Kirjoittaja Aihe: Erittäin harvinaisten mopojen kartoitus?!  (Luettu 208004 kertaa)

Kesäkuu 04, 2012, 12:08:55 ip
Vastaus #105

Mikko Paatelainen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Mopedi miehen tiellä pitää
Yhdessä tallissa on minulle erikoisia mopo merkkejä. Liekko oikeita en tiedä? Tankeissa lukee seuraavanlaisia ..
Autowap, Cyklowap, Kritsner Montza, Hopeasiipi skootterin mallinen, siis sellaisilla polvisuojilla?? Jupiter TT??

Onko minua huijattu kun väittää että olisivat oikeita kamppeita?

Kesäkuu 04, 2012, 12:16:42 ip
Vastaus #106

Ari Hietajärvi

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Yhdessä tallissa on minulle erikoisia mopo merkkejä. Liekko oikeita en tiedä? Tankeissa lukee seuraavanlaisia ..
Autowap, Cyklowap, Kritsner Montza, Hopeasiipi skootterin mallinen, siis sellaisilla polvisuojilla?? Jupiter TT??

Onko minua huijattu kun väittää että olisivat oikeita kamppeita?

Väärennöksiä ovatten nuo! Tai ainakin liian harvinaisia ollakseen totta...

Kesäkuu 04, 2012, 12:25:56 ip
Vastaus #107

Jarmo.Peltola

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Autovap yksinkertaisella veellä maahantuoja ainakin vuonna -60 free trade oy
Kahta mallia rapid ja sport

Kesäkuu 04, 2012, 12:34:09 ip
Vastaus #108

Mikko Paatelainen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Joo niin näyttää olevan jos ei ole osattu oikein edes tankin kylkeen kirjoittaa.

Onko tuo free trade ollu postimyyntifirma? Ainakin nimi on sen mukainen....

Kesäkuu 04, 2012, 12:47:33 ip
Vastaus #109

Ari Hietajärvi

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Vapaakauppa oy. Varmaan maahantuontifirma, joka voinut harrastaa pienimuotoista kokoonpanoa. Eli polkimet, tangot sun muut ruuvattu kiinni maahantuojan toimesta. 

Kesäkuu 04, 2012, 12:56:49 ip
Vastaus #110

Mikko Paatelainen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Ahaa. No aina sitä oppii jotain uutta kun kulkee silmät auki eikä kangistu vaan yhteen merkkiin.

Kiitän ja kumarran

Kesäkuu 04, 2012, 17:29:23 ip
Vastaus #111

Atro Jaako

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Näkyi Vesijärven kuvissa mm. hieno Bauer Sport ja Hopeasiipi Sport. Hienoja ja oikeesti harvinaisia mopoja.
Bauer Sprort oli se minun harvinaisuus, jota tässä viestiketjussa tuolla aikaisemmin merkkiä paljastamatta lupasin ulkoiluttaa.

On siis tämän näköinen kikotin
https://picasaweb.google.com/108291513973249817280/ClassicVesijarvi2012#5749835966399356978

Herätti se ainakin paljon kiinnostusta muissa mopoilijoissa, useimmat kommentoi ettei ole moista laitetta ennen nähnyt, yhden velipojalla oli ollut samanlainen.

AJ
Asioilla on tapana järjestyä

Kesäkuu 04, 2012, 17:38:21 ip
Vastaus #112

Ari Hietajärvi

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Hieno on Baueri kyllä. Kulttuuriteon on Atro tehnyt, kun tuon kunnosti. Määkin joskus tommosen 59 mallin entisöin ja se on nyt Urjalan mopomiehen kokelmissa. Hieno mopo ja tosi harvinainen. Itse tapasin aikanaan pari vanhempaa herrasmiestä, joilla oli moiset nuoruudessaan olleet.

Jonkinlainen suhde mulla tuohon Hopeasiipeenkiin taitaa olla, koska ainakin näyttää samalta minkä möin Lahden seudulle. Sen ajoasento on .... mielenkiintoinen.

Noi on niitä sporttimopojen aatelisia. Tuli Tunturikin oman sporttinsa kanssa jälkijunassa...

Kesäkuu 04, 2012, 17:41:23 ip
Vastaus #113

Atro Jaako

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Jonkinlainen suhde mulla tuohon Hopeasiipeenkiin taitaa olla, koska ainakin näyttää samalta minkä möin Lahden seudulle. Sen ajoasento on .... mielenkiintoinen.
Katselin kun hopeasiipi ajeli rinnalla, että jollain on sentään vielä raskaampi ajoasento...

AJ
Asioilla on tapana järjestyä

Kesäkuu 04, 2012, 17:53:53 ip
Vastaus #114

Ari Hietajärvi

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Katselin kun hopeasiipi ajeli rinnalla, että jollain on sentään vielä raskaampi ajoasento...

AJ

siis tuo asento...

Kesäkuu 06, 2012, 09:05:15 ap
Vastaus #115

Mikko Paatelainen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Kerran olen päässy ajamaan tuollaisella hopeasiipi sportilla. Tosin se oli normi tangolla, mutt silti jätti kylmäksi....

Mopon omistaja on koittanut etsiä alkuperäistä tankoa siihen mutta ei ole tainut löytyä viell....

Kesäkuu 27, 2012, 20:02:58 ip
Vastaus #116

Markku Turunen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Tässä olisi ajokelpoinen suht hyvässä kunnossa oleva Helkama sportti. Ei kai kannata alkaa räveltämään?

Kesäkuu 29, 2012, 22:00:27 ip
Vastaus #117

Aleksi Korhonen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Jumalauti, mulla samanlainen lehmuksen vihreä Helkama sportti. Ei noitakaan montaa suomessa enää ole. Marko Heikkilältä sain joitain uusia osia kuten uudet keltaiset pellit (keltaisen tankin löysin mopon vierestä ladossa) ja ketjusuojan, mutta vielä puuttuu bensahana niin olisi ajokunnossa. Mittari ja alkuperäinen tanko omastani puuttuu myös, niitäkään ei varmasti tule missään vastaan.

Ei noita varmasti ehjänä ole montaakymmentä suomessa Marko Heikkilä tietää moposta paljon. Onko tuossa sivujalka vai keskijalka? Keskijalallistakin mallia tehtiin hetkenaikaa ja sitten tuli sivujalka. Omassani on tuo keskijalka.

Kesäkuu 29, 2012, 22:20:32 ip
Vastaus #118

Rainer Grandell

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Take a Break
Tässä olisi ajokelpoinen suht hyvässä kunnossa oleva Helkama sportti. Ei kai kannata alkaa räveltämään?

Tankin tienoo tarroiltaan ja väreiltään putsaamalla kuntoon sekä hiukan ruosteen estämistoimenpiteitä kuten öljyisellä rätillä pyyhkiminen? Jos pistät palasiksi ja hiekkapuhallukseen niin mopo ei enää ole harvinainen koska sellaisia projektejä löytyy jo satoja, noita alkuperäisiä ehkäpä vain puoli tusinaa jos sitäkään??

PUCH; Dakota-73 Monza-77 Alabama-66 Magnum-82 TUNTURI; SPORT63/70/72/73/75/76 SUPERSPORT 77-83 Tiger&Break "paljon" Husqvarna/Crescent/Monark "paljon"

Kesäkuu 29, 2012, 22:41:59 ip
Vastaus #119

Aleksi Korhonen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
jep, tuo on senverta hyvässä kunnossa että melkeen parempi pitää tollasena ettei tule ylientisöidyksi. Viittikkö ottaa kuvaa putken kiinnityksestä.

Jos joku muuten sattuisi tietämään minkämerkkiset iskarit helkamassa on niin otan tietoa vastaan. Takaiskarit senverran ruosteessa ja toinen vähän vinokin että uudet tekisi terää. Niissä on joku teksti ylhäällä, mutta omistani en saa selvää muutakuin että italy, italjet tjsp. siinä lukee.

Edit: kuuluuko muuten penkin alle jonkinlainen työkaluboksi?
Edit2. Viittikkö ottaa kuvia bensahanasta, sellanen itseltäni uupuu.
« Viimeksi muokattu: Kesäkuu 30, 2012, 16:28:26 ip kirjoittanut Aleksi Korhonen »