Kirjoittaja Aihe: Uusi pappatunturi?  (Luettu 18324 kertaa)

Toukokuu 24, 2013, 12:18:53 ip
Vastaus #15

Timo Karhunen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Markka aikaan tuota pappatunturin hintaa olis säikähtäny ...  ???
Isä ukko möi 90 luvulla samalla rahalla omakotitalon ja tontin joskus Kuopiosta.
Nyt ei rahalla saa enää kuin pappatunturin.   ::)

Toukokuu 24, 2013, 13:29:16 ip
Vastaus #16

Tatu Keränen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Isä ukko möi 90 luvulla samalla rahalla omakotitalon ja tontin joskus Kuopiosta.

90-luvulla ostin 73-mallisen Start Tunturin 100mk hintaan, joka löytyy edelleen tallista. Pytty oli porattu, mutta paikalleen asentamatta. Vieläköhän tuolla sais sen 17€, kun sillä on kuitenkin nyt ajettu parituhatta kilometriä porauksen jälkeen.

Toukokuu 24, 2013, 14:50:49 ip
Vastaus #17

Kari Vähäkainu

• Vieras

90-luvulla ostin 73-mallisen Start Tunturin 100mk hintaan, joka löytyy edelleen tallista. Pytty oli porattu, mutta paikalleen asentamatta. Vieläköhän tuolla sais sen 17€, kun sillä on kuitenkin nyt ajettu parituhatta kilometriä porauksen jälkeen.

Voi tehdä tiukkaa mutta ehkä joku hullu erehtyy... ;)

Ei vainen, kyllä ostajia ilmaantuu kun vanhemmalla mopolla ajelee, minulta kysyttiin ostaa mopoa viimeksi puolisen tuntia sitten kun menin käymään pankissa. Ostohalukkaita tulee juttusille keskimäärin yksi viikossa, joskus enemmänkin. Mutta ajelenkin SuperSporteilla ym nuorisomalleilla, en tiedä tuleeko pappiskuskeille ostotarjouksia kuinka tiheään.

Toukokuu 24, 2013, 16:50:54 ip
Vastaus #18

Jari Räsänen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Ei, tää mikkää ruoska oo tää on Tunturi Taikeri!
Minä kun olin just hankkinut Maxin ja laitoin sitten facebookkiin kuvatusta (huono, pimeässä otettu) niin mulle tarjos yks reilu kolmekymppinen jannu 450e papasta, koska hänellä oli samanlainen ollut itsellään, ajattelin kuitenkin kokeilla kepillä jäätä ja laittaa nettimoton halvimmaksi ajokuntoiseksi papaksi silloin (700e oli pyynti) ja sieltä se 600e ropsahti. Että on ne jotkut hurjia, tosin heti Maxin myynnin jälkeen tuli -73 pappis, johon parit koneet ja muuta hilpettä oliko 300e myyntiin nettimotoon.
2-pyöräset:
Tiger 84,85 S,87,87 S
RottaChopperpappis -72
Suzuki s1 80cc
Ken taigerilla ratsastaa, se lannalta haiskahtaa.

Toukokuu 24, 2013, 17:40:07 ip
Vastaus #19

Kari Vähäkainu

• Vieras
Minä kun olin just hankkinut Maxin ja laitoin sitten facebookkiin kuvatusta (huono, pimeässä otettu) niin mulle tarjos yks reilu kolmekymppinen jannu 450e papasta, koska hänellä oli samanlainen ollut itsellään, ajattelin kuitenkin kokeilla kepillä jäätä ja laittaa nettimoton halvimmaksi ajokuntoiseksi papaksi silloin (700e oli pyynti) ja sieltä se 600e ropsahti. Että on ne jotkut hurjia, tosin heti Maxin myynnin jälkeen tuli -73 pappis, johon parit koneet ja muuta hilpettä oliko 300e myyntiin nettimotoon.

Minun kohdalle osunut paras tarjous on 79 Trialista josta luvattiin 3000€. En myynyt kun ei ollut just silloin pikkurahan puutetta. Tonnin tarjouksia tulee vähän väliä jostakin moposta mutta niitä en enää edes noteeraa. Mitä minä rahalla, tuhlaan sen kuitenkin äkkiä johonkin, mieluummin nautin mopoilla ajamisesta, sille nautinnolle on vaikeaa laittaa hintalappua.

Toukokuu 24, 2013, 20:54:37 ip
Vastaus #20

mikko santaniemi

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Onkohan tuossa hinta kohillaan ;)http://www.nettimoto.com/tunturi/pappa/1503256

Toukokuu 24, 2013, 21:50:13 ip
Vastaus #21

seppo-heikkilä

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • vmpk jäsen n:ro 1961
Onkohan tuossa hinta kohillaan ;)http://www.nettimoto.com/tunturi/pappa/1503256
http://www.nettimoto.com/tunturi/pappa/1503256

Kyyllä Kyllä, tuossa on hinta ihan kohillaan. ;D tiiä sitte millä kohalla.  vaan onhan tuo kuitenkin Täysin räveltämätön.
(mitä sitten meinaakaan?) 
Väli-mallin mies.

Toukokuu 25, 2013, 15:48:54 ip
Vastaus #22

lassi paavola

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • mopolla pääsee :)
dx ei haluta  ihan yhtä usein ostaa, noin 2v välein kesä aikana talvella harvemmin
johtunee siittä että ajo DX on yleensä rapainen tai muuten pesun tarpeessa
tällöinkin yleensä ollut toisen tunturi kuskin kanssa liikenteessä, paras tarjous 1600e mutta en ottanut todesta kun tuli 19v äijältä ::)

DXL en osaa vielä sanoa kun ei ole rekisterissä, tullut vain taloa ympäri ajeltua 10km
olisi ainakin ulkonäön puolesta huomattavasti parempi :D

http://www.tori.fi/satakunta/Mopopappailijan_tuulisuoja_6098983.htm?ca=4&w=3
olisiko sama myyjä  ;D
« Viimeksi muokattu: Toukokuu 25, 2013, 16:13:46 ip kirjoittanut lassi paavola »

Toukokuu 25, 2013, 18:16:24 ip
Vastaus #23

aleksihyttinen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • ZEF
Mulla oli joskus tommonen tuulisuoja vaalealla muovilla. Ehjä ja virheetön. Pistin honda mankiin, mikähän väläys sekin oli.  :-\ Lähdin kylille ja yön koittaessa piti särkeä irti tuo vihiriä ylämuovi pois kun sattu just näkö kentän peittämään. Sitten en muista mihin sen hävitin. Kyllä sitä on ollut fiksu joskus mutta silloin nuo oli sätkäpussin arvosia...

-Aleksi
Ei pieni pieru persettä revi.

Toukokuu 25, 2013, 18:22:36 ip
Vastaus #24

Kari Vähäkainu

• Vieras
Mulla oli joskus tommonen tuulisuoja vaalealla muovilla. Ehjä ja virheetön. Pistin honda mankiin, mikähän väläys sekin oli.  :-\ Lähdin kylille ja yön koittaessa piti särkeä irti tuo vihiriä ylämuovi pois kun sattu just näkö kentän peittämään. Sitten en muista mihin sen hävitin. Kyllä sitä on ollut fiksu joskus mutta silloin nuo oli sätkäpussin arvosia...

-Aleksi

Me käytettiin nuorina kosseina noita Tunturin tuulisuojia futismaaleina, aina näki tuliko maali kun pleksi meni palasiksi.

Kesäkuu 01, 2013, 21:11:07 ip
Vastaus #25

lassi paavola

• *
  • Jäsentiedot Poissa

Kesäkuu 01, 2013, 21:36:18 ip
Vastaus #26

Tommi Pitkänen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Tästä maksoin kesäkuussa 1982 20 markkaa, sen jälkeen on maalattu + ketjusuoja asennettu + pientä käyttöentisöintiä. Muuten alkuperäiskunnossa, mielestäni ei ollut kallis vai oliko?

Markkinahinta tänään, vm 62H?

Kesäkuu 01, 2013, 21:40:20 ip
Vastaus #27

lassi paavola

• *
  • Jäsentiedot Poissa
varmaan enemmänkuin 3,20e :laugh: vai miten nuin vanhasta markasta lasketaan?
rahallinen arvo 2t e :P

Kesäkuu 05, 2013, 07:17:32 ap
Vastaus #28

Timo Karhunen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
varmaan enemmänkuin 3,20e :laugh: vai miten nuin vanhasta markasta lasketaan?
rahallinen arvo 2t e :P

Hyvä kerroin. Näin pitääs arvo näillä noustakkin.  ;)