Bemarin parasta antia on äänettömyys, joka on omaa luokkaansa. Uusin Mersun E-malli alkaa jo päästä lähelle Bemarin äänettömyyttä. Citikka C5 vois olla mun valinta, mutta valitettavasti Citikan sisälle kuuluu nastarenkaan ropina.
Enpä tiedä mistä johtuu, mutta omalle kohdalle sattuu törkeitä törttöilijöitä todella harvoin. Pakettiautot tuntuu menevän nykyään omilla nopeusrajoituksillaan, kun niissä on voimaa ja hyvät ajo-ominaisuudet. Eipä sekään mitään törttöilyä ole, jos vain ajaa ohi siististi ja jatkaa matkaa. Siks toisekseen Suomessa saa ajaa niin kovaa kuin tykkää pientä lisämaksua vastaan. Jos tykkää ajaa oikein kovaa, niin se tietää vain pidempiä varikkokäyntejä.
Ehkä jonkinlaista törttöilyä, jota kohtaa päivittäin on peinteinen Oululainen tapa, eli kiilailu.
Tää on mun kaista ja tähän et tule. Vastikkään meinasi multa peili lähteä, kun viereisellä kaistalla ajava huomasi, että olen vaihtamassa kaistaa ja tinttasi kaasun pohjaan. Niin, mää olin jo osittain toisella kaistalla siinä vaiheessa. Tätä Oululaista kiilailua tulee vastaan aina, kun on kaksi kaistaa rinnakkain samaan suuntan, mutta kyllä yleensä tietä saa, kun pistää vilkun päälle hyvissä ajoin. Oululaiset nääs pelekäävät vilikkua.
Tää Oululainen liikennekulttuuri on niin kehittynyttä, niiiin kehittynyttä...
Ja mitä tulee Bemarilla törttöilyyn. Merkki velvoittaa...