Kirjoittaja Aihe: Onko muita jotka taistelevat kipua vastaan  (Luettu 198726 kertaa)

Helmikuu 18, 2011, 20:57:03 ip
Vastaus #60

Hannu Kolm

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Pääkkös-Karin juttua kommentoisin. Kaivakaa ny heti hernepaketit esiin.
Mun näkemykseni on se, että tulehduskipulääkkeet on perseestä.
Kivun tunne katoaa, mutta syy jää. Voi sopia sohvaperunalle, mutta ei sellaiselle joka touhuaa jatkuvasti jotakin. Mulle on turha tulla esittämään jotakin kipua lievittävää tohon olkapäähän. Perkulettako siitä on apua; kipu katoaa, mää duunaan sitten vanhaan malliin kun ei kipua tunnu. Ei ole oikein tämä.
Jumppaa vaan, ihan joka päivä, ja aina kipua vastaan. Painoa pois parikytä kiloa, yleensä sitä on senverran liikaa.
Sillä ne vaivat yleensä katoavat.
Tämä ei sitten mitenkään koskenut niitä hermojuttuja, ne on eri asia.
Brittipyörien osat ja tietojakin:
      www.hannukolm.com

Helmikuu 19, 2011, 01:05:34 ap
Vastaus #61

Henry Eklund

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Eläkkeellä on vain kaksi ekaa vuotta vaikeeta.
Voisin kertoa elämää suuremman jutun tätän mutta jouduin niin hyvälle neurokirurgille etteä sen ensin sanoa kun meinas ettei yksi jytty täsmää mun disgnoosissa ja ukko tutkitaan päästä varetaisiin sat uudestaan, tää oko lapin mies, Mä uskon ja oo
etän,ne kysy peloyyaako mua puykessa ja mä sanoin ettei teillä oo niin isoa neylaa et ottais kipeää, joi me pärjätään.kailiele isost peeuku. Mulla mwinaa näpä kadota silmien alta. No sama se nitä kirjoitib tosissani olin,

Helmikuu 19, 2011, 15:56:58 ip
Vastaus #62

Reijo Huhtakangas

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Tulin nain ja voitin
Minulla on "dilatoiva kardiomyöpatia" eli sydämen vajaatoiminta......

Vepsi
Näköjään sama tauti vaivaa useampaakin mopomiestä täällä....Sain Dilatoivan Kardiomyopatian diagnoosin vuonna 2005, mutta oireita oli kyllä jo 2003   jossain välissä ( 2007 loppuvuodesta)  kun pumppuun iski vielä krooninen flimmeri ( Eteisvärinä) miehen kunto oli niin huono ettei jaksanut kuin nukkua kaiket päivät ja yli 50 metrin yhtämittainen kävelykin oli mahdottomuus,  aloitin sitten 2008 keväällä hissukseen kuntoilun, ensin pyöräilyä ja kävelyä,  ja vuosi sitten vaihdoin kuntosalitreeniin + jumppaan,  kumpaakin teen kerran viiikossa 1,5 tuntia,   sillä kuurilla on olo ja suorituskyky on parantunut niin paljon että tuo puolentoista tunnin jumppa tai salitreeni ei tunnu enää oikeastaan missään, tietysti otan myös lääkärin määräämät lääkkeet,   tuon taudin ennustehan on todella huono, samaa luokkaa kuin suolisto - ja keuhosyövällä,  mutta onneksi siihen (ainakin minun tapauksessani) voi näköjään itse vaikuttaa.
Alfa Romeo 159 Berlina 2.4 JTDm  -07

Autojen, Moottoripyörien ja Työkoneiden välitys Euroopasta :  

http://en-gb.facebook.com/people/Reijo-Huhtakangas/100000803162781

Helmikuu 19, 2011, 16:07:33 ip
Vastaus #63

Pentti Eskelinen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Nuolija Kuopijosta
Lääkkeistä. ???

- Kun sairastun, menen lääkäriin, sillä täytyyhän lääkärinkin elää.

- Lääkäri kirjoittaa minulle reseptin, ja vien sen apteekkiin,
sillä täytyyhän apteekkarinkin elää.

- Kun tulen kotiin, heitän kaikki lääkkeet roskikseen.

- Miksi ihmeessä ?

- Täytyyhän minunkin elää !
-pena-

Helmikuu 19, 2011, 16:33:06 ip
Vastaus #64

Henry Eklund

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Ollessani juuri täyttänyt 48V Dilatoivan Kardiomyopatian takia jäin eläkkeelle, lääkäri sanoi et jos täytön 50 niin pidä semmoset juhlat että ne muistetaan. Huhtikuussa täytän 53v ja henki on löysällä mutta aivan eri syistä eli pumppu kestäisi vielä pitkään ja paranee vaan, liikunta vaan loppui seinään loppukesästä ja nyt pumppukin ilmoittelee itsestään. Eläke kumminki oli se mikä paransi tuon alkuvian ja koko orkesteri soittaa nyt väärin kun sähkömies oli kännissä kun kytki hermot jakamoon ja niin sekaisin ettei kukaan uskalla edes koskea. Voisin lyödä moran tohon reiteen pystyyn niin tulisi yksi kohta jota särkisi vähemmän, juuri purin kieleen melkoisen lujaa ja veri tippui niin en tuntenut kuin suolaisen maun suussa.

Hitto että olivat pettyneet kun reidestä sisäänmennessä mäyttivät että tuo on eka stuntti kun kuntopyörällä ajo ei sujunut, pruuttasivat varjoaineet ja katselivat toisiaan ja vetivät letkunsa veke. Ei ole sepelvaltimotautia eikä tule kun kaikki ihan auki ja jos viiskymppisellä ole alkua niin ei kerkeekkään tulla, eläkkeelle ja kotio. Rytmi ei ole mennyt kertaakaan sekaisin enään.

Helmikuu 19, 2011, 16:41:09 ip
Vastaus #65

Pentti Eskelinen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Nuolija Kuopijosta
Anoppi kerto kun se oli ollu 48 -vuotinen, ja meni jonkun vaivan vuoksi lääkäriin.

Lekuri oli tutkinu, tökkänny sitten kätensä hyvästiksi ja oli vaan sanonu:

- Ette oo pitkäikäinen, näkemiin!

Tammikuussa anoppi täytti 75, ja vielähän tuo tännään ainakin oli täysin elossa!
-pena-

Helmikuu 19, 2011, 16:53:55 ip
Vastaus #66

Henry Eklund

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Onneksi myös lääkärit tekevät virheitä ja niitä on jopa rehtejä kun sanovat että sua hoidetaan mutta väärin, on pakko olla Pohjanmaalta tuon miehen ku missäs muualla noin rehtejä on.

Helmikuu 19, 2011, 17:00:58 ip
Vastaus #67

Timo Vepsäläinen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
"pumppuun iski vielä krooninen flimmeri ( Eteisvärinä) miehen kunto oli niin huono ettei jaksanut kuin nukkua kaiket päivät ja yli 50 metrin yhtämittainen kävelykin oli mahdottomuus". Lainaus Reijo H.

Tuttuja oireita, iski sen flimmerin minullekin kaupanpäälle. Jonkinlainen onni kait se on asua pienellä paikkakunnalla missä omalääkäri-järjestelmä toimiii, ja minulla se on tämä tv -julkkis Kiminkinen. Kateelliset täällä tietysti puhuu mielipiteitään julkkiksesta mutta hyvä lääkäri hän on. Terkkarilla joudun hyppäämään Marevan -kokeissa silloin tälloin ja jos Tapsa sattuu näkemään niin aina ehtii kysellä kuulumiset ja voinnit. Viimeksi kun olin pitemmällä vastaanotolla niin "ränkyllä istun ja hoasteltiin" kaikenlaista, minä teatterista ja muista harrasteistani. Sanoin että aplodit korvaa ainakin yhden verenpainelääkkeen, ja sen että kun olin keskussairaalassa muutaman vrk tutkimuksissa niin kotio päästyä ei mennyt kuin vartti vaatteiden vaihdossa. Hondan satulaan nääs hyppäsin. Nupista on moni asia kiinni näissä, ei mieti sitä huonoa ennustetta vaan kaikkea itselle mukavaa. Minulla se on talvisin teatteriharrastus näyttämöllä ja kesällä mopoilu viissatkulla fourilla, tieten myös kalastus.

Kipuihin ei kirjoitukseni liity mutta voimia kaikille jotka semmoisista kärsii. Perkl, periksi ei anneta.

Vepsi
Satunnainen Seikkailija

Helmikuu 19, 2011, 17:13:04 ip
Vastaus #68

Pentti Eskelinen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Nuolija Kuopijosta
Onneksi myös lääkärit tekevät virheitä ja niitä on jopa rehtejä kun sanovat että sua hoidetaan mutta väärin, on pakko olla Pohjanmaalta tuon miehen ku missäs muualla noin rehtejä on.
Näin muuten oli, Pyhäsalamihan on jo pohojanmaata.

Vaan on niitä meilläkin sattunu, yksi poka Muaningalta kävi minun luona töissä ja kertoi näin,
- Lääkäri lupasi minulle 3 kk elinaikaa.

Ja jatkoi,
- Mutta nyt ne sen sitten perui kun siitä on yli 14 -vuotta.
-pena-

Helmikuu 19, 2011, 18:11:15 ip
Vastaus #69

Henry Eklund

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Tommosen virheen antaa mielellään anteeksi ja lääkärin kanssa pitää saada keskustella koska sekin on erinomaista hoitoa, mulla on nykyään omalääkärin kanssa ns. tuplaaika ja nyt se pyysi jos vaimokin voi tulla mukaan, sovittiin et sitten istutaan kolmisin koska salaisuuksia ei ole ja asia sopi. Ensiviikon torstaina ja mä sanon nuoreksi tytksi mutten pahalla vaan hän hoitaa mua vanhemman erikoislääkärin ohjjauksessa ja lääkitystä muutetaan taas mutta niin että minun sama vaikkei kelpaa reseptiin painaa eniten. Tässä oppii noiden kipulääkkeiden kanssa kun pikkasen googlaa, nyt ei tarvi pyytää vaan ihan sovitaan että tämä suunta tuntuu hyvälle ja pelkoa että musta tulee riippuvainen ei ole koska krematoriossa homma katkeaa ilman vieroitus oireita joita on kyllä kärsitty kun mieskuntoa kaivetaan tuolta lääkeviisakosta esiin. hemmetin hyvä neurolokikin löytyi joka lopasi että hän kertoo vian kunhan saa kuvat katsottavakseen, saan kuulemma hyvää mutta väärää hoitoa. Kerron heti jos toveeni kiivetä Hondan selkään vielä onnistuu

Helmikuu 19, 2011, 18:18:59 ip
Vastaus #70

Henry Eklund

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Jos Hondan selkään pääsen niin muutakin tapahtuu ja väliajat voin ajella mutkia 115hv Hondalla Busterilla jonka hankin viime syksynä, toivottavasti E98 pentsiiniä palaa tuhansia litroja, Busterilla sitä menee reilu 30l tunnissa kun kaasuttelee että CX500:n 16l tankki tuntuu varsin pieneltä.

Helmikuu 27, 2011, 17:02:34 ip
Vastaus #71

Henry Eklund

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Haaveet Hondista on nyt haudattu ja heti huomenna soittelen sosiaalitoimistoon josta koitan neuvotella ihmisen auttamaan mua kotiin kun lääkäri ei uusinu reseptejä koska hengityshalvaus riski on liian suuri, ylilääkärin kirjoittamat tropit ottaa nyt pois nuori terveyskeskuksen omalääkäri joka määräsi mut täysin turhiin tutkimuksiin ja soittaa keskiviikkona ja torstaina nyt kun elän puolimäärillä lääkettä en pääse perjantaina sängystä yksin ylös. Kotiavun kestän mutta en mihinkään hoitokotiin lähde, ammun itseni kun se päivä tulee ja toivon että saan saappaat jalkaan ja pääsen senverran sivuun ettei tule kauheaa sotkua. Kyllä ihmisyydellä jotain arvoa pitäisi olla, jos mä hyväksyn riskin kuolla lääkkeisiin joilla pystyn tomimaan niin miksi ne otetaan pois. En mä kuolemaa pelkää vaan elämää, jos jaksaisin lähteä samalle kierrokselle niin lääkkeitä olisi taas hetkeksi ja jonkun pitäisi valvoa niiden käyttöä ja seuraava rakennus tosta ylämäkeen on terveyskeskus niin eikö se valvonta hoituisi siellä.

Vaimo oli mukana nyt viimeisellä käynnillä ja nyt uskoo mitä mä puhun lääkäreistä, sanoi suoraan että tarvitsee itsekkin jotain rauhoittavaa eikä meinaa pystyä lähtemään toihin kun näkee ettei miehensä pääse edes vessaan kävelemään 5m matka. Mulla on pistoshoitoinen diabetes niin en kykene pistämään ja syömään jotain koska taju lähtee vartissa pistoksesta syömättä mutta jääkaapille on jo 10m matka. Ainoa keino päästä sängystä ylös on ottaa alkoa tehostamaan niitä vähiä lääkkeitä. Tätä on Suomalainen kivunhoito tänä päivänä, 9mm Prabellum on ihan kohta se ainut joka poistaa kivut. Älkää muut sairastuko koska tätä helvettiä ei kestä kukaan, voi kun olis omakotitalo ja pääsis edes kerran katolle että sais pudota saappaat jalassa kola kädessä sieltä ales, olis komee lähtö.

Helmikuu 27, 2011, 19:57:26 ip
Vastaus #72

Risto Sollo

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Mamu

Helmikuu 27, 2011, 20:41:40 ip
Vastaus #73

Timo Vepsäläinen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Koita Henry sinnitellä, en voi muuten auttaa.
Vepsi
Satunnainen Seikkailija

Helmikuu 27, 2011, 21:21:42 ip
Vastaus #74

Henry Eklund

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Auttaa Timo suunnattomasti kun joku ottaa asian tosissaan ja vakavasti, nyt vain ollaan siittä vaiheesta yli ja olen aika tarkkojakin tiedotteita lähettänyt asioista päättäville ettei kenellekkään muulle tethtäisi tätä samaa leikkiä. Kyllä kipuun lääkkeitä löytyy ja olen kirjoittsnut itselleni jopa reseptin niin ne sanoo että olen niissä kiinni sitten loppuelämän. Helkutin hyvin tiedostan sen ja keneltä se on pois jos saan elää vielä muutaman vuoden koska mun viimeinen päivä on rollssttori tai laitos, vaikka kontaten tohon sivummalle ettei tule sotkua. Lupien peruutus ja aseiden poishaku olisi sama asia että miehisyys vietäisiin ja kaikkea ne ei ikinä läytäisi, vaari otti yhdeltä ryssältä pyssyn pois ja antoi sen mun isälle sanoen ettei tällä ole kukaan ampunuut eläkä sinä ammu sillä ja samalla puheella se on mullakin mutta ampumattomuus voi katketa ja tarkoitus oli varmaan ettei sillä saa tehdä mitään pahaa,eikä tehdäkkään koskaan.