Kirjoittaja Aihe: Lumikiitäjä  (Luettu 60060 kertaa)

Joulukuu 07, 2012, 20:41:17 ip
Vastaus #60

Erkki Korhonen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Napakelkkamopoilija
Kerran joku talvi olin jo menossa Tulppioon veturia katsomaan, mutta Savukoskella epäilivät ettei sinne pääse perille talviaikaan.

http://www.samperi.com/konesavotta.html
Napahulluna on hyvä olla.

Joulukuu 07, 2012, 20:49:18 ip
Vastaus #61

Ari Hietajärvi

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Pääsee sinne, koska tie on Ainijärvelle auki koko talven. Siellä on vaikkapa Värriön Tutkimusasema auki koko vuoden ja jollain sinne pitää päästä. Tulevaisuudessa myös Soklin kaivos. Tulppion leirintä voi olla kiinni ja varmaan veturille voi joutua hiihtämään pari sataa metriä.

Tosa on mun käyttis. Eipä täällä Etelässä uudempia tartte.

[ylläpito on poistanut liitteen]

Joulukuu 08, 2012, 20:37:16 ip
Vastaus #62

Erkki Korhonen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Napakelkkamopoilija
Kaksikymmentä vuotta vanha on tämäkin Lynxi, mutta minulle uusi. Ja muutenkin ensimmäinen kelkka ja ensimmäiset ajut jos tuota 48 vuotta vanhaa Lohner-Werke R8 Ski-Doota ei lasketa.

Tuossa kuvaa tältä päivältä, valo meinaa olla niukasti kypäräkameralle. Mutta panorointia ja zuumausta ei tällä kertaa ole, helppo katsoa.

Kovaa se ei kulje, mutta varsinaista kiirettä minulla ei olekaan. Lunta on vielä niukanlaisesti, jospa se siitä korjauttuu tilanne.

http://youtu.be/PGQAT6TC22k

http://youtu.be/pirZb3Cdn3M
« Viimeksi muokattu: Joulukuu 09, 2012, 15:06:35 ip kirjoittanut Erkki Korhonen »

Joulukuu 08, 2012, 23:43:49 ip
Vastaus #63

Risto Saastamoinen

• Vieras
Ajattelin jo, että menneekö tuo ilman vahinkoja, eikä mennyt.
Mulla loppui pahin kelekkakiima parikytä vuotta sitten, kun tuli valtaoja vastaan turvesuolla. Huomasin sen vastavalon takia justiinsa siinä vaiheessa, että kerkesin jarruttaa. Jos olisin jatkanu samalla haipakalla, ei olisi käyny kuinkaan.
Toisella kertaa olin jo viisaampi, kun ajoin mönkijällä railoon. Ymmärsin painaa liipasinta, ja pikkusen vaan vesi roiskahti ja vähän tärähti.  :o

Joulukuu 09, 2012, 12:42:33 ip
Vastaus #64

Kari Sillanpää

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • MC Debit
Mulla loppui pahin kelekkakiima parikytä vuotta sitten, kun tuli valtaoja vastaan turvesuolla.

Juu, kieltämättä hurja ilmestys :o

Varmaan on tosiaan viisaampi vaan kaasutella ohi ;D
Kari

”Parempi Piru merrassa kuin kymmenen irrallaan”

Joulukuu 09, 2012, 21:28:48 ip
Vastaus #65

pasi heikkilä

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Pasi
Röklä

Joulukuu 09, 2012, 21:35:55 ip
Vastaus #66

Erkki Korhonen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Napakelkkamopoilija
Nuo kelkkailmoitukset tuli viime viikolla selattua moneen kertaan. Se pisti silmään kuinka moni kelkka rötkötti maata vasten ilman mitään suojaa. Kummallinen tapa säilyttää rahanalaista tavaraa tuollalailla. Samoten mopot, moottori- ja polkupyörät ovat monessa huushollissa säiden armoilla kesät talvet. Ei ne ainakaan paranemassa silläkeinoin ole.

Joulukuu 10, 2012, 19:55:34 ip
Vastaus #67

markku pöysti

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • "BlueSmokeAssociation"

Joulukuu 15, 2012, 19:21:12 ip
Vastaus #68

Erkki Korhonen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Napakelkkamopoilija
Nyt se on tuota myöten valmis. Työn jälki ei kestä lähempää tarkastelua joten laitan hieman etäämpää otettuja kuvia. Parempaan vaan en pystynyt vaikka haluja oli. Kyllä se hangessa kulkee, kyntää kylläkin puuterilumessa. Nyt saa riittää tuon kunnostus, entisöinniksi ei voi sanoa kun kaikki ei ole alkuperäisen kaltaista.

Tuossa koko tarina alle kahden minuutin.

http://youtu.be/KpLSI6g_41s
« Viimeksi muokattu: Joulukuu 15, 2012, 20:53:20 ip kirjoittanut Erkki Korhonen »

Joulukuu 15, 2012, 19:45:54 ip
Vastaus #69

ARI JUMPPANEN

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Kylkivankkurinkuljettaja Lumiukko
No superhienohan tuo on! Ei nuo tuon aikaiset kelkat tosiaan ihan vastaa tämänpäivän ummenkulkijoita.
Oikeestaan voisit myydä tuon mulle edullikkaasti, vaihdossa tosin ei ole muuta antaa kuin rahaa. 8)
MC PÖLHÖLÄ President
"mcPölhölä,pakoputkien ja henkseleiden paukuttelua vuodesta 1997"

Joulukuu 15, 2012, 21:13:34 ip
Vastaus #70

Jorma Drufhagel

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Pölvästi
Hyvältähän tuo näyttää! Villasukka tai lapanen puuttuu ilmanputsarin päältä ;D Muistuu ne pirun kylmät partio reissut kun tuota kuvaa katselin.

Joulukuu 15, 2012, 21:46:21 ip
Vastaus #71

Anssi Tötterström

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Mopetilla mennää... jäsen 5030
Hieno toi alle kahden minuutin tarina.  :)

Joulukuu 15, 2012, 22:36:33 ip
Vastaus #72

Tero Kivimäki

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Museoajoneuvotarkastaja
Käyttöentisöintiä parhaimmillaan,ei muuta kun sukset mukaan ja baanalle. ;)

Joulukuu 16, 2012, 00:44:11 ap
Vastaus #73

Ari Hietajärvi

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Hieno on. Tärkeintä että näyttää hyvälle ja liikkuu.

Tarttee pistää keväällä omakin Evinrude työn alle. Tuossa kuva mun varaosakelkasta, niin näkee vähän mallia mimmonen se mun häksätin on. Boxerikoneella muuten.

[ylläpito on poistanut liitteen]
« Viimeksi muokattu: Joulukuu 16, 2012, 00:46:27 ap kirjoittanut Ari Hietajärvi »

Joulukuu 16, 2012, 07:35:18 ap
Vastaus #74

Erkki Korhonen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Napakelkkamopoilija
Tuollainen on Viitasaaren purkaamolla myytävänä, on vielä sellainen pitkätelainen malli. Katseltiin sitä pariinkin kertaan, mutta työn vaikeus ja määrä kauhistutti.

Mukavaa näyttää ameriikansedillä olevan vanhojen kelkkojen kanssa.

GOASC Hot Dog Run Short.avi
« Viimeksi muokattu: Joulukuu 16, 2012, 11:49:27 ap kirjoittanut Erkki Korhonen »