Kirjoittaja Aihe: Suositelkaas kypärää  (Luettu 10625 kertaa)

Elokuu 15, 2013, 11:48:26 ap
Vastaus #15

Erkki Korhonen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Napakelkkamopoilija
Ensiksikin kypärän paino pitäisi olla alle kilon.
Koska niskavammat useinmiten aiheutuvat  raskaista kypäristä. (Minullakin)

Tuossä yllä on juuri niitä, joita ei voi suositella.
Kaupoissa on tarjontaa aina 600 g alkaen, mutta sopivaan hintaan löytyy 800-900g painoluokasta.

Mielenkiintoinen tieto. Ja varmaan haastava yhtälö valmistajille. Onneksi irrotin tuon ScalaRider kypäräpuhelinlaitteen kun sekin painaa varmaan parisataa grammaa.

Totesin ettei sillä oikeasti voi radiota kuunnella jos korvissa on tulpat.
Napahulluna on hyvä olla.

Elokuu 15, 2013, 11:54:47 ap
Vastaus #16

Pauli Ylikoski

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Kypärä on niin henkilökohtainen suojavaruste että kannattaa kokeilla päähän ennen ostopäätöstä. Eri valmistajilla eri mallisia eikä kaikki mallit istu millään kaikkien kalloon.

Tämä on erinomaisen tärkeää! Muistelus ajalta, jolloin olin autokouluhommissa. Firmassa oli jokunen erilainen ja eri kokoinen potta, mutta kyllä on ihmisten naamoissa ja päissäkin aivan tajuton määrä variaatioita. Paras esimerkki oli sellainen, että potta oli ajo-opiskelijalle juuri oikean kokoinen, istui napakasti päähän, mutta remmi oli tämän kaverin anatomiaan nähden aivan liian edessä. Oikein kiinnitetyn kypärän sai päästä irti etuviistoon kieräyttämällä!

Omaan kaaliin ovat sopineet Schuberthin kypärät, joillaisia olen käyttänyt vuodesta –88 eteenpäin. Suosittelen lämpimästi. 

edit: muuten olen sitä mieltä, että kypärä on viimeinen hiljaisuuden linnake vailla puhelinta ja radiota – tällaisesta etuoikeudesta omaan hetkeen en vähällä luovu
MC Röklä - - - - - - - - - - - - - - - -

Elokuu 15, 2013, 15:29:07 ip
Vastaus #17

Kari Vähäkainu

• Vieras
edit: muuten olen sitä mieltä, että kypärä on viimeinen hiljaisuuden linnake vailla puhelinta ja radiota – tällaisesta etuoikeudesta omaan hetkeen en vähällä luovu

Noin minäkin pitkään ajattelin mutta pyörsin mielipiteeni, on se vaan mukavaa kuunnella pitkillä matkoilla mp3-soittimella kasarimusaa 80-lukuisella mopolla päristellen.

Sleepy Sleepers, Dingo, Pyhät Nuket, Popeda, Eppu Normaali ym 80-luvun bändit ovat mahtavaa kuunneltavaa mopoillessa. Samoja bändejä albumeineen soi 80-luvulla Walkmaneista, nyt mp3-soittimesta. Voi sitä nostalgian määrää :)