Kirjoittaja Aihe: Joko nekin on...  (Luettu 13474 kertaa)

Huhtikuu 11, 2013, 08:09:22 ap
Vastaus #15

Seppo Jääskeläinen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
No ei ole kuin kaksi viikkoa palkollisen osaa. Toukokuun alusta lähtien kieriskellään seteleissä.
Nyt tulee takaisin ne neljän vuosikymmenen maksut. Tai sitten ei.

Huhtikuu 11, 2013, 08:22:05 ap
Vastaus #16

markkukovasin

• *
  • Jäsentiedot Poissa

Sattana...Kateus meinaa nyt täällä nostella päätään...

Mutta onneksi olkoon,poijaat...!

t. Markku

Huhtikuu 11, 2013, 09:19:27 ap
Vastaus #17

lasse roholm

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Voivoi kun pääsis jo eläkkeelle! Tämä "elinkeinoelämä" on joskus niin raskasta.
t. Markku

Eläpä mittää, eläkkeelle piäsyä minähii outtelen, vielä männöö kuukaus ja kaks´viikkoo ennenkun rahavirrat kiäntyy minulle päen eläkevakkuutusyhtiön sijjaan.

Tällä vauhdilla mitä esim. työeläkevakuuttajat Varma (23.706,093 talvivaaran  osaketta ostettu jotain 3 € ja ylöspäin) ja Ilmarinen jolla on melkein 17 miljoona osaketta samoilla hinnoilla ostettuja   ja nyt on kurssi 0,17 centtiä plus sitten pistänyt nyt  lisä miljoonia tähän uuteen antiin ja ei varmaan ainut sijoitus missä on tuhottu ihmisten kovalla työllä tienattuja rahoja, meinaan että kyllä eläkerahat loppuu tällä meiningillä. Valtion solidium on ostanut 25 miljoona osaketta 3-5€ hinnoilla että noin 100 millillä jonka arvo on ainakin nyt kärjistetysti sanottuna arvoton. Ja tulevaisuudessa voipi olla sitten vielä näitä luontotuhoaspektejä mitä ei korjata rahallakaan?

[ylläpito on poistanut liitteen]
« Viimeksi muokattu: Huhtikuu 11, 2013, 09:54:06 ap kirjoittanut lasse roholm »

Huhtikuu 11, 2013, 09:56:24 ap
Vastaus #18

Kari Rautiainen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • *** Rauzi ***
Hmm... Täytyy oikeen miettiä... Uskoisinko talouteni talousammattilaiselle vai laulajalle joka  ymmärtää tavallisen kansan..
Jeejee, verot valtion maksettavaksi !

Tuossa olet kyllä miettimättäkin oikeassa, kyllä minäkin mieluummin talousalan ammattilaiselle taloudenhoitoni uskoisin, ennenkuin heittäjälaulajahyppääjälle.

Sitä vaan täytyy miettiä, että mistähän me saatais hallitukseen joku tollainen ammattilainen, miielellään sellainen taloudesta tietävä.

Ton nykyhallituksen taloudehoitoon kun ei paljoo vaadita, aika töppö saa olla, mikäli ei noin lyhyessä ajassa saa samallalailla maan taloutta kuralle, kuin tämä Kataisen hallitsematon hallitus.
Noitten touhu kun vastaa sitä, jos muijalle antais avoimen luottokortin ja sanois "mee ostaan ittelles jotain ja ei tarvi pitää kiirettä".
Mikäli firman omistajat täällä toims Kataisen hallituksen tavalla, niin loppuis tuo loppukin yritystoiminta tässä maassa ja pian.
Mutta älkää peljätkö Jyrki kantaa poliittisen vastuun.

Kansanedustuslaitokseen ei todelliset osaajat halua.
Jos cargotekin kundi miettii että meniskö kansanedustajaksi saamaan kuraa silmille, vai finnairin pääjohtajaksi, on valinta aika selvä. Kansanedustajan palkoilla sinne ei osaajia saada kun osaaja osaa ottaa paremman tilin muualta.
Eli hallintoalamainen joutuu valitsemaan sinne baskeripäämuusikon, ja sitte aletaan moittia sen palkkaa ja etuja, käsittämättä että juuri siksi siellä se väärinymmärretty basistinero on. Siksi että se taas saa siellä paremman tilin kun kielisoitinta pahoinpidellessä.

No on monta muutakin syytä miksi oikeita osaajia ei sinne saada mutta tosta on hyvä aloittaa.

Huhtikuu 11, 2013, 10:11:42 ap
Vastaus #19

lasse roholm

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Poliitikoiksi tulee nämä jolla on hyvä puhetaito  tai olet julkkis muu ei merkka mitään. OOteko nähnyt huonosti puhuvaa politiikoa telkkarissa ? en mä ainakaan.Ps. näyttekö kun hjallis haastateli jykää no siinä tuli esiin että puhelahjakkuudessa jykä hakkaa jalliksen mennen tullen vaikka jallis olis taatuusti parempi mies johtamaan suomea kuin broileripolitiikko kätäinen.
« Viimeksi muokattu: Huhtikuu 11, 2013, 10:52:53 ap kirjoittanut lasse roholm »

Huhtikuu 11, 2013, 17:56:41 ip
Vastaus #20

Mika Komulainen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Katotaas tätä juttua pikkasen uudelleen.

Me siis äänestämällä valitsemme edustajamme kansanedustuslaitokseen. Osa niistä jopa ottaa hallitusvastuuta. Hyvä juttu.

No sitten kun tuo hyvä ehdokkaamme on saanut pestin edustuslaitokseen, se muuttuu "herraksi" ja sitä pitää vastustaa.

Perinteinen herraviha siis muuttaa sen hyvän ehdokkaan  joksikin jota pitää vastustaa. Tätä mä en oikeen ymmärrä tässä herravihassa. Ja se "herra" pitää haukkua koska vaikka se nyt just ei ole mitään pahaa tehnyt niin on se ainakin suunnitellu..

Että me siis valitaan edustajamme, ja sitten aletaan samantien sitä vastustamaan, arvostelemaan sen etuuksia jotka olemme sille antaneet, vaatimaan sen eroa koska se teki kuten sanoikin tekevänsä, jne.

Ei demokratiaa saisi antaa kansalle joka ei sitä osaa käyttää !

Pudotetaan kansanedustajamäärä 50:n ja käytetään sama raha palkkoihin kuin nykyään. Kai sillä jonkunlaisia osaaviakin saisi.

Huhtikuu 11, 2013, 20:29:23 ip
Vastaus #21

Kari Rautiainen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • *** Rauzi ***
Katotaas tätä juttua pikkasen uudelleen.

Me siis äänestämällä valitsemme edustajamme kansanedustuslaitokseen. Osa niistä jopa ottaa hallitusvastuuta. Hyvä juttu.

No sitten kun tuo hyvä ehdokkaamme on saanut pestin edustuslaitokseen, se muuttuu "herraksi" ja sitä pitää vastustaa.

Perinteinen herraviha siis muuttaa sen hyvän ehdokkaan  joksikin jota pitää vastustaa. Tätä mä en oikeen ymmärrä tässä herravihassa. Ja se "herra" pitää haukkua koska vaikka se nyt just ei ole mitään pahaa tehnyt niin on se ainakin suunnitellu..

Että me siis valitaan edustajamme, ja sitten aletaan samantien sitä vastustamaan, arvostelemaan sen etuuksia jotka olemme sille antaneet, vaatimaan sen eroa koska se teki kuten sanoikin tekevänsä, jne.

Ei demokratiaa saisi antaa kansalle joka ei sitä osaa käyttää !

Pudotetaan kansanedustajamäärä 50:n ja käytetään sama raha palkkoihin kuin nykyään. Kai sillä jonkunlaisia osaaviakin saisi.

Periaatteessa kyllä. Joskin demokratia ei välttämättä toteudu liian pienellä edustajamäärällä. Ja sitten se että palkka on vain palkka. Yrityselämä on muuta kuin vain palkka. Näkyvä palkka on palkka, sitten bonusjärjestelmä, sitten osuudet firmaan ja osinkotuotto, sitten vapaan oman pääoman rahaston osuuspääoman palautukset jne. Entäs erorahat jne.

Ei, jotain muuta on keksittävä jotta sinne osaajia saataisiin.

Cargotekin johtaja meni just Finnairin pääjohtajaksi ja liksa 50000 kuukaudessa. Kuka uskoo? Ei helevata, ei se ole se 50 tonttua kun se palkka joka julkaistaan. Tulo on jotain muuta. Mutta se ei olekkaan palkkaa vaan muuta tuloa.

Että sellasta...

Huhtikuu 11, 2013, 20:53:29 ip
Vastaus #22

Rainer Grandell

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Take a Break
Suomi-neidon tilanne on vakava ja akuutti, velkaannumme 250euroa sekunnissa eikä tunnelissa valoa. ketä sinne eduskuntaan pitäisi laittaa en osaa enää sanoa, ja vaikka kuinka valittaisiin niin aina sinne joku muu tulee väsäämään lisää velkaa. Nyt olisi oman näkemykseni mukaan yksi ainut ratkaisu; rajat kiinni (lähdemme EUsta heti) ja sen sanon koska ensi vuonna vapautuu Cabotaasi (ulkolaiset rekat saa ajaa sisämaankuormia käymättä välillä kotimaassaan) ja sitten ei millään enää merkitystä, katastrofi on täydellinen. Kaikki vajat, mökit, varastot jne jne tyhjennetään ja tavarat löytyvät bulgarian, makedonian, puolan jne kirppareilta. Tämän asian estämiseen, jahtaamiseen tai edes tutkintaan tarvittaisiin lähes 250.000 poliisia heti valmiina puuttumaan asioihin. 
Ekvaatio on täysin mahdoton.
PUCH; Dakota-73 Monza-77 Alabama-66 Magnum-82 TUNTURI; SPORT63/70/72/73/75/76 SUPERSPORT 77-83 Tiger&Break "paljon" Husqvarna/Crescent/Monark "paljon"

Huhtikuu 11, 2013, 20:57:45 ip
Vastaus #23

Kalevi Sundqvist

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Jäsen Nro: 3603
Moro Rautzi

Ihan kuin rivien välistä lukisin, että sulla on jotain
basisteja vastaan? Kuka siä Arkadianmäellä on muuten Basisti?
Se baskeripäinen JonninJoutavako?

Minä olin aiemmin harrastelijabasisti, olin myös blondi ja ingenjööri.
Sittemmin lähti tukka, opiskelin vähän lisää, että nykysin
en ole enää kuin harrastelijabasisti.

Jään syyskuussa eläkkeelle, pitäisköhän heittäytyä
poliitikoksi. Minulla olis varmaan kokemusta? Bastistin
taustalla luulis olevan nostettakin?

Vai olisko?

Antasikko, Rautzi mulle äänesi?

Kysyy nimim:
Nostettako Basistilla?

Kallu
Den Glada Gamla ...
email: kalevi.sundqvist@gmail.com

Huhtikuu 11, 2013, 21:17:19 ip
Vastaus #24

Kari Rautiainen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • *** Rauzi ***
Ilmanmuuta. Äänestäisin tietysti.

Mutta näin puuseppä harrastajana tein itse bassokitarani joita soitan vieläkin. Ja, tunnistan osaamisalueeni kyllä. Sen kerran kun nuornapoikana mentiin kapakkaan keikalle, oli yksi niistä alle kymmenestä asiakkaasta paikallisen lehden toimittaja.

Kirjoitti seuraavan päivän lehdessä että: Näistä pojista joku voi jonain päivänä tulla muusikoksi, mutta se päivä ei ole lähellä.

Minusta se oli reilu ja oikea arvio...

Toista keikkaa ei tehty... intoa oli enemmän kuin älyä.

Huhtikuu 12, 2013, 15:06:12 ip
Vastaus #25

Kalevi Sundqvist

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Jäsen Nro: 3603
Moron Rautzi

Kiitos kannatuksesta.

Jäin miettimään sanomaasi, intoa enemmän kuin älyä...

No me veljeni kanssa keikkailtiin kyllä ahkerasti sen mitä kouluhippoja sai.
Joitakin ihan oikeesti tanssilavakeikkojakin...

Olikohan meillä siis älyä vielä vähemmän kun se vaan jatkui. Ainakin veljeni osalta
koskapa hänestä tuli vallan ammattimuusikko.

Minua alkoi se muusikon kiertelevä elämäntyyli tympiä ja
siksi minä lähdin merille. Tulihan sitä seilattua maailmaa
vastapäivään sitten 20 vuotta...

Sitten otettiin halpatyövoima töihin Kiinasta ja Filippiineiltä
ja suomalasiet skönekundit sai kenkää...  :embarassed:

No seilluut on suolasilla vesillä seilailtu, nyt on opetettu nuorisolle
elektroniikan saloja ja kohta pääsee kokopiväiseksi
ruosterassariksi. Tuli eilen Saksasta laatikossa kampiakseli
kahdella kiertokangella ja laakeripesillä...

Eli mulla on nyt Joulu...  :P
Ja syksyllä aljetaan kokopäiväiseksi
EläkeUkoksi.

Tiä vaan että mitä alkas, kirjailijaksi, Euroopan kanavamustalaiseksi ( anteeksi ilmaisuni,
nothing personal ) vai ihan vaan prätkärassariksi. Vai kenties niitä kaikkee tai ei mitään niistä
ja alkas kytisteleen sitä Arkkadian mäen paikkaa.... :P

Varsinkin jos yksi ääni on jo lakkarissa. Minkähän sitä ottas
poliittiseksi johtoajatukseksi? Mnjaaa,,,, Prätkäaiheet on kohtalaisen
suppeita, meitin, "eliitin", harrastetta, ( niinku ny puuttiniki ) ...   :angel:
Tarttee tuumia...  ::)

Kallu
Den Glada Gamla,
kohta jo EläkeGubbe
från Tavastehus

email: kalevi.sundqvist@gmail.com

Huhtikuu 12, 2013, 17:04:49 ip
Vastaus #26

Kari Rautiainen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • *** Rauzi ***
Maine katoaa. Ruoste säilyy...

Ei vaan, AWO näyttää jo aikahyvältä.
Mutta sen olen hokannut eläkehommissa että on se kovaa puuhaa. 24/7. Ei pekkasia eikä vapaapäiviä saatikka lomia. Kokoajan vaan oltava eläkkeellä. Duunikavereilla helpompaa.

Duunikavereilla?
- No juu, en ole duunissa mutta kaverit on. Siksi ne on duunikavereita.

Huhtikuu 12, 2013, 20:32:55 ip
Vastaus #27

Rainer Grandell

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Take a Break
Maine katoaa. Ruoste säilyy...

Ei vaan, AWO näyttää jo aikahyvältä.
Mutta sen olen hokannut eläkehommissa että on se kovaa puuhaa. 24/7. Ei pekkasia eikä vapaapäiviä saatikka lomia. Kokoajan vaan oltava eläkkeellä. Duunikavereilla helpompaa.

Duunikavereilla?
- No juu, en ole duunissa mutta kaverit on. Siksi ne on duunikavereita.

Laittaisko Kari tuonne wanhat soittimet osioon räätälibassosta kuvan? Ilahduttaisi ainakin allekirjoittanuta ;)
PUCH; Dakota-73 Monza-77 Alabama-66 Magnum-82 TUNTURI; SPORT63/70/72/73/75/76 SUPERSPORT 77-83 Tiger&Break "paljon" Husqvarna/Crescent/Monark "paljon"

Huhtikuu 12, 2013, 22:30:20 ip
Vastaus #28

Kari Rautiainen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • *** Rauzi ***
Laitanhan minä kun tonne mölytallille meen käymään.