Kirjoittaja Aihe: Yllättävä hetki  (Luettu 10371 kertaa)

Tammikuu 22, 2013, 15:43:03 ip
Vastaus #15

Antti Törmälä

• *
  • Jäsentiedot Poissa
mites muuten onko kyseisellä tulipallolla lennelleillä parempaa tietoa:
käsittääkseni tuolla laskeutuminen on vähän miten sattuu. tuulien mukaan.
eli laskeudutaan sinne pellolle mikä sattuu kohilla olemaan. luulis tuosta voivan jottai haittaakin olevan..niinku pellon omistajalle?
kun ihastukseltaan huomaa että on viljat nurin, hevoset tiessään ja lehmät sydärin partaalla!

emmää tiiä. tuli vaa mielee?

Tammikuu 22, 2013, 17:24:54 ip
Vastaus #16

Reijo Huhtakangas

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Tulin nain ja voitin
eli laskeudutaan sinne pellolle mikä sattuu kohilla olemaan. luulis tuosta voivan jottai haittaakin olevan..niinku pellon omistajalle?
kun ihastukseltaan huomaa että on viljat nurin, hevoset tiessään ja lehmät sydärin partaalla!

Jos tuulee ( silloin kun olin kyydissä niin tuuli..) pallon vauhtia jarrutettiin ajamalla puitten ja pusikoitten yli "hivottelemalla" niin että ne ottivat kiinni korin pohjaan ja jarruttivat menoa, lopulisessa maakosketuksessa kori sitten keikahti kyljelleen ja matkustajat loikkivat ulos omista "pilttuistaan", tosiaan on kokemusta vain yhdestä kerrasta, tyvenellä on varmaan helpompi laskeutua, luulisin... :)
Alfa Romeo 159 Berlina 2.4 JTDm  -07

Autojen, Moottoripyörien ja Työkoneiden välitys Euroopasta :  

http://en-gb.facebook.com/people/Reijo-Huhtakangas/100000803162781

Tammikuu 22, 2013, 18:01:24 ip
Vastaus #17

Henry Eklund

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Eläkkeellä on vain kaksi ekaa vuotta vaikeeta.
Uula on oikeassa ja minimi on et akka tulee kotiin ja sanoo kato mun kenkiä joiden oikea hinta oli xxx ja nyt vain xx niin rahaa jäi uuteen puseroon ku sai huivin päälle jota ei ikinä käytetä. Mä sanon et osta korvatulppia kun kaappi räjähtää menee kuulo. Lupas muuten perjantaina ostaa ku käy apteekissa suurin syy on kuitenki kun vien kolme kiinalaistyttöä ampumaan.

Tammikuu 22, 2013, 18:50:49 ip
Vastaus #18

Risto Saastamoinen

• Vieras
Pentuna leikittiin tekemällä kuumailmapalloja, päästettiin ilmaan ja soiteltiin tutuille että tietävät katsoa taivaanrantaa, näkyi pimeällä kreppipaperista liimattu pallo hyvinkin kymmenen kilometrin päähän. Tenttu paloi vaahtomuovin kappaleessa aika pitkään. Kerran yksi pallo ei ottanutkaan korkeutta vaan meni peltoaukeata pitkin kohti isoa kaksiosaista heinälatoa, mutta onneksi oli pieni koivu ladon edessä ja pallo tarttui siihen ja paloi.
Kova noste pienessäkin pallossa oli. Laitoin kerran leijan narua pari sataa metriä ja yritin pitää palloa paikoillaan, naru leikkasi nahkan auki kädestä ja pakko oli päästää irti.

Tammikuu 22, 2013, 18:58:18 ip
Vastaus #19

Harri Holopainen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Ateisti, takapiru, vastarannankiiski, humaani?
Brööt, vai miten sitä sanois  :o
Kaks herraa täsä, siis täsä, ei tässä, olen tavannut henk koht, tämän UK:n kans oon kinannu,
mut oon minäkii nähny kuumailmapallon lentävän!
YLE rulees, ja paskat  :angel:
Hullu ja humalassa saa olla muttei tyhmä

Tammikuu 22, 2013, 20:08:07 ip
Vastaus #20

Arvo Luopakka

• *
  • Jäsentiedot Poissa

Jos tuulee ( silloin kun olin kyydissä niin tuuli..) pallon vauhtia jarrutettiin ajamalla puitten ja pusikoitten yli "hivottelemalla" niin että ne ottivat kiinni korin pohjaan ja jarruttivat menoa, lopulisessa maakosketuksessa kori sitten keikahti kyljelleen ja matkustajat loikkivat ulos omista "pilttuistaan", tosiaan on kokemusta vain yhdestä kerrasta, tyvenellä on varmaan helpompi laskeutua, luulisin... :)

Kuumailmapallolle sopivia lentokelejä ei  jokapäivä ole, pitää olla hyvin heikko tuuli, ei vesisadetta. Yleensä paras lentokeli on iltaisin ennen auringon laskua. Silloin kun minä olin kuumailmapallolennolla, lentoa oli siirretty useamman kerran sään vuoksi. Esimerkiksi meren läheisyydessä tuuli ei saa olla merelle päin. Pilotti kertoi että paras olisi lentää talvipakkasilla, silloin kuluisi kaasua vähemmän.

Tammikuu 22, 2013, 22:38:55 ip
Vastaus #21

Uula Kuvaja

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Brööt, vai miten sitä sanois  :o
Kaks herraa täsä, siis täsä, ei tässä, olen tavannut henk koht, tämän UK:n kans oon kinannu,
mut oon minäkii nähny kuumailmapallon lentävän!
YLE rulees, ja paskat  :angel:

Jaa, meinaakko että minun kans olis joutunu/päässy kinaamaan? Vai meinaatko sitä toista kansanjohtajaa U(K)K:ta? Ja toki YLE rules. Eikös sole vähän niinku lakiin kirjattu tai ainakin verotukseen... :police:

Tammikuu 23, 2013, 05:05:35 ap
Vastaus #22

Pentti Eskelinen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Nuolija Kuopijosta
Muuan jäsen oli löytänyt tuollaisen lapun, tavallisena arkipäivän aamuna, termospullon vierestä. Onkohan tuossa jotain sisäpiirin salakieltä?

Muuan Mattikii löysi töistä palattuaan rakkaimpansa jättämän lemmenviestin.  :-X

[ylläpito on poistanut liitteen]
-pena-