Kirjoittaja Aihe: Onko muita jotka taistelevat kipua vastaan  (Luettu 198867 kertaa)

Huhtikuu 28, 2015, 16:41:48 ip
Vastaus #240

Hannu Hartikainen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Honda 350Twin

Eikö ne tiejeihimiset oo jo tojistanu aukottomasti, että A) Ihimiset syöpi liikaa suolaa ja B) että olokoon mitä mineraaleja tahansa suolassa niin suolaa niijen saamisen takia ei kannata syyä?

Ylimääräsen suolan käyttö lissää monenlaista ennenaikasen kuolemisen riskiä vaikka sillei justiin nyt näyttäs mittään haittaa olevankaa. Tilastollisesti.

Tiejeihmiset?

Nämäkö?

"Valtion ravitsemusneuvottelukunta edustaa enemmänkin teollisuutta ja erilaisia intressipiirejä kuin että se pystyisi perehtymään tavallisen ihmisen ongelmiin. Porukkaan kuuluu kaksi ravintoasioissa puuhastelevaa, Mikael Fogelholm ja Ursula Schwab. Kumpikaan ei ole lääkäri. Molemmat ovat taustaltaan ravintoterapeutteja, joita valmistuu agronomi-koulutuksen sivutuotteena"

Lainauskatkelma parista tutkimuksesta suolaa koskien:

"Toinen tutkimus toteaa samaa: Suolan rajoittaminen 1500 mg:aan pv:ssä lisää sydänkuolemia peräti 450 %. Vähäsuolaisuus heikentää 2-tyypin diabetespotilaan selviytymistä. Diabeetikot kuolevat ennen aikojaan vähäsuolaisuuden seurauksena. Vähäsuolainen ruoka lisää myös oleellisesti insuliiniresistenssiä.

Vähäsuolaisuus on todellinen terveysriski vanhuksille. Suolattomuus lisää kaatumisia ja sitä kautta luunmurtumia, jotka voivat olla kohtalokkaita ikääntyville. Natriumin puute ikääntyvillä lisää kaikkinaista sairastumisriskiä."

Teksti on turhan pitkä lainattavaksi tähän..jotta sitä viitsisi lukea.
Lopuksi vielä lyhyt yhteenveto Valtion holhoamiskeskuksesta:

"Tällaista siis muualla, kun taas meillä Suomessa eletään olettamusten varassa. Itse asiassa virkamiehet ajavat tässäkin asiassa ruokateollisuuden etuja, sillä tavallisin aine, millä suolaa korvataan on natriumglutamaatti, joka näiden eksperttien mukaan on terveysruokaa, vaikka tutkimukset kertovat muuta. Suomalainen ravintosuositus muistuttaa enemmänkin eugeniikkaa kuin todellista tarkoitusta kohentaa kansalaisten terveyttä. Myös suolan laadulla on todellista merkitystä. Käsittelemätön merisuola ei aiheuta esimerkiksi turvotuksia, kun taas kemiallisesti valmistettu aiheuttaa monen muun oireen lisäksi. Esimerkiksi valtaosa yöllisestä suonenvedosta johtuu natriumin puutteesta. Teelusikallinen merisuolaa ennen nukkumaan menoa saa ihmeitä aikaan. "

Nämä lainasin eräästä vanhasta blogista,sen tarkemmin asiaa penkomatta.Tästä löytyy niin paljon tietoa jo nykyään että sen hankkiminen ei pitäisi olla kenellekkään ongelma.
Varsinkin tuosta vanhusten ruokavaliosta on kyllä ollut jo paljastuksia julkisuudessa,jopa televisiossa-vaikka se enimmäkseen saattaakin harhaanjohtaa kansakuntaa.

Blogi kokonaisuudessaan:

http://www.anttiheikkila.com/blogi/valtio-on-kansan-vihollinen/

Huhtikuu 28, 2015, 18:53:29 ip
Vastaus #241

Henry Eklund

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Eläkkeellä on vain kaksi ekaa vuotta vaikeeta.
Jos minä en saa suolaa niin kaatuilisin tuola ulkona, mulla lääkäri oikein vänkäsi suolan käytöstä. Mitattiin verestä ja kusesta niin läpi menee mulla hyvin ja lopetti saarnansa. Asia ei ole yksinkertainen, miten v.anha kalastaja on kunnossa ku vaihto rintamaidon suolasilakkaan.

Huhtikuu 28, 2015, 19:35:25 ip
Vastaus #242

Hannu Hartikainen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Honda 350Twin
Jos minä en saa suolaa niin kaatuilisin tuola ulkona, mulla lääkäri oikein vänkäsi suolan käytöstä. Mitattiin verestä ja kusesta niin läpi menee mulla hyvin ja lopetti saarnansa. Asia ei ole yksinkertainen, miten v.anha kalastaja on kunnossa ku vaihto rintamaidon suolasilakkaan.

Niinkun tiedetään,nämä "lääkärit" ei suolasta mitään ymmärrä eikä muutenkaan asioista jotka terveyttä edistäisivät.
Pahimmassa pulassa olevat tarvitsisivat funktionaalista lääketiedettä avukseen mutta se on monesti valitettavan kallista..
http://www.prohealth.fi/flt-laakarit/flt-laakarit/

Huhtikuu 28, 2015, 21:28:55 ip
Vastaus #243

Mika Komulainen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
No lääkärihän se Heikkiläkin on. Vilkaisin blogeja ja sieltähän se löytyi; vuosimaksullinen terveysklubi. Kaiken takana on aina pikku bisnes...

Huhtikuu 28, 2015, 21:33:22 ip
Vastaus #244

Hannu Hartikainen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Honda 350Twin
No lääkärihän se Heikkiläkin on. Vilkaisin blogeja ja sieltähän se löytyi; vuosimaksullinen terveysklubi. Kaiken takana on aina pikku bisnes...
No Heikkilä onkin lääkäri.
Edellä puhuin "lääkäreistä".Siinä on aika Iso ero  ;)
Ja "bisnes"on tietääkseni hänen ja vaimonsa ainoa elinkeino.Yrittäjäpariskunta siis.
Toki pääasiallinen tehtävä olla sanansaattajana tässä pimeässä maassa mutta tarviiko sitä ilmaiseksi tehdä?
Sitäpaitsi suuri osa palveluista on saatavana ilmaiseksi kun osaa etsiä.

Mutta tätä naista teidän kannattaa joskus kuunnella.   http://www.prohealth.fi/paula/

(on oma radio-ohjelmakin sunnuntaisin).
« Viimeksi muokattu: Huhtikuu 28, 2015, 21:37:13 ip kirjoittanut Hannu Hartikainen »

Huhtikuu 28, 2015, 21:36:29 ip
Vastaus #245

Mika Komulainen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Sama juttu; Prohealth, konsulttiyritys.

Huhtikuu 28, 2015, 21:38:02 ip
Vastaus #246

Hannu Hartikainen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Honda 350Twin
Sama juttu; Prohealth, konsulttiyritys.

Niin? Ymmärätkö mitä se tarkoittaa?

Huhtikuu 29, 2015, 08:49:58 ap
Vastaus #247

Timo Junno

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Jäsen 5192 (toistaiseksi)
''Mikael Fogelholm ja Ursula Schwab. Kumpikaan ei ole lääkäri. Molemmat ovat taustaltaan ravintoterapeutteja, joita valmistuu agronomi-koulutuksen sivutuotteena''

No ei nämä. Eivät selvästikään ole tiedeihmisiä sen enempää koulutukseltaan kuin tekemisiltäänkään.

Enkä väittänyt, että suola on kaikille paha. Mutta se vaan menee niin, että tieteen näytöt perustuvat monesti isoon otantaan ja lopputuloksessa painottuu keskiarvo. Pitää siis muistaa, että tuollaisessa kemiallisia ja fysikaalisia muutoksia mittaavissa tutkimuksissa on aina niitä, joille ko kemia on keskimäärin joko hyödyksi tai haitaksi ja myöskin ääripäät löytyvät aina, eli sama kemia joka voi olla toiselle hengenpelastaja voi tappaa toisen.

Ja suolaton ruokavalio ja riittävä suolan käyttö ovat kaksi täysin eri asiaa.  Ne ovat paitsi tulkinnallisia, myös yksilön ominaisuuksiin erilaisesti vaikuttavia ja yksilön ominaisuuksista riippuvia. Mutta se ei kumonne suolan turhan käytön negatiivisia, tieteellisesti todennettuja faktoja.

Kuten aiemmin kirjoitin, en ole itsekään pitänyt suolaa terveelle ihmiselle vaarallisena, mutta kun miettii asiaa siltä kantilta, että uskon tieteen muihinkin todistettuihin asioihin (esimerkiski lääkkeiden teho, erilaisten lääketieteellisten hoiteojen toimivuus, tekniikkaan tieteen alana ja sen saavutuksiin, evoluutioon, maantieteen todentamiin asioihin.....tieteeseen yleensä) niin sisälläni asuva pieni tieteilijä haraa vastaan ja vänkää sen puolesta, että myös suolan vaikutuksista ihmiskehoon tehdyt tutkimukset ovat todennettuja ja totta.

Toisekseen netissä ja joissain vähintäänkin kiistanalaisissa julkaisuissa puhutaan paljon asioita joihin en usko. Pätkääkään.

Itse siis olen muuttanut hiljattain kantaani ja pyrin suolankäytön vähentämiseen niin kauan kuin joku tieteilijä tai lääkäri osoittaa, että siitä on minulle henkilökohtaisesti haittaa, tai osoittaa että suolan käytön vähentämisestä on isolla otannalla mitattuna populaatiolle keskimääräisesti enemmän haittaa kui hyötyä.

Niin ja on hyvä muistaa, että kun tiedetään tieteen takana oleva businessmaailma niin mietitäänpä mitä löytyy vaikkapa himalajalaisen ruususuolan käytön puolustelun takaa. Ei kai vaan business?

Tämä tästä.
MC Röklä – www.rokla.net ''Oisko ehkä Suomen kuuluisimpia pyöräkerhoja. Meni minne meni, niin aina joku puhuu Röklästä.''

Huhtikuu 29, 2015, 09:05:07 ap
Vastaus #248

Mika Komulainen

• *
  • Jäsentiedot Poissa

Huhtikuu 29, 2015, 09:14:45 ap
Vastaus #249

Hannu Hartikainen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Honda 350Twin

Itse siis olen muuttanut hiljattain kantaani ja pyrin suolankäytön vähentämiseen niin kauan kuin joku tieteilijä tai lääkäri osoittaa, että siitä on minulle henkilökohtaisesti haittaa, tai osoittaa että suolan käytön vähentämisestä on isolla otannalla mitattuna populaatiolle keskimääräisesti enemmän haittaa kui hyötyä.

Niin ja on hyvä muistaa, että kun tiedetään tieteen takana oleva businessmaailma niin mietitäänpä mitä löytyy vaikkapa himalajalaisen ruususuolan käytön puolustelun takaa. Ei kai vaan business?

Tämä tästä.

Sama täällä,olen tottunut harvinaisen vähäsuolaiseen ruokaan-huomaan sen syödessäni muiden kanssa itsetekemääni ruokaa.Mätkivät suolaa lisää lähes aina.
Mutta pointti olikin tässä se-mitä suolaa.
Ei teollisuus suolaa.
mIkä ihmeen bisnes.Pari euroo maksaa tuommonen suolapussi.Kallista-nyt haloo?

No okei,tajusin kyllä mitä ajoit takaa,kuhan vinoilin  ;)
Mutta oikeasti-joku on kiinnostunut terveydestään ja huomannut myös tuloksia.Häntä ei niinkään kiinnosta tuommonen negatiivinen asenne,ja bisnesjahti.

Mutta tänään sainkin tämmösen artikkelin tiedokseni.
Katselkaas ja pohtikaas vieläkö kannattaa lisätä viljansyöntiään entisestään.

Glyfosaattiskandaalihttp://puutarha-sanomat.fi/arkistot/15169

Huhtikuu 29, 2015, 14:44:38 ip
Vastaus #250

Kari Vähäkainu

• Vieras
Roundup on myrkkyä muillekin kuin rikkakasveille, oikeastaan sama pätee kaikkiin Monsanton tuotteisiin. Meitä myrkytetään salakavalasti hiljaisuudessa. Miksiköhän koko ajan lisääntyvässä määrin on ihmisten yhä vaikeampaa saada lapsia? Ihan nuorten parienkin. Ennen riitti että rykäisi vahingossa naisen suuntaan niin johan oli hetken päästä maha pullollaan, nykyään saa polkea kuin tulpatonta mopoa eikä tulosta tule. Jostain tämä johtuu ja veikkaan myrkkyjä ja erilaisia lisäaineita ravinnossamme.

Huhtikuu 29, 2015, 15:12:48 ip
Vastaus #251

Petteri Heinonen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Roundup on myrkkyä muillekin kuin rikkakasveille, oikeastaan sama pätee kaikkiin Monsanton tuotteisiin. Meitä myrkytetään salakavalasti hiljaisuudessa. Miksiköhän koko ajan lisääntyvässä määrin on ihmisten yhä vaikeampaa saada lapsia? Ihan nuorten parienkin. Ennen riitti että rykäisi vahingossa naisen suuntaan niin johan oli hetken päästä maha pullollaan, nykyään saa polkea kuin tulpatonta mopoa eikä tulosta tule. Jostain tämä johtuu ja veikkaan myrkkyjä ja erilaisia lisäaineita ravinnossamme.

Jossain oli juttua että lisääntynyt hedelmien syönti olisi yhteydessä tähän. Hedelmien kuorissa olevat torjunta-aineet kulkeutuu elimistöön ja alkaa sitten tappaa niitä pikku veirajeita. Eli aina kannattaa pestä kädet kun on kuorinut vaikkapa appelsiinin taikka omenan, ennen kuin alkaa lapiomahan niitä paloja suuhunsa.

Huhtikuu 29, 2015, 17:12:51 ip
Vastaus #252

Hannu Hartikainen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Honda 350Twin
Roundup on myrkkyä muillekin kuin rikkakasveille, oikeastaan sama pätee kaikkiin Monsanton tuotteisiin.

Hedelmien kuorissa olevat torjunta-aineet kulkeutuu elimistöön ja alkaa sitten tappaa niitä pikku veirajeita. Eli aina kannattaa pestä kädet kun on kuorinut vaikkapa appelsiinin taikka omenan, ennen kuin alkaa lapiomahan niitä paloja suuhunsa.

Kommentoin vaan lyhyesti-tälläkertaa ilman saarnoja.
Hyvä huomata että täällä on valistunutta porukkaa.Monsato on minulle melko tuttu entuudestaan,olen tutkinu sen taustoja ja pienviljelijöiden ja suurienkin ryöstöpolitiikkaa maailmalla.(GMO-pakko ota tai jää ilman siemeniä  kokonaan)

Mutta tuo Raundappi -sen luulin olevan jo kielletty meillä aikaa sitten.Muka 2015 vasta myyntilupa päättyy oiskohan tosiaan noin..

Ostinpa maissia äsken oikein reilusti,luulenpa ettei ole Monsaton siemenistä kylvettyä.

Olkaahan tarkkana siellä kun vihanneksiakin ostatte.Omenaa muuten ei tarvii kuoria tai menettää tärkeät "voima-aineet" jotka ovat nimenomaan kuoressa.Niitä ei myrkytetä siten että siitä olisi haittaa.
Ennen minäkin luulin niin mutta uusin tieto on tämä.Niissä on ainostaan luonnonvaha ja toki ne pitää huuhtaista.
Ellei minua sitten ole johdettu harhaan  ::)

Heinäkuu 18, 2015, 22:59:07 ip
Vastaus #253

Jaakko Latvanen

• Vieras
- Koskeeko astuessa?
- Ei, mutta kävellessä sattuu niin s-tanasti!

Toivotan Nikkaselle kanssa välillä sitä parempaa sorttia tuuria!

jv
« Viimeksi muokattu: Heinäkuu 19, 2015, 09:23:09 ap kirjoittanut Jaakko Latvanen »

Heinäkuu 19, 2015, 09:44:03 ap
Vastaus #254

Kari Vähäkainu

• Vieras
Minulla löyty pitkäänkestäneisiin rintakipuihin syy jokunen päivä sitten. Oli rintalasta pikkasen vinossa, teki painetta kylkiluihin jotka puolestaan työnsivät selkärankaa vinoon ja jatkuvasti pois paikoiltaan. Otti muuten aikas makeasti kipeää kun rintalastaa työnnettiin paikoilleen, vähän niinkuin olis talttojen avulla paineltu. Mutta kyllä helpotti, nitrojen tarve romahti lähelle nollaa kun aiemmin meni vähintään puoli purkkia päivässä. Nyt pystyy jo elämään lähes normaalisti kunhan muistaa sen että pumppu ei pelitä kunnolla.