Morjens
Tässä täytyykin näköjään laittaa suunittelu uusiin puihin pidin nimittäin itsestään selvänä jotta jääkaappi pelaa kennosähköllä. Tehoa on 250w ja akku on 180AH vapaa-ajan sellainen kaikki uusia ja säädin on amerikkalainen ja se kenno joka on pari metriä pitkä on japsi eikä mikään korealainen ja asennettua saa erinomaisen hyvin katolle, tarpeen vaatiessa on kääntö mahdollisuuskin ilta/aamu auringon suuntaan, luulin jotta piisaa. Kaasun kanssa en ole tuttu mutta onkos se kaasupullo oltava ulkona vai sisällä, tunteeko joku turvamääräyksiä. Täytynee lähteä tästä Gikanttiin tutustumaan tarjontaan. Meillä täällä Lahessa se on aina ollu purkaamo mutta muualla olen kuullut puhuttavan purkamosta.
Kari
2160 w / 250 w = 8,64, eli teoriassa sillä akulla jääkaappisi pelaa tuon 8 ja puoli tuntia ilman latausta. Jos kennosi on 250 w niin teoriassa keskipäivällä, täysaurinkoisella, oikein suunnattuna se just ja just riittää se latausteho hetken aikaa. Sadepäivinä juodaan lämmintä maitoa.
Mulla on kennot 100w ja 80w ja äkkisältään kun lasken niin ihan ihanneolosuhteissa siitä voisi hetken saada 180 w, laittasko perään 250w jääkaapin ?
Osta saksasta kahellasadalla tuulimylly, paljon tehokkaampi kun kennot, ja tollanen puoli meetriä ropelia ei kamalasti häiritse silmää. Usein on niin että jos ei paista niin tuulee. Ja toinen samanlainen akku rinnankytkettynä edelliseen. Ja käytä aina riittäviä piuhoja, esim kennolta säätimelle ja säätimeltä akulle vähintään se 6 neliöinen naru. Akun ja invertterin (1500w) välillä sitte pitääkin olla sentin paksua kaapelia kuten autossakin, ja 200A sulake väliin.
Kaasuputeli voi hyvin olla sisällä, onhan se noissa lämmittimissäkin. Mulla on putelit pihalla, toinen hellaan ja toinen jääkaappiin. Letkut vedetty reijästä pihalle hirrensauman kohalta. HUOM. niin ei saa sitten tehdä. Seinän läpi pitää mennä kuparilla ja kiinteä asennus jonka saa tehdä vain ammattimies.
Edit. Laskelma on pielessä, tarkoitit vissiin että 250w kenno, laskelma on että 250w jääkaappi.
Pienin minkä tiedän on dometickin pikkunen 48 litranen boksi joka sekin kuluttaa 40w. Niitä ei käytettynä ole missään purkamossa vielä 15 vuoteen. Teoriassa saattaa olla mahdollista että 250w kennolla pärjäisi 40w kaapin kanssa. Kesällä, hyvillä keleillä.