En ole väittänytkään että kaikkien muiden ongelmat johtuisivat jostain muusta kuin E10 tai olevan harhakuvitelmia. Kerroin vain omat kokemukseni. Kuten jo aiemmin epäilin voisikohan tuo E10 vaikuttaa enemmän kaasaripeleihin kuin ruiskuihin ? Ja voihan olla merkkikohtaisia erojakin.
Nojuu, se mun kommenttini viittasi ennemminkin kaikenlaiseen "mitäs minä sanoin"-meininkiin puolin sekä toisin. Monilla meistä on omat kokemuksensa näistä, ja jotkut, et sinä Timo, mutta esim tuo Rexan siteeraama Iltalehden asiantuntija, tuntuvat aika kevyin perustein yleistämään omat kokemuksensa koskemaan kaikkia muita.
Ei minullakaan ole E10:n kanssa varsinaisia ongelmia ollut, tuntuupa vaan turbosaabi kulkevan 98E5:llä paremmin ja olevan vähemmän janoinen, ja toiseen koslaan johon E10 kävisi kanssa, tankkaan mieluummin sitä parempaa etenkin syys-talvi-kevätaikaan, koska ajomäärät ovat vähäiset ja jalostajakin myöntää että E10 säilyy huonommin ja imee itseensä kosteutta. Pienkoneisiinkin käytän nyttemmin 98:a, kun nekin bensat on välillä kannussa pitkiä aikoja ja kustannusvaikutus näillä kulutuksilla (10-15 l/vuosi) aika minimaalinen. Mutta nämä vaan jälleen minun kokemuksia. Tuolla Aamulehden artikkelin mopokorjaajalla vaikuttaisi olevan ihan todellistakin tietoa laajemmasta otoksesta.
Enpä minäkään noita teknisiä ongelmia varsinaisesti pelkää, olen vaan tuota koohotusta vastaan ihan muista syistä, jotka edellisessä kommentissa listasin. Politikointia, omantunnon rauhoittelua, viherstalinistien meriittien keräilyä jne. Sitten kun Brasiliassa ja muilla etanolituotantoa palvelevilla viljelmillä, tislaamoilla ym on duunareilla ok olot ja liksa, prosessit siinä mallissa ettei ympäristö kärsi, ja sitten kun ne pirtulaivat kulkee merien yli uusiutuvalla "hiilidioksidineutraalilla" energialla (purjeet, aurinko tai pirtu) eikä raskaalla polttoöljyllä niin oitis hommaan Saabiin etanolisoftat ja alan ajamaan E85:llä. Paitsi jos ne ruokoviljelykset edelleen tehdään sademetsiä kaskeamalla.