Kirjoittaja Aihe: Mitä tuli tänään touhuttua  (Luettu 4511396 kertaa)

Toukokuu 26, 2016, 10:43:49 ap
Vastaus #6840

Paavo Harola

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Terve vaan!
Mun siskon tyttö, nyt jo aikuinen tietysti, on varreltaan melko lyhyt. Hän kertoi , että kun ei autosta yllä näkemään maantietä,
niin pitää käännellä puhelinpylväiden ja puhelinlankojen perusteella. Nyt huolettaa, kun ne täällä päin juuri upottavat noita kaapeleita maan sisään. Mistäs sitten suuntaa katsotaan?
Ihmettelee Paavo.
Ai niin, onhan naviskaattori keksitty.

Toukokuu 26, 2016, 11:44:52 ap
Vastaus #6841

Timo Junno

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Jäsen 5192 (toistaiseksi)
Ei taitas etes massakausi auttaa, kun pituutta on 146cm.

Tuossa justiin mittailin, että jos minusta ottas pois kolokytä senttiä, niin omat hankaluutesa tulis liki metrin istumakorkeuksissa.

Ja sitten tuli mielleen, että oispa meleko kätevä, jos joku keksis semmosen jousituksen, joka laskis maavaran nollaan kun pyörän vauhti loppuu.

Tai että kun joku keksis laittaa semmosen kyröskooppihyrrän moottorin alle, niinku segväyssä. Vois heilutella jalakoja ilimassa kö oottaa ristauksessa  että pääsis.
MC Röklä – www.rokla.net ''Oisko ehkä Suomen kuuluisimpia pyöräkerhoja. Meni minne meni, niin aina joku puhuu Röklästä.''

Toukokuu 26, 2016, 12:02:38 ip
Vastaus #6842

Maria Hakoköngäs

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Niin ja vaikka jalat yltäski jotensakki maahan, niin käjet ei yllä kahvoihin  ;D Vanhoista autoista en nähny mithän. Nykyautoisa on enempi säätöjä.

Toukokuu 26, 2016, 12:18:33 ip
Vastaus #6843

Matti Kivistö

• *
  • Jäsentiedot Poissa
11380 puuntainta maassa.  Viikko siinä meni. Onneksi sain pari kaveria muutamaksi päiväksi apuun.
Lähes 5000 laitoin silti itse.
Nyt jo kuuluu kohinaa kun kasvavat ! :P

Toukokuu 26, 2016, 12:21:35 ip
Vastaus #6844

Martti Korhonen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
11380 puuntainta maassa.  Viikko siinä meni. Onneksi sain pari kaveria muutamaksi päiväksi apuun.

Netissä tulee aina välillä vastaan sellaisia "100 asiaa jotka pitää tehdä ennen kuolemaa" ja yksi näistä elämää suuremmista tehtävistä on yleensä puun istuttaminen. Sitä olen tuumaillut, että entä jos on istuttanut parikymmentä tuhatta puuta, pitääkö silloin tehdä noita muita?
Priimaa tulee vaikka sekundaan tähtää.

Toukokuu 26, 2016, 13:06:19 ip
Vastaus #6845

Henry Eklund

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Eläkkeellä on vain kaksi ekaa vuotta vaikeeta.
Ahersin skoden pakokäyrän kiinni, yksi mutteri pyörinyt auki ja pudonnu pois, Kyllä kiinan insinöörit taas näytti kykynsä, oli niin häjyssä paikassa ettei ohutkaan pitkä hylsy mennyt, olis pitänyt riisua kaikki plastiikit pois. No annoin hitsipillill kuumaa piippuavaimeen ja taitoin vähän niin sitten onnistui, sokkona sain tehdä kun ruuvin puolelta ei nähnyt mitään. Tehoja tuli äänen myötä lisää, oma mittari heilahti yli 70:n kympin kun muuten 60 ja GPS sanoo silloin 58Km/t. Onneksi tiiviste ei palanut vai olisko jokin kartio systeemi kun peilillä näkee ettei ole pytyssä kiinni no voihan olla jokin pyöreä tiivistekkin, kun oli työkalut vieressä niin kiristelin kaikki ruuvit ja hyvä olikin koska joko löysästi kasattu tai pultit niin pehmosia että ovat venyneet. Pian olisi poikinut paloihin pitkin ojan piennarta, sama juttu siinä kiinan Väinämöinen polkimessa johon sen apumoottorin laitoin, hyvä tuli kun vanteet, kaikki ruuvit ja laakerit vaihdoin. Valmistaudun huomiseen Busterin pensamittarin korjaukseen, mun selkä kestää rajallisen määrän konttausta. Ehkä hyvä koska lepotauot on pitkiä, olis mulla muutakin tekemistä mutta töissä ollessani usein sanottiin et pitää priodisoida eli nyt priodisoin loppupäivän.

Toukokuu 26, 2016, 16:21:53 ip
Vastaus #6846

Matti Kivistö

• *
  • Jäsentiedot Poissa

Netissä tulee aina välillä vastaan sellaisia "100 asiaa jotka pitää tehdä ennen kuolemaa" ja yksi näistä elämää suuremmista tehtävistä on yleensä puun istuttaminen. Sitä olen tuumaillut, että entä jos on istuttanut parikymmentä tuhatta puuta, pitääkö silloin tehdä noita muita?
Jos joskus ajelet Näsijärvi kakkosen mukana niin täältä sekin halkoja ottaa.  Näistä istutetuista ei kyllä meidän elinaikana.

Toukokuu 27, 2016, 15:48:04 ip
Vastaus #6847

Perttu Korolainen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Työreissulla Lahdessa. Kävin siinä aamupäiväkahvilla Ace Cornerissa. Käymisen arvoinen paikka. Museon puolelle en kyllä ehtinyt.
Honda CX 500

Toukokuu 27, 2016, 21:04:10 ip
Vastaus #6848

Hannu Hartikainen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Honda 350Twin
Huomasin yks päivä että ilmaputsarilla onkin ajettu jo 20 tuh ja öljylläkin ihan liikaa yli suosituksen.
Toisaalta sitä on tullu lisättyä sen verran että näytti läpikuultavalta vielä,nokea ei siis paljoa joukossa tai sitten se on kaikki filtterissä.Dieselistä tulee kyllä aika paljon nokea öljyyn..

Nokka siis kohti Gulfia  :)

Pihalla oli vilskettä enemmän kuin laki sallii koska bussi oli tullut juuri ja huoltamolla oli asiakkaita jonoksi asti.

Minun ei tarvinnut kuitenkaan kuin sanoa Moi ja jäädä hetkiseksi ovelle odottamaan.Osat tuotiin käteen ja olinpa onnellinen että vielä löytyi.

Ilmasuodatin on alkuperäinen ja yhtä vanha kuin moottori eli lienee 80 luvun alusta..
Tälläkertaa vaihtui myös ö.suodattimen merkki.Muut 2 pa.suodinta saa nyt olla..Miksikäs ne olis menneet,toinen on vasta pari kolme vuotta vanha ja toinen on varmaan 7 vuotta..
Olin jo tilannut osat Haminasta meidän paikalliselle Gulfille edellispäivänä.

Huomasin kotona että takakannessa on soveltuvuustaulukkokin.Asentajat oli kattoneet tyypin vertailutaulukosta antamani Wixin numeron mukana.
Mutta AcDelco on aina AcDelco. Ja onha tuossa näemmä nyt huoltovälikin mainittu.
Suodattimessa on kiva kuminen grippi joten on helppo kiristää.AcDelcon öljyfilttereitä saa Amerikasta edelleen vanhoissa nuhjuisissa pahviaskeissa eikä ne ole hirmu kalliita mutta rahti on yli 30€.Wixin saa USAsta jopa ilman rahtia yhdestä paikasta.

Kopan joutuu ottamaan pois että saa pesuvadin irti.Muuta ei sitten ollutkaan,vähän rätillä pyyhin pölyjä mikä oli tarttunut öljyisiin pintoihin.Aika solakat venttiilikopat tässä.Keinuvipat kun on tosi lyhkäset vaikka muuten ovat jämerää tekoa.

Vanhaa öljyä tuli niin että hyvä kun sopi halkastuun kympin astiaan.Tikussa oli vielä ylärajalla eilen joten oishan tuolla voinut ajaa mut kun kilsat on yli niin ne on..

Moottorikopan jätin vielä irti yöksi,pitää imuroida lattiat huomenna jos kerkiää.Sinnehän kaatu 10 kannu vettäkin talvipakkasella,pikkusen oli kosteeta yhessä kohtaa ainakin.Kuivuu kun jättää ovet auki lauantaina.

Olikohan tässä nyt kaikki mitä halusin kuvin  kertoa  ;)

Toukokuu 28, 2016, 08:15:17 ap
Vastaus #6849

Henry Eklund

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Omassa Madsassa oli ilman putsari ihan puhdas, sisäilman putsari tuli hyväksi kun sai paineilmaa. Ei tietoa koska vaihdettu, öljyn vaihdossa melkeen keltasta tuli. Huolto kirjassa pitkä väli.

Toukokuu 28, 2016, 11:26:57 ap
Vastaus #6850

Hannu Hartikainen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Honda 350Twin
Kyllä nuissa nuhjusissa ja mattapintaisissa pahviaskeissa on sitä tunnelmaa  :) Värimaailma ja muutenkin etikettien muotoilu miellyttää näissä omaa silmää. Buickiin tartteis kans tilata kunnon satsi kaikenlaista kulutusroinaa, ainakin tulpat, öljynsuodattimia ym. Sälää. Ilmansuodatin siinä on öljymalli, niin siihen ei erikseen tarvitse suodattimia ostella.  :)

Vanhempi Buikki sitten,onko ihan lättäpää kasilla vai kutosella ;)

Semmonen öljykylpyilmanpuhastin on kyllä hyvä varmaan..ainakin pillareissa ja dumppereissa välttämätön..
Minulla on vain -61 traktorissa semmonen ja on öljykin jo tosi vanhaa mutta sillähän on ajettu vain metässä ja talvella lumitöitä.

Kyllä toi ilmasuodatin minkä ostin,käy myös Buickiin,Cadillaciin ja Pontiaciin sekä yhteen minkä nimeä ei saa mainita  ;)
Parhaita on just ne nuhjuiset pahviaskit missä vielä reunoilla muutamia mustia sormenjälkiä kun monttöörit on niitä hipistelleet.Ja oikein vanha kun on,ei tiedä monessako muuttokuormassakin tai realisoinnissa on kiertänyt.

Gulfilla on alkaneet jo siirtyä tänän päivän öljyfilttereihin,viimevuonna sain vielä vanhaa varastoa ja sitä ennenkin  ;D

Toukokuu 28, 2016, 11:30:08 ap
Vastaus #6851

Hannu Hartikainen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Honda 350Twin
Omassa Madsassa oli ilman putsari ihan puhdas, sisäilman putsari tuli hyväksi kun sai paineilmaa. Ei tietoa koska vaihdettu, öljyn vaihdossa melkeen keltasta tuli. Huolto kirjassa pitkä väli.

Joo kyllä pensakoneessa pitää öljyn pysyä melko kirkkaana-tummanruskeaa voi vanha öljy olla mutta jos on mustaa-jotakin on silloin pielessä.
Vanhan liiton autoissa se taisi olla sensijaan tavallisempaa että öljy tulee mustaksi.Tekniikka on mennyt eteenpäin..

Toukokuu 28, 2016, 13:22:24 ip
Vastaus #6852

Henry Eklund

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Kyllä mä olisin huolestunut jos pensakoneen öljyt tummuis, no mo ajan vähän vuosessa kuten vaimokin ja joka syksy vaihdetaan öljyt. Ikinä en öljytikkua kato veneessä en tiedä edes missä se on ku en jaksa koppaa nostaa pois, Honda Civikin kones sielä on pystyssä.

Toukokuu 28, 2016, 19:55:21 ip
Vastaus #6853

Hannu Hartikainen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Honda 350Twin
Buikula on viiskutonen ja 322cid naulapääkasilla. Hyvä semmonen pehmonen saundi koneessa ja Dynaflowlla tasanen kyyti  :)

Ahaa  :)
Mitä se naulapää(nail head) muuten tarkoittaa? Ikinä en ole ottanut selvää..siitä dynasta joskus täällä juteltiinkin.

Tänään olin vähän aikaa muuttohommissa.Olen auttanut entistä työkaveria nyt yli kuukauden verran ja tänään oli se vika keikka.Ei kuulemma jäänyt kuin iso hallitunkki ja hissipainoja.Ei saatu mukaan kun talli oli lukossa.
(Kuulemma niin paha vuokraemäntä että siltä ei kannata mennä kysymään mitään.Lähinnä sentakia pyysi minua mukaan,joku kaverinsa joka naisen tuntee paremmin oli suositellut ettei kannata mennä yksin.Että on sitä kaikenlaista hullua tässä maassakin..)
Entinen tai miksei nykyinenkin kartano se paikka,niin oli säilytystiloja aika hyvin.Senpä takia meni myyntiin monenlaista peliä.
Muutto on hyvä tapa järjestellä nurkkia  :)

Minullekkin tuli semmoinen työtarjous pari päivää sitten että joutuisin muuttamaan samalla n. 65km.
Se olis ihan kauhee homma käytännössä.Pakkaaminen ei oo minun homma ja nyt oon koko kevään tehny toisten muuttoja silti.Ei muuta mutta noita verstaskamoja ja koneita on niin paljon..kerrostalokämpän muutto ei oo mitään.
Sain harkinta-aikaa noin vuoden että katotaan nyt..
« Viimeksi muokattu: Toukokuu 28, 2016, 20:01:36 ip kirjoittanut Hannu Hartikainen »

Toukokuu 28, 2016, 22:46:41 ip
Vastaus #6854

Kari Sillanpää

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • MC Debit
Kuulin joskus semmoisen jutun lempinimen alkuperästä että nailheadissa on niin pienet venttiilit että muistuttavat nauloja :)
Kari

”Parempi Piru merrassa kuin kymmenen irrallaan”