Kirjoittaja Aihe: Mitä tuli tänään touhuttua  (Luettu 4512014 kertaa)

Maaliskuu 25, 2020, 13:23:39 ip
Vastaus #9630

Jaakko Latvanen

• Vieras
Eikä oo aikoihin ollu ees sitä joka-aamusta keskisalko-ongelmaa...

Maaliskuu 25, 2020, 13:34:03 ip
Vastaus #9631

Taito Nuutinen

• Vieras

Niin juu..kerronko yhden tositarinan miten mulle kävi yhden neidon kanssa telttareissulla?No en kerro,tämähän on hyvät herrat sentäs veteraanimoottoripyöräklubin keskustelupalsta.

Mutta tuosta Jaakon puun pilkkomisesta,sillä "Heikki vipukirveen" kehittäjällä oli just tuollanen systeemi ko Jaakolla kun esitteli minulle kirveen toimintaa.Sen verran minun käytäntöni puiden pilkkomisessa poikkeaa Jaakon hommasta että itse aloitan reunasta tuon pilkkomisen,en keskeltä.

Maaliskuu 25, 2020, 14:15:35 ip
Vastaus #9632

Markku Juusela

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Moro

Lainaus
,teltat on 3:n vuoden ajan telttoja

Tuleeko siä kesällä liian kuuma?   ::)
Yamaha TR1 -81/Green Mystery,CanAm Spyder RT -13,CRESCENT Elda E-Going,Cresent mopo-63,NSU Sportmax Streetreplica

Maaliskuu 25, 2020, 15:06:57 ip
Vastaus #9633

Taito Nuutinen

• Vieras
Moro

Lainaus
,teltat on 3:n vuoden ajan telttoja

Tuleeko siä kesällä liian kuuma?   ::)

Ainahan teltassa kesällä hiki tulee..ennemmin tai myöhemmin..Käsitin muuten tuon 3:n vuoden ajan teltan sopivaksi keväällä,kesällä ja syksyllä.Ja nyt ollaan kesää kohti menossa niin eiköhän noilla pärjää..

Maaliskuu 25, 2020, 16:56:30 ip
Vastaus #9634

tuomo jylha

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Moukka

Niin juu..kerronko yhden tositarinan miten mulle kävi yhden neidon kanssa telttareissulla?
  ...
Sen verran minun käytäntöni puiden pilkkomisessa poikkeaa Jaakon hommasta että itse aloitan reunasta tuon pilkkomisen,en keskeltä.

Kertokaa ihmeessä poijaat, me luetaan sormet korvissa.  ;)

Juu, kyllä eka tappoisku pitää antaa klo 12, eller 06 reunaan. Ei tarvi tussautella tuohon keskustaan, mutta tietty kun Jaakko on oikeiston miehiä, niin mielellään pieksee keskustasta omat ja muiden mehut pihalle.   Myös tuo Jaakon insinörttiys tulee esille tuosta hakkuu tavasta.
 Tai lähinnä se, ettei ole yli-insinörtti. Vielä korkeammin koulutettu ingenjöörare teettäisi nuo toisella.  ;D
(kirjoitettu kieli poskessa kunnioittavaan sävyyn.)
Tällä koulutuksella jää puut pilkkomatta. Joutuu näköjään ostopuille.  :(

Maaliskuu 25, 2020, 17:20:40 ip
Vastaus #9635

Jaakko Latvanen

• Vieras
No toki miekii ne mielelläin jollain muulla tiettäsin!  Mutta ko se on semmosta pienemmän korimallin tyyppiä, ni ei jaksa heiluu kirveen kanssa.  Enkä tiijä kettään muuta, kuka ilmaseks tekis.  Ja kuitenkii sen vastuualueella on jo pyykki, ruuanlaitto ja siivous, ni melkei hyväksyn sen ajatuksen, et on miukii jottai yritettävä tehä... siis yritettävä.

Taas mitä tuohon ensimmäisen iskun kohtaan tullee, ni miun kokemuksen mukkaan oleellista ei oo se ensimmäisen iskun paikka, vaan se, että toine ja kolmas isku osuis siihen valmiiseen rakoon, eikä viereen.  Kyllä sillon levähtää!  Mut just siks sen kirveen osumatarkkuus on isos roolis, samate siin vaihees ko viimisii palotteluja tekkee.  Tuo rengaskonsti toimii muute tosi hyvin myös vähän ohuempien puitten kanssa, ko niitä vaa niputtaa renkaan täyteen.  Rengasmerkist ei oo kokemusta ko Good Yeaarist, mut saattaa siin muutkii toimii.  Kantola renkaast tuota suosittelivat, tai ainakii oli laitettu siihen romurenkaitten pinnoo ihan hollille, mistä osottivat et saap ottaa.  Levvee pittää olla, mielellää joku 205 tai viel enemmä, vannemitta taas riippuu pölkyn halkasijast.

jaakkovaakko
« Viimeksi muokattu: Maaliskuu 25, 2020, 17:24:40 ip kirjoittanut Jaakko Latvanen »

Maaliskuu 26, 2020, 16:06:44 ip
Vastaus #9636

tuomo jylha

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Moukka
Oksien karsimista ja halonhakkuuta pieni jakso ja nyt kädet tärisee. Ei o ikä pelkkä numero, vaikka jotkut näin väittää...

Kotarin kaasarijumppa jatku. Sain sen käymään jo kohtuullisesti, mutta taas imas jonkun tukkoon.
 Kaasari irti ja puhdistus, enkä saanut sitä enää ollenkaan käyntiin.  >:(   (Kirosana), että syö miestä !

Tynamentille ois käyttöö.  :-[
Voisko olla sama onkelma kun minulla oli viikonloppuna ajoleikkurin kanssa. Kävi ryyppy päällä sekunnin pari. Välillä vähän enempi ja välillä ei käynyt ollenkaan. Otin bensan suodattimen irti ja puhalsin sen tyhjäksi, niin heti alkoi kukkumaan. Ei saanu bensaa. Roska, vettä tai jotakin.

Vanhat bensat saattaa kyrväyttää tulpan. Kipinää toki tulee irtaallaan, mutta ei sytytä paineen alla. Tämmönen vika oli pappa tunturissa kun seisoi pari vuotta.

Enneko alat enempi purkamaan ja hermo menemään.

Maaliskuu 26, 2020, 16:49:47 ip
Vastaus #9637

Petri Behm

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Laitoin kolme villakoiran karvalla osittain täytettyä linnunpönttöä puihin.
Nyt niitä on pihapiirissä kahdeksan kappaletta.
Mä jäin Teboilin bensamittariin kielestäni kii, kun nuolaisin liian aikaisin.

Maaliskuu 26, 2020, 20:27:26 ip
Vastaus #9638

Henry Eklund

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Eläkkeellä on vain kaksi ekaa vuotta vaikeeta.
Onko Petrin lintuset jo niin hemmoteltu et pesäänki pitää patjat laittaa.  :D
Mutta kolmattapäivää oon koiron kusettanut ilman kävelykeppiä, polveen ottaa mutta kepin kanssa kävely käy selän päälle. Vuoden vaihteessa keskussailaanan ulkomainen lääkäri sanos josei parane sinne on helppo laittaa jokin silikoonipussi ettei luut ota yhteen, no nyt sanottiin et ku olen yli 60 niin kävelet särkylääkkeillä ja sitten pannaan tekonivel. Kyllä katon perään et panevat rasvanipan sit samalla, nyt ku nousee VC pytyltä ihan kuulee kun rutisee. Selkä jo hivenen tokenee ja pian pitää päästä Busteria vahaamaan ja kiinan skoden tankki irti ku meidän etanooli pensat on sulattani polttoainemittarin kohon joka tukkii pensan tulon. Hakisko apteekista pari korkkia ja jollain epoksilla ne suojais vai onko parempia keinoja.
« Viimeksi muokattu: Maaliskuu 26, 2020, 20:46:34 ip kirjoittanut Henry Eklund »

Maaliskuu 26, 2020, 20:38:05 ip
Vastaus #9639

Petri Behm

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Meillä on tarjolla kalustettuja yksiöitä.
Muuttotappiokunta, niin kaikki keinot asukashankinnassa otettava käyttöön.

Päivällä tarkistin lintulaudan tarjonna, niin siellä oli hiiri hiirulainen.
Se oli syönyt itsensä nakeliin, että miun puolelle näkyi vain häntä, takajalat ja vähän takapuolta.
Nappasin hiirulaista hännästä ja vedin sen pois sieltä, katsoin sitä silmiin ja sanoin, että tämä on linnuille ja oraville.
Teidän ruokailutila on tuolla alempana ja laskin sen menemään.
Mä jäin Teboilin bensamittariin kielestäni kii, kun nuolaisin liian aikaisin.

Maaliskuu 26, 2020, 21:15:54 ip
Vastaus #9640

Henry Eklund

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Eläkkeellä on vain kaksi ekaa vuotta vaikeeta.
Nyt Petri kun muutettiin paritalon puolikkaaseen jossa suht iso piha niin lintujen ruokinta sydeemi laitetaan, eikä mua haittaa vaikka oravat sieltä talvivarastoja hankkii. Tässä on metsä kivenheiton päässä ja entiseen luhtitaloon muutama kivenheitto, tänään päivällä koira valpastui ja kettu repolainenhan se siinä jolkotteli. Siileille myös talvehtimispaikka ja ruokaa esm. kalanperkuut yms. Agrimarketissa iso pähkinäsäkki ei paljon maksa, onhan siinä ohjelmaa ainakin koiralle jolle kopin tekee ihan puuseppä. Koiran kopin katto pitää olla tasakatto koska sieltä on paras vartioida. Ihme juttu ettei koiro hyppää aidan yli 1,5 metrinen eli joskus ollu pienee koira ku tätä ei kaksimetrinen aita ei pitele.

Niin mitä mä oon tehny, ei mitään korona karentiinia istun, huomenna meen kyllä kaupoille ku valkkari ja olut on loppu. Jotain riskejä pitää ottaa.

Maaliskuu 29, 2020, 09:16:49 ap
Vastaus #9641

Taito Nuutinen

• Vieras
Noh..tänä päivänä eka pannullinen kahveeta keitetty n.6:30..(kait tämä riittää otsikkoon sopivaksi)

Mutta eilennä..tuli ja touhuttua vaikka mitä..silleen ettei tarvinu unta odottaa..
Esim.asensin pitkään lojuneet kamerat talon nurkille..tuli joskus hommattua 3 pakettia kuvassa olevia laitteita noin niinkuin bisnes-mielessä..2 meni torin kautta het ku kiukaan kiville.Yhden paketin avasin ja testasin toimivaksi ja jäi itellle.Nyt vaan iski niin paha probleema että en tiedä miten etenen.Nimittäin laite vaatii käyttäjätunnuksen ja salasanan jotta pääsee asetuksiin..Johonkin ne raapustin vaan mihin?Tänään ryhmä Nuutisella aktiviteettinä kadonneiden tunnarien metsästys.
Ps.tekeepä muuten hyvää olla välillä poissa tosta "korona-hälystä",suosittelen..
Jos jollain vinkkejä miten käyttäjätunnuksen yms. saa nollattua kyseisestä laitteesta..otan mielelläni vastaan..

[ylläpito on poistanut liitteen]

Maaliskuu 29, 2020, 09:44:33 ap
Vastaus #9642

markkukovasin

• *
  • Jäsentiedot Paikalla
Eiköhän se nollaannu kahden kilon hienosäätövasaralla? :laugh:

t. Markku

[ylläpito on poistanut liitteen]
« Viimeksi muokattu: Maaliskuu 29, 2020, 09:49:21 ap kirjoittanut markkukovasin »

Maaliskuu 29, 2020, 09:55:56 ap
Vastaus #9643

Taito Nuutinen

• Vieras
Samper...ei just ton kokosta varastosta löydy..mitäs aikaa Puuilo aukeskaan??Kiitos Markku..ilmoottelen miten äijän kävi..

Maaliskuu 29, 2020, 10:08:56 ap
Vastaus #9644

Jaakko Latvanen

• Vieras
Kannattaa laittaa kaikkiin laitteisiin ja vempeleisiin, niiko pankkitunnuksiin ja sellasiin, sama salasana.  Ja sitten sen vielä kirjottaa paperille ylös, ja laittaa se paperin varmaan talteen.  Esmerkiks usseemmalla on tietokone jossain pöyvällä, ja siinä näppäimistön tai hiiren alla sellanen kirjotusalusta tai hiirimatto, ni sen alle laittaa sen lapun, sieltä sen sitte tarvittaissa löytää helposti!  Ja vara-avaimet oven yläpuolelle karmin päälle talteen, ja toiset kynnysmaton alle.  Näin pärjää huonompkii muistinen.

jv