Kirjoittaja Aihe: Bilteman kypärä  (Luettu 17694 kertaa)

Helmikuu 16, 2013, 05:57:37 ap
Vastaus #15

Pentti Eskelinen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Nuolija Kuopijosta
Videon alussa tapahtuu, loppu on sitten vuan ihmettelyä.

Mutta mitenhän toverille olisi käyny jos ei ollu kunnon pottaa?
Vai onko niin että nuo turvavarusteet tuudittavat ihmisen turvallissuuven tunteeseen, ja sitten kohellettaan erilaella mitä iliman niitä?   ::)

This is why you must wear helmet.. (Motorcycle Accident)
-pena-

Helmikuu 16, 2013, 07:10:05 ap
Vastaus #16

Juhani Halmeenmäki

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Olenkohan jotenkin väärin ymmärtänyt nyt tään kypärätivolin?
Mie oon aina luullut ja osin tietänytkin, että se on tärkein turvallisuusvaruste mopohommissa.
Ite olen jo parikertaa jäänyt henkiin suhtkoht hyvän kypärän ansiosta.
Antakaa hyvät veljet arvostusta hyvälle ja istuvalle kypärälle, koska se on teidän
ainut ihan oikea henkivakuutus, niin pitkään kun mopetin sarvissa hillutte!
Jag har talat taas! ;)

Ja tuohion vielä se lisäys, että tulee halvemmaksikin ostaa se hyvä, joka kestää, ja johon saa varaosia vielä tulevaisuudessakin.
Suzuki VX 800 '92 sivuvaunulla, sekä MB 230CE ja SLK200
Vapaa harrastaja: ei mikään museokilvissä, eikä tulekaan!

Helmikuu 16, 2013, 10:37:19 ap
Vastaus #17

Jorma Drufhagel

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Pölvästi
]

Ja tuohion vielä se lisäys, että tulee halvemmaksikin ostaa se hyvä, joka kestää, ja johon saa varaosia vielä tulevaisuudessakin.

No kertokaapa nyt mikä se hyvä kypärä on, että tämmöinen pölvästikin sen tajuaa, olen kyllä huomannut että hinnalla ei kovinpaljon ole asian kanssa tekemistä.

Helmikuu 16, 2013, 10:48:31 ap
Vastaus #18

Pentti Eskelinen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Nuolija Kuopijosta
]

No kertokaapa nyt mikä se hyvä kypärä on, että tämmöinen pölvästikin sen tajuaa, olen kyllä huomannut että hinnalla ei kovinpaljon ole asian kanssa tekemistä.
Hankala kysymys!

Hyvä kypärä on se mikä istuu kunnolla ommaan piähän, soppii käyttötarkotukseen ja kukkarolle.
Silti joku muutaman kympin ns. mopokypärä ei ole ihan paras valinta, tosin on mullakii olemassa Motonetin halapa avopotta, semmonen helevetin paenava ja isokuorinen. :-X
-pena-

Helmikuu 16, 2013, 12:06:45 ip
Vastaus #19

Juhani Halmeenmäki

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Yksi sellainen on Schubert.

Helmikuu 16, 2013, 12:50:41 ip
Vastaus #20

Jorma Drufhagel

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Pölvästi
Yksi sellainen on Schubert.
[/quote   

Perustele miksi? Onko kokemusta pitemmistä ajomatkoista kun nurkkapyörittelyä?

Helmikuu 16, 2013, 15:03:33 ip
Vastaus #21

Juhani Halmeenmäki

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Sopii omaan päähän. Kestävä. Testeissä pärjännyt. Hiljainen. Varaosahuolto toimii. Hyvät tuuletukset. Huonoa: ei ole halpa.

Helmikuu 16, 2013, 15:39:42 ip
Vastaus #22

Tommi Sipilä

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Kannattaa käyä kyselemässä MP-kaupassa jos semmonen on lähellä. Itte ku viime keväänä ostin pienellä budjetilla ajokamppeet niin päädyin semmoseen reilun satkun umpipottaan. Se oli halvin kuitukypärä mitä kaupassa oli tarjolla ja tyytyväinen oon ollu.
Sen verran kriteereitä kuitenki oli mulla että sen pitää turvallinen. Sitä ne siellä kaupassaki sano että se on turvallinen niinku kalliimmatki.
Ainut huonopuoli mikä tuntuu olevan on se, että ämpäri on kohtuu melusa, mutta huomasin sitte viime kesänä että ku nostaa olkapäät ylös niin melu loppuu, eli periaatteessa seki tuntuu helpolta korjattavalta (jos jotain viittis kötöstää)

Katoin sitte jälkikäteenki tommosta shuuperttiäki. sitä ovat monet haukkunu hiljaseksi, pitää vaan kuulemma ostaa tosi tiukkana se kaupasta. Ei ois vaan mun budjettiin sopinu, köyhä opiskelija kun oon.
Aim low and achieve your goals

Honda CX-500 1981
Tunturi Super Sport 1978 (ikuisuus projekti)

Helmikuu 16, 2013, 17:19:43 ip
Vastaus #23

Jorma Drufhagel

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Pölvästi
Hiljainen ?? Mulla on tuommoinen Schubert ja BMW system4 joka sekin lienee saman valmistajan, minun kyseiset kypärät ei kyllä hiljaisia ole, vetoisia ja puristaa pirusti poskipäitä, sanlaisia kommentteja olen kuullut monelta matkamotoristilta, pitäisi ilmesesti olla se kaulapehmuste joka tukkii sen kaula-aukon mutta sitten on kyllä päällä liikunta rajoitteita. Kaikesta huolimatta aion käydä kokeilemassa sopiiko kaaliin se Bilteman hiilikuitupotta.

Helmikuu 16, 2013, 22:57:38 ip
Vastaus #24

Uula Kuvaja

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Itse en toistaiseksi käytä muita kuin avopottia. Nykyinen käyttökypärä on biltwell. Sopii omaan päähän paremmin kuin marushini. Mutta mulla pää onki pieni ja puikula. Biltwell on mahdollisimman ohut, kohtuullisen kevyt ja ja napakka. Pitää laittaa venyttämällä päähän. Ja mahdollisia huonoja kelejä, kuten raekuuro, varten minulla on tuohon sellainen neppareila kiinnitettävä kupla. ..leukasuojaa tuossa ei ole, eikä stereoita ja navigaattoria... ::)

Helmikuu 17, 2013, 09:57:28 ap
Vastaus #25

Juhani Halmeenmäki

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Schubertillakin on monta eri mallia, ja kuten ko kirjoitettiin, pitää sen potan sopia omaan päähän. Ei minunkaan päähäni kaikki Schubertit sovi, päinvastoin. Ja huonosti sopiva kypärä ei tietysti ole tiiviskään.
Kokeilu omaan päähän on ykkönen. Kakkosena varmistetaan että takuu ja huolto pelaa.

Helmikuu 17, 2013, 10:40:09 ap
Vastaus #26

Esko Simonen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Muutaman vuoden Suuperttia käyttäneenä voin todeta tiettyä laadukkuutta siinä olevan. Kypärän manuaalikin oli paksumpi kuin mitä sain pyörän mukana.
Liika vaahti vuan harmittaa kun suap kulukee vähemmän aekoo ku hittaammat

Helmikuu 17, 2013, 11:20:01 ap
Vastaus #27

Jouko Kuisma

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Minä olen käyttänyt BMW:n kypäria, ensimmäinen taisi olla System 3 ja seuraava System 4.
Siten Schubert.
Nyt Shoei.
Shoei on noista ehdottomasti äänettömin. Kaikki olleet sellaisia, joista leukasuojus avautuu.
Eli suhisevat enemmän kuin "umpikypärät".
Shoeilla ajoin viimekesänä Marokon reissun.
Oli sadettakin, Espanjassa ja sitten Ruotsin läpiajettaessa
Onneksi mitään noista en ole joutunut testaamaan tosipaikassa.
Mottonani on, että suojataan hyvin se tärkein osa omasta kehosta.
Jokainen arvottaa itse mikä se on.

Helmikuu 17, 2013, 11:26:13 ap
Vastaus #28

Reijo Huhtakangas

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Tulin nain ja voitin

Kyllähän se hinta ratkaisee kypärän turvallisuuden ja muutkin ominaisuudet, kalliimpi kypärä on kunnolla suunniteltu ja testattu ja se on valmistettu kunnon materiaaleista, 35 € halpis mopopotta on pahimmillaan tehty halvimmasta vesiämpärimuovista bangladeshilaisessa muovinpuristamossa, ja suunnittelu on tapahtunut samassa firmassa 10 minuutissa, testauksia ei ole suoritettu.....Jos haluaa hyvän ja halvan niin on tehtävä kaksi ostosta....Ja sovitettava se on se halpakin..
« Viimeksi muokattu: Helmikuu 17, 2013, 11:31:05 ap kirjoittanut Reijo Huhtakangas »
Alfa Romeo 159 Berlina 2.4 JTDm  -07

Autojen, Moottoripyörien ja Työkoneiden välitys Euroopasta :  

http://en-gb.facebook.com/people/Reijo-Huhtakangas/100000803162781

Helmikuu 17, 2013, 11:32:43 ap
Vastaus #29

Pentti Eskelinen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Nuolija Kuopijosta
Mottonani on, että suojataan hyvin se tärkein osa omasta kehosta.
Jokainen arvottaa itse mikä se on.
Kyllä silti kannattaa pääkin suojata.  ::)

[ylläpito on poistanut liitteen]
-pena-