Kirjoittaja Aihe: Ydinvoima ja pakko avautua  (Luettu 44562 kertaa)

Syyskuu 22, 2011, 10:39:20 ap
Vastaus #45

Petteri Heinonen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Jos se uus mylly tuonne Kemin kupeeseen tulee, niin vetäisivät nyt kaukolämmöt siitä suoraan kaupunkiin. Turhaan sitä kaikkea lämpöä on sinne mereen laskea.

Syyskuu 22, 2011, 11:11:49 ap
Vastaus #46

Martti Törmä

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Niinhän se on,että Merkelin oli pakko tehdä ydinvoimapäätös.Mutta ei ole auttanut,jo muistaakseni viidet osavaltiovaalit CDU on silti hävinnyt.Päätös oli täysin sisäpoliittinen eikä minkäänlainen turvallisuuskysymys.

Syyskuu 22, 2011, 11:39:18 ap
Vastaus #47

markkukovasin

• *
  • Jäsentiedot Paikalla
Moi!

Eihän se Fennovoima sitä voimalaa meikeläisten tarpeisiin rakenna-sähköpörssiä varten
se rakennetaan.Sähkö kun on arvokasta kauppatavaraa ja siksi myyjä haluaa valmistaa
mahollisemman paljon tuotetta-ja tietty mahollisemman edukkaaseen hintaan.Ostajakuntakin
on jo valmiina-Sinä,minä ja muut.Ostohalusta pitää ainakin Suomessa säätila huolen.

t. Markku

Syyskuu 22, 2011, 14:58:57 ip
Vastaus #48

jorma vilppolainen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Moi!
.Ostohalusta pitää ainakin Suomessa säätila huolen.

Maksoi mitä maksoi.

Ja kyllä se tänäpäivänä maksaakin jo sen verran, että heikentää meidän teollisuuden kilpailukykyä, mutta se ei tunnu vihreitä huolettavan.

Tosin luulisi pientä kiinnostusta olevan, kun ei se hamppukaan ilman valaistusta mihinkään kasva!!

Syyskuu 22, 2011, 15:31:05 ip
Vastaus #49

Ossi Viita-aho

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Kukkahattusetä
Moi!
.Ostohalusta pitää ainakin Suomessa säätila huolen.

Maksoi mitä maksoi.

Ja kyllä se tänäpäivänä maksaakin jo sen verran, että heikentää meidän teollisuuden kilpailukykyä, mutta se ei tunnu vihreitä huolettavan.

Tosin luulisi pientä kiinnostusta olevan, kun ei se hamppukaan ilman valaistusta mihinkään kasva!!

Taitaa sähkö olla verraten halpaa Suomessa. 6 vuotta sitten olin Irlannissa töissä ja silloin siellä maksoi sähkö n. 13-14 cnt/kWh. Mitä liene maksaa nykyään.

Hamppuhan kasvaa aurinkoenergialla. Kasvatukseen tarvitsee vain vähän luovuutta. Täällä Oulunsalossa oli joku huimausainetieteen agronoomi laittanut Shellin liikenneympyrään omat höpöheinäviljelmät. Ympyrän läpi kulkee kaikki Oulunsaloon, Hailuotoon ja Oulun lentokentälle menevä/tuleva liikenne. Esimerkillistä kekseliäisyyttä.
Kahden pytyn loukussa.

Lokakuu 03, 2012, 09:54:51 ap
Vastaus #50

Rainer Grandell

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Take a Break
Ranskassa 58 ydinvoimalaa. kaikki niin huonossa kunnossa etteivät täytä IAEA;n vaatimuksia. Korjaaminen maksaisi 25 miljardia euroa. Eurajoelle rakennetaan samanlaista huipputeknologia-romukasaa. Dynamiittia ja tontti sileeks. rannalla kuuluu olla tuulimyllyjä.
PUCH; Dakota-73 Monza-77 Alabama-66 Magnum-82 TUNTURI; SPORT63/70/72/73/75/76 SUPERSPORT 77-83 Tiger&Break "paljon" Husqvarna/Crescent/Monark "paljon"

Lokakuu 03, 2012, 11:08:43 ap
Vastaus #51

Mika Komulainen

• *
  • Jäsentiedot Poissa

Taitaa sähkö olla verraten halpaa Suomessa. 6 vuotta sitten olin Irlannissa töissä ja silloin siellä maksoi sähkö n. 13-14 cnt/kWh. Mitä liene maksaa nykyään.

Mulla oli edellinen sähkölasku 75,33. Toteutunut sähkönkulutus 3kwh. Jos yhtään osaan laskea niin todellisuudessa sähkö maksoi 25,11/kwh.
En pitäisi erikoisen halpana.

Lokakuu 03, 2012, 11:35:42 ap
Vastaus #52

Ossi Viita-aho

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Kukkahattusetä

Mulla oli edellinen sähkölasku 75,33. Toteutunut sähkönkulutus 3kwh. Jos yhtään osaan laskea niin todellisuudessa sähkö maksoi 25,11/kwh.
En pitäisi erikoisen halpana.

No paljonko se energia maksoi?
Kahden pytyn loukussa.

Lokakuu 03, 2012, 18:18:26 ip
Vastaus #53

Mika Komulainen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
No se maksoi sen 75,33.Se on ihan sama mitä siellä lukee minkin rivin päässä,minua kiinostaa vain se loppusumma.Kyllä sinä ymmärsit..   ;D

Lokakuu 03, 2012, 20:01:36 ip
Vastaus #54

Markku Hakola

• Vieras
Ranskassa 58 ydinvoimalaa. kaikki niin huonossa kunnossa etteivät täytä IAEA;n vaatimuksia. Korjaaminen maksaisi 25 miljardia euroa. Eurajoelle rakennetaan samanlaista huipputeknologia-romukasaa. Dynamiittia ja tontti sileeks. rannalla kuuluu olla tuulimyllyjä.

Ei kannata huolestua Ranskan ydinvoimaloiden kuntoonlaittamisen kustannuksista.
Kyllä Jutta ja Jyrki niile rahat lainaa, yhteistä eurooppaa kun ollaan, niin täytyyhän "kaveria" senverran jelppiä.

Kitä Eurajokeen tulee, niin sehän on selvää, kuin käy / mitä tulee kun "kyvytön laittaa haluttoman tekeen tarpeetonta".

Joulukuu 26, 2012, 06:11:06 ap
Vastaus #55

Rainer Grandell

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Take a Break
PUCH; Dakota-73 Monza-77 Alabama-66 Magnum-82 TUNTURI; SPORT63/70/72/73/75/76 SUPERSPORT 77-83 Tiger&Break "paljon" Husqvarna/Crescent/Monark "paljon"

Joulukuu 26, 2012, 07:35:12 ap
Vastaus #56

Pentti Eskelinen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Nuolija Kuopijosta
http://www.hs.fi/ulkomaat/Fukushiman+lapset+entist%C3%A4+lihavampia/a1305631021972?ref=tf_iHSisboksi300-artikkeli&jako=bcfb2b13cd3d72ccccbb7cb2047c9406

Pitäskö ydinvoimaloita viijä vuotamaan afrikankii maihin, niihin joissa lapset on ylilaihoja,
jos niillä laitoksilla kerta on tutkitusti tuommosia lasten hyvinvointia edistäviä vaikutuksia?  ::)
-pena-

Maaliskuu 19, 2013, 03:00:34 ap
Vastaus #57

Rainer Grandell

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Take a Break
3 kuukautta vierinyt ja kaikki ovat tyytyväisä nykytilanteeseen. Eli lisää atomia vaan nurkille. Itse olen tehnyt hienoja "ratkaisuja" eri paikoissa muistaen mikä on paikkakunnan sähköntuotantopolitiikka. Tyhmät ei sitä koskaan huomaa.

Maaliskuu 19, 2013, 06:17:32 ap
Vastaus #58

Rainer Grandell

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Take a Break
http://www.hs.fi/ulkomaat/Fukushiman+lapset+entist%C3%A4+lihavampia/a1305631021972?ref=tf_iHSisboksi300-artikkeli&jako=bcfb2b13cd3d72ccccbb7cb2047c9406

Pitäskö ydinvoimaloita viijä vuotamaan afrikankii maihin, niihin joissa lapset on ylilaihoja,
jos niillä laitoksilla kerta on tutkitusti tuommosia lasten hyvinvointia edistäviä vaikutuksia?  ::)
Tuosta tuli mieleen kuinka jokusen kymmenisen vuotta takaperin ehdotettiin englannin BSE-lehmiä räjäytettäväksi afrikan aavikoille lannoitteena  ;))

Maaliskuu 19, 2013, 07:32:06 ap
Vastaus #59

jari saarela

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Ois pitänyt ottaa kantaa jo syksyllä, mutta tänään pekkaspäivän (Lue pakkaspäivän) kunniaksi omia, ehkä vääriäkin mielipiteitä:

Jos se uus mylly tuonne Kemin kupeeseen tulee, niin vetäisivät nyt kaukolämmöt siitä suoraan kaupunkiin. Turhaan sitä kaikkea lämpöä on sinne mereen laskea.

Loviisastakin voisi hukkalämmön siirtää tunnelia myöden vaikka Hesaan, mutta Helsingin Energia taitaa harjata vastaan.
Ekologisesti se olisi järkevää mutta iso raha määrää.....

No se maksoi sen 75,33.Se on ihan sama mitä siellä lukee minkin rivin päässä,minua kiinostaa vain se loppusumma.Kyllä sinä ymmärsit..   ;D

Juuri näin!

Tieto perustuu mihin?

Tuulimyllyjä kyllä kannatan, mutta toisaalla tällä foorumilla oli niitä vastustajia, jotka vastustaa tuulimyllyjäkin.
Ydinvoima on väliaikaisratkaisu ja saastetonta energiamuotoja ei ole, ei edes se aurinkoenergia, tai oikeastaan itse energia on saasteeton meille, mutta järjestelmän rakentaminen saastuttaa.
Halvalla energialla on rakennettu tälläinen pohjoismainen ( kohta entinen) hyvinvointi, ja käsi sydämellä kuinka moni olisi valmis oikeasti luopumaan jostain nykyajan mukavuuksista.
DI tai insinööri niitä ydinvoimaloitakin suunnittelee tekien virheitä tai uusia innovaatioita.
.....

Löytäjä saa pitää kirjoitusvirheet...