Kirjoittaja Aihe: liikakilot pois ja heti!  (Luettu 25126 kertaa)

Lokakuu 05, 2013, 23:06:55 ip
Vastaus #15

Kari Rautiainen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • *** Rauzi ***
Ainut helppo tapa saada liikakilot pois heti, on HIIT-treeni eli high intensity interval training. Tässäkin on se ongelma, että jos on oikeasti tosi lihava, nivelvaivoja tai tosi rapakunnossa, niin tällä EI voi aloittaa kuntoilua. Parantaa hapenottokykyä ja paino tippuu nopeasti. Huonopolvisten kannattaa juosta pehmeällä alustalla ja muutenkin hankkia oikeat juoksukengät. Vaikka on lyhytkestoinen, niin on varsinkin alkuun rankka, kun siinä juostaan osa ajasta käytännössä niin kovaa kun pääsee (80% maximista). Muuten olen sitä mieltä että elämäntavan muutos, on ainoa jolla on pysyvä loppuelämän kestävä vaikutus. Itseään miellyttävä liikuntaharrastus on hyvä tapa tukea itseään, elämäntavan muutoksessa ja painonpudotuksessa. Turha hiilihydraatin nauttiminenkin on vatsalle turvottavaa ja lihottavaa. Personal rainereita en ole tavannut kuin yhden ja senkin sukunimi oli vissiin Hagert. Itsekurista se on kiinni ja jos sitä ei ole, sitä voi hankkia. Jos ei ole terveydellisiä ongelmia ja hyväksyy peilikuvansa, niin kannattaa tehdä niinkuin itse haluaa eikä kuunnella muita miltä pitäisi näyttää.

Hetkinen... Jos siis tankkaa liikaa niin on lisättävä kulutusta...

Ihan varmaan noinkin.

Mitäs jos tankkaa vähemmän, ja siihen tuo kuluttaa enemmän. Pitäs tankin tyhjentyä.

Ja joo, kuurit on kuuria. Vain tapamuutos on pysyvää.

Lokakuu 05, 2013, 23:50:03 ip
Vastaus #16

Leo Belik

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Cum On Feel the Noize
Tervehdys,

Tuossa aiemmin jo sivuttiin sellaista asiaa kuin kilpirauhasen vajaatoiminta.

Jos ilmenee mm. painonnousua ilman erityistä muutosta elämäntavoissa, niin kannattaa varmuuden vuoksi selvittää lääkärin kanssa onko mm. kilpirauhasen toiminta kunnossa. Tosin selittämätön painonnousu on vain yksi oire vajaatoiminnasta.
Vajaatoiminta on yleisempi diagnoosi miehillä kuin aiemmin. Valitettavasti oireisiin annetaan myös vääriä lääkityksiä (mm. verenpaine-, kolestroli, silmälääkistystä ja kuorsausapua ym.) tietämättä varsinaista syytä.
Kilpirauhasen toiminta voidaan todentaa helposti verikokeen yhteydessä. Sitä ei yleensä tehdä pyytämättä, vaikka se hoituu samalla kuin muut kokeet.
Lisätietoa http://www.kilpirauhasliitto.fi/index.php/kilpirauhassairaudet/vajaatoiminta.html

Kokemuksella.
« Viimeksi muokattu: Lokakuu 05, 2013, 23:52:25 ip kirjoittanut Leo Belik »
BSA "Buzy Beeza"

Lokakuu 06, 2013, 10:23:25 ap
Vastaus #17

tuomo jylha

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Moukka
Tervehdys,

Tuossa aiemmin jo sivuttiin sellaista asiaa kuin kilpirauhasen vajaatoiminta.

Jos ilmenee mm. painonnousua ilman erityistä muutosta elämäntavoissa, niin kannattaa varmuuden vuoksi selvittää lääkärin kanssa onko mm. kilpirauhasen toiminta kunnossa. Tosin selittämätön painonnousu on vain yksi oire vajaatoiminnasta.
Vajaatoiminta on yleisempi diagnoosi miehillä kuin aiemmin. Valitettavasti oireisiin annetaan myös vääriä lääkityksiä (mm. verenpaine-, kolestroli, silmälääkistystä ja kuorsausapua ym.) tietämättä varsinaista syytä.
Kilpirauhasen toiminta voidaan todentaa helposti verikokeen yhteydessä. Sitä ei yleensä tehdä pyytämättä, vaikka se hoituu samalla kuin muut kokeet.
Lisätietoa http://www.kilpirauhasliitto.fi/index.php/kilpirauhassairaudet/vajaatoiminta.html

Kokemuksella.

Kyllä. Se kilpirauhasen toiminta vaikuttaa myös muihinkin aivon ja kehon välittäjäaineisiin. Kun kaikki välittäjäaineet toimii niinkuin niiden kuuluisikin toimia, niin ihminen on energisempi ja aktiivisempi. Tulee niitä kerrannaisvaikutuksia yleiskuntoon.

Ei ole kokemusta mutta on luotettavista lähteistä luettua tietoa. (eikä niitä ole kirjoittanut tohtori tolonen tai muutkaan pillerikauppiaat) :)

Lokakuu 06, 2013, 15:00:35 ip
Vastaus #18

Aarne Heino

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Minä olen laihduttanut elämäni aikana ainakin tuhat kiloa, ja nyt on vielä 80 jäljellä.

Mutta oikeasti, kun vähensin reippaasti hiilihydraattien syömistä, niin paino on pysynyt hallinnassa, vaikka muuten olenkin mässäillyt.
Aarne Heino
kaikkien alojen amatööri

Lokakuu 06, 2013, 18:13:45 ip
Vastaus #19

Kari Rautiainen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • *** Rauzi ***
Minä olen laihduttanut elämäni aikana ainakin tuhat kiloa, ja nyt on vielä 80 jäljellä.

Mutta oikeasti, kun vähensin reippaasti hiilihydraattien syömistä, niin paino on pysynyt hallinnassa, vaikka muuten olenkin mässäillyt.

Juuri näin. Järkevä hiilareitten vähentäminen on avain. Ei ihmistä ole tarkoitettu vetämään sellaisia hiilarimääriä kun nykysin tulee melkein itsestään.

Lokakuu 06, 2013, 18:26:02 ip
Vastaus #20

Hannu Kylli

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Jäsennumero 2573

Vuodenvaihteessa, joulun syöminkien jälkeen aion tehdä saman ja saada painoa lähentelemään kriittistä sataa kiloa !  ???
Sillähän ei ole niin väliä mitä syö joulun ja uudenvuoden välillä, vaan ratkaisevaa on, mitä syö uudenvuoden ja joulun välillä.

Lokakuu 06, 2013, 20:18:28 ip
Vastaus #21

Aarne Heino

• *
  • Jäsentiedot Poissa

Juuri näin. Järkevä hiilareitten vähentäminen on avain. Ei ihmistä ole tarkoitettu vetämään sellaisia hiilarimääriä kun nykysin tulee melkein itsestään.

Hiilihydraattien vähentäminen on minun kohdallani saanut aikaan myös selvää vireystason nousua; ikäänkuin kaupanpäällisenä.
Aarne Heino
kaikkien alojen amatööri

Lokakuu 07, 2013, 06:59:03 ap
Vastaus #22

Jari Räsänen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Ei, tää mikkää ruoska oo tää on Tunturi Taikeri!
Tosiaan tuo hiilarien vähentäminen auttaa melko paljon, eikä niiden syöntiä tarvi kokonaan lopettaa, pitää vaan omat rajat tietää. Itse en pysty enää niin paljon rasvoja syömään kun alkuaikoina, sillon meni hiukset ja naama kauhean rasvaiseksi. Nyt mätystelen kokolihamakkaroita, kasviksia ja sensellaista terveyssapuskaa :)
2-pyöräset:
Tiger 84,85 S,87,87 S
RottaChopperpappis -72
Suzuki s1 80cc
Ken taigerilla ratsastaa, se lannalta haiskahtaa.

Lokakuu 07, 2013, 13:41:31 ip
Vastaus #23

Henry Eklund

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Eläkkeellä on vain kaksi ekaa vuotta vaikeeta.
Kun diabetes koputteli sanoi lääkäri jos laihdutat (116Kg) niin helpottaa, otin kunnon kuurin eli kolme näkkäriä ja ananaspurkki. En tykänny vähästä rasvasta vaan viimeiseiseen voita. 6 vko niin 26 Kg lähti, nyt yli kymmenen vuoden jälkeen hipoo satasta. Laihduttamisessa on se että moottorille pitää kertoa ettei ravintoa tule niin rupeaa polttamaan varastoja, kyllä mulla kaljaa meni mutta ei krillin kautta kotiin. Nyt se jymähti tohon sataan ja mun kokoselle paino on ihan OK.

Lokakuu 07, 2013, 15:50:18 ip
Vastaus #24

Henry Eklund

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Eläkkeellä on vain kaksi ekaa vuotta vaikeeta.
Käyn säännöllisesti kuntoutuksessa ja lihas oli kasvanu 14%, kova homma kotona painojen kanssa ja nyrkkeilysäkin kanssa, kuntouksessa sanoo mun ohjaaja ettei niin paljon painoja. Sanon leikillään etten maksa turhasta.

Lokakuu 07, 2013, 18:32:32 ip
Vastaus #25

Rane Nordfors

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  32,8 !   8)    Tulkitsen asian niin, että olen suurmies.

http://www.painoindeksi.org/
Suurmies Eero, sullahan on sama painoindeksi kuin mullakin, eli 32,8!
Kun tuota painoindeksitaulukkoa tutkailin, niin ollaksen normaalipainoinen, minun pitäisi siis olla 27cm pitempi.

Lokakuu 07, 2013, 19:24:46 ip
Vastaus #26

Jari Räsänen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Ei, tää mikkää ruoska oo tää on Tunturi Taikeri!
29,2 sano meikäläisen kohdalla :D
2-pyöräset:
Tiger 84,85 S,87,87 S
RottaChopperpappis -72
Suzuki s1 80cc
Ken taigerilla ratsastaa, se lannalta haiskahtaa.

Lokakuu 07, 2013, 19:51:05 ip
Vastaus #27

Jouko Pajunen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
170 cm ja 62 kg: painoindeksi 21,5.

Eli saisi huoletta painaa 10 kiloa enemmän.

Lokakuu 07, 2013, 19:52:46 ip
Vastaus #28

ARI JUMPPANEN

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Kylkivankkurinkuljettaja Lumiukko
Mulla on tuon laskurin mukaan painoindeksi tasan 29,0  ???
Ja rasvaprosentti tuon toisen mukaan 22 ! Hö, miehän oon vieläkin läski!
Parhaillaan  oli painoa 110 kg viitisen vuotta sitten, nyt 92 kg. Pituuta hurjat 178 cm.
"Normipainoon" pitäisi vielä kuihtua 12 kiloo, mie painoin perkule jo 16 vuotiaana kiekkoilijana 86kg.(32 vuotta sitten)
Jos nyt ensalkuun yrittäis vaikka siihen, ettei vaan tuulenpuuska veis mennessään.
Sitäpaitsi, tämän muodokkaan vartalon hankkimiseksi on mennyt niin paljon rahaa kaljaan ja hyvään ruokaan, että ihan
huvikseen ei viittis näistä luopua!
MC PÖLHÖLÄ President
"mcPölhölä,pakoputkien ja henkseleiden paukuttelua vuodesta 1997"

Lokakuu 08, 2013, 08:24:24 ap
Vastaus #29

Antti Jokinen

• Vieras