Kirjoittaja Aihe: Erillaisia keräilykohteita  (Luettu 22406 kertaa)

Helmikuu 02, 2011, 14:54:08 ip
Vastaus #15

Hannu Pelkonen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Ellen väärin muista, niin sillä yhdellä lumenpudottajalla oli huutonetissä myynnissä Rauzin satanen (ja se leasing-firman omistama Toyota), ja paketin hinta nousi yli 44 000 euron.

Helmikuu 02, 2011, 14:57:05 ip
Vastaus #16

Kari Tuominen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Jos joku kerää sodanaikaista tavaraa niin mulla olisi edelleen se toisenmaailmansodan aikainen everstiluutnantin englantilainen uniformu. Voin vaihtaakin johonkin yhtä tarpeettomaan.

Helmikuu 02, 2011, 17:39:26 ip
Vastaus #17

Vesa Salmu

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Joku kerää antiikkia. Mulle tulee romua.
Kommentteja uuninpankolta.

Helmikuu 02, 2011, 18:10:14 ip
Vastaus #18

Harri Kauranen

• Vieras
No vaimo tuli töistä ja mentiinhän me kirpparikierrokselle.Löyty kokoelmiin akun taskariruotsalaiset jotain,sellanen numeroton taskukirja.

Helmikuu 02, 2011, 22:26:33 ip
Vastaus #19

Henry Eklund

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Eläkkeellä on vain kaksi ekaa vuotta vaikeeta.
Pitkään en ole mitään harrastepeliä mutta nyt löytys sellainen ilmakivääri jota mulla ei ole ja olenpa tainnut tommosella aloittaa 45v sitten. Saa tarjota niitä 50-70 luvun pelejä ja olen yleensä aina maksanut reilun hinnan koska ei niitä enään ikinä myydä vaan kummipoika jatkaa harrastusta. Vpulukkoiset on hakusessa ja semmonen jossa painetaan piippu sisään ja heittää luodin ulos, mihinkään semmoisella osu mutta oma ainut niin huonokuntoinen. Priimakuntoisesta Haenel 303 Seniorista saisi myös rahaa, sama euroina mitä maksoi silloin markkoina. Vanhat puristeilmakot jotka puulaatikossa erilaisin tähtäimin myös kiinnostaa Pondinaikaisten Lutznik pistooli olisi tarpeen ja suomalainen sotilaskivääri jota ei ole nykysääntöjen mukaan dekottu vaan on purattavissa ja dekottu ryssän tähtipistooli myös henkeen ei piippu halki ja kaikki hitsatty yhteen. ennen vuotta 1890 tehty lupavapaa mustaruutipelit varsinki lyhyet ovat myös kiinnostuksen kohteena. Jos joku epäiluu ostaja satusta niin huutonetistä katsoo tunnusta eklu niin asia selviää, oonhan mä paskaaki ostanu mutta se kuuluu pelin henkeen enkä koskaan myy mitään. Lupavapaasta siis1890 alle Henry vipulukkoisesta winchesteristä tulisi muoö melkoinen vääntö ennenkuin hinta on kodillaan, toki luvalliset siittä lähistöltä mut kaikki tietää haitan ja hinnan luvan hankkimiseen aseeseen jolla ei kumminkaan uskalla ampua.
« Viimeksi muokattu: Helmikuu 02, 2011, 22:35:35 ip kirjoittanut Henry Eklund »

Helmikuu 03, 2011, 07:54:32 ap
Vastaus #20

Harri Kauranen

• Vieras
Mulla on just tossa vieressä kaksi mustaruutihaulikkoa.Toi uudempi on vuodelta 1891 ivea jonnsons arms &cycleworks.Sit toi toinen on vielä vanhempi ja yksi joka noiden kanssa pelaa,epäili sen taas olevan ajalta 1860 tai jonnekkin niille main.

Helmikuu 03, 2011, 08:55:20 ap
Vastaus #21

pekka pelkonen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Joku kerää antiikkia. Mulle tulee romua.

Liikkeen ilmoitus " Ostetaan romua, myydään antiikkia "
Kerran luulin olevani väärässä, mutta erehdyin.

Helmikuu 03, 2011, 10:35:24 ap
Vastaus #22

pekka pelkonen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Ongelmien keräily on tosi helppoo,toista se on keräillä noita rautsin satasia.Vaikka pysyy mieli virkeämpänä kun ongelmia keräilee,niitä minäkin tuppaan keräileen.

Ei kannata rauzin satasia keräillä. Ei niitä ole.

Rauzin sataset on keräilijöiden hoteissa. ( verottaja, pankit, kauppiaat yms.)  ::)
Kerran luulin olevani väärässä, mutta erehdyin.

Helmikuu 13, 2011, 15:56:25 ip
Vastaus #23

Harri Kauranen

• Vieras
Törmäsin kaupalla tänään vanhempaan herrasmieheen ja oltiin siinä sanalla.Hän kerää vanhoja valokuvia,niitä mustavalkoisia ja mielellään oikein vanhoja.Kerto niitä nyt olevan nelisensataa ja suunnilleen kolmeenkymmeneen on liitetty tarina joka liittyy kyseiseen kuvaan.Kerto ostelevansa vaikka kirpparilta,jos sattuu sellanen oikein vanha kuva.Nää joissa on juttu mukana on lähinnä isoäidin tai muun sukulaisen kuvia.Sano vaan,että on sääli jos kaikki vanhat kuvat tuhoutuu.

Helmikuu 13, 2011, 19:54:11 ip
Vastaus #24

Uula Kuvaja

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Sano vaan,että on sääli jos kaikki vanhat kuvat tuhoutuu.

Niimpä. Ihan tahallaankin näitä vanhoja kuvia tuhottu. Tai siis kierrätetty ennen tätä yltäkylläisyyden aikaa. Vanhat "lasilevykuvat" on puhdistettu ja muutettu mm. kuistien ruutulasituksiksi.

Helmikuu 13, 2011, 20:11:10 ip
Vastaus #25

Hannu Kolm

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Joo, ihan suru välillä tulee, kun näitä ajattelee. Tiedättekös mistä Halosenniemen kuistin akkunanlasit on peräisin?
Brittipyörien osat ja tietojakin:
      www.hannukolm.com

Helmikuu 13, 2011, 20:42:48 ip
Vastaus #26

Pauli Ylikoski

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Olivatkohan alun perin I.K. Inhan lasinegoja...?
MC Röklä - - - - - - - - - - - - - - - -

Helmikuu 13, 2011, 20:48:59 ip
Vastaus #27

Hannu Kolm

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Niitä! Juuri niitä ne perkele on.
Brittipyörien osat ja tietojakin:
      www.hannukolm.com

Marraskuu 05, 2013, 18:44:48 ip
Vastaus #28

Harri Kauranen

• Vieras
Noi mun haulikot olis tossa.Se uudempi ois alinna ja tietysti vanhempi olis ylimmäinen.Tänään töistä tullessa piipahin kirpparilla ja ostin taas yhden akuankan taskarin kokoelmiini,niitä alkaa oleen kolmesataa ja numerojärjestyksessä.Mulla on lista mukana,kun haeskelen akkareita.Velipoika taas kun on hurahtanu noihin putkiradioihin,ei se niitä kerää,ostaa vaan ja samantien myy.Millä pirulla se aina saa nekin heti myytyä.Keräsin mä noita tintin autojakin ja niitä ois seitsemänkymmentä,montakohan niitä on kaikenkaikkiaan.

[ylläpito on poistanut liitteen]

Marraskuu 06, 2013, 17:10:29 ip
Vastaus #29

Harri Kauranen

• Vieras
No jopas on keräilykohde.Työkaverini,siis yksi heistä kahdeksastakymmenestä keräilee kuulemma kruunukorkkeja.On oikein sellasessa porukassa,täälä netissä,että siinä on alan harrastajia ympäri mailman.Kaverini sano,ei ole tullut laskettua,mutta on niitä yli viissataa erilaista.Nytkin hän odottaa postia tuolta belgiasta,laitto viime viikolla näitä meidän keskiolut korkkeja sinnepäin.
En ole ennen edes kuullut tämmösestä keräilystä.