Kirjoittaja Aihe: Onko muita jotka taistelevat kipua vastaan  (Luettu 199031 kertaa)

Tammikuu 14, 2013, 19:32:21 ip
Vastaus #165

BENGT HIKO HAIKOLA

• Vieras
kylla kai mina sama mies on

MP-Terveisin HIKO

Helmikuu 04, 2013, 11:54:49 ap
Vastaus #166

Henry Eklund

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Eläkkeellä on vain kaksi ekaa vuotta vaikeeta.
Nyt sain viimeiset röntgenkuvat ja magneettikuvat yksityisellä ja lääkäri, kysyin paranenko niin en koskaan, voiko kantaa yli 20Kg sukelluspulloa niin ei koskaan enää, kaikki tämä Jyskin tuolin takia. Kipuja oli ennenki mutta nyt luulen ettei ampuminen rintaa 357 jossa reikäpää luoti tunnu enään miltään, rupeaa käymään myös henkisesti raskaaksi kun käverit vähenee ihankuin olis tuberkuloosi. Psykiatrilla käynyt niin ei muuta kuin kemiallista apua ja minen hullun pillereitä syö, nukkumaton yö takana taas ja morffiiniä olis tossa näppäinistön takana mutten ota kun en halua olla ihan pihalla ja kumminki särkee.

Lokakuu 29, 2013, 15:09:43 ip
Vastaus #167

Henry Eklund

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Nostetaampa tätä vähän, tässä jokunen viikko sitten heräsin aamu kuudelta kusella ja sälekaihtimet kiinni ja koitin vielä siristellä silmiä etten heräisi. Pakki päällä sänkyyn niin eiköhän musta Dopperi maannut puolittain sängyn alla ja säpsähti et ny astutaan päälle, meikä kaatui taaksepäin ja vaatekaapin ja yöpöydän väliin. Kaksi kylkiluuta poikki ja yksi keuhkoon, sinne meni Turkin matka ku tuli lentokieltoa ton keuhkon takia ja vatsapeite irtosi luista. Sanoisin tämän pikkujutunki ottavan kipeetä ja perjantaina lisää herkkua kun leikataan kummatkin ylä viisurit veke. Pitää pyytää jotain tuimaa särkylääkettä kun olen jo ihan immuuni morfiinille, tossa 500M on terkkari ja kun olen hakenu kipupiikin niin äkkiä kotiin ja taju veke ja saa nukutuksi. Kyllä koti on vaarallinen paikka, mökillä moottorisaha, dynamentti, kantopommit ja aseet eikä mitään.

Joulukuu 18, 2013, 16:26:27 ip
Vastaus #168

Henry Eklund

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Palataan taas asiaan, 5V sitten kipupolilla sanottiin ettei opiaatteja ja kipulaastarit kahdelle viimeiselle viikolle. Onko mun aika ny loppu ku sain kipulaastarit, syy erikoislääkärin suositus ja hammaslääkärin kehoitus myös, kielen alla ku morffiinia sulattaa vahingoittaa hampaita. Hemmetin fiksu nainen tuo terkkarin lääkäri ja määräs ne mulle, sama aine mutta melkein puolta pienee annos ja tulee tasaisesti. Mulla on aika että nostetaanko niin ei, säästetään vanhuuteen, hermokipu on lähes pois ja muuhun se ei mulla auta. Nyt kunto on mallissa kaksi buranaa ja moottoripyörän päälle, sain uuden elämän nyt. Kuinka muut kipuliaat pärjää ?.

Joulukuu 18, 2013, 16:38:19 ip
Vastaus #169

Juha Helminen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Norspan kipulaastari oli taas muutaman päivän olkavarressa. Ei mitään apua ja heitin sen eilen "suloon". Välilevyrappeuma ja entesiitti suolilluun harjussa. Alin nikamaväli tulehtuu aika ajoin ja alaselkä välillä kohtalaisen heikossa hapessa. Panacodia maksimiannos ja Sirdaludia yötä vasten.

Helvetisti liikuntaa ja ehdoton venytyskielto on lääkityksen kanssa ainoa keino pitää itsensä kunnossa. Kipujakson aikana rauhallisemmin. Myös painonhallinta on tärkeää eli katsottava mitä suuhunsa laittaa. Viinasten kanssa ei passaa läträillä jos lääkitys on päällä, maksa ei varoittele.

Joulukuu 18, 2013, 16:39:58 ip
Vastaus #170

Antti Jokinen

• Vieras
Henrylle:
Mukava kuulla taas hyviä uutisia. Malttaistko kuitenkin odottaa kevääseen asti sen motskarin kanssa?  :)

Joulukuu 18, 2013, 17:33:04 ip
Vastaus #171

Henry Eklund

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Kyllä mä maltan mutta mönkijää lainaan et pääsen mökille hieman tarkastamaan ettei pitkäkorvat syö vaahteroita/kirsikkapuita ihan piloille. Koira jo niin vanha ettei uskalla 7Km matkaa juoksuttaa vierellä, osaisko olla kyytillä ?.

Juhalle sanon että vaikutus kestää ennen kuin alkaa, kun mulla eka alkas toimia meni neljä päivää. Pidin 9 päivää kun kivut vähän aloitti ja uusi jonka päällä pidin lämmintä kättä niin taas OK. Panacod ja Sirdalud kelpaa mulla kakun koristeeksi, Temgesig ja Opamox toimii mut välillä piti hakea kipupiikki lihakseen. Onhan mulla Gapentin, Diapam, Neurotol, Cymbalta ja muuta troppia alla, kaljaaki pitää ottaa et rentoutuu.

Lääkäri sanoo että voin kuolla jos juon, miksi ne valehtelee. Väitti että kaksi olutta vastaa kymmentä, taas narras ku join koko kopan ja heräsin helvetinmoiseen kusihätään. En suosittele mutta mua ne valkotakit on narrannu vuosia. Nyt on paree ja kaljaakaan ei tarvi että rentoutuu, natsisiwan alkoholitonta ny lipitän.

Joulukuu 19, 2013, 07:52:33 ap
Vastaus #172

Heikki Veijanen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Moikka Henry

Puolitoista vuotta opin tuntemaan millaista on olla helvetissä onnettomuuden jälkeen, vaikka en kuulukan kirkkoon. Rihloista puheen ollen erehdyin mainitsemaan niin multa lähti kahdeksi vuodeksi rihlakaapin avaimet mamman hartuun.Magneetti ja hermoratatutkimusten jälkeen toktoori kertoi et ollaan erittäin herkällä alueela. Leiikkauksen onnistuminen olisi hänen mielestään erittäin pieni. Kysyesäni onnistumisen huonoa puolta, hän vastasi et tilanne olisi sama kuin nyt. Sanoin hänelle "teroita puukko, jos et osaa minä teroitan". Minulla on elämässä monia asiota joista olen kiitollinen. Tämä kirurgi on yksi niistä joka jätti kipuni leikkauspöydälle. Onhan minulla vähän vajaatoimisuutta tästä asiasta. En valita joillain mun ikäisillä on paljonenemmän vajaatoimisuutta, puhumattakaan joilla ei ole toimintoja lainkaan.

Hessu

Joulukuu 22, 2013, 04:00:19 ap
Vastaus #173

Henry Eklund

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Joo mä odotan maanantaita jotta leikataan kolme hammasta vasemmalta puolelta kuten kuukausi sitten oikialta, ei poijaat paljon Jouluna syödä. Tuolta oikialtta nousee joku luunpala, no niin kippurat juuret ettei hoito onnistunut. Otamme vähän rommiglögiä, ei sais mut elää pitää. Kipuun pitää tottua ja sain Norspan kipulaastarit, Sanottiin et elämän viimeviikoille. Eipoijaat ku e restp on jatkuva. Ei mene hyvin mutta ei niin huonostikkaan.

Joulukuu 22, 2013, 20:53:05 ip
Vastaus #174

matti yli-ketola

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Itsellä vaihdettiin lonkkanivel syyskuussa pari viikkoa sitten uudestaan epäonnistumisen takia. On mennyt puolivuotta todella kovia lääkkeitä ja maksimi määrät. Viikko sitten uusi nivel antoi mahdollisuuden lopettaa lääkityksen. Pistin kerrasta poikki koko lääkkeiden syönnin. Ihme ja kumma mitään vieroitus oireita ei tullut.
Kaikki vanha moottorikäyttöinen lähellä sydäntä, romustaja henkeen ja vereen

Joulukuu 22, 2013, 21:32:01 ip
Vastaus #175

Jukka Penttilä

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Mää oon vastannut jo aikaisemminkin, joo taistellaan kipuja vastaan. Kun ei näille hermokivuille mitään loppua oo. Loppu elämä vuodesta -01 lähtien mennään tällä lääkityksellä kuitenkin siten, että saa ajaa autoa. Loukkasin -75 MP-kolarissa oikean olkapään hermoradan pahasti, Parikyt vuotta meni töissä aivan hyvin, mutta nyt ei mitenkään, taistelu jatkuu.
« Viimeksi muokattu: Joulukuu 23, 2013, 07:20:04 ap kirjoittanut Jukka Penttilä »
No, tässä sitä mennään jonnekin tulevaisuuteen, 2-pyöräiset jää vain harrastukseksi, vähintään 3-pyöräinen pitää olla alla jos meinaa pystysä pysyä, ei voi mittään.

Joulukuu 23, 2013, 17:59:20 ip
Vastaus #176

Henry Eklund

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Kaikille kipuisille ny Hyvää Joulua, kävin 5 tuntia sitten jättämässä 3 hammasta sairaalaan särkemään. Silti särkee vaikkei niitä enään ole, olisko hermoissa vanhaa muistia. Pitää koittaa buranaa ottaa vaikka kaun koristeita ne taitaa olla.

Joulukuu 23, 2013, 18:33:14 ip
Vastaus #177

Petteri Heinonen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Hyvää joulua kaikille kipupotilaille. Tsemppiä !  :)

Joulukuu 23, 2013, 22:50:47 ip
Vastaus #178

Jukka Penttilä

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Hyvää joulua kaikille kipupotilaille. Tsemppiä !  :)

Sitä samaa teille kaikille muillekkin!
No, tässä sitä mennään jonnekin tulevaisuuteen, 2-pyöräiset jää vain harrastukseksi, vähintään 3-pyöräinen pitää olla alla jos meinaa pystysä pysyä, ei voi mittään.

Toukokuu 02, 2014, 21:23:16 ip
Vastaus #179

Henry Eklund

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Nousi aika reippaas eräiden lääkkeiden hinnat, no tulee se 700€ katto nopiammin vastaa eli sama raha sinne apteekkiin menee. Ne meidän eläkkeistä välitä, isomman erän hain niin 300€ meni. Nyt tehdään 4000€ remppaa hampaisiin ja tämä on halpaa ku tehdään opetushammashoitolassa, kitalaki täynnä tikkejä ku leukaluuta porattiin pois tieltä et kruunut saadaan kiinni.

Nykyään mulla on kipulaastari ku maha ei enään kestä pillereitä, hitto mikä homma saada niitä. Ovat kuulemma elämän viimeisille viikoille, pirustako ne tietää kauanko elän.