Kirjoittaja Aihe: Mitä tuli tänään touhuttua  (Luettu 4512731 kertaa)

Joulukuu 18, 2022, 23:18:46 ip
Vastaus #12030

Jaakko Latvanen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Boikotoin futista.  Tänäänkin.  Lumityöt pit tehä kahiste.  Oli toinen kolakin töissä, ettei itekseen tarvinnu tehä.  Illan kähmässä vielä uutisten jälkeen käytiin puskemassa melko ohut kerros pihasta pois; oli märkää lunta, ja saattaa yöllä kääntyy pakkasen puolelle.  Toinen kola kulkee paremmin, niiko oon jo jonkuu aikaa todennu.  Mutta pakko koittaa olla kiltti; yks ilta nimittäin näin tontun hiippailevan meijän nurkilla, ja onnistuin jopa ottamaan kuvan!  Vai mikä uhvo tahe urpo lienee, mitä luulette?

« Viimeksi muokattu: Joulukuu 18, 2022, 23:22:31 ip kirjoittanut Jaakko Latvanen »

Joulukuu 19, 2022, 05:54:59 ap
Vastaus #12031

Markku Juusela

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Moro

Jos olisin katsellut yhdenkin ottelun olisi se ollut paras näkemäni potkupallopeli ;D
Yamaha TR1 -81/Green Mystery,CanAm Spyder RT -13,CRESCENT Elda E-Going,Cresent mopo-63,NSU Sportmax Streetreplica

Joulukuu 19, 2022, 16:55:55 ip
Vastaus #12032

tuomo jylha

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Moukka
Painonnosto on helppo laji. Nyt kun puhutaan näköjään urheilusta.
 Nyt kun oon ollut 7 viikkoa polttamatta niin olen onnistunut rakentamaan kehoa jo 5 kiloa positiiviseen suuntaan. Sehän on melkein kilo per viikko. Niin että on se helppoa tämä massakausi.
Mitenkähän helppoa sitä on pudottaa alaspäin kun lähtökohtana on ollut jo muutenkin se 10 kg liikaa?
Sitä löytää itsensä nyt liian usein jääkaapilta. Vaikka ei oo ees nälkä.
En oo muka omasta mielestäni syönyt sen enempää ja oon mennyt melkein joka päivä kävellen töihin, 6 km ja oikein reipasta vauhtia, ja vähän muutakin harrasteliikuntaa ollut sen lisänä.

Joulukuu 19, 2022, 18:56:39 ip
Vastaus #12033

Jaakko Latvanen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Kun ois ees noita syitä, vaan kun ei.  Tupakointia en oo lopettanu ikinä, jääkaapilla en käy, enkä ylleensäkkää syö just mittää.  Ja painoa on ainakin 20 killoo liikaa.  Trialpyörä oli se vehjes, mikä viimeeks pit painon kurissa; se harrastus kun loppu, niin siitä alko paisuminen.  Niin siis tupakointia en oo lopettanu, en ees ois voinu lopettaa, kun en oo ikänä alottannukkaa.

jaakkovaakko

Joulukuu 19, 2022, 21:44:25 ip
Vastaus #12034

tuomo jylha

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Moukka
Painonnosto on helppo laji. Nyt kun puhutaan näköjään urheilusta.
 Nyt kun oon ollut 7 viikkoa polttamatta niin olen onnistunut rakentamaan kehoa jo 5 kiloa positiiviseen suuntaan. Sehän on melkein kilo per viikko. Niin että on se helppoa tämä massakausi.
Mitenkähän helppoa sitä on pudottaa alaspäin kun lähtökohtana on ollut jo muutenkin se 10 kg liikaa?
Sitä löytää itsensä nyt liian usein jääkaapilta. Vaikka ei oo ees nälkä.
En oo muka omasta mielestäni syönyt sen enempää ja oon mennyt melkein joka päivä kävellen töihin, 6 km ja oikein reipasta vauhtia, ja vähän muutakin harrasteliikuntaa ollut sen lisänä.

Aineenvaihdunta muuttuu ja jääkaappi kutsuu useammin kun tupakoinnin lopettaa.
Helposti tulee vuodessa 15 kg lisää painoa vaikka kuinka yrittää
pysyä poissa jääkaapilta ja harrastaa liikuntaa mielestään enemmän kuin ennen.
Helpoin konsti pudottaa paino ennalleen on tupakoinnin aloittaminen uudelleen.
Kokemusta on!
Johonkin aineen vaihdunnan muuttumiseen minäkin kallistuisin. Oon huomannut että nyt on ollut jatkuvasti semmonen turvonnut ja vähän närästävä olo. Ylensyöneen tunne on jatkuvasti vaikka edellisestä ruokailusta olis enempi kuin puoli päivää. Mahan toiminta on nyt jotenkin erilaista. En oo kyllä omasta mielestäni syönyt yhtään sen enempää tai useammin kuin ennenkään, eikä tuo ruokavaliokaan ole muuttunut miksikään. Samat lounas pöperöt, ihan sillä opetetulla peruslautas mallilla, ja ne annoskoot on entiset.

Joulukuu 28, 2022, 15:07:43 ip
Vastaus #12035

Timo Kuosmanen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
No TV:stä hävisi kuva, ääni on. Toisessa tv:ssä on molemmat, siis antenni jutut ehjät. Nyt sitten pitää perehtyä uusien telkkujen sielunelämään ja mitä niissä on uusia ominaisuuksia. Ja kun menee kauppaan tietäis mitä haluaa. Antennitalous ja värit olisi kai hyvät (no kyllä nytkin on) ja litteä tuo vanhakin.
Nyt kai on tarjouksia vaikkakin on niitä aina.

Joulukuu 28, 2022, 15:31:43 ip
Vastaus #12036

Markku Juusela

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Moro

Vähän samaa tautia kuin Timolla,mulla sitävastoin alkaa tietsikka renaamaan,vielä toimii mutta käynnistyy usein vikatilassa,ilmeisesti virtalähteessä hämminkiä,yhtenä ehtoona jopa vähän jotain kärtsää oli tietsikkahuoneessa.
Minkälaisia suosituksia porukoilla olisi,vanha näyttö vielä menisi mutta sekin jo iällä eli voisi senkin vaihtaa,24" kai se tän päivän koko ja mieluummin kaiuttimilla ettei noita erillis kaiutin systeemeitä tarvitsisi pöydällä olla,muisti 8 Gt varmaan riittää ja kiintolevy 512 Gt SSD jopa 256 Gt varmaan riittäisi .
En pelaa enkä editoi videoita eli ei tarvitse olla mikään tykki,yhtenä vaihtoehtona olisi sellainen all in one ja Lenovoon olen vähän tutustunut,jos jollakulla tällaisesta kokemuksia niin kuuntelen mielelläni kokemuksia.

Tällaista olen havitellut mutta onko kuinka hiljainen.   
https://www.verkkokauppa.com/fi/product/791926/Lenovo-IdeaCentre-AIO-5-24-All-in-one-poytakone-Win-11-F0G30
« Viimeksi muokattu: Joulukuu 28, 2022, 15:33:24 ip kirjoittanut Markku Juusela »
Yamaha TR1 -81/Green Mystery,CanAm Spyder RT -13,CRESCENT Elda E-Going,Cresent mopo-63,NSU Sportmax Streetreplica

Joulukuu 28, 2022, 16:31:17 ip
Vastaus #12037

Jaakko Latvanen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Monitaitoinen mies kun on tuo Taito, ja paljon liikkuu, niin ei koskaan tiijä mihin hommiin joutuu?

https://hs.mediadelivery.fi/img/1920/fdd04eab588241d48b8c88842e090187.jpg

Joulukuu 29, 2022, 09:55:53 ap
Vastaus #12038

tuomo jylha

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Moukka
Jaahas. Nyt olis jouluhössötykset takana ja nyt sitten pompattiin ihan lennosta uuden vuoden hössötyksiin. Viime joulu ja uusivuosi meni vähemmillä juoksulla kun oli niinko osittain poikamiehenä. Kesäkissa talossa, ja nyt on tuvassa taas kaikki juhlapäivien krumeluurit mitä ihmislapsi saattaa mielessään ees kuvitella. Huomenna pitäis lähteä viikonlopuksi vähän uudenvuoden reissuun hiihtolomalle, ja näinköhän ees tuommonen farmari suappi ees riittää sisus tiloiltaan siihen kaikkeen mitä kuulema tarvitaan, siis yhtenä viikonloppuna ja kahdelle immeiselle? Ja sääennustuksesta päätellen, tuleekohan siellä ees hiihdettyä? Vesisadetta luvassa Kolille.
Liittyen hyvin löyhästi Taiton työhaastatteluun ja Kärjen kastamiseeen.

Siellä kastuu ainakin suksen kärjet? Kovin on märkää luvassa.  :(
« Viimeksi muokattu: Joulukuu 29, 2022, 09:57:40 ap kirjoittanut tuomo jylha »

Joulukuu 29, 2022, 18:10:49 ip
Vastaus #12039

Jaakko Latvanen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Ne on kesäkissat saman sarjan askareita ko rapularyypyt ja vastavalkeat metsäpalon sammutuksessa; helposti karkaa käsistä homma!

Yks samalla vuoskurssilla opiskellu kaveri oli, kenen kanssa piettiin jonkiin aikaa opiskelujen jälkeen sillon tällön yhteyksiä.  Yks kesä poikkes meillä sellasen neitokaisen kanssa, kenet esittel kesäkissaks.  No, parikymmentä vuotta menny, ettei oo yhteyksia pietty, kaveri ollu ihan ulkomailla osan ajasta.  Viime kesänä poikkes kylässä työreissulla, eli yksin.  Mutta yhteistä asuntoa kuulemma assuu sen kesäkissan kanssa, virallistetussa suhteessa, ja yhteisen askartelun tulos oli vuos sitte kirjottanu ylioppilaaks...

jv

PS.  Tään päivän askareina käin ompelimossa, poisto-osastolla.  Samalla reissulla vein tikussa kalenterikuvat; oon ite otetuista kuvista teettäny kalentereita omille ja vaimon sisaruksille jaettaviks.  On kelvanneet, en tiijä missä ovat esillä...  Oma hommansa valkata ja rajailla ja laittaa johonkin järjestykseen kuvia, toisaalta aika mieleistä askaretta kuvauksen harrastajalle.  Kokosin ne kuvat tuonne kuvapalvelun pilveenkin, laitan linkin sinne perään; saap kattoo, jos on aikaa, ja kiinnostaa!  Sellasia tipus-kalentereita, tietysti...

https://www.flickr.com/photos/159631330@N02/collections/72157721421714505/
« Viimeksi muokattu: Joulukuu 29, 2022, 18:15:34 ip kirjoittanut Jaakko Latvanen »

Joulukuu 29, 2022, 20:07:20 ip
Vastaus #12040

Timo Kuosmanen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Tänään oli oikein ohjelmaa. Kävin tv kaupoilla, uusi tulee ensiviikon keskiviikkona ovelle. Niissä on kyllä kaikenmailman ohjelmia ja ominaisuuksiä, turhia minulle.
Vanha risa jäi vaihdossa kierrätys rullakkoon.

Joulukuu 29, 2022, 21:21:56 ip
Vastaus #12041

Jaakko Latvanen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Tulleeko Timon huusholliin oikein älytelkkari?

Meillä katotaan areenan juttuja tai näkemättä jääneitä ohjelmia chromecastin kautta, tabletti tai känny kaukona.  Ja joskus muuten virattomaksi jääneeseen tikipoksiin talletetaan jottain.  Kumpikin vähän hankalia, siks joskus ollu mielessä, että jos ois yks vehjes ja yks kake pöyvällä... vaan ei sen kanssa hättää oo, niinkauan kun entinen pellaa.

Miun haavevehjes ois sellanen telkkari, missä ois melko iso ruutu, joku sanotaan 40 tuumaa tai enemmänkin, mutta mikä ois rakenteeltaan sellanen, että mänis johonkin rullalle tai kaapin alle häppeemään tai mihin hyväjään niin, että sitä ei ikkäänkuin ois olemassakaan sillon, kun sitä ei katota.  Ja mistä tulevasta äänestä sais selvää, ilman kuutta pömpeliä ympäri kämppää ja kolmea kakea.  Saattaa jäähä näkemättä se värkki?

Ja sitte siitä telkkarista vielä tulis pelkästään hyviä ohjelmia...

- innostusis jv pohdiskelemaan tv-tekniikkaa -

Joulukuu 29, 2022, 21:48:06 ip
Vastaus #12042

Timo Kuosmanen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Älyä tulee tv muodossa. Oma äly kun hiipuu ja diki äly lisääntyy pysyy äly tasapainossa. Vai miten se on?

Joulukuu 29, 2022, 23:09:44 ip
Vastaus #12043

Petri Behm

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Kiitos pörssisähkön, niin olin tallissa.
Mä jäin Teboilin bensamittariin kielestäni kii, kun nuolaisin liian aikaisin.

Joulukuu 30, 2022, 09:32:03 ap
Vastaus #12044

tuomo jylha

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Moukka
Ne on kesäkissat saman sarjan askareita ko rapularyypyt ja vastavalkeat metsäpalon sammutuksessa; helposti karkaa käsistä homma!

Yks samalla vuoskurssilla opiskellu kaveri oli, kenen kanssa piettiin jonkiin aikaa opiskelujen jälkeen sillon tällön yhteyksiä.  Yks kesä poikkes meillä sellasen neitokaisen kanssa, kenet esittel kesäkissaks.  No, parikymmentä vuotta menny, ettei oo yhteyksia pietty, kaveri ollu ihan ulkomailla osan ajasta.  Viime kesänä poikkes kylässä työreissulla, eli yksin.  Mutta yhteistä asuntoa kuulemma assuu sen kesäkissan kanssa, virallistetussa suhteessa, ja yhteisen askartelun tulos oli vuos sitte kirjottanu ylioppilaaks...

jv

PS.  Tään päivän askareina käin ompelimossa, poisto-osastolla.  Samalla reissulla vein tikussa kalenterikuvat; oon ite otetuista kuvista teettäny kalentereita omille ja vaimon sisaruksille jaettaviks.  On kelvanneet, en tiijä missä ovat esillä...  Oma hommansa valkata ja rajailla ja laittaa johonkin järjestykseen kuvia, toisaalta aika mieleistä askaretta kuvauksen harrastajalle.  Kokosin ne kuvat tuonne kuvapalvelun pilveenkin, laitan linkin sinne perään; saap kattoo, jos on aikaa, ja kiinnostaa!  Sellasia tipus-kalentereita, tietysti...

https://www.flickr.com/photos/159631330@N02/collections/72157721421714505/

Onneks tuo vauvojen tekeminen on taakse jäänyttä elämää jo muutaman kymmentä vuotta sitten omalta osalta. Biologinen kello ei enää tikitä, mutta viisari vielä hieman heiluu. Eikä kesäkisaallakaan ole enää sikiämishaluja. Vielä sikiävässä iässä, mutta eiköhän se sikiäminen ole jo kumminnii taputeltu.
Joo, ja se on hyvin tarkkaa hommaa tuo kesäkissan pito. Semmosta kauhun tasapainossa elämistä. Niillä on kumma taipumus asettua taloksi ja ottaa heti se Justiinan paikka kun siihen on tilaisuus. Ja sitten on myöhäistä jo katua kun ne häärää kaulimen kanssa.
Tämä tuli kokemuksen syvällä rintaäänellä.
 Ja nyt kun kattelee ikkunasta pihalle, näyttää ajokeli aika surkealta. Vaan ei auta, pitäis vaan lähteä tien päälle. Kattelin jo syksyllä että näinköhän noilla vanhoilla talvirenkailla selviäisi vielä tämän talven? Ei oo hääppöiset misukat alla. Pintaa on mutta varmaankin puolet nastoista on poikki.