Kirjoittaja Aihe: Pikamuutto  (Luettu 5213 kertaa)

Elokuu 07, 2013, 21:46:49 ip
Luettu 5213 kertaa

Marko Villikka

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Nyt on sitten tullut muutettua tietämättään asiasta mitään,Kaikki alkoi pariviikkoa sitten kun ihmettelin että mihin posti on hävinnyt kun ei tullut jokapäiväisiä laskuja viikkoon kunnes viikon laskut tuli kerralla.Niitä maksaessa huomasin oudon osoitteen siitä välittämättä maksoin laskut mutta nyt on kaikissa posteissa sama osoite mikä ei ole minun asiaa tutkittuani kekkasin osoitteen olevan naapurin jolta 9v. sitten ostin oman kiinteistöni ,Rupesin mielenkiinnosta tutkimaan miksi näin on selvisi että väestörekisteri on muuttanut osoitteen ilmoittamatta siitä minulle nyt onkin mielenkiintoinen tilanne kun miettii mihin naapuri muuttaa osoitteen ja ketä maksaa kenenkin kiinteistöverot.jätemaksut ja kumoaako tämä osoitteen muutos anotut rakennusluvat ym,Ajattelin huomenna soittaa väestörekisteriin ja kysyä jos voisivat toimittaa sellaisen dokumentin että naapuri kiinteistö on minun ja jos voisivat ystävällisesti ilmoittaa naapurille että he voisivat muuttaa osoitteen johonkin muualle vaikka meille väliaikaisesti kunnes löytää uuden osoitteen

Elokuu 07, 2013, 22:10:35 ip
Vastaus #1

Antti Jokinen

• Vieras
Nyt on sitten tullut muutettua tietämättään asiasta mitään,Kaikki alkoi pariviikkoa sitten kun ihmettelin että mihin posti on hävinnyt kun ei tullut jokapäiväisiä laskuja viikkoon kunnes viikon laskut tuli kerralla.Niitä maksaessa huomasin oudon osoitteen siitä välittämättä maksoin laskut mutta nyt on kaikissa posteissa sama osoite mikä ei ole minun asiaa tutkittuani kekkasin osoitteen olevan naapurin jolta 9v. sitten ostin oman kiinteistöni ,Rupesin mielenkiinnosta tutkimaan miksi näin on selvisi että väestörekisteri on muuttanut osoitteen ilmoittamatta siitä minulle nyt onkin mielenkiintoinen tilanne kun miettii mihin naapuri muuttaa osoitteen ja ketä maksaa kenenkin kiinteistöverot.jätemaksut ja kumoaako tämä osoitteen muutos anotut rakennusluvat ym,Ajattelin huomenna soittaa väestörekisteriin ja kysyä jos voisivat toimittaa sellaisen dokumentin että naapuri kiinteistö on minun ja jos voisivat ystävällisesti ilmoittaa naapurille että he voisivat muuttaa osoitteen johonkin muualle vaikka meille väliaikaisesti kunnes löytää uuden osoitteen

Tuosta ei vielä ihan saanut selvää. Vain asianomainen voi tehdä muuttoilmoituksen. Naapurin laskuja ei tarvitse maksaa. Onko kiinteistökauppa 9v. sitten tehty lainhuudatuksineen huolella loppuun asti?

Elokuu 08, 2013, 07:48:00 ap
Vastaus #2

Marko Villikka

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Kyllä lainhuuto on tehty ajallaan ja kaikki sen puolesta kunnossa en vain ymmärrä miksi noita tietoja väestörekisterissä muutellaan parivuotta sitten rupesi tulemaan korotettua jätemaksua silloin syyksi löytyi ylimääräisiä henkilöitä joiden osoite oli meillä vaikka todellisuudessa he asuivat 100km.päässä tämäkin tieto löytyi väestörekisteristä käsittääkseni tällaisia virheitä ei saisi olla

Elokuu 08, 2013, 08:15:52 ap
Vastaus #3

Kari Palenius

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Joo!
Tuo osoitejuttu on vissiin hankalahko juttu.Täälläkin lähellä oleskeleva tyyppi on on antanut viranomaisille,vakuutusyhtiölle,tTrafille yms.osoitteeni luvatta.
Hänen postiaan tulee,ulosottajalta,Poliisilta yms.
Kävin polliilaitoksella valittamassa,ei kuulema voi mitään,asianomaisen tekemää osoitemuutosta ei saa puretuxsi vain asianomaisen toimesta,aika hassua?
Tuo tyyppi pakoilee laskujenlähettäjiä-ja viranomaisia,asustelee kahdensadanmetrinpäässä.
KP

Elokuu 08, 2013, 08:52:06 ap
Vastaus #4

Timo Junno

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Jäsen 5192 (toistaiseksi)
Virkamiehen pitää olla tarkkana, ettei päästä syyttämään vilungintekijän väärinkohtelusta.
MC Röklä – www.rokla.net ''Oisko ehkä Suomen kuuluisimpia pyöräkerhoja. Meni minne meni, niin aina joku puhuu Röklästä.''

Elokuu 08, 2013, 09:25:05 ap
Vastaus #5

Vesa Salmu

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Virkamiehen pitää olla tarkkana, ettei päästä syyttämään vilungintekijän väärinkohtelusta.

Poliisi epäilee tutkivansa rikosta.
Kommentteja uuninpankolta.

Elokuu 08, 2013, 10:16:05 ap
Vastaus #6

Timo Junno

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Jäsen 5192 (toistaiseksi)
Tuli mieleen jotta jos ei oo rikos tehä itelleen osoitteenmuutos väärään osotteeseen niin onkohan iso rikos tehä jokun puolesta osotteenmuutos siihen asuntoon missä se oikiasti sattuu asumaan...

Mahtaisko selevitä pienellä sakolla.
MC Röklä – www.rokla.net ''Oisko ehkä Suomen kuuluisimpia pyöräkerhoja. Meni minne meni, niin aina joku puhuu Röklästä.''

Elokuu 08, 2013, 10:38:56 ap
Vastaus #7

Kari Rautiainen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • *** Rauzi ***
Kuus vuotta sitten ostin tän talon. Vuosi sitten selvis että meillä asuu joku jugoslavialainen perhe. Kela näki päätteeltään tämän kun katseli taloutemme tuloja. Ne jugoslaavit oli kylläkin 9 vuotta sitten lähteneet suomesta tekemättä mitään muuttoilmoitusta. Yhellä lomakkeella sain ne ulos torpasta kyllä, että aika helposti. Mutta tälleen se käy, minäkin olin munasillaan kuljeskellu kotosalla kun en tienny että siellä on muitakin...

Elokuu 09, 2013, 00:07:24 ap
Vastaus #8

Marko Villikka

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Selvisi maistraatista 4.eri henkilön kautta että vika löytyy kunnasta pienen soittelun jälkeen löytyi oikea henkilö joka on muuttanut osoitteen ja änkytti että meidän kiinteistö onkin naapurin omistuksessa ja naapuri on saanut uuden osoitteen jonkun uudistuksen vuoksi siksi meillä on sama osoite.Kunnassa on kartoissa vieläkin tieto että naapuri omistaa meidän kiinteistön kunta väitti ettei maistraatti ole toimittanut vuonna 2004 tehdystä kaupasta lainhuuto papereita myöskin maistraatti intti ettei kunta ole toimittanut papereita .Tarkastin itse että lainhuuto on kunnossa vuodelta 2004 kuten myöskin 2006 tehdystä maakaupasta kun möin muutaman neliön takaisin kun naapuri ei saanut ovea auki omallatontilla siis lopputulos on tämä kaksitaloa sama osoite taitaa tulla hauskatajat kun ajattelee mahdollisia seurauksia