Kirjoittaja Aihe: Mitä tuli tänään touhuttua  (Luettu 4511774 kertaa)

Syyskuu 12, 2013, 22:19:41 ip
Vastaus #3480

Pauli Ylikoski

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Juhlin motskarikorttini 30-vuotissynttäreitä hillitysti. Ja kävin bokserilla marjassa. Mukavaa, kun kesää piisaa näin pitkälle!

MC Röklä - - - - - - - - - - - - - - - -

Syyskuu 12, 2013, 22:32:33 ip
Vastaus #3481

Jari Halonen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Jäsen 6413
Pitkästä aikaa jotain moottoripyöräaiheistakin tuli tehtyä. Eilen etsiskelin varmaan reilun tunnin Hondan takajarrukenkiä ja löysinkin ne. Paikat edelleen muuton jäljiltä sekaisin ja kaikkea joutuu etsiskelemään. No tänään sitten haeskelin työkaluja ja vaihdoin ne kengät vihdoin viimein.
Se on geokätköilyn alakeismuoto tuo omien tavaroejen piilottelu ja ehtiminen. :P :P

Alkaa tosiaan muisti olemaan samaa luokkaa kuin oravalla. Nehän kätkevät käpyjä ym tarpeellista talven varalle sinne sun tänne mutteivät muista kaikkia kätköjään. Etsivät vain "tyypillisistä" jemmapaikoista ja aina välillä jotain löytyykin. Sillai se itselläkin menee, yleensä on lähes varma että omistaa tai on ainakin joskus omistanut sen esineen mitä on etsimässä, mutta tosi usein löytääkin jotain ihan muuta. Mutta sitten kun on kaikki löydetty ja aseteltu kasaan päällimmäiseksi, niin sitten voi alkaa keogätköilemään ;D

Parempi olisi jos saisi tavarat järjestykseen niin ei tarttis niin paljon haeskella. Edellisessä kämpässä meni 5-6 vuotta että sai verstaat siihen kuntoon, saapas nähdä kauanko nyt kestää :)

;D Kuulostaapa tutulta. Eilen olin lähdössä Hondalla ilta-ajelulle niin en löytänyt avaimia mistään. No vara-avaimet kuitenkin oli tallessa niin pääsin matkaan. Kotiin palattua riisuin ajokamppeita eteisessä ja olin laskemassa niitä vara-avaimia sellaisen pari metriä korkean vaatekaapin päälle, kun käsi sattui siihen hukassa olleeseen avainnippuun :-\. Sinne olin ne ed ajoreissunkin jälkeen laittanut..
Moto Morini 350 X2 Kanguro 1985
Honda XL 650V Transalp 2000

Syyskuu 13, 2013, 09:27:57 ap
Vastaus #3482

Martti Korhonen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Reilu pari kuukautta on nyt tullut valmistumisen jälkeen työttömänä nyhjäiltyä, mutta nyt saattaisi hommat lähteä aluilleen. Eilen jutustelin museologian professori Vilkunan kanssa jatko-opinnoista ja näillä näkymin olen tohtorismieheksi rupeamassa lukemaan. Vilkuna siinä harmitteli nykyistä menoa, että yliopistolla pyritään putkikouluttamaan tohtoriksi yhteen putkeen ilman minkäänlaista työkokemusta ja yhteyttä työmaailmaan. Omaan tutkimusaiheeseeni kuuluu kuitenkin museoprojektin tai useamman suunnittelu, toteuttaminen ja analyysi, eli käytännön museotyötä on runsaasti tiedossa tuossa ohessa. Ja sehän sopii. Teoreettinen tieto kyllä kiinnostaa, mutta käytännön tekeminen, sekä teoreettisen ja käytännöllisen yhdistäminen myös. Onpahan lisäksi tulevaisuudessa työllistymisen kannalta eduksi.

Rahoitushan tuohon hommaan pitää itse metsästää. Tuossa olisikin yksi vajaatuntinen homma tarjolla, johon minun koulutus sopii kuin nappi silmään. Siitähän sitä rahaa saisi ja jäisi vähän ylimääräistä aikaakin väitöskirjan alkuun laittamiselle. Seuraavaksi siis työhakemusta väsäilemään, toivon mukaan tärppää. Jotain päämäärätietoista tekemistä tässä on jo alkanutkin kaipailla.
Priimaa tulee vaikka sekundaan tähtää.

Syyskuu 13, 2013, 12:26:19 ip
Vastaus #3483

Ari Nieminen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Alappa tekemään väitöskirjaa museomoottoripyöristä ja niiden harrastajista

Syyskuu 13, 2013, 15:36:13 ip
Vastaus #3484

Martti Korhonen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Alappa tekemään väitöskirjaa museomoottoripyöristä ja niiden harrastajista

Siinä olisi kyllä aihetta! Itselläni on kyllä jo tutkimusaihe toisaalla. Lähtöajatus on se, että ihmisen ja hänen elinympäristönsä suhde jää nykyaikaisessa kaupungissa jokseenkin heikoksi. Sitä asiaa olisi tarkoitus setviä ja sitten pohtia mitä museoala voi tehdä tämän asian parantamiseksi. Ja kokeilla sitä vielä käytännössä.
Priimaa tulee vaikka sekundaan tähtää.

Syyskuu 13, 2013, 16:58:16 ip
Vastaus #3485

Harri Kauranen

• Vieras
Velipojan kanssa haettiin eskon pumppu remontista ja nakattiin pellin alle.No nyt sitten ollaan puolestapäivästä koitettu saada escotti savutteleen,on aivan kuollu.Nyt meillä on konstit loppu ja savuja vaan ei tule.Tars jostain keksiä sellanen guru,joka ymmärtäis missä vika.Jos tuntuu siltä,että ymmärtäis dieseleiden päälle enemmän kuin minä,ei kun tervetuloa vaan valaiseen asiaa.Se ei paljoo ees vaadi,kun jo tietää enempi kuin minä.

Syyskuu 13, 2013, 17:26:52 ip
Vastaus #3486

Jari Räsänen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Ei, tää mikkää ruoska oo tää on Tunturi Taikeri!
Jetan kiskasin aamusta pyörimään, hyvä että kerkes avaimen laittoo lukkoon ni jo töris niin onnellisena, sitten nuapurin mummon luokse käymään, no siellä oli puutarhajyrsin käymätön, tuluppa anto kipinöö, mutta ei pyörinnä jos ei lorruutellu pensoo ilimanputsariin, kaasari auki, ruosteet veks ja eiku pyörimään :) Saman mummon 3310 nokialainen oli muahan tippunna ja sanonna että en mie ennee toemi. No käätin aaki ja sehän alako toemimaan :) Olj mummo onnellinen.
2-pyöräset:
Tiger 84,85 S,87,87 S
RottaChopperpappis -72
Suzuki s1 80cc
Ken taigerilla ratsastaa, se lannalta haiskahtaa.

Syyskuu 13, 2013, 22:14:33 ip
Vastaus #3487

Vesa Salmu

• *
  • Jäsentiedot Poissa
"Arvostamme mummojenkin suosiota..." Eppu N. Akun tehdas.
Kommentteja uuninpankolta.

Syyskuu 13, 2013, 22:42:00 ip
Vastaus #3488

Risto Saastamoinen

• Vieras
Ajeltiin kaverin kanssa aamusumussa Jyväskylään koeajamaan Victorya, mutta koeajopyöräkin oli jo myyty. Ja muutamia kappaleita ensivuoden malleja, vaikka hinnasta ei vielä ollut muuta hajua, kuin että kahdenkympin ja neljän kympin väliin se asettuu, siis ilman lisävarusteita. Jotka maksavat ainakin toiset puolet lisää (huh). Ei ole äärtä, ei rajaa, kun harrastetaan moottoripyörää.
Pois ajellessa oli sitten selvää syksyn tuntua, viima puri kamppeista läpi vaikka matkaa tuli vain puolitoista sataa mailia sisältäen mutkan Saarijärven hd-harrastajien luo. Olivat juuri tulleet Keski-Euroopan reissulta, kovasti hiljaisia olivat eikä pyöriä näkynyt missään... lentolipuista mainitsivat jotain, ja arvelivat että kannattipa sittenkin ottaa se rikkovakuutus.  8)

Syyskuu 14, 2013, 11:22:21 ap
Vastaus #3489

Kari Sillanpää

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • MC Debit

Onnekas mummo kun on noheva korjausmies heti naapurissa :)
Kari

”Parempi Piru merrassa kuin kymmenen irrallaan”

Syyskuu 15, 2013, 22:31:05 ip
Vastaus #3490

Vesa Salmu

• *
  • Jäsentiedot Poissa

Onnekas mummo kun on noheva korjausmies heti naapurissa :)

Meninpä kerran K 750 M Ukrainan lahjalla K-kauppaan. Kaupan edessä rollaattorimummu meinas, että sulla on hieno moottoripyörä.

Arvostin sillonki mummujenkin suosiota.

Syyskuu 16, 2013, 15:10:18 ip
Vastaus #3491

Timo Junno

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Jäsen 5192 (toistaiseksi)
Se oli iskurepliikki. Oisit kysyny heti vastapalloon, että ''Käytsä usein täällä?''
MC Röklä – www.rokla.net ''Oisko ehkä Suomen kuuluisimpia pyöräkerhoja. Meni minne meni, niin aina joku puhuu Röklästä.''

Syyskuu 16, 2013, 16:18:54 ip
Vastaus #3492

teukka alarotu

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Kohde huomioon ottaen repliikki olisi ollut: "käynkö mä usein täällä".

TA
Nsu Quickly -58
MGA 1600 -61
Bmw Z3 1,9 -98
Finn Flyer 27 -83

Syyskuu 16, 2013, 20:40:17 ip
Vastaus #3493

Vesa Salmu

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Se iskurepliikkimummu oli varmaan joskus aikoinaan saanu  hyvät kyytit vastaavan näkösellä pyörällä. Ja ehkä vielä paremmat kyytit pensan loppumisen jäläkeen.

Ja Eero N; Salmu on teitittelymuoto, Salamu on sinuttelumuoto.

Että ku ny täsä oomma jo raataillehet erinäisistä asioista, nii nuinniinku ylleesä kaikki voorumilaiset saa mua ainaki vappaasti sinutella.

Terveisin Salmuvvesku.

Syyskuu 16, 2013, 20:59:08 ip
Vastaus #3494

Pentti Eskelinen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Nuolija Kuopijosta

Ja Eero N; Salmu on teitittelymuoto, Salamu on sinuttelumuoto.
Että ku ny täsä oomma jo raataillehet erinäisistä asioista, nii nuinniinku ylleesä kaikki voorumilaiset saa mua ainaki vappaasti sinutella.

Meillä on perhepiirissä sama juttu!
Rouva kun on äksyllä piällä niin minä oun Hänelle Pentti, ja joskus jos Hiän sattuu olemaan hyvemmällä, niin sitten oun tuttavallisesti Pena.  ::)
-pena-