Kirjoittaja Aihe: Se on siinä !  (Luettu 34071 kertaa)

Heinäkuu 25, 2013, 22:33:56 ip
Vastaus #15

Vesa Salmu

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Minä kerran tilasin eläkepaperit hoppihallista. Tulihan ne sieltä mutta liian pienet. Tilasin sitte isommat eläkepaperit vaan ne olivat jo loppuneet. Pssska.
Kommentteja uuninpankolta.

Heinäkuu 25, 2013, 22:51:33 ip
Vastaus #16

Heikki Veijanen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Ei enää monta päivää. Viikko vielä kesälomaa, sit kirjoita ammatiksi ELÄKELÄINEN. Olen tehnyt laskelman. 82 vuotias kun kaikki nykyiset projektit ovat valmiit. Tämä tietenkin edellyttää et uusia ei tule.

Hessu

Heinäkuu 26, 2013, 10:29:03 ap
Vastaus #17

Antti Jokinen

• Vieras
Lainaus

Vs: Se on siinä !

« Vastaa #3 : tänään kello 17:45:55 »
Vastaa lainaten 

--------------------------------------------------------------------------------

Moi Rauzi!

Samana päivänä pitäisi minunkin uusi tittelini asua voimaan, ei vaan ole Kevasta kuulunut vahvistusta, vaikka huhtikuun puolella jätin hakemuksen. Pelkkä muodollisuushan se vissiin on, mutta ihmetyttää moinen vitkastelu. Minun päätöksenihän eläkkeelle siirtymispäiväni on, Keva vain laskee paljonko ne kehtaa mulle maksaa sitä vaivais-/vanhuusrahaa.

Tervetuloa joukkoon Rauzi ja Antti! :)

Antti, soita piruuttas sinne Kevaan ja kysy missä mennään. Minulla oli sama tilanne 2011 keväällä, mitään päätöstä ei ollut tullut ja takatolppa alkoi lähestymään. Soitin Kevaan, ja kuinka ollakkaan minun paprut oli virkamiehen/naisen metrin korkuisen paperipinon ala neljänneksessä. Hekin ovat vain ihmisiä ja virka-    sellaisia ;). Soitto auttoi ja siellä pahoiteltiin ihan oikeasti.

Kiitos toivotuksista ja neuvosta, Tapsa.
Tein niin kuin itsekin olin ajatellut aikaisemmin, mutta nyt se tuli tehtyä: soitto Kevaan rauhoitti mieltäni. Vain laskut kesken on siellä ja myöntävä päätös on tipahtava postiluukustani lähiviikkoina.

Heinäkuu 26, 2013, 15:10:34 ip
Vastaus #18

Tero Kivimäki

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Museoajoneuvotarkastaja
Minä jäen varhennetulle vanahuuseläkkeelle ihan omasta halusta 1.6.2013.

Ei ole hääppöstä. :-[ 
Tänäkii uamuna kun Rouva lähti työreissulle niin Hiän luvetteli niin paljo hommia mitä minun on silläaekaa tehtävä, etten millään kerkee niitä mittään tekemään. Onneksi en vielä lopettanu tuunia ihan tyystin, voen puolustautua sillä että tuas mäni kaekki aika pisneksiä tehessä. :-X

Tiijäthän Pena ettei pijä tehä enempää ku kerkijää ;)

Elokuu 01, 2013, 08:12:03 ap
Vastaus #19

Antti Jokinen

• Vieras
Enää kuukausi eläkepäivien alkuun. Tuskin maltan odottaa:

http://www.iltasanomat.fi/tyoelama/art-1288586430667.html

Elokuu 01, 2013, 08:54:08 ap
Vastaus #20

Timo Junno

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Jäsen 5192 (toistaiseksi)
Minä jäen varhennetulle vanahuuseläkkeelle ihan omasta halusta 1.6.2013.

Ei ole hääppöstä. :-[ 
Tänäkii uamuna kun Rouva lähti työreissulle niin Hiän luvetteli niin paljo hommia mitä minun on silläaekaa tehtävä, etten millään kerkee niitä mittään tekemään. Onneksi en vielä lopettanu tuunia ihan tyystin, voen puolustautua sillä että tuas mäni kaekki aika pisneksiä tehessä. :-X

Tiijäthän Pena ettei pijä tehä enempää ku kerkijää ;)

Ja kannattaa muistaa kaikessa tekemisessä mutenki, että alussa kannattaa istuskella ja vaakunoia. Lopussa tullee kuitenki kiire eikä kerkiä.
MC Röklä – www.rokla.net ''Oisko ehkä Suomen kuuluisimpia pyöräkerhoja. Meni minne meni, niin aina joku puhuu Röklästä.''

Elokuu 01, 2013, 10:52:54 ap
Vastaus #21

Pentti Eskelinen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Nuolija Kuopijosta
Kyllä sitä näköjään viisastuu kun vanahenee!

Eilen kun Rouvalla oli vuan päevän työkeikka Savonlinnaan, nii työntäävyin mukkaan. Ei tarvinnu pestä ikkunoeta, eikä tehä muitakaa turhia kotihommia, senkun vuan istuskeli päevän torilla ja tiiraili paekallisia kaunottareita ja toespaekallisija turistittaria. Synkempinäkösten kulukijoihin ossuissa liian liki passipaekkooni panin aena silimät kiinni ettei suavutettu hyvä viilis piässy latistummaan. :-\
« Viimeksi muokattu: Elokuu 01, 2013, 10:56:46 ap kirjoittanut Pentti Eskelinen »
-pena-

Elokuu 01, 2013, 11:28:19 ap
Vastaus #22

Martti Korhonen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Siinähän se on minullakin! Tosin vaan eri suunnasta katsottuna, olen siis täällä toisessa päässä töitä. Onhan noita töitä tietysti tullut tietysti penskasta asti monenlaisia tehtyä, mutta nyt on se ero, että tuossa vähän toista kuukautta sitten valmistuin koulusta. Tänään lopetin lomailun ja aloin työn etsintään ihan tositarkoituksella. Siinä mielessä teitä eläkkeelle siirtyviä kadehdin, että eipähän pidä teidän enää noita työhommien saanteja niin miettiä. Kyllähän sitä mielellään töitä tekisi, mutta kun ne nuo talouden hankaluus-ajat yllättivät Suomen maan tuossa minun opintojen aikana niin etsimistä se vaatii...
Priimaa tulee vaikka sekundaan tähtää.

Elokuu 01, 2013, 11:59:37 ap
Vastaus #23

Jouko Kuisma

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Lainaus
Vain laskut kesken on siellä ja myöntävä päätös on tipahtava postiluukustani lähiviikkoina.
Minä olen nyt ollut eläkeläinen 5 viikkoa, päätös Varmasta tuli 1 viikossa!
Kun ennen hakemuksen täyttämistä (netissä) soitin ja kysyin, sanoivat, että "asia on selvä, koska vuodet on täynnä". Eläkkeen laskemiseen tarvitsivat vain työnantajan palkkatodistuksen. Joten ei tuossa ole mitään muuta jännittämistä, kuin mikä eläkkeen suuuruus tulee olemaan. Sitäkin on kai jokaiselle tullut vuosittain ennuste, joten ei siitäkään mitään suurta  yllätystä tule?
Ainoa joka nykyeläkkeiden suuruudesta puhuttaessa on jätetty kokonaan mainitsematta, että minun sukupolven aloittaessa työt, eläkekertymä alkoi vasta 23 vuotiaana! Joten sieltä alusta jäi pari tvyövuotta kokonaan ilman eläkekertymää.
Mutta onpa noita työvuosia jo kertynyt 40. Neljä työnantajaa, eikä yhtäkään työttämyspäivää ja aina uusia haasteellisia tehtäviä. Joten työssäolo on aina ollut mielenkiintosita ja motivoivaa.  :) 

Elokuu 01, 2013, 16:14:18 ip
Vastaus #24

Pentti Eskelinen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Nuolija Kuopijosta
Lainaus käyttäjältä: Eero Nikkanen

Eläkemaksut, 23% arvioidusta vuosiansiosta, kyllä kelpaa ja ellet maksa, lähtee ulosottoon heti.

--ttu ku pistää taas vihaksi... >:(

Elä Nikkanen kitise, mikä konsti tuo nyt on yksinyrittäjän maksella YEL :ä se 23%.
Eihän se tie keskimiäräsillä yksinyrittäjjiin saantuhannen vuosituloilla kun 23 tonnia vuoteen, ja sennii suapi vielä vähentee verotuksessa. ;D

http://yle.fi/uutiset/suomeen_syntynyt_yrittajien_koyhalisto/5310744
« Viimeksi muokattu: Elokuu 01, 2013, 16:35:03 ip kirjoittanut Pentti Eskelinen »
-pena-

Elokuu 01, 2013, 18:52:43 ip
Vastaus #25

Kari Rautiainen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • *** Rauzi ***
Lähemme Jokisen kanssa atk kursseille. Ihan selvä juttu.

Epsanjaa pohjosemmaksi emme tule. Emme tee lumitöitä. Emme osta 3 kuutiota lämmitysöljyä. Emme ota lumilapiota ja kolaa mukaan. Kattelemme kun pihalla palmut heiluu ja bukaviljat kukkii.

Vinkki säätiedotuksiin. Jos palmu märkä, sataa, Jos palmu heiluu, tuulee. Jos palmu vaan paikallaan erektionomaisesti jököttää, tyyntä.

Minä ainakaan.

BTW: Jos asustelee pysyvästi epsanjassa niin verotus on siirrettävissä sinne. Työkyvyttömyyseläkkeen vero 0 %.

No kun ei tartte lämmitysöljyä, ja kaikki halvempaa kun suomessa ja vero nolla niin pistää pohtimaan...
« Viimeksi muokattu: Elokuu 01, 2013, 18:55:19 ip kirjoittanut Kari Rautiainen »

Elokuu 01, 2013, 22:00:29 ip
Vastaus #26

Jouko Kuisma

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Lainaus
Onnea vaan lähtijöille ja olijoille, vaikkei tämä toveri Kataisen mukaan oleskeluyhteiskunta olekaan.
 Jos tää ois peli, olisitte nyt viimeisellä tasolla. Valitettavasti...
 Minä se jaksan olla positiivinen.  :P
Totta, nyt ollaan kuudenkympin ja kuoleman välissä.
Vanheneminen ei ole kahdehdittava asia!
Mielelläni antaisin iästäni 10 vuotta pois ja menisin takaisin töihin!
Mutta kelloa ei voi kääntää takaisinpäin.   :(
Joten parempi, että muistelee vain hyviä asioita; huonot kannattaa unohtaa.
En kyllä kaipaa Espanjaan, Suomessa on ihan hyvä asua ja harrastaa.
Mitäpäs siellä etelässä muuta harrastaisi, kuin golfia ja giniä.
Kumpaakaan en ole vielä opetellut!

Elokuu 02, 2013, 20:28:03 ip
Vastaus #27

Risto Sollo

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Mamu
Fuengirolaan vaan,sieltä saa palvelut suomeksi ja riitaisan suomalaiskolonisaation,kaikki yrittää vedättää toisiaan...Syxyllä 9 kk koeajalle...

Elokuu 02, 2013, 20:46:09 ip
Vastaus #28

Kari Rautiainen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • *** Rauzi ***
Fuengirolaan vaan,sieltä saa palvelut suomeksi ja riitaisan suomalaiskolonisaation,kaikki yrittää vedättää toisiaan...Syxyllä 9 kk koeajalle...

Vähä ylemmäs. Costa Blancalla, esim torreviejassa kämpät puolet halvempia, kylässä 1200 suomalaista, jos haluaa niin kaikki tarvittavat palvelut suomeksi jne. Eikä ole turismikohde. On suomenkielinen lehti, kauppa, kuppila. Jos haluaa aamuisin lämpösiä karjalanpiirakoita. Minä en halua. Ja paikka on senverran pieni ettei sinne isoja riitoja suomalaisten kesken sovi. Kuten fuge, torremolinos, benalmadena, marbella, siis koko aurinkorannikko. Paskojako sinne riitelemään.

Syyskuu 15, 2013, 23:48:35 ip
Vastaus #29

Kalevi Sundqvist

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Jäsen Nro: 3603
Moro Rautzi

Torrevieha, joo veljellä oli sieltä kaksio rivitalosta
appelssiinilehdon vierestä. Oltiin joskus Airin kans
siä viettämäs aikaa juhannuksena, ja juma kun oli kuumaa...

En tykänny.

Keva on aika kiva firma. Minä kun soitin ja kyselin päätökseni
perään, sanovat että juu tässä se on, ihan on tullut ajoissa.
Toukokuussa kun syyskuun ekana piti eläköityä. Meni pitkäksi.
No, kupongit tuli ja kiikutin ne verottajalle. Sieltä
määriteltiin verokuorma.

No, kun syyskuun 3. pvä maksatus meni pieleen pistivär
eläkerahaa tilille erillisenä maksatuspäivänä. Mutta kun
semmosista heitin ohjeiden mukaan pitää rokottaa 50% !

No joo, sanoivat että kyllä ne sen korjaa sitte ku kerkeevät...

Mää taidan hei Rautzi tulla teitä kattoon joku päivä sinne
epsanjaan...

Enkä ota lumikolaa mukaan...

Kallu
Den Glada Gamla ...
email: kalevi.sundqvist@gmail.com