Kirjoittaja Aihe: Ihan hyvää sapuskaa  (Luettu 6539 kertaa)

Maaliskuu 19, 2012, 09:20:32 ap
Luettu 6539 kertaa

Harri Kauranen

• Vieras
Tänään teenkin sellasen murekkeen,joka ainakin minulle maistuu.No perusjuttu,eli kaheksansataa grammaa sikanautaa.Suolaa ja pippuria korppujauhojen kera.En käytä vettä,vaan tilkan kermaa ja pari kananmunaa.Sitten taikinaan pienitään fetajuustoa.Taikinasta ensin sellanen "pannari" levylle,jonka jälkeen peitän sen pekonisuikaleilla.No sitten rullalle ja uuniin.Lisäksi tarvii tehdä perunamuusi,oikeista perunoista.No kastike ei ole pakollista,mutta joskus olen pussi kastikkeen tehny,eikä yhtään ole hassumpaa pippurikastike kyseisen evään kanssa.Mutta toi on ihan hyvä mureke.

Maaliskuu 22, 2012, 13:24:39 ip
Vastaus #1

Pentti Eskelinen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Nuolija Kuopijosta
Tänään teenkin sellasen murekkeen,joka ainakin minulle maistuu.No perusjuttu,eli kaheksansataa grammaa sikanautaa.Suolaa ja pippuria korppujauhojen kera.En käytä vettä,vaan tilkan kermaa ja pari kananmunaa.Sitten taikinaan pienitään fetajuustoa.Taikinasta ensin sellanen "pannari" levylle,jonka jälkeen peitän sen pekonisuikaleilla.No sitten rullalle ja uuniin.Lisäksi tarvii tehdä perunamuusi,oikeista perunoista.No kastike ei ole pakollista,mutta joskus olen pussi kastikkeen tehny,eikä yhtään ole hassumpaa pippurikastike kyseisen evään kanssa.Mutta toi on ihan hyvä mureke.

Nautin viime viikolla lähes vastaavalla reseptillä valamistettuja lindströmin pihvejä Heilin vieressä olevan "huoltoaseman" paarissa.
Erona oli ainoastaan se ettei niihin ollu käytetty sikanautaa, kermaa, kananmunia, fetaa, eikä niitä oltu kääritty pekoniin. Ratkaisematta jäi, kun en viittiny mennä keittiöstä kysymään, miten korppujauhoista, vedestä ja punajuuresta saakin kyhättyä niin maittavan näkösiä pihvejä. :P
-pena-

Maaliskuu 22, 2012, 15:00:15 ip
Vastaus #2

Kari Pääkkönen

• *
  • Jäsentiedot Poissa

miten korppujauhoista, vedestä ja punajuuresta saakin kyhättyä niin maittavan näkösiä pihvejä. :P

Entäs makuisia  ::)
BSA A65LA 1967
Harley-Davidson Heritage Softail FLSTC 1986
Mercedes W220 S500 2000

Maaliskuu 22, 2012, 15:12:46 ip
Vastaus #3

Henry Eklund

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Eläkkeellä on vain kaksi ekaa vuotta vaikeeta.
Älkää aina niitä pottuja tai muusia vaan koittakaa jotai oikeaa kiinalaista riisiä, tuorepastaa niin voismaistua hieman erilaisen hyvältä. Itse en ole puoleen vuoteen syönyt perunaa kuin kerran lapin puikulaa poronkäristyksen ja puolukkahillon kera, olen kuulemma lapsena jo työntänyt suusta muuusatut perunat. Paistettuna syön mielellään ja sopassa menee kuhan ei ole kesäkeittoa.

Maaliskuu 22, 2012, 15:41:33 ip
Vastaus #4

Kari Pääkkönen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Potut pottuina .. mutta tänä talvena oli niin huonolaatuisia, että käytin paljon kokojyväriisiä.
Zekatkaahan mikä ero on valkoisella ja kokojyvällä; valkoisesta on "hiottu" kaikki hyvä ja arvokas ainesosa pois  :-[

BSA A65LA 1967
Harley-Davidson Heritage Softail FLSTC 1986
Mercedes W220 S500 2000