Tuollainen kalibrointi on lasten leikkiä verrattuna sähkönarujumppaan. Laittaa vain satasen korjaamon tiskille ja ottaa kahavit automaatista. Siihen hintaan ei viitsi tehdä kovin suuria liikkuja, mitä lasin vaihtaminen maksaa. Jopa 5-sarjan Pemarin lasin saa vaihdettuna niinkin halavalla, kuin 340 eurua.
Niin. No kun minulla on semmoinen kieroon kasvanut harrastus kuin veteraani moottoripyörät ja veteraani autot. Enkä oikeastaan tarvii niitä käyttöautoonkaan, enkä käyttömoottoripyöräänkään, siis viimeisimpiä atk- ja digitaalihärpäkkeitä. Ne ei vaan ole minun juttu. Enkä pahoita mieltäni siitä jos joku muu tarvii niitä elääkseen.
Kuulostaa hyvältä. Kyllästynyt olen minäkin näihin vikavaloihin ja muihin häiriöilmoituksiin, joitten takaa ei yleensä kovin kummoista varsinaista korjaustarvetta löydy. Hapettuneen pinnin takia hinaus lähimpään merkkikorjaamoon 70-400 kilsan taakse ja 2 viikon seisokki talon ainualle autolle, voi v.... sanon. Siksi laitoin tuulilasin 1969 gt capriin, pääsen ajamaan luotettavalla englantilaisella autolla joka osaa pysähellä ilman varoitusvaloja.
Juuri näin. Jokainen harrasteajokki matka on seikkailu, niinkuin niiden rakentaminenkin. Siinähän on tämän jutun suola? Vaan saattaahan toki olla niinkin että olen ymmärtänyt väärin tämän harrasteajokki asian?
Mutta eihän se ole huono homma ollenkaan, vaikka pääsee ilman ongelmia paikasta a paikkaan b, harrasteajokillakin? Saavutus ja erävoitto sekin. Onpahan tehty jotain, omin pikku kätösin ja luomisen tuskissaan. Järkeä vai ei, en tiiä?
Käyttöauto saa ja pitää olla luotettava, ja kyllä niillä pärjää myös ilman ihan sitä viimeisintä huutoa olevaa teknologiaakin.
Pari viikkoa sitten piti viedä eukon auto korjaamolle kun siinä syttyi moottorin häiriövalo ja joku punainen huutomerkki valo. Auto korjaamolle ja kiinni tietokoneeseen, ja todettiin: ei vikaa. No ne kuulema saattaa kuulema syttyä palamaan jos starttaa ilman esilämmitystä, pakkasella.
Kuittaus ja matka jatkui. Ohjekirjassa on maininta että lopeta heti ajo ja sammuta moottori jos em. valot syttyy. Ota välittömästi yhteyttä merkkimorjaamoon.
Palvelee noi häiriövalot enää ollenkaan sitä alkuperäistä tarkoitustaan?