Kirjoittaja Aihe: Lähettävä riistakamera  (Luettu 9610 kertaa)

Elokuu 31, 2013, 08:17:45 ap
Luettu 9610 kertaa

Ilpo valta

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Classic Jodphur Pant Club of Finland (CJPCF)
Morjens Körmyt

Voisiko joku kirjoittaa kokemuksia lähettävästä (GPRS-data ja MMS) riistakamerasta. Merkki, kuvien tai tallenteiden laatu, hinta ja toimivuus kiinnostaa. Onko joku merkki jota voisit suositella oman käyttösi perusteella. Muistikortti ja liittymä nostavat hintaa mikä käyttöjärjestelmä on  edullisin?

Ilpo
Puch SV 175cc vm. -62
Puch SGS 250cc vm. -68
Tunturi Start 50cc vm. -78
Ktm GS 250cc vm. -90
Dirt Bike (kiinal.) 110cc
Zündapp Combinette 428 -61
Honda Monkey 50cc 80-luv. osina

Elokuu 31, 2013, 16:57:44 ip
Vastaus #1

Risto Saastamoinen

• Vieras
En tunne lähettäviä, mutta neuvoisin välttämään kiinalaisia alle parin sadan euron kameroita. Ensimmäinen kesti muutaman päivän ja alkoi kuvaamaan hillittömästi, toinen kokonaisen yön, sama homma. Sisukset haisivat savulle.
Maahantuoja korjasi tilanteen lähettämällä kuulemma huomattavasti kestävämmän toismerkkisen, jota en ole vielä uskaltanut käynnistää.

Elokuu 31, 2013, 19:32:20 ip
Vastaus #2

Harri Kauranen

• Vieras
No joo
Mulla on tommonen Mobile scouting camera SG550M ja pirun hyvin on pelittäny.Mulla oli se parivuotta sitten mökillä ja kyllä se muutaman kuvankin lähetti mun kännykkään (pari kertaa varis ja ainakin yksi koira).Minä olen siinä pitänyt mun toisen puhelimen korttia,vaikka ei sais mainostaa,saunalahden puhelin.Toi toinenkin riistakamera on samanmoinen,mutta siitä omaa tyhmyyttään rikoin katkaisian ja nyt se tarvii kytkeä surraamalla johdot keskenään.Mutta mulla ei ole pahaa sanottavaa kyseisistä kameroista ja nää makso aikanaan vähän reilun satasen ketale.Käytän ladattavia akkuja ja on vieläpä sellaset,ettei juurikaan ole moksiskaan pakkasesta.

[ylläpito on poistanut liitteen]

Elokuu 31, 2013, 20:17:22 ip
Vastaus #3

Ilpo valta

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Morjens ja kiitos vastauksista

Minulla on nyt ollut reilun vuoden HunterEye TC5401NA ja muistelin sen maksaneen n. 180e. Se on toiminut hyvin ja ottaa hyvää kuvaa. Tämä malli ei tämä ei lähettele vaan pitää sitten lukea muistikortti. Selaiin tänään joitakin malleja ja päädyin tilaamaan lähettävän kameran Scout Guard MG882K-8M hinta: 229.90 (0e postikuluja). Tämä on ilm. pikkusen jalostetumpi Mobile scouting camera SG550M: stä mutta hyvä tietää, että sekin on pirun hyvin pelittänyt. Meinaan kokeilla kameraa käyttää 6V akulla. Mietin tuota liittymää, että otanko ihan jonkun vakioliittymän vai voinko käyttää kamerassa jonkun operaattorin preapeid liittymää. Kerron käyttökokemuksista kunhan saan kameran. Mietin lähinnä sitä, että kumpi on edullisempi. Käytän kameraa vain yö tunteina ja uskoisin, että liike kameran edessä on harvinaista.

Ilpo
Puch SV 175cc vm. -62
Puch SGS 250cc vm. -68
Ktm GS 250cc vm. -90

Lokakuu 06, 2013, 22:38:07 ip
Vastaus #4

Antti Jokinen

• Vieras
Ihan tavallisella kännykällä kuvasin tämän eilen olohuoneen ikkunan läpi  (ikkunat 1700-luvun optisesti epätasaista laatua):

Vitsvanshjort

Lokakuu 07, 2013, 14:39:37 ip
Vastaus #5

Timo Junno

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Jäsen 5192 (toistaiseksi)
Tuo ei selvästikään ole se kuusihäntäpeura.
MC Röklä – www.rokla.net ''Oisko ehkä Suomen kuuluisimpia pyöräkerhoja. Meni minne meni, niin aina joku puhuu Röklästä.''

Lokakuu 07, 2013, 17:07:50 ip
Vastaus #6

Heikki Veijanen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Moikka

Valkohäntäpeura ja piste

Hessu

Lokakuu 07, 2013, 18:58:31 ip
Vastaus #7

Kari Sillanpää

• *
  • Jäsentiedot Paikalla
  • MC Debit
Jep. Yksi ainoa häntä ja sekin paljolti valkoinen. Pistettä en viteossa havainnut.

Mutta oli asiaakin. 9.10. ilmiintyvässä Tekniikan Maalimassa on vertailu riista/rosvokameroista. Että jos on moista hankkimassa niin kannattaa ehkä pari päivää odotella. Siis jos uskoo TM-testeihin kuten minä.
Kari

”Parempi Piru merrassa kuin kymmenen irrallaan”

Lokakuu 07, 2013, 20:39:44 ip
Vastaus #8

Ilpo valta

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Morjens Körmyt

Kiitos vastauksista. On hyvä, että Körmyt kertovat kokemuksia erinäisistä hankkimistaan laitteista ja vielä jakavat ne täällä palstalla. Olen laittanut uusimpaan riistakameraani kaikki asetukset kohdalleen mutta en ole vielä testannut sitä ulkona. En ole myöskään testannut liittymää. Liittymän hankinnassa teikin vertailua ja päädyin ottamaan Saunalahden GSM liittymän. En mainosta tätä mutta minä miellyin tähän sillä avausmaksu oli 3.90e. Kuukausimaksu on vain 2.90e ja lähettää kuvat sähköpostiin. Sähköpostikuvat sitten tulevat myös kännykkään. Ei muita kuluja. Hankin kameraan johdon jotta voin sen kytkeä 6v. akulle. Johdon hankkimisessa ja siihen liittyvissä tiedusteluissa en ollut tyytyväinen myyjäliikkeen DigiMestan asiakaspalveluun ja kerroinkin heille, että vastaavissa asioissa jatkossa käännyn mielummin heidän kilpailijan puoleen. Pidän kuitenkin kameran toiminnosista ja se vaikuttaa tällä hetkellä ihan hyvälle.

Pittää kertoa teille vielä yhdestä hankinnasta minkä päätin jo viime syksynä. Ostin lehtipuhaltimen RYOBI 42cc, 2.16HP/1.61KW. Ajelin sillä tänään tonttia puhtaaksi ja kyllä pelittää. Kun oppii sitä käyttämään niin havunneulaset ja lehdet saa hyvin kasalle.

Ilpo
Puch SV 175cc vm. -62
Puch SGS 250cc vm. -68
Ktm GS 250cc vm. -90