Kirjoittaja Aihe: Yksityistä pysäköintirahastusta  (Luettu 26820 kertaa)

Joulukuu 14, 2019, 18:00:26 ip
Vastaus #30

Ossi Viita-aho

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Kukkahattusetä
Yksityinen maanomistaja istuttaa omistamalleen maalleen sellaisia kylttejä, kuin itse haluaa ja eipä sinne yksityisen maanomistajan omistamalle maalle voi viranomainen tulla mitään istuttamaankaan. Yksityinen maanomistaja myös määrittelee kuka hänen omistamallaan maalla pysäköi ja millä ehdoilla.
Kahden pytyn loukussa.

Joulukuu 14, 2019, 23:07:01 ip
Vastaus #31

jussi koskinen

• Vieras
Yksityinen maanomistaja istuttaa omistamalleen maalleen sellaisia kylttejä, kuin itse haluaa ja eipä sinne yksityisen maanomistajan omistamalle maalle voi viranomainen tulla mitään istuttamaankaan. Yksityinen maanomistaja myös määrittelee kuka hänen omistamallaan maalla pysäköi ja millä ehdoilla.
Juuri näin, kuten tuolla aikaisemmin jo totesinkin.
 Jos nyt parkkifirmat kiellettäisiinkin, tai toiminta tyrehdytettäisiin, niin seuraava vaihe  maan omistajalla/ haltijalla on lukita ajoneuvo siihen paikkaan ja kuski saa lunastaa sen maksettuaan käteisellä pysäköintivirhemaksun, sekä lukitsemisesta aiheutuneet kustannukset.
Näitä lukitsemissysteemeitä on eripuolilla maailmaa.

”Mulle yksityisen parkkivalvojat ovat alinta paskasakkia ja muutamalle olen tämän myös sanonut.”
Tämä kuvastaa hyvin sitä, millaisia muista piittaamattomia   liikenteen seassa ja parkkipaikoilla  suhaa.

Joulukuu 14, 2019, 23:21:05 ip
Vastaus #32

Henry Eklund

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Eläkkeellä on vain kaksi ekaa vuotta vaikeeta.
Oltiin asuntoja katsomassa niin yhdessä paikassa oli koiran pissikieltoja joka puussa ja tolpassa. Kakkikiellon ymmärrän, millös pisut keräät pois. Myyjä katseli hieman pitkään ku sanoin pidä tunkkis.

Joulukuu 15, 2019, 10:31:55 ap
Vastaus #33

Petri Behm

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Oltiin asuntoja katsomassa niin yhdessä paikassa oli koiran pissikieltoja joka puussa ja tolpassa. Kakkikiellon ymmärrän, millös pisut keräät pois. Myyjä katseli hieman pitkään ku sanoin pidä tunkkis.

Kahden koiran omistajana voin kertoa pissikieltokylttien tarkoituksen.
Se tarkoittaa sitä, että niillä kylteillä kerrotaan niille koiranulkoiluttajille, joilla on vielä jotain ymmärrystä jäljellä, että koirat ei kusisi siihen portin pieleen tai muuhun vastaavaan.
Semmoinen portin pielen runkotolppa muuttuu aika ikävän näköiseksi, kun siihen käy 666 uroskoiraa jalkaa nostamassa.
Joten ne pissikieltomerkit tarkoittaa sitä, että koiranulkoiluttaja kusettaa koiran semmoiseen paikkaan, jossa ei ole mitään semmoista ihmisen rakentamaa, jonka ulkonäkö / rakenne kärsii siitä koiran virtsasta.
« Viimeksi muokattu: Joulukuu 15, 2019, 11:33:35 ap kirjoittanut Petri Behm »
Mä jäin Teboilin bensamittariin kielestäni kii, kun nuolaisin liian aikaisin.

Joulukuu 15, 2019, 10:37:00 ap
Vastaus #34

Petri Behm

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Juuri näin, kuten tuolla aikaisemmin jo totesinkin.
 Jos nyt parkkifirmat kiellettäisiinkin, tai toiminta tyrehdytettäisiin, niin seuraava vaihe  maan omistajalla/ haltijalla on lukita ajoneuvo siihen paikkaan ja kuski saa lunastaa sen maksettuaan käteisellä pysäköintivirhemaksun, sekä lukitsemisesta aiheutuneet kustannukset.
Näitä lukitsemissysteemeitä on eripuolilla maailmaa.

”Mulle yksityisen parkkivalvojat ovat alinta paskasakkia ja muutamalle olen tämän myös sanonut.”
Tämä kuvastaa hyvin sitä, millaisia muista piittaamattomia   liikenteen seassa ja parkkipaikoilla  suhaa.

Niin kuin aiemmin jo kerroin, että yksityiset parkkifirmat on syntyneet tarpeesta.
Väärin pysäköidyt autot on luoneet syyn, jota varten on syntynyt yksityinen palveluntarjoaja, joka tarjoaa maksua vastaan ratkaisun ongelmaan.
Joten kumpi ensin, muna vai kana?

Ps. Kyllä TV-lupatarkastajat olisi vielä alempana kuin yksityiset parkkivalvojat...

Joulukuu 15, 2019, 10:58:13 ap
Vastaus #35

Risto Sollo

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Mamu
Taitolta voisin kysyä,kun se ruutu on kuitenkin meidän autolle tarkoitettu niin mihin se auto laitetaan siksi aikaa kun joku jalaton käy kauppahallissa?Jonneen muualle,ja käydään parvekkeelta välillä kuikkimassa että joko se vapautui,haetaan pirssi jostain kauempaa ja tuodaan se paikalleen ennenkuin joku sen valloittaa?Näinkin on käynyt.Sentakia se kartio...Eikös työ-autoilla ole joku huoltoajo-lipukka millä saa jotain helpotuksia?

Joulukuu 15, 2019, 11:49:11 ap
Vastaus #36

Risto Sollo

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Mamu
Kiitos,Mika.Kysymys on periaatteellinen,huushållissa ei ole autoa tällä hetkellä.Exä ei katsonut autonomistamisen olevan tarpeellista jos sillä ajetaan 2 kertaa kuukaudessa.Aasinhatunkin nostin tuonne pyykkitelineen alle.Vaikka Kouvolan keskustassa on ilmainen pysäköinti (Jos älyää noudattaa sääntöjä) niin motoristit saavat pysäköidä meidän ruutuun:Kauppamiehenkatu 1,ruutu 11.Ja:LUPALAPUN saa 0400 988 397,olkaatten hyvät.Ugh.

Joulukuu 15, 2019, 12:09:59 ip
Vastaus #37

Teemu S. Lindfors

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Yksityinen maanomistaja myös määrittelee kuka hänen omistamallaan maalla pysäköi ja millä ehdoilla.

No ei se yksityinen maanomistaja nyt ihan mitä vaan saa maillaan tehdä. Kärjistetty esimerkki: jossainpäin Amerikkaa trespassingista on lupa ampua, Suomessa ei sentään ole. Vaikka lähtökohtaisesti pysäköintioikeuden voi omistaja hinnoitella, niin mitä tahansa sanktiota pysäköintioikeuden loukkaamisesta ei sovi määrätä. Kyllä maanomistajan oikeuksien käyttämisestä myös pysäköinnin osalta voidaan ja pitääkin säätää lailla.

Ongelma tässä ei ole se, että haluttaisiin sallia pysäköinti toisten mailla ihan miten sattuu. Vaan ongelma on se, että yksityisellä parkkispedellä ei ole nykyisessä systeemissä minkäänlaista kannustinta huolehtia siitä, että pysäköinti tapahtuisi maanomistajan asettamien sääntöjen mukaisesti. Päinvastoin, yksityinen parkkispede tienaa sitä enemmän, mitä enemmän sääntöjä rikotaan. Tämä ei ainakaan mun oikeustajuuni sovi ollenkaan. Sanktioluontoisia kuponkeja ei pitäisi antaa muiden kuin viranomaisten kirjoittaa.

Joulukuu 15, 2019, 13:50:57 ip
Vastaus #38

Risto Sollo

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Mamu
30m päässä on Päätekadun ilmainen parkki.Talon pihassa on 5 vierasparkkia,jotka on kyllä omittu talon kivijalkafirmoille.Mutta kun autolla pitää päästä oven eteen,ja mieluummin sisälle...https://www.youtube.com/watch?v=_C2pnVSxVNw Mulla on toinen jalka paskana liiasta istumisesta,mutta se oli ammatinvalintakysymys ja istumisen tappavista vaikutuksista ei tiedetty 40 vuotta sitten.

Joulukuu 15, 2019, 14:19:49 ip
Vastaus #39

Markku Juusela

• *
  • Jäsentiedot Paikalla
Moro

No entäs sitten nämä pitkähameiset ja kulmahousuiset jotka pysäköivät ihan kauppojen oven eteen,tuskin heille pysäköintivirhemaksuja viitsitään kirjoittaa kun eivät niitä kuitenkaan maksa.Tällasta pysäköimistä pidän niin naurettavana että mielestäni näyttävät vain yksinkertaisuuttaan ja luulevat olevansa muiden yläpuolella.
Yamaha TR1 -81 / Green Mystery
CanAm Spyder RT -13
CRESCENT Elda E-Going
Triumph CSD -29
Triumph TigerCup -62
NSU Sportmax Streetreplica -58

Joulukuu 15, 2019, 14:38:31 ip
Vastaus #40

Petri Behm

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Koskaan en parkkipaten kanssa ole ollut tekemisissä, koska täällä syrjään edistys ei ole vielä tullut.

Sen mitä olen aiheesta lukenut, niin kaunis ajatus on tuhottu markkinatalouden vasaralla.
Kun markkinataloudelle annetaan riittävän väljät säännöt, niin aina löytyy niitä, jota vetää niin isolla pensselillä kuin vain mahdollista ja lopputulos on...

Joulukuu 15, 2019, 17:26:08 ip
Vastaus #41

tuomo jylha

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Moukka
Moro

No entäs sitten nämä pitkähameiset ja kulmahousuiset jotka pysäköivät ihan kauppojen oven eteen,tuskin heille pysäköintivirhemaksuja viitsitään kirjoittaa kun eivät niitä kuitenkaan maksa.Tällasta pysäköimistä pidän niin naurettavana että mielestäni näyttävät vain yksinkertaisuuttaan ja luulevat olevansa muiden yläpuolella.
Kauppiaiden kuuluu pyytää anteeksi kun ei ole laittanut parkkipaikkoja oikeaan kohtaan. Väärässä paikassa olevat ruudut loukkaa kulttuuria.
 Kyllä ooppelilla pitäis päästä kauppaan sisälle, ja ne valvontakamerat loukkaa yksityisyyttä. Ja eikä tässä vielä kaikki, kun myymälävartijoiksi on valittu rasisteja.

Liukuhihnat on mustia väriltään, ja ne on rasistisia. Sen takia ostokset pitää laittaa hameen alle koukkuihin.
« Viimeksi muokattu: Joulukuu 15, 2019, 17:28:48 ip kirjoittanut tuomo jylha »

Joulukuu 16, 2019, 02:39:22 ap
Vastaus #42

Pentti Eskelinen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Nuolija Kuopijosta
Moro

Liukuhihnat on mustia väriltään, ja ne on rasistisia. Sen takia ostokset pitää laittaa hameen alle koukkuihin.
Minun muistaakseni ne kaekki koukkuhammeettii on mustija, vae outko sinä nähny ilosempivärisijä yhelläkkää Huldalla? :o
-pena-

Joulukuu 16, 2019, 11:20:23 ap
Vastaus #43

tuomo jylha

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Moukka
Moro

Minun muistaakseni ne kaekki koukkuhammeettii on mustija, vae outko sinä nähny ilosempivärisijä yhelläkkää Huldalla? :o
Enpä oo muistaakseni nähnyt. Olisko ne hameet niin leveitä tai kädet niin lyhyitä että kourat ei yllä nostamaan niitä ostoksia enää siihen liukuhihnalle? Joku siinä leveähame/liukuhihna yhteydessä kumminnii on, kun niin siinä usein käy?

Joulukuu 16, 2019, 11:40:59 ap
Vastaus #44

markkukovasin

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Mistähän on saanut alkunsa sanonta,että kyllä maalla on mukavaa...? :laugh:

t. Markku