Kirjoittaja Aihe: Keräilyn kohteita  (Luettu 24087 kertaa)

Lokakuu 22, 2013, 09:22:11 ap
Luettu 24087 kertaa

Erkki Korhonen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Napakelkkamopoilija
Vainaan varastoista nämäkin löytyivät. Kova poika oli keräämään rahaa ja kortteja.

« Viimeksi muokattu: Lokakuu 22, 2013, 09:25:57 ap kirjoittanut Erkki Korhonen »
Napahulluna on hyvä olla.

Lokakuu 22, 2013, 09:53:56 ap
Vastaus #1

Kari Sillanpää

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • MC Debit
Kahden taalan seteli ei ole mikään kovin yleinen vaikka se siinä yhdessä kantribiisissä mainittiinkin.

"I got a hot rod Ford and a two-dollar-bill" ja miten se sitten menikään. Tais olla Hank Williamsin zipale. Mutta hot rod hopan omistajalle ehdotonta rekvisiittaa  :)
Kari

”Parempi Piru merrassa kuin kymmenen irrallaan”

Lokakuu 22, 2013, 14:43:09 ip
Vastaus #2

Antti Törmälä

• *
  • Jäsentiedot Poissa
rahan keräilyssä en ole henkilöhohtaisesti ikinä onnistunut..en edes kotimaisen ???

Lokakuu 22, 2013, 14:44:47 ip
Vastaus #3

Timo Junno

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Jäsen 5192 (toistaiseksi)
Minun oli jo pako alottaa kolomannen miljoonan kerruu. Ekan ja tokan kerruu epäonnistu.
MC Röklä – www.rokla.net ''Oisko ehkä Suomen kuuluisimpia pyöräkerhoja. Meni minne meni, niin aina joku puhuu Röklästä.''

Lokakuu 22, 2013, 17:56:46 ip
Vastaus #4

Vesa Salmu

• *
  • Jäsentiedot Poissa
rahan keräilyssä en ole henkilöhohtaisesti ikinä onnistunut..en edes kotimaisen ???

Minä oon laittanu ylimääräset setelit mustaan muovisäkkiin ja vieny välikatolle.

Yhen kerran o vasta tarvinnu korottaa kattorakenteita.
Kommentteja uuninpankolta.

Lokakuu 22, 2013, 19:07:22 ip
Vastaus #5

Henry Eklund

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Eläkkeellä on vain kaksi ekaa vuotta vaikeeta.
Onneksi ei tarvinnu avata kassakaappia et saa piirongin päältä pinon turvaan, viimeksi jo niin vaikea saada ovea kiinni. Ne meni ny nätisti autokauppaan, myyjä vähän ihmetteli et mites maksu niin sanoin et rahaa oltiin aateltu. Viimeksi ku vaihdoin venettä niin toinen osapuoli ihan vaati kymppitonnin käteisenä, ei kelvannu pankkishekki vaan selvä raha. Pankkia aattelin vaihtaa ku eihän niiltä meinannu löytyä rahaa sen vertaa, tuli viiskymppisiäkin reilu nippu. Niin asepuoli ylittänyt sadan, ilma aseita suuri osa mutta kyprokkiin piti ostaa ns. perhosia ku sovellakiskot rupes pettämään. Luoteja/panoksia ny keräilty ja tietty ostan lisää vaikken ikinä kerkiä noitakaan ampua, ihan oikea Henry winsu ku löytyy niin sit lopetan.

Lokakuu 22, 2013, 22:39:16 ip
Vastaus #6

Kari Vähäkainu

• Vieras
Onneksi ei tarvinnu avata kassakaappia et saa piirongin päältä pinon turvaan, viimeksi jo niin vaikea saada ovea kiinni. Ne meni ny nätisti autokauppaan, myyjä vähän ihmetteli et mites maksu niin sanoin et rahaa oltiin aateltu. Viimeksi ku vaihdoin venettä niin toinen osapuoli ihan vaati kymppitonnin käteisenä, ei kelvannu pankkishekki vaan selvä raha. Pankkia aattelin vaihtaa ku eihän niiltä meinannu löytyä rahaa sen vertaa, tuli viiskymppisiäkin reilu nippu. Niin asepuoli ylittänyt sadan, ilma aseita suuri osa mutta kyprokkiin piti ostaa ns. perhosia ku sovellakiskot rupes pettämään. Luoteja/panoksia ny keräilty ja tietty ostan lisää vaikken ikinä kerkiä noitakaan ampua, ihan oikea Henry winsu ku löytyy niin sit lopetan.

Olen pitänyt käsissäni aitoa Winchesterin kivääriä, oli siinä vuosilukukin mutta en enää muista, jostain 1850-1900 kuitenkin taisi olla. Hieno peli ja hyvässä kunnossa, mallia en muista mutta just samanlaisia oli Tex Willer sarjiksissa. Muistelen omistajan kertoneen sen olevan arvokas kivääri, moni oli siitä tehnyt tarjouksen kun roikkui seinällä näkösällä.

Lokakuu 23, 2013, 11:24:18 ap
Vastaus #7

Henry Eklund

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Joo, kyllä ne menee viidentonnin yli. Nythän saa "aitoja" uustuotanto pelejä 800 ekua mutta eihän se ole aito vaikka on tehty esikuvansa mukaan.

Lokakuu 23, 2013, 11:42:47 ap
Vastaus #8

Jukka Rämä

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Se on Kari tuo Henryn haaveilema Henry sen käsissäsi pitelemäsi Winchesterin esi-isä.

Lokakuu 23, 2013, 14:04:44 ip
Vastaus #9

Tapsa Leskinen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Aitoja Winsuja on todella monen hintaisia. Ja nyt on puhe pre. 1900-luvun vehkeistä.

Lokakuu 23, 2013, 14:22:28 ip
Vastaus #10

Tatu Keränen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Tuommonen torrakko oli vuosi sitten metallinkeräyskasassa, mutta vähä huonommassa kunnossa.

Tuntomerkkien perusteella oli 45cal. Winchester ta Browning. Melko varmasti viimeistä edelliseltä vuosisadalta.

Lokakuu 23, 2013, 14:44:23 ip
Vastaus #11

Tapsa Leskinen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Tatu, tuo on Winchester Mod 1885 High  Wall ( kertalaukaus kivääri). Kertomasi kaliberi on todennäköisesti 45-70 Gov`t tai 45-90 WCF.

Lokakuu 23, 2013, 15:17:33 ip
Vastaus #12

Henry Eklund

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Kelpais kyllä mulle mutta etin aitoa mallia jossa piipun alla lipasputki ja voi ladata sivusta luukun alta tai lippaan päästä, lippaan päästä mahdollistaa aseen helpon tyhjentämisen. Niin ja niin vanha eli alle 1890 että on mustaruuti peli, nokinenien kanssa siluettien ampuminen olis juhlaa ku ne lataa 10 min omiansa. No ny on paineilma ilmakko Cal 04.5 ja sillä siluetit heittää voltteja, ei tarvi naama mustana pestä peliä kotona. No kädet ja naama menee pesuun ku on pakko koittaa poikain pelejä. Tommosia ku löytyy niin heti muhun yhteyttä, luvista ei tarvi murehtia kun kaverin isällä keräilylupa ja panee vaan tiedostolistaa ja mä ootan sit lupaa ittelleni ja se tiedostolupa on 28€. Myös rikkinäiset kiinnostaa ku niihin saa hyvin osia. Tuo romulavan kertalaukeava olis saanu kodin 200€ + postikulut multa, se on tehty teräväkärkisille luodeille. Korjaisin ja ikinä en ampuis vaan koristeeksi mun rauhantekijän viereen.

Lokakuu 23, 2013, 15:26:51 ip
Vastaus #13

Erkki Korhonen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Napakelkkamopoilija
Levyjäkin löytyi. Ilmeisesti soittamattomia, ainakaan soitinta vainaalla ei koskaan ollut. Matti ja Teppoa, "mä tanssin hullun lailla" jne.

Uhanalaisesta puusta veistettyä "taidetta".

« Viimeksi muokattu: Lokakuu 23, 2013, 15:34:09 ip kirjoittanut Erkki Korhonen »
Napahulluna on hyvä olla.

Lokakuu 23, 2013, 15:28:52 ip
Vastaus #14

markkukovasin

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Moi Henry!

On mulla jemmassa "ryssimätön" M30 venäläinen sotilaskivääri-
hirvikiväärin luvilla. Osta poikkee-ei ole kalliskaan.

Kulunut on sisältä ja päältä,mutta kuula lähtee edelleen piipusta
ja lujaa!

t. Markku