Kirjoittaja Aihe: järkyttävää  (Luettu 10564 kertaa)

Huhtikuu 22, 2013, 08:21:27 ap
Vastaus #15

lassi paavola

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • mopolla pääsee :)
rehellisesti opiskelijalla ei ole varaa. näin toistaiseksi
toisaalta ei nuita satuloita kyllä uusia ole ainoa näkemäni viimeisen 4vuoden aikana kun olen etsiskellyt mopon osia.
kyllä tuon voi joku minua rikkaampi ostaakkin jos mopo on rakennettu viimeisen päälle ja ainut huono osa on se retunen penkki.

tarkoituksena harmitella tätä noussutta yleistä hinta tasoa
osat nousee nopeammin kuin entisöity mopo.
Näihän se oikeasti on. Meille tavan tallaajille jotkin hintapyynnöt on vaan liikaa mutta oikeasti rikkaille hinnalla ei ole mitään merkitystä. Ja joutaahan se raha kiertoon heiltäkin.
Se joskus kyrsii kun yrittää jotain hintaa täällä tinkiä julkisesti niin siinä tapauksessa saa sitä korvamikijaa maistaa. Eikös se tinkiminen ja hontojen päivittely ole ihan tavallista touhua kaupankäynnissä?

tulee sitä itsekkin joskus tingittyä, muttei mistään jo valmiiksi sopivan hintaisesta ellei sitten lompakossa ole rahaa muutamaa euroa vailla sitä pyyntihintaa :(  ,
 muistan tapauksen kun olin myyjän sijaisena rompetorilla ja eräs vanhempi varakkaan näköisesti pukeutunut mies yritti tinkiä ja jankata hintaa alas 4 euron toimivasta auton soittimesta yli puoli tuntia, tämmöinen ottaa pääähän ja lopulta oli myytävä 3e että pääsi henkilöstä eroon ja sittenkin oli vielä mukamas kallis :laugh:

Huhtikuu 22, 2013, 08:38:39 ap
Vastaus #16

Kari Vähäkainu

• Vieras
rehellisesti opiskelijalla ei ole varaa. näin toistaiseksi
toisaalta ei nuita satuloita kyllä uusia ole ainoa näkemäni viimeisen 4vuoden aikana kun olen etsiskellyt mopon osia.
kyllä tuon voi joku minua rikkaampi ostaakkin jos mopo on rakennettu viimeisen päälle ja ainut huono osa on se retunen penkki.

tarkoituksena harmitella tätä noussutta yleistä hinta tasoa
osat nousee nopeammin kuin entisöity mopo.
Näihän se oikeasti on. Meille tavan tallaajille jotkin hintapyynnöt on vaan liikaa mutta oikeasti rikkaille hinnalla ei ole mitään merkitystä. Ja joutaahan se raha kiertoon heiltäkin.
Se joskus kyrsii kun yrittää jotain hintaa täällä tinkiä julkisesti niin siinä tapauksessa saa sitä korvamikijaa maistaa. Eikös se tinkiminen ja hontojen päivittely ole ihan tavallista touhua kaupankäynnissä?

tulee sitä itsekkin joskus tingittyä, muttei mistään jo valmiiksi sopivan hintaisesta ellei sitten lompakossa ole rahaa muutamaa euroa vailla sitä pyyntihintaa :(  ,
 muistan tapauksen kun olin myyjän sijaisena rompetorilla ja eräs vanhempi varakkaan näköisesti pukeutunut mies yritti tinkiä ja jankata hintaa alas 4 euron toimivasta auton soittimesta yli puoli tuntia, tämmöinen ottaa pääähän ja lopulta oli myytävä 3e että pääsi henkilöstä eroon ja sittenkin oli vielä mukamas kallis :laugh:

Niin ja piti lisäksi luvata ottaa soitin takas jos ei toimi täysin... Ymmärtäähän sen, olihan soitin törkeän kallis johonkin pikaveneen kojelautaan.

Huhtikuu 22, 2013, 09:44:13 ap
Vastaus #17

Kalevi Helenius

• *
  • Jäsentiedot Poissa
muutama vuosi taaksepain eraalla rompe torilla oli myytavana ohei mp kypara oli kohtuu hintainekin 20e kaveri teki kauppaa kyparasta tinki kovasti oli jo pudonnut 18e tein viela yhden kieroksen torilla oli varmaan kulunut 10 min kuntulin takasin niin kaveri oli siina viela  no ma kysyin myyjalta etta mita maksaa myyja sanoi 18e kaivoin 18e nyt mulla on se kypara arvatkaa miten tinkia otti herneet nenaan vanha sanonta nopeet syo  t  pirkale

Huhtikuu 26, 2013, 20:08:15 ip
Vastaus #18

Harri Kauranen

• Vieras
Kyllähän pyytää saa ihan mitä hyvänsä.Eri asia sitten on syntyykö kaupat.

Huhtikuu 26, 2013, 20:56:04 ip
Vastaus #19

lassi paavola

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • mopolla pääsee :)
Kyllähän pyytää saa ihan mitä hyvänsä.Eri asia sitten on syntyykö kaupat.

kyllä se näin on asia, viimeksi oli hieno käyttökunnostettu penkki huutonetissä jouluna myynnissä noin 2kk ajan ja myytiin lopulta vajaalla satasella+pk

Huhtikuu 26, 2013, 20:57:20 ip
Vastaus #20

Tommi Sipilä

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Pakko kai se on myöntää että kerran on itekki tullu huutonetissä myytyä tunturin osa niin että siitä sai hyvät rahat.

Tarinahan meni niin että vahingossa olin ylimääräsen osan tilannu mille ei ois tarvetta ollu ja laitoin hinnan silleen että alimmalla tarjouksella se lähtee maailmalle samalla hinnalla ku mitä minä siitä maksoin kaupalle. Siinähän jotku oikein innostuja huutivat hinnan niin että sain tuplat sen mitä olin maksanu ja tais jopa ostaja sähköpostissa kehasta että kerranki joku myy tunturin osia halvalla ;)

en sitte kehannu kertoo että olin kaupasta ostanu kyseisen osan viikkoa aikasemmin. Vaan eihä se oo tyhmä se joka pyytää vaan.. tosin tässä tapauksessa en es pyytäny vaan rahaa tuputtivat siitä huolimatta.
Aim low and achieve your goals

Honda CX-500 1981
Tunturi Super Sport 1978 (ikuisuus projekti)