä koskaan tehnyt, lipsunut "Yleisen keskustelun" asiallisesta tyylistä, niin sitä pyydän nöyrimmästi Teiltä kaikilta siitä kärsineiltä anteeksi.
Myös aniharvoin kirjoittaessani käyttämääni rumaa savonmurretta suuresti pahoittelen, tästä lähtien klrjoitan, jos yleensä mitään kirjoitan, vain asiallisella virastokielellä.

Ja jos kysseinen asija ei vieläkkää Nikkaselle tae jollekkii muulle tuosta eilläolevasta selevinny, nii syytäkkööt siitä ihan vuan ihteesä.