Kirjoittaja Aihe: Se on siinä !  (Luettu 34039 kertaa)

Syyskuu 19, 2013, 09:53:09 ap
Vastaus #60

Pentti Eskelinen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Nuolija Kuopijosta
Onkos siinä jotain väärää?
Aatteleppa ite!

Kun olet suht´koht terve elakelainen, niin tuhlaat elake-eurosi epsanjan terasseilla.
Mutta sitten kun olet tarpeeks vanaha ja sairas ja tarviit hoitoo, niin sitten tulet nauttimaan yhteiskunnan tarjoomista hyvinvointiyhteiskunnan palaveluista Suomeen.

Minahan maksan koko ajan veroa elaketuloistani, joten minulla on taysi oikeus nauttia (?) palveluista ihan niin kuin muillakin, sano. Una mente sana en un cuerpo sano.

Niin maksat nyt, mutta siltten kun siirrät ihtesi ja kirjasi esppanjaan, nii sillon et ehkä maksa. Jos et ou soettanu pijanoo julkishallinnon pippaloessa.
Ja lisäks paekalliselta kivijalakapupiltakkii, ynnä muilta Suomen tallouven pystyssäpitäjiltä, jiäpi tulot hyvin niukiksi jos muutat poes. Suattaapi aeheuttoo ihan konkurssiaallon entisellä asuinpaekallasi se. :-\
-pena-

Syyskuu 19, 2013, 11:23:37 ap
Vastaus #61

Kalevi Sundqvist

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Jäsen Nro: 3603
Moro vaa Kuntit

Joo, Isä aikanaan myi Sy Eufrosiinan ulos suvusta.
Mukana meni laituripaikka "Paasirannan" laiturin nokasta.

Sittemmin olen Eufrosiinan nähnyt samaisessa paikassa
muuttuneena sinirunkoisesta valkoiseksi.

Uusi omistaja tykkäs eri väristä...

Viime aikoina en ole tullut huomioineeksi missä on...

Joo, mikä s e Espanja tai Portugali nyt sitten on? Eikös Euroopassa
ole mitään muuta kuin terassit ja halpa viini?

Hei haloo...

Euroopassa on tuhansia ja taas tuhansia kilometrejä kanavia ja jokia
seilattavaksi pikkuhiljaa.  Aina kun tulee mukavan näkönen kylä,
töijätään paatti siihen lähitienoolle luvalliseen paikkaan ja
nostetaan mopot laiturille.  Ajellaan niillä lähimarkettiin ja
museoita ja muita nähtävyyksiä katteleen.

Ja kun naapurin naama tympi, sanon, että lekotas Airi keulaenda
niin mää ajan springin varas perän irti laiturista. Sit parlaakia
pakkia ja springikin irti ja sit taas mennään seuraavaan mukavannnäköseen kylään.

Ja siinä sivussa vanhetaan kaiken aikaa. Kunto heikkenee ja tulee kankeemmaks.
Menee hankalammaks kiivvetä reelingin yli ja hypätä kaijalle viemään
ahteriendaa.

Sitku samana päivänä on pudonnu paatista kolme kertaa laivan ja
laiturin väliin, tietää että on aika myydä paatti pois ja tulla myötämöykkyineen
takaste sit Suomeen, sinne betonkikolossiin omaan luukkuun mikä oli varoiks
jo ostettuna. Häätää vuokralla olleet opiskelijat, rempata paikka ja
elää vanhaksi välillä torilla pullakahveelle köpötellen.

Ja käyttää häikäilemättä hyväksi yhteiskuntaa ja sen veromarkkoja.
On niitä tullu järjestelmään maksettua 41 vuoden ajan. Ja jo viikko sitten
kävin verottajalta kysymässä millasta veroprosenttia mulla nyt sitten
tästä eteenpäin peritään. Ihan kohtuulttomasti lohkasevat.

Eli kyllä sillä rahalla pitäs jotain saada vastineeksi sit ku on pakko tulla
rollaattorin kans takaste. Onpahan muutaman vuoden poissa
kuluttamasta näitä yhteiskunnan paikallispalveluja...

Kallu
Den Glada Gamla KokoPäiväGubbe
viä Tavastehuussista

« Viimeksi muokattu: Syyskuu 19, 2013, 22:34:21 ip kirjoittanut Kalevi Sundqvist »
email: kalevi.sundqvist@gmail.com

Syyskuu 19, 2013, 12:06:01 ip
Vastaus #62

Antti Jokinen

• Vieras
Onkos siinä jotain väärää?
Aatteleppa ite!

Kun olet suht´koht terve elakelainen, niin tuhlaat elake-eurosi epsanjan terasseilla.
Mutta sitten kun olet tarpeeks vanaha ja sairas ja tarviit hoitoo, niin sitten tulet nauttimaan yhteiskunnan tarjoomista hyvinvointiyhteiskunnan palaveluista Suomeen.

Minahan maksan koko ajan veroa elaketuloistani, joten minulla on taysi oikeus nauttia (?) palveluista ihan niin kuin muillakin, sano. Una mente sana en un cuerpo sano.

Niin maksat nyt, mutta siltten kun siirrät ihtesi ja kirjasi esppanjaan, nii sillon et ehkä maksa. Jos et ou soettanu pijanoo julkishallinnon pippaloessa.
Ja lisäks paekalliselta kivijalakapupiltakkii, ynnä muilta Suomen tallouven pystyssäpitäjiltä, jiäpi tulot hyvin niukiksi jos muutat poes. Suattaapi aeheuttoo ihan konkurssiaallon entisellä asuinpaekallasi se. :-\

Minä saan eläkkeeni Kevasta, jolloin verotus pysyy samana Hispaniassakin, sano.

Syyskuu 19, 2013, 12:25:32 ip
Vastaus #63

Pentti Eskelinen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Nuolija Kuopijosta

On niitä tullu järjestelmään maksettua 41 vuoden ajan. Ja jo viikko sitten
kävin verottajalta kysymässä millasta veroprosenttia mulla nyt sitten
tästä eteenpäin peritään. Ihan kohtuulttomasti lohkasevat.

Eli kyllä sillä rahalla pitäs jotain saada vastineeksi sit ku on pakko tulla
rollaattorin kans takaste. Onpahan muutaman vuoden poissa
kuluttamasta näitä yhteiskunnan paikallispalveluja...

Kallu
viä Tavastehuussista

Valitettavasti Kallu ne sinulta tähän asti perityt rahat on jo kulutettu, se on kallista tuo tuommonen eläkevakuutusyhtiön pyörittäminen.
On joutunu ostelemmaan kyniä ja kumeja ym. toimistotarvikkeita, maksamaan eläkkeitä ja palakkoja, sijoittelemaan kannattavviin kohteisiin kuten Tiimariin ja Talavivuaraan, rakentelemmaan lasipalatseja ja onhan siitä ollu riitettävä pikkusen kannustinta eläkeyhtiöiden johtajillekkii. ::)

http://www.iltalehti.fi/uutiset/2013081217355993_uu.shtml

« Viimeksi muokattu: Syyskuu 19, 2013, 12:39:09 ip kirjoittanut Pentti Eskelinen »
-pena-

Syyskuu 19, 2013, 12:44:30 ip
Vastaus #64

Harri Holopainen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Ateisti, takapiru, vastarannankiiski, humaani?
Miks tänne pitäs jäädä kun nykymeno  ???
90-luvun laman aikaan maksoin 36% veroa työtuloista, nyt maksetaan samoista tuloista ehkä 22%, missähän vika että valtio ottaa velkaa ?
Nyt kapitalisti käärii voitot ja kansa tulee maksamaan, miksi jäisi tänne nokikeppien ja savulihojen seuraan, niin on niitä varmaan epsanjassakin ja ehkä enempi mutta "so what"
Olen sitä sukupolvea joka maksoi 90-luvun laman yksityissektorin töillä, niin kuin muutkin silloin, nyt eräät reaalisoi valtion omaisuuden omaan taskuun. hys hys  :-[
Hullu ja humalassa saa olla muttei tyhmä

Syyskuu 19, 2013, 12:52:57 ip
Vastaus #65

Kari Rautiainen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • *** Rauzi ***
Mä en ole kellekkään mitään velkaa. En edes suomelle. 10 vuotta tein tilini keskieuroopassa sen keskieurooppalaisen yhtiön suomen tytäryhtiön nimissä, verot suomeen.
Ja eu alueella verot maksetaan suomeen. Espanja poikkeussopimuksella kohdellaan toisin. Mutta hankala on saada siellä invaprosentiksi 100. Mullakin on työkyvyttömyyseläke jossa ei ole määritelty mitään prosenttia. Käytännössä epsanjassa jos selviät ilman avustajaa niin et sellasta riittävää prosenttia saa.

Ja mitä terasseihin tulee, mä menen päivät pitkät maastossa reppu selässä, siellä mitään terasseja ole.

Jos suomi menee konkurssiin koska ostan sämpyläni epsanjasta, niin hyvin joutaa menemään. Jäähän tänne ahkeraa väkeä bkt tä kasvattamaan. Tukka niillä vähä tummempi ja kielitaito ontuvaa mutta kuitenkin...

Syyskuu 19, 2013, 12:59:26 ip
Vastaus #66

Harri Holopainen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
"Ja mitä terasseihin tulee, mä menen päivät pitkät maastossa reppu selässä, siellä mitään terasseja ole."

Kyllä minäkin mielelläni reppu selässä menisin Suomessakin, kuten ennen menin, mutta nykyään ei onnistu missään, ei edes epsanjassa vaikka mikä olisi. Kyllä liikuntakyky on yks ihmisen tärkein asia  :-X
En ole minäkään velkaa kellekään enkä millekään, osani oon hoitanu silloin kun kykenin, perk-le  :angel:

Syyskuu 19, 2013, 13:08:27 ip
Vastaus #67

Pentti Eskelinen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Nuolija Kuopijosta
Jos suomi menee konkurssiin koska ostan sämpyläni epsanjasta, niin hyvin joutaa menemään. Jäähän tänne ahkeraa väkeä bkt tä kasvattamaan. Tukka niillä vähä tummempi ja kielitaito ontuvaa mutta kuitenkin...

No eihän koko Suomi siitä vielä konkkaan mäne jos lähetkii, vuan Kulumakontitooria suattaa männä.
Ja sinne se meillekkii muuttanut ahkerampi väki tulloo jälessä minne kerma eiltä.  ;D
-pena-

Syyskuu 19, 2013, 13:23:12 ip
Vastaus #68

Harri Holopainen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Jaakko, et sie mikään vammanen ole, DI vaan, se on jo vamma ihan tarpeeks  ;D

Hyvinkö TDM vielä toimii vai ootko vaihtanu uudempaan ?

Kari, siis jos mää vuokraan oman "luksus lukaalin" vaikka siskolle, se ei ole mun, ja ei ole minun asunto, tyttelöt pois, hys hys ?

PS. Julkishallinon työntekijä ei maksa veroja, se vaan palauttaa osan palkastaan työnantajalle, eli kansalle.
« Viimeksi muokattu: Syyskuu 19, 2013, 13:38:05 ip kirjoittanut Harri Holopainen »

Syyskuu 19, 2013, 13:52:00 ip
Vastaus #69

Kari Rautiainen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • *** Rauzi ***
Jaakko, et sie mikään vammanen ole, DI vaan, se on jo vamma ihan tarpeeks  ;D

Hyvinkö TDM vielä toimii vai ootko vaihtanu uudempaan ?

Kari, siis jos mää vuokraan oman "luksus lukaalin" vaikka siskolle, se ei ole mun, ja ei ole minun asunto, tyttelöt pois, hys hys ?

PS. Julkishallinon työntekijä ei maksa veroja, se vaan palauttaa osan palkastaan työnantajalle, eli kansalle.

Jos vuokraat grande haciendasi siskolle, se ei ole hallinnassasi. Ehto täyttyy. Asunto on siis sinun muttei hallinnassasi.
Kysehän on siitä että jos ilmoittaudut pysyvästi espanjassa asuvaksi niin sulla ei saa olla asuntoa suomessa. Olet siis espanjassa asuva mutta saat omistaa omaisuutta muissa maissa. Sulla voi olla tilapäiseen loma-asumiseen mökki suomessa tai vaikka unkarissa. Mutta jos on pysyvä asunto suomessa niin siitä pitää olla näyttää vuokrasopimus että sen olet vuokrannut pois. Saat omistaa vaikka 10 asuntoa, ei sen väliä, mutta ne pitää olla vuokrattuna pois. (Tai esim vuokravälittäjälle annettuna vuokrattavaksi.) Laitat kämpän vuokrattavaksi, laitat hintapyynnöksi 15000 kuukaudessa ja ihmettelet kun ei mene kaupaksi.

No sitte. Jos haluat olla kimurantti niin osta talviasuttava mökki suomesta niin siinähän majailet kuten haluat mutta se ei olekkaan sillon asunto vaan mökki. Siis kaavassa mökki, tilapäiseen loma-asumiseen eikä omakoti tms. Sillon homma toimii.
« Viimeksi muokattu: Syyskuu 19, 2013, 13:54:16 ip kirjoittanut Kari Rautiainen »

Syyskuu 19, 2013, 22:45:27 ip
Vastaus #70

Kalevi Sundqvist

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Moro Rautzi

Mites tää yhtälö pelaa,
päivär pitkät reppu selässä maastossa
ja satarosenttinen invaliiti, ei tosin tartte
avustajaa...

Hämmästelee

Kallu
Den Glada Gamla ...
Vain kihti ja totaali pälvikalju
eläkkeeelle läksiäislahjana...
mitä  ny krooninen nuha...
Lähtisköhän se etelän lämmössä?

Syyskuu 19, 2013, 23:27:11 ip
Vastaus #71

Antti Jokinen

• Vieras
Kallu, älä viitti.

Rauzi on avoimesti kertonut täällä, että hänellä on hullun paperit ja siksi saanut työkyvyttömyyseläkkeen.
Minullakin on ollut aikoja, jolloin mieli on järkkynyt, ja silloin on lääkärin neuvo ollut: lähde kävelemään!
Hullumpiakin neuvoja varmaan on.

Minulle patikoiminen tosiaan sopi:
sekä fyysinen että henkinen kunto koheni pikku hiljaa ja pääsin takaisin työelämään uusin voimin.

Syyskuu 20, 2013, 10:31:00 ap
Vastaus #72

Kalevi Sundqvist

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Moro Kuntit  Ja sori,

Minä näköjään sekotin Rautzin ja Holopaisen Harrin puheenvuorot.
Harri se sanoo menevänsä reppu selijässä maisemissa eikä Rautzi.

Olen pahoillani aiheuttamastani sekaannuksesta. Eiku hei, se onki
näköjään kummanki puheenvuorossa toi sama lause... ?

No joo, yhtä kaikki,  liikunta on hyvä harrastus on se sitten mitä muotoa tahansa.

Englannissa Sir Raleigh (Bowden) on siitä hyvä esimerkki. Lääkärit antoivat
hälle 6kk elinaikaa. Silloin joku sanoi, että polkupyöräily  on hyvin
terveellistä ja hän osti pienestä Birminghamilaisesta pajasta
fillarin. Sotki sillä maisemaa ristiin, rastiin ja vuoden päästä meni uudelleen
kysyyn toisen lekurin mielipidettä terveydestään. Tuomio oli että terve kuin pukki.

Siitä kaveri meni takaste fillaripajaan, osti sen ja alko pyörittää bisneksiä.
Raleighista tuli maailman suurin polkupyörätehdas. Tekivät jokusia
prätkiäkin (meilläkin on yksi) ja ansioistaan hänet sitten aateloitiin ja sai liikanimen Sir.

Olen kuullut sanonnan joka sopii meihin eläkeläisiin oikein hyvin:

Liiku ja kuntoile henkesi edestä.
Kuolet sitten terveempänä.

Mikä sen hienompaa kuin kuolla ihan terveenä... :)

Kallu
från Tavastehus
« Viimeksi muokattu: Syyskuu 20, 2013, 10:52:01 ap kirjoittanut Kalevi Sundqvist »

Syyskuu 20, 2013, 10:55:02 ap
Vastaus #73

Pekka Hakkarainen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Zündapp 428 Combinette
Pitkään on jo ollunna tavotteena: elävänä eläkkeelle ja terveenä hautaan... jokunen vuosi pitäs vielä työnsyrjässä roikkua :-\
- a rebel without a clue -

Syyskuu 20, 2013, 11:29:24 ap
Vastaus #74

Kari Rautiainen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • *** Rauzi ***
Mikä ei tapa, se sattuu saatanasti.

Senverran siihen reppuhommaan, että kun menee vaan viikoksi tai kaheksi etelänlämpöön niin voipi valita kohteen vaikka sen mukaan että alueelta on patikkaoppaita saatavana. Esim sellanen ukko kun Korpela on noita oppaita kirjottanut monta. Aurinkorannikon patikkaopas, gran kanarian patikkaopas jne.
Ja reittejä löytyy jokapaikasta vaikkei korpela olis kirjoittanutkaan. Sitävarten kylässä on se turistinfo.

Pitempään kun on niin on aikaa haeskella itte reitit ja alueet.

Se on muuten jännä juttu, esim aurinkorannikolla, benalmadena, torremolinos, marbella... Kamala hässäkkä ja parkkiongelma matalasesonginkin aikana, mutta ajappa 15 kilsaa sisämaahan. On hiljasta, rauhaa,  fogelit tsungaa. Kerrankin, vuorilla marbellan takana istuskelin eucaliptusnuotiolla kahvia keittelemässä, niin osu paikalle ukkeli joka sitte kurssitti löytämään ja keräämään villiparsaa. Juotiin kahvia ja paistettiin parsoja. Ei meillä sen paikallisintiaanin kanssa ollu yhteistä kieltä, muttei sitä tarvittukkaan. Enkä mä ketään muuta sinä päivänä nähnytkään. 15 km marbellasta. Tai siis näinhämmä sen ukon koiran ja lintuja ja...

Kun pienenä syntyy, hulluna elää, ja kännissä kuolee niin ei tiä pahassa maailmassa olleensakkaan.