Kirjoittaja Aihe: kromaamot  (Luettu 51821 kertaa)

Syyskuu 03, 2013, 14:51:20 ip
Vastaus #45

Pasi Pitkänen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Moi,

Rautiota täällä Turussa on paljon haukuttu. Pitääpä nyt sanoa jotain hyvääkin välillä, kun siihen on aihetta. Kromautin muutaman osan Rautiolla. Vein osat heinäkuun alkupuolella ja sain takaisin viime perjantaina. Huomattava on, että Rautio oli lomilla heinäkuun puolesta välistä kuukauden ja putiikki oli kiinni. Toimitusaika on mun mielestä ihan ok. Työn jäljessä mulla ei ole mitään moitittavaa. Virheitä en tähän mennessä ole osista löytänyt. Hinta ei varmasti ollut halvin mahdolllinen, mutta ei varmasti kalleinkaan. Se oli mun mielestä kohdallaan, koska laatu oli myös.

-Pasi-
-Pasi-

Honda CB1100F -83
Honda CB750F -81 (myyty)
Honda CB125B6 -77

Syyskuu 04, 2013, 23:34:23 ip
Vastaus #46

Ipi Laaksonen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Huomenta

Mielenkiintoinen mainos.

Kiinnitti huomiota erikoinen termi "paksu kromipinta".

Kromipinta ei ole koskaan paksu,vaan äärimmäisen ohut silaus nikkelin päällä.Tässä nyt varmaan koitetaan mainostaa paksua kupari ja nikkelikerrosta kromin alla.Nykypäivän galvanointitekniikalla tuolla pinnan paksuudella ei ole enää merkitystä niin paljon kuin ennenvanhaan.
Kysymys on siitä,miten pinta on tehty ja millä tekniikalla. (monikerrosnikkeli,mikrohalkeillut tai huokoinen kromi ym ym.) Toki pirun paksu kuparointi alla antaa aina varmuutta kestävyyteen,mutta tekeekö sitä nykyään kukaan ihan oikeasti.

Syyskuu 04, 2013, 23:43:51 ip
Vastaus #47

Antti Törmälä

• *
  • Jäsentiedot Poissa
tänään olin kuulevinani sivukorvalla radiosta että joku kromaamo olis joutunu lopettaa/lopetettu kemikaalien vääränlaisen säilytyksen tms. takia?!
..oisko ollu pääkaupunkiseudulla

Syyskuu 05, 2013, 00:02:42 ap
Vastaus #48

Ipi Laaksonen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
tänään olin kuulevinani sivukorvalla radiosta että joku kromaamo olis joutunu lopettaa/lopetettu kemikaalien vääränlaisen säilytyksen tms. takia?!

Pääkaupunkiseudulla ei montaa kromaamoa ole,et sattunut tarkemmin kuulemaan oliko Espoo,Vantaa tai joku muu.

Syyskuu 05, 2013, 00:03:24 ap
Vastaus #49

Jari Eronen

• Vieras
Ainakin Kromipinta Oy, Orimattila, on po. tulilinjalla. Esim. http://www.ess.fi/?article=427346

Syyskuu 05, 2013, 00:10:03 ap
Vastaus #50

Ipi Laaksonen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Jess!  kyseessä ei ollutkaan pääkaupunkiseutu :)

Syyskuu 05, 2013, 07:39:19 ap
Vastaus #51

Pauli Kanto

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Talvivaaran ja Kemiran touhujen seurauksena Ely-keskukset ovat selvästi tiukentamassa linjaansa.

Veikkaan, että muidenkin pintakäsittelylaitosten kupongit tullaan käymään läpi tiheällä seulalla. Kromipinnan tuotannon keskeyttäminen on kyllä aika raju toimenpide Tukesilta. En usko, että sitä aivan kevein perustein on tehty.

Pecūniae an tribirota?

Syyskuu 06, 2013, 00:40:00 ap
Vastaus #52

Ipi Laaksonen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Näitä tuotannon keskeytyksiä on kyllä ollu tässä lähivuosina useita,useimmiten on keskeyttäjänä ollut oman kunnan ympäristölautakunta.
Joskus mielestäni vähän heppoisinkin perustein,tuohon en kyllä sinänsä ota enempää kantaa,säännöt ja määräykset on mitä on,ja niiden mukaan on tietty pelattava.Sen verran kuitenkin on pakko mainita että esim. Talvivaaran päästöihin verrattuna pikku niklaamot ym. ovat päästöiltään promilleluokkaa :o

Syyskuu 06, 2013, 08:19:05 ap
Vastaus #53

Antti Törmälä

• *
  • Jäsentiedot Poissa
..maailma palastuu...pienten kustannuksella ilmeisesti

Syyskuu 12, 2013, 18:16:14 ip
Vastaus #54

Pauli Kanto

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Taitavat nyt olla kaivaneet niin ison kuopan itsellensä, että eivät enää sieltä pois pääse.

Tiedä sitten noista "pienten kustannuksella"- jutuista. Onko se sitten niin, että laeista ja säännöksistä voi lipsua kun "ihan vähän minä vaan..." Suhtautuminen voisi olla toista, jos minä "ihan vähän vaan" kaatelen ihmisten kaivojen viereen kuutoskromikylpyä?

Katsotaan, mitä perästä kuuluu. Mulla on sellainen olo, että maaperä joudutaan kaivamaan auki ja toimittamaan puhdistukseen. Veikkaan, että rahat tähän eivät tule toimintansa päättäneeltä yritykseltä vaan veronmaksajilta.

Pecūniae an tribirota?

Syyskuu 13, 2013, 00:21:44 ap
Vastaus #55

Ipi Laaksonen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Pienet tai isot pitäisi olla kaikilla samat säännöt,vaan kun ei ole >:( Tuo on myös ikävä juttu,että näissä hommissa yleensä maksajana on veronmaksaja=eli me tavalliset kansalaiset.

Syyskuu 13, 2013, 09:53:18 ap
Vastaus #56

Antti Törmälä

• *
  • Jäsentiedot Poissa
..pienet kaata vähän ja isot paljon ???
pienet lopetetaan ja isojen kaatamista yritetään vähentää

Syyskuu 14, 2013, 00:17:08 ap
Vastaus #57

Ipi Laaksonen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
..pienet kaata vähän ja isot paljon ???
pienet lopetetaan ja isojen kaatamista yritetään vähentää

Näin se menee.Valitettavasti :(

Lokakuu 15, 2013, 17:36:08 ip
Vastaus #58

Pauli Kanto

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Pecūniae an tribirota?

Lokakuu 15, 2013, 22:49:00 ip
Vastaus #59

Ipi Laaksonen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Tämä oli enemmän kuin odotettavissa :( Sääli,mutta säännöt ovat sääntöjä joita pitää noudattaa.Mitä olen tästä kuullut,niin kyseessä oli lähinnä huolimattomuus/välinpitämättömyys sekä rahanpuute.Noihin taloudellisiin seikkoihin on oikeastaan paha vedota kun säännöt on mitä on,ja ne on kaikkien tiedossa.