Kirjoittaja Aihe: Onko muita jotka taistelevat kipua vastaan  (Luettu 198773 kertaa)

Joulukuu 19, 2010, 20:12:40 ip
Vastaus #45

Lauri Puirola

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Allekirjoittanut kärsi vuosikymmeniä helvetin pahasta migreenistä, sitten se loppui kuin vedellä pesten.
Viimeinen kohtaus oli vuonna 1997.
On se kummallista kun edes krapulassa ei koske päähän, ei suinkaan siellä ole jotain vikaa?

L&K.

Joulukuu 26, 2010, 18:55:43 ip
Vastaus #46

Henry Eklund

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Eläkkeellä on vain kaksi ekaa vuotta vaikeeta.
Nyt kaikille kipeille leppoisaa oloa uuttavuotta odottaessa, mulla oli hirveä aatto ja nyt Tapanin päivän aamu. S&W on pantu kaappiin niin tuo akkaväki rauhoittuu, toista tämmöistä Joulua en kestä. Muuten menee hyvin ja istun tässä kunnon katkaisupihdit kädessä ja odotan kummitytön kyläilyä kun saan ottaa sen huulikorun pois, tämä ilo ei ole ihan ilmainen mut taatusti hintansa arvoinen. Lupasin maksaa tatuoinnin poistonki, en hassaa rahoja vaan sijoitan tulevaisuuteen.

Joulukuu 30, 2010, 13:35:19 ip
Vastaus #47

Lari Kemiläinen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Lukaisin tässä tämän ketjun läpi ja sanon vaan, että jos olis hattu ollut päässä niin ottaisin sen nyt pois. Kyllä te ootte kovia jannuja kun jaksatte kattoa sen kivun kanssa aina seuraavankin päivän. Ja fiksuja kun mitkä, kun puhutte suoraan kivusta, lääkkeistä ja itsensä lääkitsemisestä. Kyllä suomalainen mies on muuttunut parempaan päin sen jälkeen kun mun pappani narun kestävyyttä koitti. Rotuäijiä, sano.
Ilon irrottavat: Cezeta -62, KMZ -72 sivari, HD XL -76, Triumph Bonneville -05; exät: Honda CX500 -81, HD FLH-81, HD XL-93; projektit: Honda CB350 Twin -68, Honda CJ 250 -72

Joulukuu 30, 2010, 14:47:31 ip
Vastaus #48

Henry Eklund

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Mun osalta saat pitää hatun päässä, ns. viimeinen lääkäri on nyt katsottu ja se vaan pelkää kipupotilaan tulevan riippuvaiseksi lääkkeistä. Ei ole parannuskeinoa niin miksi pitää loppuaika kärsiä, kärsimys kyllä kirkastaa kruunua mutta missä se kruunu on. Nejä päivää ihan vaakatasossa kivusta täristen ja kouristellen, nyt päässyt jaloilleen mutta se musta pilvi on päänpäällä ja odotan koska taas iskee. No kukas sitä narkomaaniksi haluaisi kun kunnon sekakäyttäjänä on niin mukava elää, vaikka siinä kossupullossa ei lue että poistaa kipua niin kaikkihan sen tietää et poistaa.

Tammikuu 29, 2011, 18:36:01 ip
Vastaus #49

Henry Eklund

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Aika nostaa ylös ja yksi meistä on pois paikassa jossa ketään ei tiedä mitä kipu on. Hirveän taistelun jäkeen psykiatrisen neuropolin ylilääkäri hoiti Henryn lääkkeet kohdalleen ja samalla rupeaa nuoren naislääkärin oppaaksi kuinka mua hoidetaan. Tämä nuori lääkäri on mun omalääkäri ja asun alle 600m terveyskeskuksesta joten käynnit ovat helppoja eikä nuoren lääkärin tarvi hirvitellä lääkemääriä vaan ohjeen mukaan vaan uusia. Ylilääkäri hieman ihmetteli että taidan tietää kipulääkkeistä enemmän kuin hän, ei ottaanut nokkiinsa vaan kirjoitti resepteihin melkoista liikkumavaraa ja jos potilas haluaa vaihtaa nevaihdetaan ja josei nuoren lääkärin kantti kestä neuvottelevat sitten keskenään.

Monellako on muuten todistus ettei päässä ole mitään vikaa, mulla on ja homma johtuu pohjalaisesta rehtiudystä kun täytetään lappua vaikuttaako sairaus elämän kumppanin kanssa elämiseen, vahä, melko paljo, paljon, erittäin paljon. Samaa skeidaa koko lappu esim. vaikuttaako harrastuksiin yms. niin mun lappuun meni ruksit aina sinne oikealla ja siten mulla on mustia ajatuksia eikä uskalleta lääkitä vaan passitetaan psykiatrille, loistava mies ja juteltiin niitä näitä ihan aseistakin ja muusta. Vasta ulkona huomasin kuinka taitava se oli kun sai mut kertomaan kaikki ja pientä kielivaikeutta kun oli niin kysyi saman sitten sivusta. Halusi kokeilla mulle yhtä lääkettä ja sanoin vetaväni ne vessanpönttoon jos netistö lääkeinfosta löytyy että käytetään jakomielitautiin tai muuhun vastaavaan kuten kipupolin määräämät joita en suostunut syömään.

Tästä tuli pikä ja ehkä sekavakin kun en ole ottanut lääkkeitäni vaan kossua, silti kaikille kivusta kärsiville älkää tyytykö kohtaloonne vaan vaihtakaa lääkäriä ja valittakaa. Mulla projektiin kuului käynti yksityisellä joka on kaupungin hallituksessa ja soitto koko homman johtajalle ja kerroin ettei teidän homma ny vaan toimi. Mun papereissa on nyt erittäin kiireellinen leima ja potilasta pitää kuunnella ja sen pää on tutkittu joten erittäin paljon opiaatteja sietävää potilasta hoidetaan ja kunnolla, moniko on päässyt tähän, tietääkö kukaan kuinka pitkä ja kivinen tie oli. Nyt on yöpydän laatikossa lääkkeet joilla kuollutkin kävelee itse hautaustoimistoon. Pidän peukkuja kaikille kivusta särkeville ja tiedän oman tilanteen menevän vain huonompaan suuntaan mutta ei enään kestämättömissä kivuissa, jaa vois suodä ja ottaa kourallisen Diapameja että rentoutuu.

Tammikuu 29, 2011, 23:22:39 ip
Vastaus #50

VeliMRajakallio

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Noin... ihan vaan kysyn että onko kukaan käynyt vaihtoehtohoidossa?? Lymfaterapiaa..naprapatiaa, Reikihoitoa..yms..?

Tammikuu 30, 2011, 13:13:58 ip
Vastaus #51

Henry Eklund

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Olen entisen työkaverini kanssa käynyt jokusen kerran Reikihoidossa ja jos joku on humpuukia niin se on mutta monelle ahdistuneelle yksinäiselle jo seura ja keskustelu voi olla hyvääkin hoitoa.

Akupunktiossa isoja eroja eli jotkut pistää muutaman neulan just ihon läpi ja sitten semmonen joka sen osaa ei säästä neuloja ja pistää ne syvälle niin että saa selän lihakset ikäänkuin hieromaan itsensä ja tuntee kuinka lihakset lämpenee, pois lähtiessä meinaa lyödä polvella itseään leukaan kun jalka nousee niin kevyesti eikä mikään/kukaan hieroja saa ruppia niin rennoksi. Ei sitä pysty sanomaan huiputukseksi mutta Vaasassa on vain yksi joka tämän hallitsee ja kuten aina niistä parhaista tehdään johtajia jotka eivät enään kerkeä hoitamaan potilaita.

Oma särkyni hermoperäistä ja niin kovaa ettei monikaan tuollainen hoitaja edes ota asiakkaaksi, niin hyvä ja mukava parturikin joka osaa kuunnella voi antaa tukan leikkuun lisäksi erittäin rennon olon. Pitääkin tilata aika tämmöiseen hoitoon ja pitemmän mukaan että siistii myös partaa samalla, jonkun särkypillerin säästän sinäkin päivänä.

Tammikuu 30, 2011, 13:55:59 ip
Vastaus #52

Uula Kuvaja

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Voin toki väärässäkin olla, mutta käsittääkseni akupunktiota on (ainakin) kahden laista. Kuten edellä mainittiinkin. Enkä tarkoita hyvää ja huonoa, vaan sellaista joka keskittyy huijaamaan kroppaa hermoratojen kautta ja sitä jossa tökitään enemmän lihaksia, jotta jännitys laukeaisi.
Itse olen aikoinaan käynyt pari kuuria akupunktiota migreeni poistamiseksi, mutta ei ollut elimistö sille kovin vastaanottavainen. Väheni kyllä, muttei poistunut. Oma isä, äiti ja sisko käy usemmin, kun heillä pahempi migreeni. Itse osaan kohtuulisen hyvin vältellä kohatuksia. Myös nuorempi poikani on käynyt piikiteltävänä (mahavaivojen vuoksi) ja saanut ainakin hetkellistä apua hetkellisiin vaivoihin. Ja pojalla oli ikaa siinä vaiheesa vajaa 2kk. Samainen tapaus sai apua myös vyöhyketerapiasta. Sitä on omin käsin jatkettu kotioloissa.

Itse käyn ortopedisella osteopaatilla ja "jäsenkorjajalla" sen minkä harrastuksilta ja arjelta taloudellisesti kykenen.

Ja voihan liikunnan ja ruokavalionkin mielestäni laskea vaihtoehtoiseksi hoidoksi....

Itse suhtaudun enemmänkin niin, että tämä "länsimainen lääketiede" on se vaihtoehtoinen hoito, kun muu ei auta.
Mutta helppohan se leuhottaa, kun ei ole juurikaan todellisuudessa arkea haittaavia kipuja tai vaivoja. Vuosien päästä voi olla, siihen malliin tuki- ja liikunta elinmistö oirehtii.  Vähäiset kestää kyllä.

Tammikuu 30, 2011, 15:17:49 ip
Vastaus #53

Henry Eklund

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Osuit asian ytimeen tossa vähäiset hallitsee kyllä, kipua ei saisi koskaan päästää herraksi vaan vittumaiseksi vieraaksi joka ei ymmärrä lähteä. En missään tapauksessa väheksy kenenkään sekä, jalka/polvi, niska, olkapää yms. vammaa mutta omassa päässä on vielä mahdollisuus päästä miiden yläpuolelle ja vielä jos kipu ajoittain laantuu niin sen hallinta helpottuu. Kun kipuasteikolla 1-10 ja kympistä lähtee taju niin koko roppa on siinä ysin tietämillä tekisi mieli lyodä mora reiteen koska sen kipu on seiskan kohdalla niin laskisi edes reidessä kipu pari pykälää. Tätä vielä kokeilen joku päivä ja laitan itse tikit niin olis monta päivää ees yksi kohta vähemmän kipeä. Muistuu oma paappa mieleen joka löi saaressa reiteen kirveellä niin paksulla meulalla Vaasan voimalangalla sen tikkasi ja liha niin sitkeää että poksitöngeilla piti neulaa vetää, sanoi et ite löin ja sodassa lääkintämiehenä neulottiin kasaan pahempiakin että kestivät kuljetuksen, muistan kun puinen työmiehen holkki vähän rutisi hampaissa, kyllä se muutaman ryypynki tarvi mutta meni tekemään puuhommansa loppuun eikä valittanu ja kielti kertomasta mummalle koska silloin olis särkenyt kahta ja toista eivan turhaan. Aamuinen Temgesig ja Diapam vaatii ny sen ryypyn ja pari pamia lisää ja voi siihen ottaa pari nopeaa tramaliakin jotta jaksaa hymyillä kun vaimo tulee ylitöistä. Omaa tapaani en suosittele kellekkään mutta mulle saa ehdottaa parempaa ja kokeilen varmasti.

Helmikuu 16, 2011, 14:37:19 ip
Vastaus #54

Henry Eklund

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Mun kirveen heitto kaivoon jäi kesken kun pääsin nerologille joka sanoi et mua hoidetaan väärin ja yksi ominaisuus puuttuu tehdystä diaknoosista, ihmetteli ettei oltu otettu magneetti vai mikä se kuva on kuin selästä. Nyt kuvataan päästä varpaisiin ja sitten kerrotaan miksi särkee ja mitä voidaan tehdä. Tropit lisäänty ja näppäilyvirheitä mitä itse ei huomaa tulee mutta toivo nousi, miksi pitää käydä joka ikisellä lääkärillä ja säästää se tietäjä viimeiseksi ja mun kohdalla oli ihan milliä vaille et itse helpotan oloani. Myös omatohtorointi on tuottanut tulosta eli lääkkeet määrätyssä järjestyksessä 10min taukojen välein auttaa paljon vaikka ovat merkitty yhtäaikaa ja parin lääkkeen jättäminen kokonaan pois on nostanut elämän laatua.

Mut taidan olla viimeinen täällä, näen unta että ajan Hondalla mutta todellisuus näyttää kyllä paljon huonommalta. Yksi ohut lanka enään pitää kiinni elämässä ja se on varmasti viimeinen.

Helmikuu 16, 2011, 22:16:22 ip
Vastaus #55

Uula Kuvaja

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Toivotaan, että se yksi lanka riittää.

Helmikuu 17, 2011, 00:14:35 ap
Vastaus #56

Timo Vepsäläinen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Kyllä pitää sanoa että Henrylle voimia ja kaikki peukut ja varpaat on pystyssä että saisit avun kipuusi jonka määrää en pysty kuvittelemaankaan. Hyvä kuitenkin että olet jaksanut hakea ja vaatia apua lääkäreiltä, toivotaan että kipuun löytyy syy. Kivun hoito taitaa olla sitä että kun menet terkkariin valittamaan särkyä niin lykätään kouraan Burana -resepti, jos ei auta niin lisätään annosta. Minulla on "dilatoiva kardiomyöpatia" eli sydämen vajaatoiminta, jos soitan päivystykseen että nyt tuntuu pahalle niin sanovat että tule heti, vai soitetaanko amppari hakemaan. Ja jos ei edes maalaislääkäri K keksi apuja niin samaa kyytiä sitten keskussairaalaan. Että eroja on, vaivoissa ja niiden hoidossa.

No, minä pärjään pumpun kanssa muutamalla pillerillä, liikunnalla ja ruokavaliolla. Helppoa Henryyn verraten on elämäni siis. Koita "Mansikki-mies" jaksaa taistelua. (Mansikki= Honda Cx 500).

Vepsi
Satunnainen Seikkailija

Helmikuu 18, 2011, 17:44:28 ip
Vastaus #57

Erkki Korhonen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Napakelkkamopoilija
Jos se selkä- ja iskiashermokipu ei ota laantuakseen, tässä vetreyttäviä liikkeitä. Tyttäret kesällä saksanmaalla olivat kuvanneet.

Katutanssijat
Napahulluna on hyvä olla.

Helmikuu 18, 2011, 18:28:06 ip
Vastaus #58

Kari Pääkkönen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Jos se selkä- ja iskiashermokipu ei ota laantuakseen, tässä vetreyttäviä liikkeitä. Tyttäret kesällä saksanmaalla olivat kuvanneet.

Mulla oli juuri tuota harmia kesästä asti ja joulukuu piti olla sairiksella kun en pystynyt kävelemään kuin n.50m ; silloin meni oikean jalan lihakset
aivan lukkoon ja hirmu kipu. Könkkäilin tulehduskipulääkkeillä ja kroppa oli aivan koukussa. Sitten älysin mennä kiropraktikolle joka avasi lukot ja
suoristuin pikkuhiljaa. Lääkkeet jätin että pystyin kontrolloimaan kroppaani.
Tohtori oli sitä mieltä että alaranka on rappeutunut niin että leikkaus vain auttaa.
Voimistelin ja voimistin keskikehon lihakset, lopetin tupakoinnin ja pudotin painoa.Lisäsin liikuntaa.  Eilen olin ortopedin vastaanotolla ja hän tuli siihen tulokseen että leikkaus saa nyt jäädä koska paraneminen on noin hyvässä kuosissa. Tämän ikäisillä ( +50) on kuulema kaikilla rappeumaa selkärangassa mutta haitat ( välilevyn pullistuma -> iskiashermon ärsytys ) pystyy hoitamaan usein ilman leikkausta n 3-6 kuukaudessa.     

BSA A65LA 1967
Harley-Davidson Heritage Softail FLSTC 1986
Mercedes W220 S500 2000

Helmikuu 18, 2011, 19:08:59 ip
Vastaus #59

Kari Vähäkainu

• Vieras
Kyllä pitää sanoa että Henrylle voimia ja kaikki peukut ja varpaat on pystyssä että saisit avun kipuusi jonka määrää en pysty kuvittelemaankaan. Hyvä kuitenkin että olet jaksanut hakea ja vaatia apua lääkäreiltä, toivotaan että kipuun löytyy syy. Kivun hoito taitaa olla sitä että kun menet terkkariin valittamaan särkyä niin lykätään kouraan Burana -resepti, jos ei auta niin lisätään annosta. Minulla on "dilatoiva kardiomyöpatia" eli sydämen vajaatoiminta, jos soitan päivystykseen että nyt tuntuu pahalle niin sanovat että tule heti, vai soitetaanko amppari hakemaan. Ja jos ei edes maalaislääkäri K keksi apuja niin samaa kyytiä sitten keskussairaalaan. Että eroja on, vaivoissa ja niiden hoidossa.

No, minä pärjään pumpun kanssa muutamalla pillerillä, liikunnalla ja ruokavaliolla. Helppoa Henryyn verraten on elämäni siis. Koita "Mansikki-mies" jaksaa taistelua. (Mansikki= Honda Cx 500).

Vepsi

Totta, ei tarvitse pahemmin jankata asioista hoitohenkilökunnan kanssa kun mainitsee sanaparin dilatoiva kardiomyopatia. Heti löytyy aikoja ja apua.

Kipuja ei dilatoivaa kardiomyopatiaa sairastavilla juurikaan ole, sydänhän ei kipua tunne.