Kirjoittaja Aihe: Mielipiteitä?  (Luettu 37182 kertaa)

Helmikuu 22, 2013, 13:21:16 ip
Vastaus #90

Henry Eklund

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Eläkkeellä on vain kaksi ekaa vuotta vaikeeta.
Tulen juuri proteesipajalta ja nyt on kunnon tukiliivi selälle jossa monta tukiliskaa, mp takissa panssarit joten melko turvallista vaikka lääkärit on kieltäneet. Jos istun vielä yhden kesän yksin kotona jutellen koiralle menee pää sisältä rikki ja senki korjaaminen voi olla vaikeaa.

Helmikuu 22, 2013, 15:41:06 ip
Vastaus #91

Kari Vähäkainu

• Vieras
Minun piti aamulla käydä sokerirasitustestissä mutta sitä ei voinut tehdä kun paastosokeriarvo oli yli 24. Onko se korkea? Lääkäri totesi minulla diabeteksen ja olisi pitänyt aloittaa pistokset samantein. En kuitenkaan suostunut kun olen itselleni luvannut että jos diabetes iskee niin en ala pistoksia ottamaan. Tablettiversioihin suostuin joten niitä nyt pitää alkaa popsimaan mutta se on ok kun on noita muitakin pillereitä naposteltavana.

Eipä tuo diabetes löytö yllätyksenä tullut, olen jo pitkään tiennyt että jotain on vialla. Kuntokin romahtanut, jos nyt huonosta ylipäätänsä voi vielä laskea. No, kunhan mopolla pystyn raidaa niin se riittää ainakin aluksi, kunnon kohotus alkaa sitten kun sokeriarvot laskee lääkkeiden myötä.

Helmikuu 22, 2013, 15:59:02 ip
Vastaus #92

Hannu Kylli

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Jäsennumero 2573
Minun piti aamulla käydä sokerirasitustestissä mutta sitä ei voinut tehdä kun paastosokeriarvo oli yli 24.
On todella korkea koska paastosokeriarvon pitäisi olla 6 tai alle. Jos menee yli 7, niin diaknoosi on diabetes

Helmikuu 22, 2013, 16:09:43 ip
Vastaus #93

Henry Eklund

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Eläkkeellä on vain kaksi ekaa vuotta vaikeeta.
Kari, tuo arvo on hirveä eli ei ikinä putoa tableteilla. Älä tee itsellesi sitä mitä mulle tapahtui, korkea sokeri tekee verenkiertoon, hermostoon ja silmiin hirveää tuhoa. Sä et varmaan halua ohutsäije neuropatiaa kun sitten särkee ja kunnolla, kyllä mä muistan ku tabletit ei riittäny ja siirryttiin pistoksiin. Aluksi menin ravintolassa pistämään ja nyt avaan yhden paidan napin ja naps kynällä siinä pöydässä. Alku oli helvettiä kun määräsivät nopeitä ja vietiin piipaa autolla, otin selvää asioista niin hidas/nopeasekoitus päivällä ja yöksi lantus vaikutusaika 28T. Ne lääkkeet käy sun maksan päälle ja noi korkea arvo ei niillä tokene, pistä mulle yksärinä mumerosi niin soitan sulle ja saat vertaistukea 15V kokemuksella. Autan mielelläni ja ettet joudu tekemään samoja virheitä, vanha kasikymppinen lääkäri mut pelasti enkä edes muista koska olisin viimeksi mitannut sokerit kun sen oppii määrätyillä kikoilla hoitamaan. Paa yksäri tuleen niin kerron.