Kirjoittaja Aihe: Viisivuotias ampui "ensikiväärillä" pikkusisarensa Yhdysvalloissa  (Luettu 22467 kertaa)

Toukokuu 19, 2013, 17:57:41 ip
Vastaus #30

jussi koskinen

• Vieras

Kesäkuu 05, 2013, 15:20:05 ip
Vastaus #32

jussi koskinen

• Vieras
Vain ja ainoastaan täällä agressiivisten  viherkommarisuvaitsevaisten Suomistoliitossa lasten leluina on pyssyt.   :police:

http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/art-1288571205917.html

.

Kesäkuu 05, 2013, 15:48:12 ip
Vastaus #33

Reijo Huhtakangas

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Tulin nain ja voitin
Noita uutisia lukiessa herää väkisinkin kysymys että pitääkö siellä kotona välttämättä olla niitä aseita ?  Meinaan kun ittekki oon pärjännyt jo yli 60 vuotta ilman, ja aion pärjätä edelleenkin, ja likipitäen kaikki tuntemani ihmiset tulevat toimeen mainiosti ilman pyssyä kotosalla .... Mikä siinä aseessa on niin  hienoa että se on oltava hypisteltävänä koko ajan ?  Onko se jonkinlainen miehisyyden jatke tai mitta ?  :P
Alfa Romeo 159 Berlina 2.4 JTDm  -07

Autojen, Moottoripyörien ja Työkoneiden välitys Euroopasta :  

http://en-gb.facebook.com/people/Reijo-Huhtakangas/100000803162781

Kesäkuu 05, 2013, 16:09:12 ip
Vastaus #34

Uula Kuvaja

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Pakkoko niitä moottoripyöriä ja mopoja on kotona säilöä? Eihän niitä käytetä kuin ajaessa. Ja silloinkin tulee ruumiita... Kieltää pitäis mokomat. Tai ainakin luvanvaraisiksi laittaa.

Kesäkuu 05, 2013, 16:13:47 ip
Vastaus #35

Reijo Huhtakangas

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Tulin nain ja voitin
Pakkoko niitä moottoripyöriä ja mopoja on kotona säilöä? Eihän niitä käytetä kuin ajaessa. Ja silloinkin tulee ruumiita... Kieltää pitäis mokomat. Tai ainakin luvanvaraisiksi laittaa.

Voiko kiväärillä/pistoolilla mennä töihin, mummolaan, anopille, mökille, kokoontumisajoon, pärtsäilemään torin reunoille, lomamatkalle eurooppaan. nalkuttavaa vaimoa pakoon, vieraisiin, tuttuihin, nakkikioskille, Siwaan, Saleen ....jne jne ?

Ilman asetta pärjään hyvin, mutta ilman motskaria en  :D
« Viimeksi muokattu: Kesäkuu 05, 2013, 16:16:46 ip kirjoittanut Reijo Huhtakangas »
Alfa Romeo 159 Berlina 2.4 JTDm  -07

Autojen, Moottoripyörien ja Työkoneiden välitys Euroopasta :  

http://en-gb.facebook.com/people/Reijo-Huhtakangas/100000803162781

Kesäkuu 05, 2013, 16:23:01 ip
Vastaus #36

Uula Kuvaja

• *
  • Jäsentiedot Poissa

Voiko kiväärillä/pistoolilla mennä töihin, mummolaan, anopille, mökille, kokoontumisajoon, pärtsäilemään torin reunoille, lomamatkalle eurooppaan. nalkuttavaa vaimoa pakoon, vieraisiin, tuttuihin, nakkikioskille, Siwaan, Saleen ....jne jne ?

Ilman asetta pärjään hyvin, mutta ilman motskaria en  :D

Voi!
Ainakin elokuvissa. Siinä ne aseella osoittaen menevät minne vaan.

No joo. Yritin provosoida. Edelleen sitä mieltä, että typeryys ja tyhmyys pitäisi lailla kieltää. Meillä kotona on aina ollut aseita. Se on johtanut sihen, että olen oppinut ampumaan. Ei aseta puhdisteta tai säilytetä lastenhuoneessa. Pidetään ne muutenkin pois lasten ulottuvilta.

Kesäkuu 05, 2013, 19:21:54 ip
Vastaus #37

Pentti Eskelinen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Nuolija Kuopijosta
Sallittakoon lapsille oikeus puolustaa itseään!

Kuinka tämänkään suloisen pikku-Emilyn uskaltaisi jättää yksin kotiin, siis iliman asetta, siksi aikaa kun vanahemmat poikkeevat supermerkkaadoon noutamaan peräkontillisen beerssiä broughamillaan. ::)

[ylläpito on poistanut liitteen]
-pena-

Kesäkuu 05, 2013, 20:50:38 ip
Vastaus #38

Henry Eklund

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Eläkkeellä on vain kaksi ekaa vuotta vaikeeta.
Hyi kauheita kuvia ja tapahtumia, olen kyllä opettanut nuoria ja sen seitsämänkertaa ettei ole ees lähellä panoksia. Jos jokin outo luonnonilmiö tekisi mahdollisuuden koskea aseeseen niin ei kosketa vaan haetaan vanhemmat heti paikalle. Täälä on arvosteltu tarviiko aseita niin sanon et aseeton Mies on kuin kynätön insinööri. Meillä tulee saaressa vuoden penalti rikkomuksista vaikka "vaarattomalla" kuulapyssyllä, ei auta itkupotkuraivari koska sitten menee pleikan peluukin. Kiva istua sivussa kun laitamme kaislaveneitä ja saattaa eno veistää oikean kaarnapaatin, uskon että olen siirtänyt vastuullista käyttäytymista, ainakin vanhemmat kehuu kuis kiva on sedän kanssa leikkiä. Sitten vanhemmat saavat ampua ilma aseilla ja 15-16V oikeilla riippuen opitun ymmärtämisestä, piippu kerranka pois ampumasuunnasta niin penalti tulee. Ei ole pahemmin niitä jakaa ja säännöt käydään aina läpi. Aseita pitää kunnioittaa ja tenavat ei koske vaikka olis muka tyhjä.

Kesäkuu 06, 2013, 07:14:09 ap
Vastaus #39

markkukovasin

• *
  • Jäsentiedot Paikalla
Hohoijaa...

On tämä maailma kanssa yksi paikka-tähän sopii tämä kirjaviisaus:

"– Mutta minä en tahdo mennä hullujen luokse, sanoi Liisa.

– Ei voi auttaa, sanoi kissa, me olemme kaikki täällä hulluja. Minä olen hullu. Sinä olet hullu.

– Kuinka sinä voit tietää, että minä olen hullu? kysyi Liisa.

– Sinun täytyy olla, sanoi kissa. Muuten et olisi tullut tänne.
"

t. Markku

Kesäkuu 06, 2013, 12:45:02 ip
Vastaus #40

Martti Korhonen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Täälä on arvosteltu tarviiko aseita niin sanon et aseeton Mies on kuin kynätön insinööri.

Ainakin omassa elämässäni olen ihan kelpo tavalla pystynyt olemaan mies ilman asettakin. Eiköhän se ole elämänpiiristä se aseen tarve kiinni. Minä en sellaisella tekisi tällä hetkellä yhtään mitään. Toinen juttu varmasti jos vaikkapa harrastaa metsästystä tai asuu villissä erämaassa. Tällöinhän asia on tietysti toisin ja aseen omistamiselle on peruste.

No joo, perinteisen varsijousen hommaaminen on kyllä ollut mielessä, mutta ei se minusta sen enempää tai vähempää miestä tee kuin mitä tällä hetkellä olen. Sama miekkonen minä edelleen olisin, mitä nyt semmoinen keppi tulisi lennätettyä tauluun aina silloin tällöin.

Se, mitä ihminen pohjimmiltaan on, on minusta loppujen lopuksi kiinni siitä mitä hän sisäisesti tuntee ja ajattelee. Ja kuinka hän kohtelee muita. Pelkkä jonkin esineen omistaminen ei tee kenestäkään yhtään enemmän miestä. Se, mitä hän esineillään toimittaa, voi kyllä tehdä.
Priimaa tulee vaikka sekundaan tähtää.

Kesäkuu 06, 2013, 16:00:52 ip
Vastaus #41

Antti Törmälä

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Eiköhän noita lapsosia tulis kasvattaa tilanteiden, ympäristö, olosuhteiden mukaan. Jos niitä aseita on niin ne pidetään lasten ulottumattomissa, ainakin niin vanhaks kunnes ne tajuaa että niihin ei kosketa..ja sittekään ei kosketa!..myöhemmin sitte voidaan opettaa niitä turvallisesti käyttämään. Ja silloin täytyy myös pitää huoli että ne vehkeet on kunnossa.

Tutun poika on ajanut mikroautoa 3 vanhasta lähtien...jos mä laittaisin oman 4v pojan mikroauton kyytiin ni sehän tappas ittsensä (tai ei edes menis).
vois kuvitella että vaikkapa järven/meren rannassa asuvat lapset osaavat varoa, kunnioittaa jne. vettä jo pienestä pitäen ja toimia muutenkin vastuullisemmin sen kanssa kuin kaupungissa kasvaneet. Sitte taas helpommin maalaispoika jää ratikan alle.

Kesäkuu 06, 2013, 17:05:39 ip
Vastaus #42

Henry Eklund

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Eläkkeellä on vain kaksi ekaa vuotta vaikeeta.
Vastasin väärin eli Mies voi olla ilman asettakin, mut jos aseet kuuluu suvun perintöön niin ei lapsille. Minä edustan sitä haaraa että varovasti kasvetaan mailmaan jossa on aseita. Aseeton vaihtoehto on ihan OK, itselläni vanhemmat ei hyväksyneet mutta ukki sodankäynyt hyväksyi, kun täytin 16V ostin piekkarin ja haulikon, 308 kivääriin ei tullut lupaa ja myyjä suuttui ja käski tehdä xxxxx ja lupa tuli. Montako ihmistä olen ampunut, no ihan nolla. Montako ammun niin se sama nolla., nakkikioskin jonossa jossa potkitaan jotain en voi sanoa et lopeta tai saat turpiinsi koska mun luvat lähtee laittomasta uhkauksesta. Onko oikein.