Kirjoittaja Aihe: Nahkatakin korjaus  (Luettu 3780 kertaa)

Elokuu 15, 2013, 14:32:53 ip
Luettu 3780 kertaa

Ilpo valta

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Classic Jodphur Pant Club of Finland (CJPCF)
Morjens Körmyt

Ykkös nahkatakistani hajosi vetoketju. Oman paikkakunnan nahkaompelija on sairauslomalla vielä 2014 maaliskuuhun asti joten soitin naapuripaikkakunnan suutarille josko hän uusisi takin vetoketjun. Havaitsin heti puhelimessa, että tehtävä oli hiukka vastenmielinen ja vaikka lupasikin vaihtaa vetoketjun sain vastaukseksi, että - olen suutari, enkä räätäli. No, se on totta ja lähtökohtaisesti osoitin kyselyni hänelle sillä kaikkien ompelukoneet eivät pure nahkaan.

Olin sitten työmatkalla Lappeenrannassa ja kysyin numerotiedustelusta paikkakunnan nahkaompelimoa ja sainkin yhteystiedot. Soitin tänne ja kohtelias rouva sanoi, että voin tuoda takin vaikka heti nänelle laitettavaksi koska olen Lpr vain pari tuntia.

Takkiin laitettiin uusi metallinen vetoketju, lisäksi nahkainen tuuliläppä vetoketjun alle ja laiettiinpa vielä komiat kyynärpaikatkin pehmustettuna (ei vuoriin ommeltuna). Lisäksi hän korjasi takin hihan- ja taskun suut käsin ompelemalla. Aikaa tähän meni n. 3h. Takista tuli todella hyvä ja hintakin oli minusta hyvin kohtuulinen laatuun, materiaaliin ja palveluun rinnastaen. Rouva sanoi, että hänelle voi lähettää töitä postipakettinakin.

Suosittelen: NAHKA- JA KANGASTYÖ EEVA, Lensulantie 100, 53100 LAPPEENRANTA. p. 0500 995 333. eeva.metso@pp.inet.fi

Ilpo

Puch SV 175cc vm. -62
Puch SGS 250cc vm. -68
Tunturi Start 50cc vm. -78
Ktm GS 250cc vm. -90
Dirt Bike (kiinal.) 110cc
Zündapp Combinette 428 -61
Honda Monkey 50cc 80-luv. osina