Kirjoittaja Aihe: Luvallinen ase, taas....  (Luettu 30794 kertaa)

Syyskuu 05, 2013, 16:28:24 ip
Vastaus #60

Kari Sillanpää

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • MC Debit
Mua vaivaa seikka et jos nyt aloittaisi niin parivuotta säännöllistä radallakäyntiä seuran aseilla ja sitten se oma jolla on pakko paukutella säännöllisesti koska se on muuten turha, miksi aseella on pakko ampua. Itsellä jokunen jolla en ole ampunut enkä ammu, haluan kumminki omistaa ne. Mun mielestä ase jolla ei ammuta on melkoisen turvallinen, miksi joku saa kerätä postimerkkejä, eikö se ole melkoisen typerää hommaa.

No mulla on jonkunmoinen kokoelma merkkejä... Makuasia, en osaa sitä tyhmempänä puuhana pitää kuin aseiden tai moporesujen keräilyä. Asekeräilyhommahan ratkeaisi deaktivoinnilla, mutta sehän ei ole sitten enää sama juttu. Vastaavastihan jotkut keräävät postituoreita merkkejä, jotkut leimalla varustettuja, tai joidenkin mopottimet pitää olla ehdottomasti MR, toisilla ei niin nugaata sekään.

Moneen junaan meitä on, postimerkeillä nyt tuskin saa ihmistä hengiltä vaikka kuinka yrittäisi, toisin kuin aseilla, moottoripyörillä tai vaikka lennokeilla voi saada :)
Kari

”Parempi Piru merrassa kuin kymmenen irrallaan”

Syyskuu 05, 2013, 16:46:44 ip
Vastaus #61

Henry Eklund

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Eläkkeellä on vain kaksi ekaa vuotta vaikeeta.
Mulla on muuten ihan psykiatrian ylilääkärin paperi että mun harrastus on terveydelleni hyväksi enkä ole vaaraksi muille eikä itselleni, paperi on ollut erittäin hyödyllinen kun mursin selkäni ja sain helvetinmoiset lääkkeet ja muut lääkärit ovat epäilleet että olen masentunu. Olen vittuuntunut kun en voi ajaa mpyörällä ja olen rampa, joku tumpelo lääkäri voisi tehdä ilmoituksen musta ja pyssyt pois. Sitten mä olisin masentunut jos ns. kaikki vietäisiin, hirveä vastuu pannaan lääkärin kontolle. Hakoteille ollaan menossa kun lääkäreistä tehdään tuomareita, nyt aseen omistajat ei uskalla mennä lääkäriin jos jotain mm. läheisen kuolema vaivaa. Istutaan kotona kossupullo pöydällä ja kivääri roikkuu hirvensarvessa, ei näin saa ajaa apua tarvitsevia kunnon kansalaisia lääkehoidon ulkopuolelle. Uskokaa että tulokset on täysin päinvastaisia ku tarkoitus oli.

Syyskuu 05, 2013, 17:25:43 ip
Vastaus #62

Kari Rautiainen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • *** Rauzi ***
Jaa mikä on paperihullu ?   No sellanen hullu, jolla on leimalla varustetut hullun paperit.  ???

Apropoos, käsi ylös ne joilla on terveen paperit. Ei mulla ainakaan :P

Just 1.9 alko hulluuseläke. Dorka mikä dorka. Mulla on paperit siittä että humeeti sassaroi. Ei hullumpaa.

Syyskuu 05, 2013, 17:50:19 ip
Vastaus #63

Henry Eklund

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Eläkkeellä on vain kaksi ekaa vuotta vaikeeta.
No onnea eläkkeelle, soon kovaa hommaa kunnes hokaa ettei tässä ole kiirus mihinkään. Se on homma joka pitää sisäistää, ei onnistu kaikilta.

Syyskuu 05, 2013, 23:09:12 ip
Vastaus #64

seppo-heikkilä

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • vmpk jäsen n:ro 1961
Kyllähän joka jannulla pitää olla yks konetuliase.  Komiaa olis Lummukan hiekka kuopalla
käydä vähän ruilautteleen sarjoja... ;) ;) ;)
Väli-mallin mies.

Syyskuu 06, 2013, 08:54:07 ap
Vastaus #65

Uula Kuvaja

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Jos aseita ei saa omistaa, tulee ongelma mistä niitä saa ja miten ja kuka. Nytkin tuli kutsu ampumaan hirvikoetta, kun seuralla on liian vähän ampujia. Onneksi tunnen henkilön jolla on ase ja voi tulla kantolupansa kanssa valvomaan sen käyttöä. Ties vaikka sen avulla säästyy joku henki hirvikolarilta...

Syyskuu 06, 2013, 12:49:35 ip
Vastaus #66

Kari Sillanpää

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • MC Debit
Uutisissa oli eilen että lukkojen takana pitää olla "ase tai jokin sen osa", ilmeisesti sellainen osa joka estää aseen käytön. Ittelle ei ole pienemmistä ruutipyssyistä tuttu kuin rynchesteri ja sen esikuva AK47, joista voi kuvitella että jos laittaa vaikka lukon taskuun tai lukittuun pöytälaatikkoon niin koko lailla pesäpallomailan veroinen vahingoitusväline siitä tulee.

Että ei niitä peltisiä kiväärikaappeja välttämättä tarvitse, ja jos haluaa sen pössykkänsä pitää vaimon ilona niiden itteammuttujen hirvensarvien päällä pirtissä niin lain puolesta onnistuu, jos pyssystä on irroitettu jokin osa joka tarvitaan että se toimisi.

Omalla tavallaan kolkonkauniita kapineitahan nuo on, ymmärrän kyllä jos joku niistä viehättyy. Ja tuo osan säilytys lukon takana oli sitten vain minun tulkinta yleisradion uutisten jutusta.
Kari

”Parempi Piru merrassa kuin kymmenen irrallaan”

Syyskuu 08, 2013, 21:52:16 ip
Vastaus #67

Pentti Eskelinen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Nuolija Kuopijosta
Otin tuntumaa nuihin tuliasseisiin viimeksi intissä reilut 40 vuotta taapäen, sotilaskivväärillä ammuin valion, Emmalla, konepistoolilla ja rannaatinheittimillä ammuskelin ampumaleireillä, ja se riitti. En suanu niistä minkäännäkösä kisejä, ei tullu minusta lännensankaria. ::)

Isäukkovaenaa (s. 1914) oli kanssa suanu ammuskella tarpeekseen sota-aekana ollessaan pikakivvääriampujana, ei se sen koommin elläessään pyssyihin kajonnu. :-X
-pena-

Syyskuu 09, 2013, 13:36:30 ip
Vastaus #68

Juhani Tuominen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Juu.
Joka ei halua pyssyä, älköön hankkiko.

Joka haluaa hankkia, saakoon hankkia ilman suurempia kommervenkkejä.

Kun hakee lupaa, ei voi hakea siitä syystä, että haluaa ampua virkistysammuntaa, ammunta kun on vakavaa hommaa.

Henkilöt jotka kirjoittavat harrastajaisuustodistuksia, ovat paljon vartioina, vaikkeivat viranomaisia olekkaan. Kaikenlaisia luvan pyytäjia kuulemma soittelee.

Nyt vallesmannilla suuri valta vaikeuttaa muidenkin kuin erva-aseiden hankintaa. Virallinen termi, tarkoittaa 22 cal pistoolia. Esim. puoliautomaatti kivääri ei ole erva. Niin erva on ErittäinVaarallinenAse.
Lukon taakse, vaikka piirongin ylälaatikkoon, kun laittaa vaikka sen lukon voi loppuase olla siinä hivensarvessa näytillä.

Syyskuu 24, 2013, 23:35:56 ip
Vastaus #69

seppo-heikkilä

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • vmpk jäsen n:ro 1961
Kyllähän joka jannulla pitää olla yks konetuliase.  Komiaa olis Lummukan hiekka kuopalla
käydä vähän ruilautteleen sarjoja... ;) ;) ;)

??? ;)
Pohjanmaa-elokuva - Paavon Kuulustelu
Väli-mallin mies.