Kirjoittaja Aihe: Märklin junan rata  (Luettu 9248 kertaa)

Marraskuu 10, 2013, 19:37:09 ip
Vastaus #15

Tatu Keränen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
70-luvun puolivälin paikkeilla kouluttivat vielä onkalokomotiiviin,-77 taloon tulleet eivät sitä onnea enää saaneet kokea :P

Eikö höyrykonekuskeja kouluteta vieläkin? Ei nuo kaikki nykyiset kuljettajat liene yli 60v vanhoja?

Pitääkö höyryveturin kuljettajaksi olla teknikon tai insinöörin paperit? Kai siinä jonkinsortin konemestarin paperit pitää olla, kun noin isoja höyrytehoja käsitellään.

Marraskuu 10, 2013, 22:16:07 ip
Vastaus #16

Risto Sollo

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Mamu
No onhan ne niitä poikia kouluttaneet,vaikeutena lienee painekattila-asetukset jotka ei taida ihan kirjekurssina onnistuia.

Helmikuu 07, 2014, 12:57:36 ip
Vastaus #17

Harri Kauranen

• Vieras
Tosta en tiedä,kouluttavatko kuskeja,mutta sellasen höyrykoneen käyttäjän paperin tarvii tänäkin päivänä,mikäli käyttää höyrykonetta.Pieni muistikuva,että turussa sais hoyrylupakirjan.
Kasasin tänään takkahuoneeseen pätkän märkilinin rataa,noin viisi metriä.Mulla noita mutkia on vaikka kuinka,mutta ei oikein ole suoria,eli nyt huutonettiin ostoksille.Mulla on tollanen märklinin kirjanen vuodelta -66 ja siinä on kaaavio hampurin asemasta ja siin on numeroitu joka pala.Eli kun saan lisää suoria,teen ton hampurin asemankin.

Toukokuu 05, 2014, 08:17:56 ap
Vastaus #18

Harri Kauranen

• Vieras
Tuli s-postiin tarjous.Tarjottiin märklin aloituspakkausta viidellätoista eurolla.Kaikki tallella ja laatikkokin on,ainoastaan veturissa pikku remontti,eli johdinkiskon ruuvi puuttuu.Rata on seitkytluvulta,eli jo vähän ikääkin,eikä todella hinnan kiroissa.

Tammikuu 06, 2015, 09:58:15 ap
Vastaus #19

Harri Kauranen

• Vieras
Tuli uus s-posti ja nyt toi rata ei maksa enää mitään,mutta ois itse haettava.Eli kyllä se ois haettava ehdottomasti.