Kirjoittaja Aihe: Haavan kaato  (Luettu 14769 kertaa)

Huhtikuu 13, 2013, 15:34:56 ip
Vastaus #15

Henry Eklund

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Eläkkeellä on vain kaksi ekaa vuotta vaikeeta.
Pannaan tähän samaan ketjuun männyn kaato kun mulla on mökillä ISO mänty, olen 188cm ukko ja kummipoika saman kokoinen ja halaamme puuta sormemme ei kosketa. Semmonen mikälie palokärki hakkasi kolon ja tietty ytimeen asti ja nyt vuosia on oravat pesineet sielä, puu on parin metrin päästä mun saunasta ja tietenkin valo on kasvattanut oksat just siihen suuntaan. Puu kuolee reijästä ylöspäin ja kun oksa näyttää vaaralliselta olen Valmetilla ja susihauleilla ampumut poikki ja reidenvahvuisia oksia putoaa. Puu voi kaatua kolmeen suuntaan jossa tulee vahinkoa ja moni on luvannu kaataa sen just mihin haluan mutta pupu menny housuun, lisäksi haluaisin korkean kannon jäävän pöydöksi ja jakkarat tehdään loppu rungosta. Naapurini kummisetä on eläkkeellä Vaasan sähköltä ja sen kaverit sanoi et pitäisi kiivetä puuhun ja ottaa pala kerrallaan, mistä mä niin rohkean löydän. Että tervetuloa Vaasaan ja sahat löytyy niin palkka on viikon ylläpito ruokailu läheisessä meriravintelissa ja kaikki mailman ihmeet näytetään, hyvä keli niin käydään Uumajassa kaljalla soon tunti ku Honda murisee.

Huhtikuu 14, 2013, 10:28:51 ap
Vastaus #16

Jorma Korolainen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Mulla on hämärä muistikuva että kaulaamisen voisi tehdä myös tarpeeksi pitkään kantoon. Jos katkaisisi elävän oksan yläpuolelta ja kaulaisi??

Yks sukulaismies tykkäsi kaataa isoja puita räjäyttämällä, se on kuulemma hauskan näköstä kun iso runko hyppää ilmaan ja säleet lentää. Ennen oli joka maatalossa kivipommeja omasta takaa niin oli materiaalia kaikenlaisiin posauttelukokeiluihin. Aina ei ollu nallipihtejä saapeilla joten nalli piti purra tulilankaan kiinni. Silloin kuulemma "haisi arkunmaali nenään"  :o

Huhtikuu 14, 2013, 13:06:29 ip
Vastaus #17

Henry Eklund

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Jos vahingon vaaraa ei olisi niin puu saisi seistä uljaana elämän loppuun, idästä päin tuuli pääsee lahteemme ja usein se on sitten mysky ja isoin mökki on mennyttä jos länteenpäin kaatuu. Jos homma hoituis räjäyttämällä ei tässä mitään ongelmaa olisi, isäukolla jäi kuusen kantoon talon kaikki kirveet ja kiilat. Ne on maatakiertävällä radalla ku ukolta paloi käämit, sanojen ampu tulee jälkee ei kantoakaan ole löydetty.

Huhtikuu 14, 2013, 17:34:19 ip
Vastaus #18

Vesa Salmu

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Eklund Senior tais ampua semmosen ns. kantoraketin?
Kommentteja uuninpankolta.

Huhtikuu 14, 2013, 18:29:06 ip
Vastaus #19

Henry Eklund

• *
  • Jäsentiedot Poissa

Huhtikuu 14, 2013, 18:39:13 ip
Vastaus #20

Antti Jokinen

• Vieras
Eklund Senior tais ampua semmosen ns. kantoraketin?

:D ;D

Huhtikuu 16, 2013, 12:08:29 ip
Vastaus #21

Jouko Kuisma

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Näin meidän pihakuusi (lehitkuusi) pilkottiin pystyyn keskellä kaupunkia.
Kesti vain 2 tuntia, kun oksatkin oli viety pihasta.

[ylläpito on poistanut liitteen]