Kirjoittaja Aihe: Putkeen menneitä hommeleita  (Luettu 6119 kertaa)

Marraskuu 14, 2013, 11:45:51 ap
Luettu 6119 kertaa

Harri Kauranen

• Vieras
No mulla ainaskin nyt äsken onnistu semmonen hommeli,ettei olis edes uskonut.Avasin mutterin sellasesta paikasta,ettei sinne päässy kuin pitkällä holkilla.Mutskun alla oli sellanen pieni lipare ja ensin luulin sen putoovan sellaseen paikkaan,että sieltä sitä ei kyllä saa.Nyt kuitenkin lipare,ihme kyllä pysy paikoillaan ja sain sen magneetilla kerättyä talteen.Vielä kun kekkais,miten se sinne on saatu ja miten minä sen sitten sinne saan,kun aika koittaa.

Marraskuu 14, 2013, 11:56:04 ap
Vastaus #1

Pentti Eskelinen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Nuolija Kuopijosta
Monista niitä lipareita sen verran ettei ou niin väliä jos muutama ensimmäenen ei satukkaa kohteeseen.

Mulla on nyt yhen Volovon konehuoneen uumenissa hävveyksissä aenakii kaks pientä meisseliä, muutama mutteri ja jokunen pulttikii.
Eikä ota kiinni vaekka miten joka kolosta niitä vieterivartisella makneetilla horris! Olokuut siellä, etinpähän tilalle uuvet.  :-X
-pena-

Marraskuu 14, 2013, 12:21:02 ip
Vastaus #2

teuvo venäläinen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Oletko Pentti koskaan vaihtanut lämppärin moottoria 240-sarjan Volvoon.Itse jouduin vuonna 1ja 2 sen tekemään ja se oli homma jossa olisi pitänyt omistaa neljä kättä.Ja tein sen vielä kaksi kertaa samana päivänä,sillä uuden moottorin tekijä oli laittanut pari liian pitkää ruuvia jotka estivaä hiilien liukumisen.Se oli homma joka kuitenkin meni"putkeen".

Marraskuu 14, 2013, 12:21:44 ip
Vastaus #3

Risto Saastamoinen

• Vieras
Monista niitä lipareita sen verran ettei ou niin väliä jos muutama ensimmäenen ei satukkaa kohteeseen.

Mulla on nyt yhen Volovon konehuoneen uumenissa hävveyksissä aenakii kaks pientä meisseliä, muutama mutteri ja jokunen pulttikii.
Eikä ota kiinni vaekka miten joka kolosta niitä vieterivartisella makneetilla horris! Olokuut siellä, etinpähän tilalle uuvet.  :-X

Niinhän se teillä rahamiehillä.
Minä jouvun usseinkin turvautummaan butyylinauhasta katkastuun sipareeseen, jonka pyörittelen sopivasti palloksi ja sitten tökkäsen asianmukasen työkalun kärkeen, ja sitten se asennettava lipare tahikka mutteri, eli jossain tappauksessa pultti tai joku muu osa, ja sitten taitavasti asentaen paikalleen.
Ei mulla ole vara kylyvää muttereita konehuoneen kätköihin, ei ole koskaan ollut.
Katkerana totean.

Marraskuu 14, 2013, 13:00:55 ip
Vastaus #4

Pentti Eskelinen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Nuolija Kuopijosta

Niinhän se teillä rahamiehillä.
Minä jouvun usseinkin turvautummaan butyylinauhasta katkastuun sipareeseen, jonka pyörittelen sopivasti palloksi ja sitten tökkäsen asianmukasen työkalun kärkeen, ja sitten se asennettava lipare tahikka mutteri, eli jossain tappauksessa pultti tai joku muu osa, ja sitten taitavasti asentaen paikalleen.
Ei mulla ole vara kylyvää muttereita konehuoneen kätköihin, ei ole koskaan ollut.
Katkerana totean.

Eikö se putuulinauha ou kallista? Ei mulla semmoseen varraa ou.  :-[
-pena-

Marraskuu 14, 2013, 13:19:48 ip
Vastaus #5

Pentti Eskelinen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Nuolija Kuopijosta
Oletko Pentti koskaan vaihtanut lämppärin moottoria 240-sarjan Volvoon.Itse jouduin vuonna 1ja 2 sen tekemään ja se oli homma jossa olisi pitänyt omistaa neljä kättä.Ja tein sen vielä kaksi kertaa samana päivänä,sillä uuden moottorin tekijä oli laittanut pari liian pitkää ruuvia jotka estivaä hiilien liukumisen.Se oli homma joka kuitenkin meni"putkeen".

En ou, mutta kerran ostin Bilialta semmosen 245 :n jossa se moottori jo valamiiksi visersi. Kysyin yhtiön kaupalliselta henklöltä vaehtaako ne sen sammaan hintaan.
Vastaus kuulu: "Ei, siitä tulee 8 :n tunnin työveloitus."
Asentaja seiso vieressä ja totesi: "Ja meneekinhän siinä 4 tuntia."

Mutta 850 :een oun vaehtanu ulukona 15 asteen pakkasessa, se on kätevä vaehettava.  :-\
-pena-

Marraskuu 14, 2013, 15:37:13 ip
Vastaus #6

Kari Vähäkainu

• Vieras

Olen vaihtanut useampaan 140- ja 240-sarjalaiseen. 240:ssä on kojelaudan tukirakenteet tiellä, 140:ssä ei mutta sulakerasia on ikävästi tiellä, pitää varoa ettei piuhoja irtoa sulakerasiasta kun sitä kääntää sivuun.

Muistelen että puhaltimen moottorin vaihdossa vierähti 3-4 tuntia. Ei herkkua pakkasella pimeässä...

Marraskuu 14, 2013, 16:46:16 ip
Vastaus #7

Lauri Puirola

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Lada 1200S bensapumpun vaihto, 5 tuntia. Putosi perkele aikoinaan se työntötanko öljypohjaan.
Tietysti tuli pimeä ja vettä satoi kun purin virranjakajan ja öljypumpun ja sain kuin sainkin puikon magneetilla
ongittua pois. Ei tullut nimittäin öljypropun reiästä kun siellä oli joku väliseinä.
Kaikkein eniten vitutti kun tuli vielä sutteettisavolainen viereen viisastelemaan.

L&K.

Marraskuu 14, 2013, 20:56:52 ip
Vastaus #8

Tero Kivimäki

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Museoajoneuvotarkastaja
No mulla ainaskin nyt äsken onnistu semmonen hommeli,ettei olis edes uskonut.Avasin mutterin sellasesta paikasta,ettei sinne päässy kuin pitkällä holkilla.Mutskun alla oli sellanen pieni lipare ja ensin luulin sen putoovan sellaseen paikkaan,että sieltä sitä ei kyllä saa.Nyt kuitenkin lipare,ihme kyllä pysy paikoillaan ja sain sen magneetilla kerättyä talteen.Vielä kun kekkais,miten se sinne on saatu ja miten minä sen sitten sinne saan,kun aika koittaa.

Näkemättä arvelisin että aika helppo kasata. ;)

Tammikuu 02, 2016, 07:01:47 ap
Vastaus #9

Harri Kauranen

• Vieras
Velipoika illalla soitti ja oli sen solkun koneen laittanu kiinni,minkä minä viikolla duunasin.Lähti kuulemma kolmannella polkasulla käymään ja vaihteet on herkät kun mikä-Sain sytkänkin kohdalleen ja siinä käytin vaan ruuvaria ja yleismittaria sytkää laittaessa.Eli motista tuli nappi.

Tammikuu 12, 2016, 17:11:53 ip
Vastaus #10

Harri Kauranen

• Vieras
Tuli velipojan kanssa se hopeasauma maalattua.Tuli meinaan pirun hyvä,oikein namupala.Piti kuvakin siitä ottaa kun se tuli valmiiks,mutta sillä aikaa kun kävin kameraa hakemassa,velipoika jo kerkes sen nostaan volkkarin perään,eli jäi nyt kuvaamatta.Mutta maalaus täys kymppi.