Kirjoittaja Aihe: Tallissa tapahtuu  (Luettu 1016300 kertaa)

Syyskuu 23, 2013, 19:09:56 ip
Vastaus #195

Timo Happonen

• **
  • Jäsentiedot Poissa
  • Museoajoneuvotarkastaja
Vielä siirtyy ensi kesään tämän ajopyöräprojektin valmistuminen. Pakko sillä oli kuitenkin haistattaa ensi kerran ulkoilmaa, jotta säilyy rakentelumotivaatio tulevan talven pimeinä aikoina.

[ylläpito on poistanut liitteen]

Syyskuu 23, 2013, 21:28:43 ip
Vastaus #196

Jari Halonen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Jäsen 6413
Vielä siirtyy ensi kesään tämän ajopyöräprojektin valmistuminen. Pakko sillä oli kuitenkin haistattaa ensi kerran ulkoilmaa, jotta säilyy rakentelumotivaatio tulevan talven pimeinä aikoina.

Onhan tuo silti edistynyt sitten viime näkemän. Tankki ainakin ilmestynyt kuvioon ja haaramoottorikin löytänyt paikkansa.

Hieno projekti! Varsinkin kun on tulossa ajoon eikä vitriiniin.
Moto Morini 350 X2 Kanguro 1985
Honda XL 650V Transalp 2000

Syyskuu 24, 2013, 14:11:43 ip
Vastaus #197

Christopher Siren

• *
  • Jäsentiedot Poissa

Hieno on ja upeeta että suomessakin tehdään näitä ns board/flat trackeja, eikä vaan ruotsipuolella! Onnea!
Pohjasta on helppo ponnistaa

Syyskuu 24, 2013, 14:46:38 ip
Vastaus #198

Markku Juusela

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Moro
Hieno pyörä tuloillaan.
Mitenkä näitä "itse tehtyjä" olette tehneet,onko runko tai ainakin osa rungosta jostain vanhasta pyörästä?
Kuinka katsastus vai meneekö sen vahan rungon tiedoilla uudelleen elvytettynä jälleen tien päällä?
Entäs toi koneen koko,tilavuus,teho tms. tiedot uusiokäytössä?
Olis ihan mielenkiintoinen kohde tollanen rakennella lisättynä ehkä vähän nykyaikaisemmalla tekniikalla.
Yamaha TR1 -81/Green Mystery,CanAm Spyder RT -13,CRESCENT Elda E-Going,Cresent mopo-63,NSU Sportmax Streetreplica

Syyskuu 24, 2013, 21:11:14 ip
Vastaus #199

Timo Happonen

• **
  • Jäsentiedot Poissa
  • Museoajoneuvotarkastaja
No tämän pyörän tarina on sellainen, että ostin sen vuonna 1972 osaläjänä, joka oli nykymittapuun mukaan kohtuullisen kokonainen. Oli runko, tosin monena pätkänä, alkuperäinen moottori, pyörät, vaihdelaatikko ja toinen tankin puolisko. Ja myös alkuperäinen rekisterikirja vakuutustodistuksineen. Kohta tasan vuoden olen rakentanut mieleisekseni tätä laitetta esikuvana kaksikymmentäluvun board track racer. Moottori on alkuperäistehoinen 61 kuutiotuumainen, vaihteisto kytkimineen alkuperäinen, mutta pidemmillä välityksillä. Katsotaan keväällä, minkä näköinen lopputulos on. Niin, ja pyörä on vuodelta 1922.

Lokakuu 02, 2013, 20:15:23 ip
Vastaus #200

Harri Kauranen

• Vieras
Hitsasin kaverin bsa:n runkoa.Oli parista kohtaa vähän revennyt ja nyt laitettiin runko ehtaan kuntoon.Pässi on vuodelta -56.Tulee varmaan ensikesäksi kuntoon,kun ei kuulemma paljoa enää puutu osia.

Lokakuu 14, 2013, 20:15:36 ip
Vastaus #201

Harri Kauranen

• Vieras
Mun tallissa on parastaikaa pari hyvää ystävääni perämoottorin kimpussa.Vaihtaavat siihen starttia.On kuulemma ahtaat paikat.Kohta veljekset lähtee ja varmaankin toi kone tohon jää odottaan seuraavaa inspiraatioo.Ei vaan mä meen nyt keittään kahvit ja vien tonne talliinkin kupilliset.

Lokakuu 15, 2013, 08:46:32 ap
Vastaus #202

JarnoPonkala

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Tunturin koneen kasaamista ja kytkimen simmitystä, ite en oo velho näissä vaan menen opiskeleen asiaa velholle  ::)

Lokakuu 15, 2013, 19:48:59 ip
Vastaus #203

Harri Kauranen

• Vieras
Tulikin yllätys yllätys veljekset jatkaan eilistä hommaansa.Kuulemma saavat sen tänään tikkiin,kun toivat työkalun millä saavat kaksi pulttia pujotettua paikalleen.Ovat parasta aikaa tuola tallissa.

Lokakuu 15, 2013, 20:10:12 ip
Vastaus #204

lassi paavola

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • mopolla pääsee :)
corsan pohja töitä 7h tänään, 7h eilen 5h toissa päivänä, 10h aiemmin, 15h hitsausta (ovet >:( ) jos saisi viikon loppuna maaliin...,

Lokakuu 15, 2013, 20:33:11 ip
Vastaus #205

JarnoPonkala

• *
  • Jäsentiedot Poissa
OPEL- Olen Pahoillani Et Lahoan  ;D

Lokakuu 15, 2013, 22:29:07 ip
Vastaus #206

lassi paavola

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • mopolla pääsee :)
OPEL- Olen Pahoillani Et Lahoan  ;D

6v olen omistanut /harrastanut oopelia jossain muodossa, luulin kuuleni jo kaiken ???

eihän autossa ollut kuin 0 paikkaa ja 4 reikää (2 ovea vajaa metri x 20cm ja helmojen takapäät 4x10cm)

Lokakuu 16, 2013, 17:11:17 ip
Vastaus #207

Timo Terho

• Vieras
 ;D

Marraskuu 03, 2013, 10:57:08 ap
Vastaus #208

Harri Kauranen

• Vieras
No tänään aloitan pikkuhiljaa tekeen talvihuoltoa,vaikka paljoo ei olekkaan tehtävä,mutta kuitenkin.Tossa meikäläisen peli ja kyltti tallin ovessa,tossa takkahuoneessa,mistä talliin pääsee.Kyltti pitää just paikkansa,mitään omia vekottimia ei sieltä mailmalle lähe.

Marraskuu 04, 2013, 12:39:53 ip
Vastaus #209

Maria Hakoköngäs

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Hö, ei mulla vain ole Opelisa mithän tuomosia ominaisuuksia.
Täälei tallisa tapahu mithän. Pyörä seisoo katoksen alla ja kelekka ressun alla. Se häätys pukata talliin, nostaa moottori poijes, irrottaa ja vaihtaa ohjausakseli joka viimekevhäänä katkes. Mutta ko mie olen laiska. Kelekkakelit alakas jo olla...